Mededeling

Collapse
No announcement yet.

City Cars in Steenokkerzeel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Daniël De Neve Bekijk Berichten
    Oké....antwoord van de "oplichter"-garagist(=ik dus)....:Mr belt me een aantal maanden na aankoop om te melden dat zijn electrische stoelen kapot zijn:als hij ze naar achteren verzet gaan zijn kopsteunen omhoog:leg hem uit dat dit normaal is.Hij zegt ook dat één van zijn electrische spiegels niet altijd inklapt:soms wel,soms niet....ik zeg hem dat dit moeilijk is daar deze panne zich niet blijvend manifesteert...ik vraag of hij de wagen wil binnenbrengen waar we,zoals steeds,zo rap én efficient mogelijk,zullen proberen Mr te helpen.Ik versta dat Mr ver woont en dat dit niet vanzelfsprekend is....toch om iets te kunnen nakijken en of maken heb ik de wagen wel nodig...ik heb de klant niet meer gehoord of gezien toen!Het dient ook gezegd dat vele mensen denken dat bij aankoop van een tweedehandse auto zij een soort oneindige waarborg verkrijgen:hier is wetgevend toch een verschil tussen een nieuwe wagen en een okkazie:de aankoopprijs is namelijk ook niet dezelfde!Aangezien wij een een klein bedrijf zijn,en ik klantentevredenheid hoog in het vaandel draag,probeer ik de mensen altijd te helpen,ook al is het geen stricte waarborg:waar electrische inklapbare spiegels en een sleutel,die door geen gebruik waarschijnlijk,wat stroever werkte,zeker niet onder vallen.
    Maar dan komt het:1:Mr zijn éénjarige waarborg is reeds voorbij,2:ik vertelde hem zeer beleefd en vriendelijk,dat hij zeer zeker welkom was om naar zijn deurslot te laten kijken,3:waarschijnlijk spreken we hier juist over het slot met de juiste olie te "smeren" en reinigen(DAT IS NATUURLIJK WEL EEN HEEL GROTE PANNE EN GARANTIECONFLICT!!!)4:Mr vond het nodig allerlei dreigementen te uiten die totaal ongepast en niet voor publicatie vatbaar zijn...euhm...echt grof!!!
    Vind het spijtig dat dit gebeurd:heb een uiterst correcte "naam" hier in de streek;ben ,in 20jaar garage-bedrijf,nog nooit naar de rechtbank gemoeten,neem altijd mijn verantwoordelijkheid en probeer de mensen zo rap en goedkoop mogelijk(in waarborg=gratis natuurlijk)te helpen....is dan wel heel goedkoop enerzijds om op een forum iemand slecht te maken(en voor wat dan nog!)en anderzijds vind ik het oneindig grof en van een niveau mij totaal onbekend,om mensen te bedreigen met allerlei zaken die niet kunnen,vind ik!
    Zo...hier laat ik het bij,heb mijn versie gegeven en wens Mr van ganser harte nog vele jaren rijplezier met zijn wagen....misschien binnen enkele jaren en ettelijke kilometers zal hij hier toch enigzins anders op terug kijken.
    Met vriendelijke groeten Daniël,bvba City Cars.



    Ten eerste omtrent “garantie”:
    Dus als ik de antwoorden goed lees, is de verkoper niet verplicht om de kosten te dragen voor de herstelling van een wagen in garantieperiode waarvan:
    - de buitenspiegels niet meer in of uitklappen (bij vochtig weer). Ter info: voor het starten zijn die buitenspiegels ingeklapt.
    - de deuren niet meer geopend kunnen worden
    Mijn wagen heeft vandaag onbruikbare buitenspiegels en ik kan de wagen niet conform openen/sluiten. Zie ik het verkeerd als ik stel dat die wagen vandaag niet door de technische controle raakt? Volgens hetgeen ik lees, kan ik als consument dus geen aanspraak maken op mijn garantie. Dan vraag ik me af: Is dat dan een 'garantie' of 'waarborg' op een goed functionerend product ? Een garantie betekent toch dat de verkoper garandeert dat hij een volwaardig product verkoopt, en indien defecten zich voordoen, dat hij die minstens herstelt voor eigen rekening ? Als ‘garantie’ een andere betekenis draagt, dan heb ik het fout.

    Zie bijlage garantievoorwaarden.jpg; De garantievoorwaarden op de verkoopsovereenkomst schrijven nochtans “5.2. Garantie wordt verleend voor elk gebrek aan overeenstemming tot het verkochte voertuig”, met uitzondering van regulier onderhoud, slijtage en beschadigingen.



    Ten tweede, repliek op de verkoper zijn argumenten:
    Omtrent de elektrische stoelen dacht ik inderdaad dat er een probleem was, maar de verkoper heeft me uitgelegd hoe dit werkte en blijkt inderdaad dat er helemaal geen probleem was. Dit terzijde, staat los van de echte problemen waar hierover gesproken word.

