Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel vertrouwen mogen we hebben in onze garages?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoeveel vertrouwen mogen we hebben in onze garages?

ik stootte toevallig op dit online beschikbaar artikel van een anwb test.

Als je dit allemaal leest is de goesting toch over om naar een garage te gaan.

Wat is nu net het probleem? slecht opgeleide, lakse techniekers? Of het management dat uit is op winst en daarom niet-vervangen onderdelen aanrekend of onnodige kosten doet aan de auto.

Beste garage is een garage die je kan huren en met wat zelfkennis alles zelf doen.

Comment

Zeer leerrijk artikel en hun conclusies komen overeen met mijn bevindingen . Zaken op de factuur zetten maar niet uitvoeren lijkt normaal te zijn Kan je dat artikel afdrukken eigenlijk? Dan leg ik het bij de volgende onderhoudsbeurt op de passagierszetel zodat ze weten dat ze niet met mijn voeten moeten spelen. Voor de prijzen die ze durven te vragen mag je niets anders dan de perfectie verwachten. Ik wacht met spanning op een tijdschrift (Autogids, Test Aankoop en dergelijke, waar wachten jullie op ?) die een zelfde onderzoek in Belgie uitvoeren.
      Last edited by ; 16/12/2013, 22:07.

Comment

Echt schandalig. En daarom ben ik dus zo blij dat ik met m'n E30 bij E30shop terecht kan. Het duurt misschien wat langer, maar ben tenminste zeker dat het goed gedaan is.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Veelbetekenend ook dat de minst slechte dealer de auto aflevert met een olielek. Ik vrees dat ze de afgelopen jaren dik in mijn zakken hebben gezeten (olie , filters , remvloeistof aangerekend maar wss niet vervangen ?) Volgende keer maar voor onderhoud naar de Midas . Die doen het misschien ook slecht maar dan toch tegen een redelijke prijs :-)

Comment

Dat er veel cowboys onder de garagisten zitten is geen onbekend feit. Ik heb al bij 2 verschillende dealers gewerkt (verschillende merken) en toch heb ik 't nooit meegemaakt dat er zaken op de facturen staan die niet uitgevoerd worden... Toeval? Geen idee.
            Al stel ik me toch ook vragen bij sommige opmerkingen op die site zoals "cruise control defect niet opgemerkt". Ja hallo, als je als technicus alle comfortsystemen moet aflopen gaan de klanten zagen dat de garage duur is zeker? Zolang de klant geen klacht heeft...

Idem met "stelbout koplamp afgebroken tijdens afstellen", zo'n dingen komen altijd wel eens voor.. Ik merk eerder het omgekeerde van sommige niet-officiele garages(niet allemaal, er zitten veel goeie bij ook), die wagens zijn altijd perfect onderhouden! Tot ze na xx jaar toch eens binnenkomen, t'zijn verdorie rijdende wrakken..

Tijdje geleden een ML (163) binnengekregen voor onderhoud, hij was altijd 'correct' onderhouden bij een onafhankelijke garagist..
            - Remschijven voor 6 mm onder de min. dikte
            - Remschijven achter 4 mm onder de min. dikte
            - Torsiestang-rubbers met 2 cm speling
            - Alle 4 de banden volledig versleten
            - 2 van de 5 injectoren die doorblazen
            - Remklauw LV vast
            - Schokdemper RA lekte
            - Meer olie aan de buitenkant van de motor dan dat erin moet

Dan maak je een bestek op om t'geklungel van een ander in orde te krijgen en gaat de klant naar huis "goh, tis toch duur hé bij de dealer. Volgende keer bij mijne garagist"

Comment

Jan

Weet jij misschien waarom mijn achterste remschijven piepen als je achteruit rijdt? Eens je op de rem drukt dan niet meer maar als je zonder rem achteruit rijdt dan doen die dat. Remblokken zijn dit jaar nog vervangen geweest.

Comment

Vooral niet veralgemenen. Je hebt in elke sector betere en minder goede of slechte bedrijven. En er kan altijd iets mislopen, het is dan wel aan de garage om een gepaste oplossing voor te stellen. Maar je moet ze er wel de kans voor geven. Gewoon klagen zonder de garage op de hoogte te brengen haalt niets uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Jan

Weet jij misschien waarom mijn achterste remschijven piepen als je achteruit rijdt? Eens je op de rem drukt dan niet meer maar als je zonder rem achteruit rijdt dan doen die dat. Remblokken zijn dit jaar nog vervangen geweest.
                  Kan helpen om ze eens te demonteren, geleiders reinigen & geleiding wat invetten met kopervet. Of indien er reeds een serieuze rand aan de remschijf is een schuin kantje aan de remblokken slijpen/schuren zodat ze niet raken tegen de rand v/d remschijf. Je mag ook wat kopervet aan de achterkant van de remblokjes doen (waar de remzuiger tegen duwt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                    Kan helpen om ze eens te demonteren, geleiders reinigen & geleiding wat invetten met kopervet. Of indien er reeds een serieuze rand aan de remschijf is een schuin kantje aan de remblokken slijpen/schuren zodat ze niet raken tegen de rand v/d remschijf. Je mag ook wat kopervet aan de achterkant van de remblokjes doen (waar de remzuiger tegen duwt)

Ok, bedankt voor de info!

