Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Splinternieuwe Ford Fiesta Titanium, niets dan problemen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Splinternieuwe Ford Fiesta Titanium, niets dan problemen!

    Op 04/12 haal ik mijn nieuwe wagen op, een Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100. Alles ging vlekkeloos & de wagen rijdt prima!
    Maar op Zondag 08/12 kreeg ik ineens een storing op de boordcomputer bij het starten: Startonderbreking


    De wagen wou niet meer starten & na 3 pogingen bel ik meteen Ford Assistance, geen reactie. Na 30min proberen krijg ik de wagen uiteindelijk terug gestart & reed ik naar huis. Één dag later op 09/12 lever ik de wagen terug in bij de dealer en ze sluiten hem aan op de computer. Ze wissen de storingen en na enkele testen konden ze het probleem niet opnieuw veroorzaken.


    Weer exact één dag later op 10/12 wil ik 's avonds naar het werk vertrekken (nachtdienst), de wagen geeft weer dezelfde storing, alleen kreeg ik nu nog een bijkomende storing:

    Na 20min proberen krijg ik de wagen éindelijk gestart & ik kon nog nét op tijd vertrekken naar mijn werk. De ochtend nadien op 11/12 blijf ik na het werk nog wakker zodat ik de wagen om 8u weer kon inleveren. Nu houden ze de wagen daar & geven ze me een Ford Ka vervangwagen mee.


    Weer één dag later op 12/12 bellen ze me in de late namiddag op: "De wagen is klaar, je kan hem komen ophalen". Ik lever de vervangwagen in, neem mijn Fiesta weer mee in de hoop dat het nu wél opgelost is. Maar helaas, de ochtend nadien op 13/12 wil ik 's morgens na mijn nachtshift naar huis vertrekken & weeral wil de wagen niet starten. Opnieuw dezelfde twee storingen van voordien. Ik blijf opnieuw wakker en om 8u staan we weer bij dealer. Nu geven ze me een Ford Focus vervangwagen mee & mijn Fiesta gingen ze weg takelen op het parkeerterrein van mijn bedrijf.

    Vandaag op 17/12 bel ik naar de dealer om de huidige stand van zaken te weten te komen. Ik krijg de chef garage aan de lijn en hij vertelt me dat ze de storing niet opnieuw hebben kunnen veroorzaken. Ze zijn al dagen met de wagen aan het rondrijden (met de laptop), maar ze kunnen blijkbaar geen deftige diagnose stellen, laat staan dat ze het opgelost krijgen. Hij zei me nog: "Als ik iets hoor, dan hoor jij het ook". Maar ik vrees dat ik niet veel ga terug horen de komende tjid.

    Met andere woorden, van de 12 dagen dat ik de wagen in mijn bezit heb, heeft de wagen er al 8 doorgebracht bij de dealer. Ik heb op nog geen twee weken tijd al met vier verschillende wagens rond gereden en bij de dealer hebben ze na 3 pogingen het probleem nog altijd niet kunnen oplossen. Er kunnen altijd problemen zijn met een nieuwe wagen, dat begrijp ik. Maar ik vind het straf dat een officiële dealer geen deftige diagnose kan stellen. Volgens hun ben ik de eerste persoon die dit aan de hand heeft met een Fiesta uit 2013 en natuurlijk moet ik weer de gelukkige zijn. In ieder geval, ik ben dus helemaal niet tevreden. Indien de wagen na deze poging nog niet 100% in orde is, dan zal ik maar en klacht indienen bij het CRC van Ford zeker? Ik weet niet wat ik anders moet doen eigenljik, iemand tips?
    Last edited by jug; 18/07/2014, 10:33.


  • #2
    Ik zou de garage ff de kans te geven alles in orde te maken, maar ik begrijp dat u geduld ook op is. Indien deze saga blijft voortduren zou ik een aangetekend schrijven sturen en de garage in gebreke stellen omdat ze niet geleverd hebben wat op de factuur staat nl. een auto die werkt.