    Dit verhaal gaat niet over een 'oneindige waarborg', zoals hij het noemt. Dit gaat over een tweedehandswagen met een defect slot en defecte buitenspiegels die dus niet functioneren (lees: niet 'stroef' of te wijten aan zogezegde slijtage, maar 'defect'). Tot daar aan toe, ik heb begrip voor het feit dat dat kan gebeuren met tweedehandswagens. Waar ik moeite mee heb, is dat hij mij als klant bijkomende herstellingskosten wil aanrekenen wanneer ik aanspraak maak op de geboden garantie.

    Met 'helpen' bedoelt Mr. De Neve dat een wagen met problemen, die hij mij verkocht met garantie, te herstellen op mijn rekening ; upsales noemen we dat. Als handelaar wil u verkopen en dus niet zozeer 'helpen'. 'Helpen' is voor barmhartige samaritanen en dat is het imago dat de verkoper hier, en ook tijdens verkoopgesprekken aan de lopende band slijt. Voor een betalende herstelling (wat hij 'helpen' noemt), kan ik evenzeer terecht bij een garagist in de buurt.

    1) Niet meer in garantie, schrijft de verkoper?! Aankoop op 7/01 en pechverhelping slot op 19/12 (zie bijlage attach-garantie-wagen.jpg). Enkele dagen na de pechverhelping heb ik gebeld ; zijn zakenpartner raadde me aan om na nieuwjaar even terug te bellen gezien de feestdagen. Feit is dat het probleem zich voordeed binnen de garantietermijn en, betreft de geclaimde ‘snelle’ service, tijd lijkt hier een relatief begrip.

    2) Blijkbaar is de verkoper volgens zijn post nu plots toch van goede wil ; heb ik u dan tot 2 maal toe verkeerd begrepen aan de telefoon ?! Zoals eerder aangegeven kan ik ook bij uw concurrenten terecht voor betalende herstellingen, dat is de standaard dienstverlening.
    3) als ik de wagen niet open kan doen omdat het slot niet werkt, dan is dat geen panne. Maar hoe rijd ik er dan mee?! Heb ik dan een wagen gekocht die constant open moeten blijven?!


    Ten derde ; de consument betaalt finaal de rekening:
    Zelf betaal ik finaal het prijskaartje van minstens 500 euro voor de pechverhelping en de herstellingskosten bij een andere garagist. Bijkomend hoeft de garagist zijn handen dus niet vuil te maken. En de verkoper dan maar pleiten dat hij klantentevredenheid hoog in het vaandel draagt. Wel, Mr. De Neve, geloof het of niet, maar ik ben alvast een ontevreden klant, en dit zonder al te veeleisend te zijn, hoop ik.
    Voor niets gaat de zon op en iedereen moet zijn brood verdienen. Wel heb ik als koper extra betaald voor een zogenaamde garantie, die trouwens uitdrukkelijk werd besproken tijdens het verkoopsgesprek.

    Tot slot:
    Dat de verkoper zijn imago verdedigd, dat lijkt me vanzelfsprekend. Wees indachtig dat er toch een beduidend verschil is tussen wat hij schrijft en de perceptie van derden (of toch minstens 1 klant). Ik wens City Cars evenzeer succes met haar onderneming ; alleen hoop ik dat men – voor de toekomstige klanten – de beloftevolle woorden kan omzetten in reële daden.

    PS.: Het kan mijn indruk zijn, maar het lijkt er wel op dat hier meer autohandelaars dan wel juristen aanwezig zijn op dit forum.
    Last edited by ; 12/01/2014, 22:21. Reden: spelling mistake

    Comment


    • #22
      En nog eens in panne.... Veel auto's gereden, nooit zoveel problemen gehad als met deze wagen. Koop nooit een wagen bij City Cars in Steenokkerzeel !

      Comment


      • #23
        Beste kds2014,

        Het is u misschien al opgevallen dat je hier op een forum zit.
        Dus uzelf en uw wagen even voorstellen is altijd leuk dan weten we over wat we praten.
        Dat het gene oude fiat is zover zijn we al omdat er electrische buitenspiegels opzitten.

        Je hebt daar een tweedehandswagen gekocht en vandaag heeft hij panne buiten de garantie.
        Als ik het goed heb dan heb je deze begin 2013 daar gekocht.
        Dat de wagen nu in panne staat dat is de schuld van de verkoper?

        Je hebt op dit moment 4 keer iets gepost op dit forum.
        En steeds om 1 handelaar zwart te maken.
        Wie er gelijk heeft daar kunnen forumleden moeilijk over oordelen.

        Misschien leuk om es te melden wat de panne op dit moment inhoudt en wat inhoudelijke info te geven.
        Op een forum worden er graag tips gegeven heb ik me laten vertellen.

        Maar misschien moeten we vooral uitkijken naar uw post in januari 2016 waarin je uw boodschap vermoedelijk zal herhalen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door smn Bekijk Berichten
          De WMPC beschermt consumenten 1 jaar lang tegen ALLE verborgen gebreken. Deze regel is van dwingend recht en er kan dus niet door een contract of "kleine letterkes" van worden afgeweken. Of de autohandelaar de garantie nu beperkt tot bepaalde onderdelen of niet, hij zal toch garantie moeten geven.

