Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijsmarge / onderhandelingsruimte premium selection / nnc / my way

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prijsmarge / onderhandelingsruimte premium selection / nnc / my way

Het duurt nog wel een jaartje voor mijn E91 aan vervanging toe is, maar ik kijk graag toch al eens rond naar wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn.

Gezien ik...

1) graag een klasse hoger zou willen gaan voor de ruimte en het comfort
    2) door oa renovatiewerken het budget toch relatief beperkt is

...bekijk ik vooral de vrij jonge 2de hands BMW F10 / F11, Mercedes E-klasses (berline / break) en Audi A6 (berline / avant).

Gezien het toch nog altijd om wagens gaat die ergens in de prijsrange 25.000 – 35.000 euro zitten, wil ik er wel een met een volledig traceerbare historiek en “officiële” garantie. Je komt dan uit bij BMW’s Premium Selection, Mercedes’ Nearly New Car of Audi’s My Way.

Mijn vorige 2 BMW’s heb ik nieuw gekocht, dus ik heb wel een ruw idee van welke kortingen op de officiële catalogusprijs daar ongeveer gangbaar zijn.

Maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn met dergelijke 2de handswagens, en vooral of daarop nog kortingen kunnen worden onderhandeld. En betreft het dan doorgaans “financiële” kortingen, of situeert het zich eerder in de zin van extraatjes in de zin van bvb. een set winterbanden, installatie van een trekhaak, edm ?
    Freude am Fahren

Ik was gaan kijken naar een aantal wagens in Duitsland. De eerste was een C250CDI voor 29900€ bij Mercedes te Aken. Daar kreeg ik 300€ korting op en vervolgens stond die 2 weken later voor 28900 en iets later voor 28000. Helaas is die reeds verkocht. (bummer)

De tweede was een E220CDI Avantgarde en die stond op mobile te koop voor 33800 en toen ik daar was lag er nog een oud plakkaat met 34800 onder de ruit. En ook hier weer slechts 300€ korting want hij stond vooraf hoger geprijsd hé meneer. En ja hoor vervolgens zakte die naar 32400 met een complete set winterbanden en sinds 2 weken voor 31400 zonder.

Of dit te vergelijken is met België weet ik natuurlijk niet, maar de wagens kwamen beide uit het Junge Sterne aanbod met 2j volledige garantie.

Comment

Een vriend van mij kocht in oktober of november 2013 een BMW 325d Coupé uit 2011 uit de Premium Selection collectie van een BMW dealer in West-Vlaanderen. Daarbij werd uiteindelijk nog € 400,00 korting gegeven en kreeg hij alsnog de 4 jaar garantie (zoals ook in september het geval was geweest). Vond ik niet onaardig .
      BMW F10 535d
      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Bij een premium selection in Duitsland (BMW 130i) 5 % korting kunnen bekomen .

Comment

Ik heb op die van mij (Premium selection) geen korting meer gekregen, wel een afneembare trekhaak.

Comment

en iemand ervaring met de "marges" die de "betere" verkopers van jonge 2de hands hanteren ? Ik denk daarbij bvb. aan Mercedes Jahreswagens (Expo, TAC, VAG NV), BMW (BMW Frank, e.a.) enzovoort.
            Freude am Fahren

Comment

De marges op die jonge tweedehandswagens zijn hoog tot zeer hoog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                De marges op die jonge tweedehandswagens zijn hoog tot zeer hoog.
                ik denk dat we het over iets anders hebben
                Freude am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                  en iemand ervaring met de "marges" die de "betere" verkopers van jonge 2de hands hanteren ? Ik denk daarbij bvb. aan Mercedes Jahreswagens (Expo, TAC, VAG NV), BMW (BMW Frank, e.a.) enzovoort.
                  Bij Auto Frank hebben we nog een belangrijk bedrag kunnen afdoen van de geafficheerde prijs + bekomen dat alle kleine schades hersteld werden. Ze hadden de auto wel al een tijdje staan, misschien dat ie wel op hun tenen stond.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

In Evere zit een hele grote Mercedes handelaar. Is leverancier aan de diplomatische dienst. Heeft 2 showrooms : 1 voor de nieuwe en 1 voor NNC.
                    En buiten staan er ruw geschat over de 500 auto's. Gaande van A tot E class tot AMG. Als ge daar uw zin niet vind als je een Merc wil.
                    Als je daar dan toch bent kan je de steenweg afrijden naar Woluwe dal daar is ook een handelaar in Duitse wagens. Steek je de lichten over om door te rijden naar Ikea Zaventem heb je ook nog een aantal garages waarvan ook Toyota en die heeft ook een heel pak staan, Toyota's wel te verstaan.

Comment

Working...
                    X