    Comment


    • #3
      Het probleem is gewoon dat ik de wagen op één week tijd al drie keer heb binnen gebracht voor hetzelfde probleem. Als je na drie keer de oorzaak nog niet kunt vinden, dan ken je er gewoon niet genoeg van imo. Maar dat is nog geen schande, het kan iedereen overkomen. In zo'n geval zoek je best externe hulp, iemand met een frisse kijk op de zaken. Ik ben zelf PLC / Storingstechnieker & als ik iets aan de hand heb waar ik geen flauw benul van heb, dan verwachten ze ook dat ik zoek tot ik er bij neerval. Lukt het me écht niet? Dan moet ik er iemand bij halen die er meer van kent. Het is simpelweg een kwestie van de storingsvoorwaarden te zoeken & vervolgens beginnen te elimineren om een diagnose te kunnen stellen. Maar blijkbaar werken ze daar "anders".

      Comment


      • #4
        Ford lover gaat dit niet graag lezen .

        Comment


        • #5
          Wat hebben ze jou als uitleg van oplossing gegeven bij de tweede keer dat je de wagen terug bent gaan halen ?
          Indien ze het probleem zelf niet kunnen simuleren kan het inderdaad lang duren voor ze het kunnen oplossen. Als het dan nog geen gekend probleem is of zelfs een probleem dat zich met die motorisatie in die wagen nog nooit heeft voorgedaan in het gehele Ford netwerk, dan moet je helaas geduld uitoefenen.
          Dergelijke problemen kunnen hoogstwaarschijnlijk softwarematig zijn, daar mag dan de beste technieker aan werken met de meeste bekwaamheid, het kan hem nog 3 weken kosten met hulp van ingenieurs buitenaf om het op te lossen.

          Ik zou dus voorlopig geduldig afwachten en niet zomaar de dealer afschieten, hoe frustrerend het ook is bij een net afgeleverde wagen.

          Comment


          • #6
            kunnen ze niet ter plaatse komen om de foutcode vast te stellen?
            laat je wagen staan en ga hem samen met een mechanieker ophalen?

            Comment


            • #7
              Een occasie is tegenwoordig betrouwbaarder als een nieuwe.

              Comment


              • #8
                De uitleg die ik kreeg na de 2de maal was dat ze een PCM update hadden uitgevoerd en alle storingen hadden gewist. Ik wist toen eigenlijk al dat dit gewoon een lapmiddeltje was, de echte oorzaak vonden ze dus niet. Volgens hun zou het toen wél effectief in orde zijn, wat dus nog geen 12u later alweer niet zo bleek.

                En ik snap héél goed dat je bij onbekende storingen lang kunt zoeken, maar weken? Sorry, dat vind ik niet kunnen. Ik moet soms storingen oplossen waar een hele hal aan apparatuur mee samen hangt & dan praten we niet over weken of dagen, maar over minuten & uren.

                Ik ben er dus ook van overtuigd dat ze gewoon niet genoeg kennis hebben om dit probleem binnen een deftige tijdsspanne in orde te krijgen. Maar zoals ik al eerder zei, dat hoeft op zich nog niet het grootste probleem te vormen. Als je dat gewoon kunt toegeven & dan externe hulp kan inschakelen, dan kan ik daar gerust mee leven. Dan maak je me tenminste niets wijs & laat je me zien dat je er alles aan doet om het ook op te lossen, nu krijg ik het eerder gevoel dat ze er weinig tot niets aan doen. Ik geloof er trouwens weinig van dat dit zo'n zeldzaam probleem is hoor, meestal vertellen ze je dat bij een storing die ze gewoon niet krijgen opgelost. Als het iets wat ze wél weten, dan is het ineens een "ziekte" bij jouw model.

                Ik vertrouwde mijn vorige wagen voor geen haar meer & ik dacht, ik ga dat oplossen door een nieuwe wagen te kopen, dan ben ik van die miserie af. Maar blijkbaar kan het gewoon niet meezitten voor mij, mijn vertrouwen in de huidige wagen heeft na zo'n korte tijd al een deuk gekregen.
                Last edited by jug; 17/12/2013, 22:21.

