Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Splinternieuwe Ford Fiesta Titanium, niets dan problemen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De Fiesta is weer terug thuis. Nadat mijn vader gisteren van zijne tak gemaakt heeft tegen de grote baas heeft die vervolgens de chef garage dus op zijn plaats gezet. Toen hebben ze dus maar beslist om de hele dag bezig te zijn met de bekabeling manueel door te meten met een multimeter. Toen vonden ze ineens één los draadje in de kabelboom-connector, ze trokken het draadje er helemaal uit en de storing kwam ook ineens op. Nadien heeft hij het niet meer gedaan, dus ze zijn 100% zeker dat het niet meer gaat gebeuren. Ze hebben voor de zekerheid alle andere connectoren ook maar gechecked, dus het zou nu écht in orde moeten zijn.

Maar zo ziet ge maar, als ge er zelf niet wat achter zit, dan gebeurt er 9 kansen van de 10 juist niks met uw wagen!

Comment

Nondedju, wat een ellende zo 1 kabeltje kan veroorzaken.

Comment

lang leve al die technische, elektrische snufjes in een wagen! NOT!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Nondedju, wat een ellende zo 1 kabeltje kan veroorzaken.
          Gelukkig lag het maar aan een stom kabeltje . Fingers crossed dat de auto geen andere kinderziektes of productiefouten heeft.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Allez, we hebben hem terug! Ik ga eerst wat kilometers maken zodat ik zeker ben dat er geen problemen meer zijn. Binnen een maandje of drie nog zien voor schoon 16" of 17" velgen
            Last edited by jug; 18/07/2014, 10:34.

Comment

Sjiek bakske! Amai, moest het bij mij voor gevallen zijn dan zou het kot te klein geweest zijn! Ik weet van mezelf dat dat dan niet zou goed komen. Ik hoop dat je vanaf vandaag kunt gaan geniet van je nieuwe wagen. Véél veilige kilometers gewenst. (Ik zou die kopsteunveren der wel uit halen want dat ziet er heel "cheap-tuning" uit )
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Hehe, ik had dat in mijn vorige wagen ook, maar die waren eigenlijk van betere kwaliteit. Ik doe dat eigenlijk zodat de kopsteunen altijd wat hoger staan en ge die stangen dan niet zo ziet :p

Comment

Ik ben nu ook geen liefhebber van die kopsteunveren moet ik zeggen. Voor de rest wel een stijlvolle Fiesta. Ik vrees dat ik oud aan het worden ben... Wat is een "Brodit houder & Belkin Aircast"? Ik neem aan dat Brodit uw GSM is? En de aircast dan? Waarom ga je de K&N Airfilter plaatsen?

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Ik ben nu ook geen liefhebber van die kopsteunveren moet ik zeggen. Voor de rest wel een stijlvolle Fiesta. Ik vrees dat ik oud aan het worden ben... Wat is een "Brodit houder & Belkin Aircast"? Ik neem aan dat Brodit uw GSM is? En de aircast dan? Waarom ga je de K&N Airfilter plaatsen?
                    Brodit is een merk dat mounts/houders maakt voor je GSM/smartphone. Ze bestaan uit twee delen, het eerste deel koop je specifiek voor je wagen, dit klemt tussen de naden van je dashboard. Het tweede deel koop je specifiek voor jouw GSM/smartphone & dat schroef je dan op het eerste deel vast. Je hebt dan altijd een smartphone houder die echt voor jouw wagen & toestel gemaakt is.

Een Belkin Aircast is een bluetooth module die je aansluit op de sigarettenplug & de AUX input van je wagen. Dit was een stockwagen & die had enkel AUX en USB, maar ik werk het liefst via Bluetooth om muziek te luisteren & om handsfree te bellen.

Die kopsteunveren, ik moet toegeven dat het chroom er wat cheap uit ziet. Ik denk dat ik ze eens ga opspuiten in't zwart ofzo, dan zal het er al iets beter uit zien

De K&N filter plaats ik omdat je na twee onderhoudsbeurten de prijs van die luchtfilter er al uit hebt gehaald. Anders betaal je elke keer een nieuwe, nu één keer 50€ dacht ik. En je zou ook een 30 tot 40% betere airflow hebben hierdoor, maar ik doe het helemaal niet omwille van PK's of iets dergelijk.

Comment

Aha thanks! Weeral iets bijgeleerd.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

En met de K&N luchtfilter is je LMM binnen de kortste keren naar de filistijnen..

Comment

Kapot zal hij niet gaan, wel is de kans groter dat er olieresten op de sensor blijven zitten waardoor hij storing kan geven. Dan moet deze schoon gemaakt worden en werkt hij weer.

Bij een papieren filter heb je hier minder last van, maar dan ligt je verbruik ook hoger. Al bij al denk ik dat het een kwestie van afwegen is, want je LMM kapot maken hierdoor, dat lijkt me sterk.
                          Last edited by jug; 19/12/2013, 17:57.

Comment

ik rijd al jaren met kelk op mijn diesel rond en daar heeft men mij rond de oren geslagen dat ik fameuze problemen zou krijgen. En inderdaad zoals jug zegt: af en toe eens proper maken. Bij mij is dat elke keer de filter moet worden proper gemaakt en dat is om de 7500 km's.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb ook 3j met men civic type r gereden met een short ram intake en nooit problemen gehad met de lmm zelfs nooit filter gekuist of vervangen wel had ik tijdens warme dagen of langere ritten het gevoel dat er 30 pk minder was.

Comment

Nadeel van zo'n kelk is ook dat het niet goed tegen water kan.
                                Rijdt je dus een goed uur door zware regen, dan is je motorvermogen meestal nihil geworden (soms wel eens stilvallen!).

Als je hem persé wilt monteren zou ik er toch minstens een soort van behuizing rond bevestigen!

Comment

knappe rubber-matten !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                                    !........van zijne tak gemaakt heeft
                                    Limburgse roots misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                      Rijdt je dus een goed uur door zware regen, dan is je motorvermogen meestal nihil geworden (soms wel eens stilvallen!).

Als je hem persé wilt monteren zou ik er toch minstens een soort van behuizing rond bevestigen!
                                      Tis maar een inlegfilter hoor, dus daar zit al een behuizing rond

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Limburgse roots misschien?
                                      Jazeker! Genk represent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten

nooit, maar dan ook nooit geen last van. En de mijne hangt recht achter de intercooler en dus ook mooi in de rijwind (dus regenspray)
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Eens het begin van het topic gelezen en onmiddellijk deed me dit denken aan mijn 2004 Galaxy waarmee ik van '04 tot '07 reed. Net dezelfde symptomen. Reden: los kabeltje. Had dus beter de eerste dag al dit topic gelezen dan konden wij aan uw garagist gezegd hebben wat de oorzaak was
                                          (echter wél goede service gehad van Ford Asistance, enige nadeel: vervangwagens waren benzine)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X