Comment

Smeer dat kopervet ook maar op de schijf, dan ben je pas 100% zeker dat er niks meer piept.

Comment

Lees de testen van Auto Motor und Sport maar eens over het kwaliteitswerk dat de garages leveren. Schokkend. En prijsverschillen tot 300% en meer.

Comment

Sedert de laatste grote beurt werkt de weergave van het verbruik op mijn boordcomputer niet goed meer en duidt steevast 1.2 liter/100 km te weinig aan. Heb sinds dan een gemiddeld verbruik van 4.4 ipv 5.6l/100 km. Ondanks herhaalde pogingen slaagde mijn voormalige VW dealer er niet in om zijn fout (misgelopen softwareupdate?) recht te zetten. Dat noemen ze dan vakwerk....

Comment

Mijn auto gaat altijd binnen bij een kennis, en meestal blijf ik er gewoon bij als eraan gewerkt word.
                            Daardoor weet ik zelf ook wat er allemaal aan gedaan word en kan ik niet in het zak gezet worden.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

tja, ik doe hem binnen bij officiele bmw dealer. Tevreden daar.

Ikzelf ben redelijk moeilijk op mijn auto en tot nu toe toch nog géén slechte dingen gezien.

En als ze het slecht doen, doen ze het toch goed, want ik zie het niet. :-d

Comment

Als je uw garage niet meer vertrouwt, dan moet je snel veranderen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Als je uw garage niet meer vertrouwt, dan moet je snel veranderen...
                                  Daarbij stelt zich natuurlijk een volgend probleem: naar welke garage verander je? M.a.w welke garage is WEL te vertrouwen? Ze zouden zo'n testen wel eens mogen doen in Belgie ook. Het zou mij niet verbaen dat VW/Audi garages er belabberd uit zouden komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                    Dat er veel cowboys onder de garagisten zitten is geen onbekend feit. Ik heb al bij 2 verschillende dealers gewerkt (verschillende merken) en toch heb ik 't nooit meegemaakt dat er zaken op de facturen staan die niet uitgevoerd worden... Toeval? Geen idee.
                                    Al stel ik me toch ook vragen bij sommige opmerkingen op die site zoals "cruise control defect niet opgemerkt". Ja hallo, als je als technicus alle comfortsystemen moet aflopen gaan de klanten zagen dat de garage duur is zeker? Zolang de klant geen klacht heeft...

Idem met "stelbout koplamp afgebroken tijdens afstellen", zo'n dingen komen altijd wel eens voor.. Ik merk eerder het omgekeerde van sommige niet-officiele garages(niet allemaal, er zitten veel goeie bij ook), die wagens zijn altijd perfect onderhouden! Tot ze na xx jaar toch eens binnenkomen, t'zijn verdorie rijdende wrakken..
                                    Dan maak je een bestek op om t'geklungel van een ander in orde te krijgen en gaat de klant naar huis "goh, tis toch duur hé bij de dealer. Volgende keer bij mijne garagist"
                                    Dikke 222222.
                                    Heb nu ook al stage gedaan bij 2 verschillende garage's & bij 1 andere vakantiewerk en dingen die wel op de factuur staan maar niet uitgevoerd worden heb'k toch ook nog niet gezien..
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                      Dikke 222222.
                                      Heb nu ook al stage gedaan bij 2 verschillende garage's & bij 1 andere vakantiewerk en dingen die wel op de factuur staan maar niet uitgevoerd worden heb'k toch ook nog niet gezien..
                                      Zien jullie ook daadwerkelijk de factuur? Dat doet de balie toch meestal, en niet de monteur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Zien jullie ook daadwerkelijk de factuur? Dat doet de balie toch meestal, en niet de monteur?
                                        Wij krijgen werkfiches met de uit te voeren werken, wanneer we gedaan zijn met het werk moeten we de fiche invullen en vraagt men de klant om ze af te tekenen. Je kan moeilijk dingen bijverzinnen op de factuur die niet op uw werkkaart staan. Ik zie niet alle facturen maar ik zie er toch vaak liggen (ook soms van auto's die ikzelf heb afgewerkt)

Comment

Working...
                                        X