Op 04/12 haal ik mijn nieuwe wagen op, een Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100. Alles ging vlekkeloos & de wagen rijdt prima!
Maar op Zondag 08/12 kreeg ik ineens een storing op de boordcomputer bij het starten: Startonderbreking
De wagen wou niet meer starten & na 3 pogingen bel ik meteen Ford Assistance, geen reactie. Na 30min proberen krijg ik de wagen uiteindelijk terug gestart & reed ik naar huis. Één dag later op 09/12 lever ik de wagen terug in bij de dealer en ze sluiten hem aan op de computer. Ze wissen de storingen en na enkele testen konden ze het probleem niet opnieuw veroorzaken.
Weer exact één dag later op 10/12 wil ik 's avonds naar het werk vertrekken (nachtdienst), de wagen geeft weer dezelfde storing, alleen kreeg ik nu nog een bijkomende storing:
Na 20min proberen krijg ik de wagen éindelijk gestart & ik kon nog nét op tijd vertrekken naar mijn werk. De ochtend nadien op 11/12 blijf ik na het werk nog wakker zodat ik de wagen om 8u weer kon inleveren. Nu houden ze de wagen daar & geven ze me een Ford Ka vervangwagen mee.
Weer één dag later op 12/12 bellen ze me in de late namiddag op: "De wagen is klaar, je kan hem komen ophalen". Ik lever de vervangwagen in, neem mijn Fiesta weer mee in de hoop dat het nu wél opgelost is. Maar helaas, de ochtend nadien op 13/12 wil ik 's morgens na mijn nachtshift naar huis vertrekken & weeral wil de wagen niet starten. Opnieuw dezelfde twee storingen van voordien. Ik blijf opnieuw wakker en om 8u staan we weer bij dealer. Nu geven ze me een Ford Focus vervangwagen mee & mijn Fiesta gingen ze weg takelen op het parkeerterrein van mijn bedrijf.
Vandaag op 17/12 bel ik naar de dealer om de huidige stand van zaken te weten te komen. Ik krijg de chef garage aan de lijn en hij vertelt me dat ze de storing niet opnieuw hebben kunnen veroorzaken. Ze zijn al dagen met de wagen aan het rondrijden (met de laptop), maar ze kunnen blijkbaar geen deftige diagnose stellen, laat staan dat ze het opgelost krijgen. Hij zei me nog: "Als ik iets hoor, dan hoor jij het ook". Maar ik vrees dat ik niet veel ga terug horen de komende tjid.
Met andere woorden, van de 12 dagen dat ik de wagen in mijn bezit heb, heeft de wagen er al 8 doorgebracht bij de dealer. Ik heb op nog geen twee weken tijd al met vier verschillende wagens rond gereden en bij de dealer hebben ze na 3 pogingen het probleem nog altijd niet kunnen oplossen. Er kunnen altijd problemen zijn met een nieuwe wagen, dat begrijp ik. Maar ik vind het straf dat een officiële dealer geen deftige diagnose kan stellen. Volgens hun ben ik de eerste persoon die dit aan de hand heeft met een Fiesta uit 2013 en natuurlijk moet ik weer de gelukkige zijn. In ieder geval, ik ben dus helemaal niet tevreden. Indien de wagen na deze poging nog niet 100% in orde is, dan zal ik maar en klacht indienen bij het CRC van Ford zeker? Ik weet niet wat ik anders moet doen eigenljik, iemand tips?
Maar op Zondag 08/12 kreeg ik ineens een storing op de boordcomputer bij het starten: Startonderbreking
De wagen wou niet meer starten & na 3 pogingen bel ik meteen Ford Assistance, geen reactie. Na 30min proberen krijg ik de wagen uiteindelijk terug gestart & reed ik naar huis. Één dag later op 09/12 lever ik de wagen terug in bij de dealer en ze sluiten hem aan op de computer. Ze wissen de storingen en na enkele testen konden ze het probleem niet opnieuw veroorzaken.
Weer exact één dag later op 10/12 wil ik 's avonds naar het werk vertrekken (nachtdienst), de wagen geeft weer dezelfde storing, alleen kreeg ik nu nog een bijkomende storing:
Na 20min proberen krijg ik de wagen éindelijk gestart & ik kon nog nét op tijd vertrekken naar mijn werk. De ochtend nadien op 11/12 blijf ik na het werk nog wakker zodat ik de wagen om 8u weer kon inleveren. Nu houden ze de wagen daar & geven ze me een Ford Ka vervangwagen mee.
Weer één dag later op 12/12 bellen ze me in de late namiddag op: "De wagen is klaar, je kan hem komen ophalen". Ik lever de vervangwagen in, neem mijn Fiesta weer mee in de hoop dat het nu wél opgelost is. Maar helaas, de ochtend nadien op 13/12 wil ik 's morgens na mijn nachtshift naar huis vertrekken & weeral wil de wagen niet starten. Opnieuw dezelfde twee storingen van voordien. Ik blijf opnieuw wakker en om 8u staan we weer bij dealer. Nu geven ze me een Ford Focus vervangwagen mee & mijn Fiesta gingen ze weg takelen op het parkeerterrein van mijn bedrijf.
Vandaag op 17/12 bel ik naar de dealer om de huidige stand van zaken te weten te komen. Ik krijg de chef garage aan de lijn en hij vertelt me dat ze de storing niet opnieuw hebben kunnen veroorzaken. Ze zijn al dagen met de wagen aan het rondrijden (met de laptop), maar ze kunnen blijkbaar geen deftige diagnose stellen, laat staan dat ze het opgelost krijgen. Hij zei me nog: "Als ik iets hoor, dan hoor jij het ook". Maar ik vrees dat ik niet veel ga terug horen de komende tjid.
Met andere woorden, van de 12 dagen dat ik de wagen in mijn bezit heb, heeft de wagen er al 8 doorgebracht bij de dealer. Ik heb op nog geen twee weken tijd al met vier verschillende wagens rond gereden en bij de dealer hebben ze na 3 pogingen het probleem nog altijd niet kunnen oplossen. Er kunnen altijd problemen zijn met een nieuwe wagen, dat begrijp ik. Maar ik vind het straf dat een officiële dealer geen deftige diagnose kan stellen. Volgens hun ben ik de eerste persoon die dit aan de hand heeft met een Fiesta uit 2013 en natuurlijk moet ik weer de gelukkige zijn. In ieder geval, ik ben dus helemaal niet tevreden. Indien de wagen na deze poging nog niet 100% in orde is, dan zal ik maar en klacht indienen bij het CRC van Ford zeker? Ik weet niet wat ik anders moet doen eigenljik, iemand tips?
Comment