Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Splinternieuwe Ford Fiesta Titanium, niets dan problemen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Een occasie is tegenwoordig betrouwbaarder als een nieuwe.
    Dat jij nog niet gebanned werd, god weet waarom. Met je nutteloze commentaren altijd, trol!
    1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
    1984 BMW E28 520i
    2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
      Dat jij nog niet gebanned werd, god weet waarom. Met je nutteloze commentaren altijd, trol!
      Goh... dat moet je langs 2 kanten bekijken hé. Een nieuwe, nooit gebruikte, auto heeft logischerwijze de kans op falen/kinderziektes. Terwijl bij wijze van spreken een "jonge" occassie al gebold heeft waarbij die problemen al van de baan zouden moeten zijn. In dat opzicht is een occassie mss wel de betere koop. De vraag is dan alleen wat je verstaat onder occassie natuurlijk
      .
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #43
        Blij dat het ondertussen is opgelost
        Het is idd zoals je zelf al aangeeft, "de laptop aansluiten" dat is alles wat ze tegenwoordig nog doen.

        Vanaf het begin kon ik u al zeggen dat het een kabelboom probleem ging zijn, heel erg typisch voor nieuwe wagens, heb dat al vaak gehoord.

        En zo gek is Blackhorse zijn reply eigenlijk nog niet hoor.
        Tegenwoordig moet in de fabrieken ook maar alles sneller en sneller, met dus alle gevolgen vandien....

        M'n broer heeft ook pas een nieuwe Fiesta gekocht, al zijn wagen gek begint te doen weten we al waar te kijken

        Veel plezier ermee nu en hopelijk komt het vertrouwen een beetje terug.

        Comment


        • #44
          Ja inderdaad, het nadeel van al die technologie (ook in het diagnoseproces) is dat de technici zelf niet meer nadenken om iets op te lossen. Als het dan toch moet, dan vertrouwen ze liever hun apparatuur dan hun eigen verstand. Als in't boekje staat: "signalen loggen via diagnose apparatuur tot de de storing zich voordoet", dan doen ze liever dat dan dat ze manueel kabels gaan nameten. Ergens zal het misschien ook wel moeten, maar het is toch wel spijtig dat de wagen er dan een hele week staat zonder resultaat & na een halve dag intensief zoeken heb je het dan wel opgelost.

          En ja, ik rij nu al een paar dagen weer rond & de wagen rijdt super eigenlijk. Je moet tegen je broer maar eens zeggen dat hij zijn wagen voorstelt op het Fordclub.be forum. Daar kan hij ook veel info vinden trouwens, wat specifieker over Ford dan hier

          Comment


          • #45
            Top dat het is opgelost ( en blijft ...) nu die plakletters er nog af en je auto ziet er retestrak uit +

            Comment


            • #46
              Ha! Geloof of het niet, daar was ik gisteren over aan't nadenken
              Ik heb dat destijds al eens bij mijn Focus gedaan, gewoon met de haardroger denk ik. Hoe heb jij het gedaan?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                Ha! Geloof of het niet, daar was ik gisteren over aan't nadenken
                Ik heb dat destijds al eens bij mijn Focus gedaan, gewoon met de haardroger denk ik. Hoe heb jij het gedaan?
                met een visdraad...

                Comment


                • #48
                  Waar zit Ford Power als ge hem nodig hebt ?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Waar zit Ford Power als ge hem nodig hebt ?
                    Op het gebande gedeelte

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Op het gebande gedeelte
                      Alweer?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                        Ha! Geloof of het niet, daar was ik gisteren over aan't nadenken
                        Ik heb dat destijds al eens bij mijn Focus gedaan, gewoon met de haardroger denk ik. Hoe heb jij het gedaan?
                        Als de wagen nog zeer nieuw is kun je ze er soms afpeuteren tijdens het wassen/kuisen van de wagen anders inderdaad een beetje opwarmen met de haardroger en een stukje visdraad.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • #52
                          Ik had eergisteren een set Fiesta ST velgen op het oog, maar de koop is niet door gegaan, ze waren blijkbaar al verkocht. Ik heb me daarom nog eens wat bezig gehouden in Photoshop om een beter beeld te verkrijgen van de velgen die ik eventueel wil kopen binnen een maandje of drie. Ik heb't op een tiental velgen gehouden, waarvan er toch 2 bovenaan mijn lijst staan. Maar het zou ook tof zijn om jullie mening te weten te komen, hier gaan we