                Comment


                • #9
                  Als ze enkel een PCM update doen en weer eens de storingen wissen na de 2de keer dat je bent binnengekomen met hetzelfde probleem is het inderdaad wel vreemd. Je zou zeggen dat ze dan toch eens verder kijken bij dergelijk probleem. (wat ze bij je 3de bezoek denk ik wel aan het doen zijn - hadden ze beter vroeger gedaan)
                  Dat ze weken kunnen zoeken naar een onbekende storing is echter wel echt realiteit, we hebben het hier over een auto boordevol elektronica, geen koffiezet of zo .

                  Comment


                  • #10
                    Alles goed bijhouden in een dagboek, en alle documenten van de garage ook.
                    Bevstig elk gesprek met een vriendelijke mail, en beslis rustig zelf wanneer het genoeg is geweest voor jou.

                    Stel dan voor om de wagen terug te geven en de koop te niet te doen.
                    Als ze dan niet met een deftig tegenvoorstel komen, dan zal je naar een advokaat moeten stappen vrees ik.

                    Comment


                    • #11
                      shit happens. na twee weken ben je nogal snel om in paniek te slaan. dreigen met de wagen teruggeven en advocaten zijn larie, op dit moment.
                      vraag de garage voor een tijdelijke vervangwagen, plus een compensatie. dingen zoals gratis onderhoud zijn zéér interessant voor beide partijen.
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                      Comment


                      • #12
                        Bwah, als ik een nieuwe wagen koop wil ik die in mijn eerste 3 weken overal gaan tonen en niet met een vervangwagen rondrijden.
                        Ik zou in dat ding ook geen vertrouwen meer hebben.

                        Vind het ook niet kunnen dat ze al dagen met jouw nieuwe wagen aan't rondrijden zijn, je betaalt toch niet voor hun rijdend labo?

                        Waarschijnlijk hebben ze nu inderdaad externe hulp ingeschakeld, anders ga je volgens mij je wagen voorlopig nog niet terughebben

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                          Als ze enkel een PCM update doen en weer eens de storingen wissen na de 2de keer dat je bent binnengekomen met hetzelfde probleem is het inderdaad wel vreemd. Je zou zeggen dat ze dan toch eens verder kijken bij dergelijk probleem. (wat ze bij je 3de bezoek denk ik wel aan het doen zijn - hadden ze beter vroeger gedaan)
                          Dat ze weken kunnen zoeken naar een onbekende storing is echter wel echt realiteit, we hebben het hier over een auto boordevol elektronica, geen koffiezet of zo .

                          Dat zo'n probleem niet op 1-2-3 is opgelost, akkoord. Ik heb het er gewoon moeilijk mee dat ze na 3 pogingen nog altijd blijven aanmodderen, ze kijken gewoon niet verder dan hun neus is. Ze vertrouwen imo té veel op hun diagnosetoestellen, dat is tegenwoordig meteen het grootste probleem. Veel mecaniciens kunnen tegenwoordig zelf niet meer logisch nadenken, de computer moet tegenwoordig uitleggen wat er aan de wagen scheelt. Zo ken ik iemand die met zijn Mondeo naar de dealer ging omdat het lampje van zijn batterij heel willekeurig aan en uit ging. Soms bij het starten, soms tijdens het rijden, etc. Na een diagnose zei zo'n jonge snaak van begin 20 simpelweg: "Hier is niks te zien meneer, kom nog eens terug als het nog eens voor valt". Toen liet hij er een ancien naar kijken met meer dan 20 jaar ervaring. Die zette de AC aan, de voor en achtteruitontdooing, etc om de batterij zwaar te belasten. Normaal moet die op een stationair toerental minstens 13V blijven leveren, maar hij zag dat er een spanningsdip naar 10 à 11V was. Die ancien zei dus meteen dat de alternator kapot was & het probleem was verholpen.