          Mensen denken te vaak dat wanneer iets in een contract staat, dat men het ook moet naleven. Dat is helemaal niet zo, soms moet men toch de wet er eens bijnemen ;-)
          Das goed dak da weet
          BMW X5 45e

          Comment


          • #25
            Shitty Cars dus
            2.0 JTDm

            Comment


            • #26
              Heeft wel mooie auto's.
              http://www.city-cars.be/go.to/modix/2,2/voertuigen_zoeken.html?max=10&search_vehicles=1&so rt=manu_model:ASC

              Heb trouwens bij nnc ook herstelling gps uit eigen zak moeten betalen omdat het niet onder de verzekering bij cargarant viel. Was natuurlijk onzin want binnen de 6 maanden maar voor 150 euro begin ik geen procedure. Voor de rest tevreden over nnc. Denk wel dat nnc een stevige concurrent is voor al wie mercedes wil verkopen...

              Comment


              • #27
                Artikel van het laatste nieuws op 27/08/2018 :



                ALGEMEEN PAGINA 10 | MAANDAG 27 AUGUSTUS 2018 Autoverkoper mag z'n gladde praatjes opbergen VERKOOP TWEEDEHANDSWAGENS VOORTAAN GEREGELD MET CHECKLIST

                Tweedehandsauto kopen? Dan moet u voortaan naar de wettelijke checklist vragen, die minister van Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V) liet opstellen. Zo'n checklist moet er vooral voor zorgen dat de koper de garanties krijgt die de wet voorziet en zich niet door verkoopspraatjes laat beduvelen.

                Van SVEN SPOORMAKERS

                Het is een huizenhoog cliché: verkopers van tweedehandswagens zijn gladde jongens die een wrak op wielen weten te slijten alsof het een limousine is. Maar omdat het er ook in het echt niet altijd koosjer aan toegaat, hield de Economische Inspectie tussen oktober 2017 en maart 2018 toch 151 controles bij verkopers van tweedehandswagens. De Belg koopt immers nog steeds massaal tweedehandsauto's: in 2017 werden er 661.146 ingeschreven, in 2016 651.831 - het aantal schommelt sinds 2000 altijd tussen 660.000 en 680.000 verkochte tweedehandswagens.

                Bij de controles stelde de inspectie bij 88 ondernemingen maar liefst 257 inbreuken tegen de wettelijke bepalingen over de garantie vast. Zo boden 35 ondernemingen - dus géén privéverkopers - slechts garantie op een beperkt aantal onderdelen, zoals de motor en de versnellingsbak. De Economische Inspectie noteerde ook 19 inbreuken tegen de garantie op de depannagekosten en 19 inbreuken over het weigeren van garantie indien de herstelling niet door de verkopers of een andere erkende dealer is uitgevoerd. In 17 gevallen werd ook een beperking in de garantie ingevoerd, terwijl het wettelijk is vastgelegd dat een tweedehandsauto één jaar garantie moet krijgen.

                Sporen van slijtage

                Omwille van de vele inbreuken heeft minister Kris Peeters in overleg met sectorfederatie Traxio een koninklijk besluit uitgewerkt dat de bestaande wetgeving aanvult en verduidelijkt. Zo komt er een vernieuwd modelcontract, maar vooral een verplichte checklist die de koper moet helpen met het krijgen van de garantie waar hij wettelijk recht op heeft. "De regels op vlak van garantie zijn duidelijk en kunnen niet zomaar ingeperkt worden door een handelaar", zegt minister Peeters. "Zeker bij de verkoop van tweedehandswagens is er een probleem. In overleg met Traxio hebben we een checklist uitgewerkt die door alle professionele verkopers van tweedehandsvoertuigen zal moeten worden gebruikt. Voor elk onderdeel van het voertuig wordt aangegeven of het onderdeel in orde is, sporen van slijtage vertoont, of te herstellen is. De consument zal daardoor veel duidelijker dan vandaag weten welke garantie hij kan verwachten. Als aangegeven is dat een onderdeel in orde is, kan de consument zich beroepen op zijn wettelijke garantie van één jaar."

                Ook elektro

                Naast de tweedehandsautoverkoop richtte de Economische Inspectie zich tijdens hetzelfde onderzoek ook op 155 verkopers van consumentenelektro. Ook daar waren problemen met de garantieregels, vooral over het bieden van een commerciële garantie - een jaar extra garantie kopen, bijvoorbeeld. Zo waren er 36 elektronicazaken die zo'n commerciële garantie aanboden en in 10 gevallen strookte die niet met de wet. Peeters: "Een handelaar moet aan de consument duidelijk aantonen wat de extra waarborgen van een commerciële garantie zijn bovenop de wettelijke garantie. Het kan dan gaan over een langere garantietermijn of extra diensten. Maar hij mag niet misleiden door énkel op zijn garantie te wijzen en de koper niet te herinneren aan zijn wettelijke rechten."

                Comment

                Working...
                X