                          RC Design RC18:





                          Borbet LV4:





                          AEZ Valencia:





                          Brock B24:





                          MAK Venti:





                          Team Dynamics Jet:





                          ASA Wheels TEC AS2:





                          Dotz Rapier Shine:





                          Borbet CW2:





                          Voor mij zijn de RC Design RC18 en de ASA TEC AS2 mijn favorieten, maar we hebben nog tijd om een definitieve keuze te maken
                          Last edited by jug; 01/01/2014, 21:12.

                          Comment


                          • #53
                            Geef mij maar die RC Design RC18, passen er perfect onder vind ik!

                            Comment


                            • #54
                              Ge zijt al de derde die dat zegt, volgens mij zijn het ook één van de mooiste er tussen. RC Design is ook blijkbaar ook onderdeel van Brock, lijkt me dus ook goede kwaliteit te zijn. Net op reifen.com eens samengesteld met een stel Hankook Ventus V12 Evo bandjes er onder (205/40 R17), ik kom exact op 900€ uit inclusief montage & stikstof vulling. Dan moeten we wel even naar Aken rijden, maar voor die prijs rij ik wel een uurtje op & af

                              Comment


                              • #55
                                Fijn dat je probleem eindelijk toch een oplossing gekregen heeft, niks zo erg als je (zuur ) verdiend geld ergens aan uitgeeft en je er niks mee bent.... En je hebt overschot van gelijk techniekers denken tegenwoordig enkel nog met hun diagnosetoestellen, gezond boerenverstand zijn ze ergens verloren in voorgaande jaren, jammer heel jammer!
                                Velgen daar vind ik de Borbet LV4 toch het mooiste (lijkt ook wat makkelijker in onderhoud) en idd. ook de RC Design RC18.
                                Let ook op dat je de juiste velgen hebt met dezelfde ET-waarde (of een zo gering mogelijke afwijking max.2 a 3mm) en voor mij ook geen extra centreerringen erin en van die toestanden. Als ik soms zie wat sommige zogezegde specialisten allemaal durven te fixen zoals ET-waarde tot 15 mm afwijkend .

                                Comment


                                • #56
                                  Thanks!

                                  Centreerringen zullen quasi altijd nodig zijn bij aftermarket velgen aangezien de naafmaat ook bijna altijd te groot zal zijn. De ET waarde bij die RC18 velgen is 35, de TEC AS2 velgen zijn ET40. Mijn originele velgen hadden ET47. Dat is dus 12mm of 7mm verschil, in principe voor beiden teveel. Maar ik heb gelezen dat de mininmum ET waarde voor mijn wagen ET35 is, al heb ik ook al mensen gezien die zelfs tot ET25 zijn gegaan (al zou ik dat nooit zelf doen). Ik denk dat bij ET35 de de velgen nog altijd binnen de wielkas zullen vallen, ik denk dat het dan ook geen probleem gaat zijn voor de keuring later.

                                  Indien er een te groot risico is kan ik ook nog altijd de ST velgen van de Fiesta gewoon bestellen bij de dealer denk ik, dat is dus ook nog een optie. Deze zijn er zo uit trouwens:



                                  Trouwens, op mijn gelijkvormigheidsattest staat dit:



                                  Zowel voor 15 inch, 16 inch als 17 inch blijft de ET waarde hetzelfde. Aangezien het er zo op staat zal het ook wel zo moeten, maar dan snap ik iets niet helemaal. De breedte van de velg wordt telkens breder & mijn spoorbreedte wijkt dan af. Moet het normaal niet zo zijn dat als je een bredere velg legt, je ET waarde het verschil in breedte moet compenseren? Of valt dat ook onder die 2% afwijking (zoals bij de omtrek van het wiel in totaliteit)?
                                  Last edited by jug; 26/12/2013, 02:10.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                                    Thanks!

