Mededeling

Collapse
No announcement yet.

garage Panken Brusselsesteenweg Leuven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• garage Panken Brusselsesteenweg Leuven

Even mijn ervaring bij garage Panken meedelen, zodat niet teveel mensen geld voor niets betalen.

Mijn Citroen saxo uit 1996 leek niet meer te starten (staat altijd buiten). Ik vraag om diagnose. Diagnose was: auto start idd niet, carburator kapot, 1700 euro kosten om dat te maken.
    Uiteraard teveel voor zo een oude auto. Ik rijd naar een garage in de West-Vlaanders waar ze een wisselstuk hadden, een oude carburator voor 150 euro. Daar ter plaatse start de auto perfect, iedere dag, 10 dagen aan een stuk (stond binnen ipv buiten). Volgens de garagist aldaar is er niets mis met de carburator noch met enig ander onderdeel.
    Achteraf gezien was het wrsch een lekstroom van de verdeler naar de bougies bij nat weer, al is dat niet zeker.
    Alleszins, de bougies en de filter voor de zekerheid laten vervangen, want geen zin in zelfde problemen, 90 euro.

Achteraf bel ik panken, wat was dat met die carburator. Ja, dat is altijd het eerste dat wij moeten checken kreeg ik als antwoord. Maar blijkbaar het effectief checken doen ze niet, want ze gaven toe dat ze vermoedden dat het de carburator was. Maw, ik vraag me af wat ze eigenlijk onderzocht hebben, of dat ze me 55 euro lieten betalen en een foute factuur van 1700 euro erbij (kostte acht euro op dat op te maken denk ik) omdat ze dachten dat de carburator kapot was. Dure gedachten daar, bij Panken!
    Last edited by ; 07/01/2014, 21:52. Reden: spelfouten

Post u factuur ééns.

Comment

Moest ik met een Saxo uit 96 bij de garage een bestek krijgen voor 1.700,00 EUR, dan vat ik dat op als "wij hebben teveel werk en geen tijd en vooral geen goesting dus we geven U een duidelijke hint dat we U niet als klant willen"
      Mijn Skoda

Comment

Of eerder in de hoop van, koopt u hier een nieuwe.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Topic opener is weer spoorloos zoals de meesten.

Comment

Heb ook zoiets meegemaakt afgelopen jaar bij de officieel stealer... 4000 euro kosten als raming voor een herstelling terwijl het aan een kapotte viscofan en radiator (nog in garantie) lag... Ik was uiteindelijk minder dan 500 euro kwijt ook al blijft de officieel stealer nog steeds bij zijn standpunt. GRRR...
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

is het nu opgelost?

De auto heeft trouwens geen carburator. Gewoon single point injectie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                is het nu opgelost?

De auto heeft trouwens geen carburator. Gewoon single point injectie.
                Dacht ook al: een saxo met een carb.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                  Dacht ook al: een saxo met een carb.
                  Daarom dat ik vroeg post de factuur ééns.

Comment

Mijn factuur zou ik moeten zoeken, doe ik mss nog. Alleszins is dat wat ik ze mij driemaal gezegd hebben, dat mijn carburator stuk was. Ik denk dat of een saxo een carb heeft van het bouwjaar etc. afhangt. Enfin, het spreekt alleszins niet in Panken zijn voordeel als de Saxo geen carb heeft . Stel je voor, dan is het wel zeker dat ze niets nagekeken hebben, maar zo een fout zullen ze wel niet maken hoop ik. Antwoord @ andere reactie: dat kan best zijn dat zo een factuur zegt dat ze niet veel moeite willen doen. Maar er zijn twee problemen:

1) factuur voor iets dat niet of alleszins fout gebeurd is +- 50 euro
                    2) foute factuur

Mij mogen ze best zeggen dat ze geen zin hebben om naar die oude auto te kijken omdat ze daar om één of andere reden geen of minder winst op denken te maken (is dat zo?), maar dan moeten ze daar geen 50 euro voor vragen om mij dat te zeggen.

Comment

En ja, de saxo rijdt nog altijd perfect, met zijn nieuwe bougies!

Comment

Post de factuur ééns. Zonder bewijs komt je verhaal niet geloofwaardig over. Voor hetzelfde geld zit je te zeveren.

Comment

carburators in de 90 bestonden niet meer. Mijn bmw van 88 heeft met vrij grote zekerheid een van de laatste carburatormotoren. Zeker in 96 kan dat gewoon niet bestaan. Er was er al een euronorm en die haal je onmogelijk met een carburator zonder katalysator. Anyway de vergissing zal gemaakt worden omdat de single point injectie soms elektronische carburator genoemd wordt. Ik ken enkele vrienden die dit begrip ook gebruiken. Tzal een begrip uit de volksmond/amateurtechnieker zijn. Vreemd dat de garage dit gebruikt

Comment

Ja, ik hoorde in het verleden ook van een single point carburator. Sommigen gebruiken dit woord...

Comment

Working...
                            X