Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garagist aansprakelijk na onderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garagist aansprakelijk na onderhoud?

Vorige maand ging mijn auto naar de garagist voor het jaarlijks onderhoud. Hij verving de V-riem. Nog geen maand later valt mijn servostuur uit tijdens het rijden.
    Oorzaak: de V-riem is er afgevallen doordat de riemspanner kapot was.
    Gevolg: vet factuurtje van 311 euro.

Ik vraag mij af of die garagist bij het vervangen van de v-riem niet automatisch de riemspanner moet nazien?!

Altijd toch vreemd dat na elke onderhoudsbeurt een nieuw defect tevoorschijn komt.

dubbele post
    Last edited by ; 23/04/2014, 14:33.

Comment

En wederom een fantastisch eerste post....hoeveel km/oud is de wagen?bij een officiele dealer of bij DDT achter de hoek op onderhoud?en uw vet factuurke ging je toch zoiezo moeten betalen mocht ie hem toen nagekeken hebben(wat ie mss wel gedaan heeft maar toen niets heeft ondervonden of ie al dan niet versleten was)..

Comment

5 jaar, erkende mercedes-garage

Comment

bij de dealer krijg je 1 jaar garantie op reparaties

Comment

Als het vet factuurtje enkel voor de riemspanner is, dan lijkt het mij dat je niets op de hersteller kan verhalen (zoals Luc ///M3 ook schrijft).

Of de riemspanner moet worden nagekeken bij het vervangen van de V-riem, dat weet ik niet. Maar zelfs al zou dat zo zijn, dan zal het moeilijk zijn om te bewijzen dat de riemspanner toen al een defect vertoonde.
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk60 Bekijk Berichten
              bij de dealer krijg je 1 jaar garantie op reparaties
              Maar de riemspanner was niet gerepareerd, dat is net het probleem ...
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

vet factuurtje... 311euro??? daar kan je tegenwoordig amper een onderhoud voor doen.
                hoeveel V riemen heeft je motor, maw is het diegene die vervangen werd?

wat kost er nu precies 311euro? die vriem en spanrol of heb je ergere schade. als dit die spanrol was had je die bij vervangen toch al moeten betalen, je garagist heeft je proberen 300euro uit te sparen.

als die riemspanner het goed deed bij vervanging riem,waarom u in ergere kosten jagen door toch te willen vervangen. dan hadden we een topic gezien van "garagist trekt me er 300euro door door een goeie spanrol toch te vervangen"

Comment

En een maand na onderhoud is die riemspanner plots stuk? We rijden al 5 jaar zonder problemen?

Comment

De onderhoudskosten waren 980 euro (waaronder vervangen v-riem). Een maand later valt de v-riem eraf. Extra kost 311 euro, want riemspanner bleek kapot.

Comment

Als dit de prijs voor een riemspanner is kan je moeilijk spreken over extra kosten. Wat als morgen je alternator stuk gaat? Ook schuld van de dealer zeker?

Comment

v-riemke 980 euro. Da's ne goude...

geen gedetailleerde factuur waarop de onderdelen opstaan die zijn vervangen met het vervangen van de riem?
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          vet factuurtje... 311euro??? daar kan je tegenwoordig amper een onderhoud voor doen.
                          hoeveel V riemen heeft je motor, maw is het diegene die vervangen werd?

wat kost er nu precies 311euro? die vriem en spanrol of heb je ergere schade. als dit die spanrol was had je die bij vervangen toch al moeten betalen, je garagist heeft je proberen 300euro uit te sparen.

als die riemspanner het goed deed bij vervanging riem,waarom u in ergere kosten jagen door toch te willen vervangen. dan hadden we een topic gezien van "garagist trekt me er 300euro door door een goeie spanrol toch te vervangen"
                          Ik deel deze mening, ik denk dat je garagist de spanner niet heeft vervangen omdat die niet slecht leek... Natuurlijk pech voor u dat ze nu meteen na onderhoud breekt.
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                          X