                          Ik wil maar zeggen, testen en hem aan de computer hangen is één ding, maar soms kan logisch nadenken & een gezond boerenverstand meer helpen. Als ik zelf even logisch nadenk kan het niet zo moeilijk zijn, ze moeten gewoon de storingsvoorwaarden kennen. Eenmaal ze die weten is het een kwestie van elimineren & uiteindelijk de juiste diagnose stellen. Al moet je ALLE modules die een voorwaarde zijn even uitwisselen met een splinternieuwe module, uiteindelijk kan dat er wel voor zorgen dat je de juiste (lees: defecte) module te pakken hebt.


                          Dat er qua programmatie misschien meer bij komt kijken, dat snap ik. Dat een doorsnee Ford-dealer niet iedereen alle opleidingen kan geven om alle wagens van binnen & van buiten te kennen, dat snap ik ook. Maar je mag toch verwachten dat er bij elke dealer minstens één persoon is die iets verder kijkt dan neus lang is? Zoiets weken laten aanslepen vind ik dus ook niet kunnen, ook al is de materie niet simpel. Van mij wordt het zelfde verwacht bij mijn job, ik mag dat dus ook verwachten van hun als ik daar een nieuwe wagen aankoop.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          shit happens. na twee weken ben je nogal snel om in paniek te slaan. dreigen met de wagen teruggeven en advocaten zijn larie, op dit moment.
                          vraag de garage voor een tijdelijke vervangwagen, plus een compensatie. dingen zoals gratis onderhoud zijn zéér interessant voor beide partijen.

                          Das wel een té makkelijke redenering vind ik. Als het iemand anders overkomt is het makkelijk om te zeggen: "shit happens". Ik denk als je zelf een nieuwe wagen koopt & je dit overkomt, dat het kot dan ook te klein is. Ik vraag hier trouwens geen onmenselijke dingen hè, ik moet zelfs geen compensatie hebben. Ik wil gewoon een werkende wagen, hetgeen waar ik uiteindelijk ook voor betaal



                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Alles goed bijhouden in een dagboek, en alle documenten van de garage ook.
                          Bevstig elk gesprek met een vriendelijke mail, en beslis rustig zelf wanneer het genoeg is geweest voor jou.

                          Stel dan voor om de wagen terug te geven en de koop te niet te doen.
                          Als ze dan niet met een deftig tegenvoorstel komen, dan zal je naar een advokaat moeten stappen vrees ik.
                          Ik wacht deze week nog af, als het dan niet in orde trek ik naar een andere dealer. Voor mij is de maat dan vol, het toont dan gewoon dat ze bij de huidige dealer niet genoeg kennis van zaken hebben.
                          Last edited by jug; 18/12/2013, 12:01.

                          Comment


                          • #14
                            Mijn vader jaagt zich er blijkbaar nog meer in op dan mij, zelf ben ik er toch een beetje kapot van. Het interesseert me zelfs bijna niet meer, ik heb gewoon de indruk dat ik weer een kat in een zak gekocht heb. Nu, zonder dat ik het wist is mijn vader vanmorgen naar de dealer geweest om verhaal te halen omtrent mijn Fiesta. Dit is wat er tot nu toe gebeurd is:


                            - De wagen heeft zondag, dinsdag & vrijdag de storing gegeven (klopt)
                            - Enkel de eerste twee keren en verschillende startpogingen later resette de wagen het probleem zelf (klopt, na 10-15min startte hij terug)
                            - De derde keer kon de wagen het niet resetten (klopt ook, want ik kreeg hem na 25min nog niet gestart)
                            - De eerste maal hebben ze enkel een diagnose gedaan & ze konden niets vinden, ze hebben me de wagen terug mee gegeven.
                            - De tweede maal hebben ze een nog een diagnose gedaan & daar boven op een PCM update, vervolgens hebben ze me de wagen weer mee gegeven.
                            - Nu is het de derde maal dat ze wagen in bezit hebben. Verder dan de wagen met de elektronica-technieker meegeven na het werk & kijken of het probleem zich voordoet hebben ze NIETS aan de wagen gedaan.