                                    Centreerringen zullen quasi altijd nodig zijn bij aftermarket velgen aangezien de naafmaat ook bijna altijd te groot zal zijn. De ET waarde bij die RC18 velgen is 35, de TEC AS2 velgen zijn ET40. Mijn originele velgen hadden ET47. Dat is dus 12mm of 7mm verschil, in principe voor beiden teveel. Maar ik heb gelezen dat de mininmum ET waarde voor mijn wagen ET35 is, al heb ik ook al mensen gezien die zelfs tot ET25 zijn gegaan (al zou ik dat nooit zelf doen). Ik denk dat bij ET35 de de velgen nog altijd binnen de wielkas zullen vallen, ik denk dat het dan ook geen probleem gaat zijn voor de keuring later.
                                    Zolang de wielen inderdaad binnen de wielkas blijven, en nergens aanlopen, zul je geen last krijgen met de keuring als de ET waarde van de velg wat afwijkt.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door jug Bekijk Berichten
                                    ...
                                    Zowel voor 15 inch, 16 inch als 17 inch blijft de ET waarde hetzelfde. Aangezien het er zo op staat zal het ook wel zo moeten, maar dan snap ik iets niet helemaal. De breedte van de velg wordt telkens breder & mijn spoorbreedte wijkt dan af. Moet het normaal niet zo zijn dat als je een bredere velg legt, je ET waarde het verschil in breedte moet compenseren? Of valt dat ook onder die 2% afwijking (zoals bij de omtrek van het wiel in totaliteit)?
                                    Hier maak je een foutje de spoorbreedte van je wagen wordt gemeten vanuit het hart van het ene wiel naar het hart van het andere wiel, dus van het midden naar het midden, gezien er gemeten wordt vanuit het midden speelt het geen rol hoeveel er langs beide kanten van het wiel is. Simpel voorbeeld je zou een wiel hebben van 1inch breed met ET waarde 0 en een spoorbreedte van 1500 mm dan zal de spoorbreetde op diezelfde wagen nog altijd 1500mm zijn mocht je wielen steken van 29,5 inch (et waarde 0) want we meten vanuit het midden van het wiel, enkel zullen die wielen elkaar dan wel bijna raken en zou het nogal een belachelijk zicht worden , dus zolang de ET waarde van de wielen gelijk blijft blijft de spoorbreedte gelijk.

                                    Ik ken de spoorbeedte van uw wagen niet (staat ook op COC dacht ik) maar dit zal dus wel ergens rond de 1460mm zijn dus mag je met de ET waarde in feite zo'n 14,5 mm afwijken om binnen die 2% regel qua spoorbreedt te vallen. (Makkelijk want 1% langs beide zijden maakt 2% totaal). Dus voor uw wagen (aangenomen dat spoorbreedte ergens rond die 1460mm is) kunnen velgen tussen ET 33 en ET 62, maar je moet dan natuurlijk wel nog opletten dat ze nergens aanlopen je banden en ook niet buiten de kas komen.
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Thanks voor de uitleg! Ik heb inderdaad een fout gemaakt in mijn denkwijze!
                                      Ik zie dat er op het COC dit nog staat:



                                      Ik gok dat die 1443 de spoorbreedte is dus. Met andere woorden kan ik 14.4mm aan beide kanten afwijken, want neer zou komen op ET33 en ET61. Een velg met ET35 zou dus minder dan 2% invloed hebben op de spoorbreedte, ik snap het denk ik

                                      Nog eens merci voor de uitleg!
                                      Last edited by jug; 26/12/2013, 12:45.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik zou voor de 1e set velgen gaan van die (veel te veel toegelaten , want max is 3....) foto's .

                                        Haardroger , flosdraadje en restjes wegrollen met je vingers ( geen nagels gebruiken dus) en wd40 of stickerverwijderaar.
                                        Dan ff lichtjes polijsten en een wax of sealant erover...........dan krijg je een resultaat zoals bij m'n collega z'n Focus .

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ja dat Ecoboost logo, dat ga ik morgen eens doen denk ik.
                                          Last edited by jug; 18/07/2014, 10:35.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X