Bij welke Mercedes garage werk je Jan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel vertrouwen mogen we hebben in onze garages?
Collapse
X
-
Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenAkkoord vragen voor je ze vervangt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenin een redelijke garage moet je dan wel een extra telefoniste aannemen en deze terug doorrekenen naar klanten !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenin een redelijke garage moet je dan wel een extra telefoniste aannemen en deze terug doorrekenen naar klanten !
Bij ons bellen ze voor alle extra kosten. (En dat wordt niet gedaan door een extra telefoniste)
Als de wagen binnen wordt gebracht vragen we contactgegevens waar de klant op gecontacteerd mag worden, indien deze dan niet bereikbaar is worden de extra zaken niet gedaan en maken we een nieuwe afspraak, maar dan heeft de klant daar - normaal gezien- ook begrip voor.
En inderdaad, sommige klanten zijn altijd ontevreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenGarages die niet bellen voor akkoorden van onvoorziene kosten zijn toch echt niet goed bezig.
Bij ons bellen ze voor alle extra kosten. (En dat wordt niet gedaan door een extra telefoniste)
Als de wagen binnen wordt gebracht vragen we contactgegevens waar de klant op gecontacteerd mag worden, indien deze dan niet bereikbaar is worden de extra zaken niet gedaan en maken we een nieuwe afspraak, maar dan heeft de klant daar - normaal gezien- ook begrip voor.
En inderdaad, sommige klanten zijn altijd ontevreden.
Comment
-
@ Jan
Ik verander zowel van moto en van auto steeds van merk dus heb ik automatisch telkens een andere dealer die ik niet ken.
Door een simpel merkteken weet ik rap wat voor garage het is en dan kan ik een ander zoeken als het nodig is.
Ik koop meestal nieuw en dus niet bij Pier & Pol en je zou nog verschieten wat ik al tegen gekomen ben de laatste 25 jaar.
Dat merken begin je niet zomaar te doen hé.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Goed idee om filters en dergelijke te merken voor je de wagen binnen brengt. Jammer genoeg gaat dat niet met remolie/motorolie. Ik neem aan dat een dealer die er niet voor terug deinst om te knoeien met duidelijk zichtbare zaken (volle ruitensproeierbakjes bijvullen, bepaalde carosseriewerken factureren maar niet repareren) dit ook zal doen met moeilijker te conroleren dingen zoals filters distributieriemen , olie en dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenGoed idee om filters en dergelijke te merken voor je de wagen binnen brengt. Jammer genoeg gaat dat niet met remolie/motorolie. Ik neem aan dat een dealer die er niet voor terug deinst om te knoeien met duidelijk zichtbare zaken (volle ruitensproeierbakjes bijvullen, bepaalde carosseriewerken factureren maar niet repareren) dit ook zal doen met moeilijker te conroleren dingen zoals filters distributieriemen , olie en dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenGoed idee . Kent er iemand een e-mail adres van de bevoegde dienst bij d'Ieteren ? Ik kan hen volledig dossiertje bezorgen met bewijsstukken er bij.
Ik moet helaas wel vaststellen dat bijna de helft van uw posts sinds registratie steeds gaan over eenzelfde VW-dealer waar je slechte ervaringen mee hebt. Het begint redelijk eentonig te worden, in de volksmond durven we wel al eens 'uw plaat blijft hangen' zeggen.
Dit moest ik even kwijt, groetjes.
Comment
-
Ik zal t ni meer doen :-). Bij deze wil ik mijn goede ervaringen met Midas (remblokken vervangen tegen een correcte prijs op een uurtje tijd) mee geven. Tevreden over de geleverde service. Ook tevreden over betrouwbare garage Denayer (Ford) . Bestelwagen van de firma gaat daar binnen en ook nooit enige onregelmatigheid ,ook qua facturatie , kunnen vast stellen. Jammer dat ze geen VW onderhoud doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenGoed idee . Kent er iemand een e-mail adres van de bevoegde dienst bij d'Ieteren ? Ik kan hen volledig dossiertje bezorgen met bewijsstukken er bij.
Comment
-
ik heb precies dan geluk met mijn dealer: mag ik gewoon langs de wagen blijven staan en legt de mecanicien uit wat er aan de wagen gedaan moet worden en laat hij zien waarom (bijvoorbeeld versleten remblokken). De factuur is dan ook altijd correct waardoor ik nooit het gevoel heb van teveel te hebben betaald.
Comment
-
@dePAUL
Ik heb andere ervaringen.
Toen ik na een onderhoud 2 keer moest terugkomen om eigenlijk hetzelfde in orde te krijgen, waren er uitgebreide excuses van de "Service Manager", gratis vervangauto, en de auto was volledig gestofzuigd.
Als je de moeite doet om op een beleefde en correcte manier (gebaseerd op feiten) je beklag te doen, dan doen ze wel iets hoor. (En dat was een garage van D'Ieteren zelf).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenLees de testen van Auto Motor und Sport maar eens over het kwaliteitswerk dat de garages leveren. Schokkend. En prijsverschillen tot 300% en meer.Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenDikke 222222.
Heb nu ook al stage gedaan bij 2 verschillende garage's & bij 1 andere vakantiewerk en dingen die wel op de factuur staan maar niet uitgevoerd worden heb'k toch ook nog niet gezien..
Neen neen, als je geen vertrouwen meer in je garage hebt moet je zeker op een andere (betere?) gaan. Zelf een beetje op de achtergrond wat controle uitvoeren kan zeker geen kwaad.