                            Mijn vader werd hier ambetant van & heeft zich een beetje kwaad gemaakt op de chef garage. Die was natuurlijk op zijn tenen getrapt, hij vroeg aan mijn vader "twijfel je aan onze capaciteiten?". Aangezien er blijkbaar weinig informatie uit die mens te halen was, is mijn vader dan maar naar de grote baas gegaan. Die ging mee naar de garage zelf & zei dat de wagen er niet zomaar kon blijven staan terwijl er weinig tot niets aan gedaan werd. Een paar keer per dag de wagen starten & na het werk ff 7-8km rijden was niet genoeg, zo kan je nog weken of maanden wachten tot het probleem zich weer voordoet. De chef garage zei trouwens ook dat ze geen modules of onderdelen mogen vervangen wegens de garantie, ze moeten bij elk onderdeel quasi goedkeuring krijgen van Ford zelf (hoeveel hier van waar is, dat weet ik niet).


                            In ieder geval, ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in, zowel in de dealer als in de wagen zelf...

                            Comment


                            • #15
                              Je vader heeft gelijk.
                              Verder dient jouw wagen niet om de electronica"specialist" mee te laten rijden, is toch te zot voor woorden. Zoveel modules kunnen daar toch niet inzitten die exact die error-code geven?

                              Als het dan nog eens bvb een temperatuur-probleem is en de persoon zet de auto binnen bij zijn thuis ipv buiten bij jouw werk komt't misschien nooit meer voor . Ik zou proberen een andere wagen te regelen, dit is te zot voor woorden.

                              Comment


                              • #16
                                Dat heeft mijn vader hun ook duidelijk gemaakt, de wagen gaf de storing telkens nadat hij 7 à 8u in de kou had gestaan. De chef garage zei dat hij daar niet in geloofde. Mijn vader maakte hun ook duidelijk dat als hij een nieuwe tv van 2000€ koopt en deze werkt niet, dat hij die binnen brengt en een nieuwe mee krijgt. Daar zei de grote baas op: "Maar bij auto's werkt dat niet zo"...

                                Daar sta je dan, nog geen 2 weken nadat je ettelijke duizenden euro's in hun handen gestopt hebt.
                                Last edited by jug; 18/12/2013, 13:54.

                                Comment


                                • #17
                                  Jawadde... Het zal wellicht wel aan een prul liggen maar toch... Misschien eens googelen of je geen gelijkaardige problemen kan vinden op een fiesta? Kan je met de dealer geen deal maken dat je de auto teruggeeft en dat je een andere koopt? dan kunnen zij op het gemakje het probleem oplossen.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zo'n storingen zijn meestal het gevolg van iets kleins of onnozel. Een slecht contact, een pinneke in een connector dat krom is, een kabel die gekneld zit, etc. Maar gewoon wachten tot het probleem zich nog eens voordoet is even onnozel. De enige manier om zo'n storingen op te lossen is letterlijk ALLES na kijken wat er nog maar enigszins mee te maken kan hebben. Maar dat zal waarschijnlijk teveel moeite & geld kosten voor hun.

                                    En nee, ik denk niet dat ze zomaar een andere wagen gaan geven
                                    Last edited by jug; 18/12/2013, 13:59.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik weet van een Ford waar de deur niet meer op slot ging...een persoon heeft er ongeveer 40uur over gedaan om het te vinden. En dan bleek alles ten laste van de klant gezien het probleem voortkwam door zijn werkgerief dat steeds rolde in de koffer en telkens tegen een Bep draadje botste.
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • #20
                                        Op de achterste ruiten & de zonneband laten tinten na, is aan mijn wagen is niks gebeurd op de 5 dagen dat ik hem had. De technieker vroeg wel of we de regensensor hebben losgehaald om de zonneband te plaatsen, maar die is in 2 stukken geplaatst, dus nee. En over die kerel met zijn deur, ook al is het de schuld van zijn materiaal dat in de koffer rolde, het zou dan nog altijd geen invloed mogen hebben op de werking van de wagen hè. Dat is dus ook maar een zwak excuus volgens mij.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X