Het probleem zit hem in de loonkost van de werknemers. Het word ook allemaal zo onoverzichtelijk mogelijk gemaakt. I.p.v gewoon een uurloonkost te melden (er zijn er die dit wel hanteren), werken ze (bij de officiëlen) met punten. Tja...zoveel =x punten gewerkt aan het vervangen van, noem maar wat in & uitbouwen van remblokken. Als jij niet weet hoeveel één punt vertegenwoordigd, of hoeveel punten er nodig zijn om een uur vol te maken, ga je nooit geen goede kijk hebben op je factuur. Daar komt nog bij dat een bepaalde technieker een high kwalificatie heeft en een andere een low-ranking. Wat voor jou misschien perfect door een leerjongen kan gedaan worden word (door gebrek aan personeel bvb) misschien uitgevoerd door de hoogmeester en uiteraard zo doorgerekend. Veel dealer/garages staan natuurlijk onder zware druk van hun constructeurs, toch begrijp ik niet dat dit nog steeds mag blijven duren en dat economische zaken hierin niet ingrijpt.
Persoonlijk ben ik wel tevreden van mijn garage's, ik hoop dat het mag blijven duren uiteraard maar dat zal vooral van hen afhangen. Wij zijn nogal vrij goede sponsors...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Voor zover ik weet is een arbeidseenheid bij elke garage hetzelfde. (6 minuten - 10 arbeidseenheden is een uur) maar ik kan mis zijn
Uurlonen dienen vermeld te worden aan de receptie en zou niet mogen afhangen van welke technieker aan je wagen werkt.
Wat wel kan is dat voor 'hoogtechnologisch werk' een ander uurloon wordt gebruikt (dient dan ook weer vermeld te worden)
Comment
-
Simpel in de garage waar ik ga: je hebt de keuze om bij de auto te blijven, of te internetten of naar Audi tv te gaan kijken.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenZe zouden zo'n testen wel eens mogen doen in Belgie ook. Het zou mij niet verbaen dat VW/Audi garages er belabberd uit zouden komen.
Is al eens gedaan, als ik mij niet vergis in 'Volt' op een. Ze hadden een simpel defect zelf aangebracht (een onderdrukdarmpje losgekoppeld) en daarmee vervolgens naar verschillenden garages geweest om het te laten nazien. Resultaat: bij veel garages geknoei van de bovenste plank. Verkeerde diagnoses uit incompetentie of gemakzucht en belachelijk hoge bedragen die ze noemden om het probleem zogezegd op te lossen. Er zaten enkele VW garages bij die serieus aan het klungelen waren wat uiteraard niet vreemd is.
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenDikke 222222.
Heb nu ook al stage gedaan bij 2 verschillende garage's & bij 1 andere vakantiewerk en dingen die wel op de factuur staan maar niet uitgevoerd worden heb'k toch ook nog niet gezien..
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDe meeste garages rekenen gewoon een forfait voor zo iets als ruitensproeiervloeistof.
Dat staat voorgerdrukt op iedere factuur die gemaakt wordt, en als de 'receptionist' dat er niet afhaalt, dan betaal je dat.
Voor de 2% van de chauffeurs die het zelf vullen is dit uiteraard niet correct, dus waarom niet expliciet vermelden dat je het niet wil.
Ik heb eens gehad dat ik op voorhand vermeldde dat er geen ruitensproeiervloeistof bij moest omdat ik het zelf had gedaan en ze hadden wonder boven wonder koelvloeistof moeten bijvullen...
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenSpijtig dat er zoveel wantrouw is in de dealers.
Comment
-
Ik heb onlangs een naafafdekkapje van een lichtmetalen velg van mijn Golf verloren (of gejat) . Prijs gevraagd bij een willekeurige VW dealer : ongeveer 7 euro + btw. Effe gezocht op ebay en in China besteld (Ebay artikelnr 110946459070) . Prijs 3.00 usd / 2.25 euro verzending inbegrepen. Het was wel 3 weken onderweg . Van het verschil ga ik morgen een paar Duvels drinken :-). Er zitten blijkbaar serieuze winstmarges op die onderdelen.
Comment
-
Veel dingen die er in staan zijn toch wat vergezocht imo. Ik ga er ook van uit als ik iets opmerk aan een wagen die niet juist is ik er ook niets aan doe als er geen klacht van is, dan bedoel ik: ruitenwissers die strepen of lawaai maken/ harde koppeling/ beetje olieverlies rond de vbak of distributiehuis/... allemaal dingen die veel voorkomen, maar owee als de klant wat meer zou moeten uitgeven dan enkel het onderhoud. Dingen die te maken hebben met veiligheid of wegligging meld ik natuurlijk direct. Zolang de auto in garantie is begint met te zagen bij het minste dat ze opmerken, maar als ze zelf iets zouden moeten betalen is het plots allemaal zo erg niet meer. Ik schrijf dan wel alles op de werkfiche zodat ik ingedekt ben, de receptionist kan er dan mee doen wat hij wil.
Ook mensen die zagen op het feit dat de rw-vloeistof bijgevuld is terwijl dit niet nodig was, bij ons is dat een flesje van 250ml die je erin moet kappen en dan bijvullen met water, wij kunnen niet ruiken dat het reservoir recent bijgevuld is, het gebeurd dan ook vaak dat ik dat flesje erin doe en ik dan pas kan zien dat het niet nodig was.
Dat de prijzen voor onderdelen, werk of zelfs de auto's bij dealers er niet naast is is correct, maar iemand al eens wat materiaal gekocht om te werken?
Ze zullen er zeker wel goed hun boterham mee verdienen, maar ze krijgen het ook niet voor niks.
Comment
Comment