Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia C'eed van juni 2012 : roest op motorkap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia C'eed van juni 2012 : roest op motorkap

Beste

Zijn er hier nog die volgend probleem kennen? Onze Kia is in juni twee jaar oud en vertoont roest op de motorkap.

De garagist waar ik hem kocht , garage Astrid te Kontich doet het makkelijk af als steenslag.

Geen sprake van garantie. Op de plek waar roest is zie ik geen bluts of zo ... dus veel kan er niet op de kap zijn gevallen ...

Iets aan te doen?

Johan
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 05/05/2014, 22:52.

Post eens een foto van de roest. Kunnen wij veel makkelijker oordelen.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Toegevoegd denk ik

Comment

Lijkt mij idd gewoon steenslag.

Comment

Steenslag hoeft niet gepaard te gaan met een bluts, ziet er mij toch ook uitwendig veroorzaakte roest uit.

Comment

7jaar garantie

Comment

Ja aan steenslag kan fabrikant ook niets doen he, moeten ze bvb u ook een nieuwe jant betalen als je ermee tegen de borduur rijdt?

Comment

Kijk, dat lijkt me toch sterk. Een steentje dat dit veroorzaakt is toch al een stevige steen zou ik denken. En dàt zou je toch horen?

Comment

Steenslag mag imo er toch niet voor zorgen dat je motorkap begint te roesten?
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Tja, als de verf eraf is roest het. Daarom dat men lakcontroles voorstelt in het onderhoudsboekje en men aanraadt schades (zoals deze) te herstellen voor ze roesten. Dit is gewoon steenslag, verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de eigenaar... Als je ziet dat de verf eraf is, kan je dit makkelijk oplossen met een verfstiftje. Hiervoor worden deze verkocht...

Comment

Ik zie achter die roestplek nog schade. Dit is gewoon steenslagschade en de dealer kan hier niets aan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Ik zie achter die roestplek nog schade. Dit is gewoon steenslagschade en de dealer kan hier niets aan doen.
                        We moeten er ons bij neerleggen natuurlijk dat bij het betreden van Belgisch wegen het risico op steenslag groot is. Ongetwijfeld deed zich dat ook al eens voor bij mijn 4 vorig wagens.

Is nu de eerste keer dat het roest.

Dus ... normaal vind ik dat niet.
                        Van anderen verneem ik ook iets over verzinkt of niet verzinkt plaatwerk.

Ik loop niet voor het minste een garage binnen en klaag niet te snel, dat zeker niet.

Eerste en laatste Kia, zeker weten.

Comment

Tuurlijk, nooit meer kopen zo'n Kia

Comment

Wat is de periode tss de schade en het beginnen roesten? Die motorkap is 100% zeker verzinkt maar als de steen groot genoeg was is die daar door gegaan. Om Kia hier de schuld te geven vind ik flauw. 't Is niet hun schuld dat onze wegen er zo slecht bij liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Wat is de periode tss de schade en het beginnen roesten? Die motorkap is 100% zeker verzinkt maar als de steen groot genoeg was is die daar door gegaan. Om Kia hier de schuld te geven vind ik flauw. 't Is niet hun schuld dat onze wegen er zo slecht bij liggen.
                              +11111
                              Als uw pannen gaan vliegen moet de dakwerker er toch ook niet voor opdraaien (als de werken goed gedaan zijn)
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                +11111
                                Als uw pannen gaan vliegen moet de dakwerker er toch ook niet voor opdraaien (als de werken goed gedaan zijn)
                                't zijn hier alle garaghouders van Kia zeker?

Punt blijft : met ongewenst opwaaiende steentje van ons schitterend wegdek zullen zowat alle wagens wel te maken hebben. nooit eerder had ik roest bij een niet-Kia wagen ...

Comment

Maakt niet uit of het een Kia, Dacia of Ferrari is, als een steen(tje) de lak en de lagen eronder wegdoen gaat elke auto roesten. Aan de foto te zien motet dat toch echt een redelijk grote steen geweest zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    Maakt niet uit of het een Kia, Dacia of Ferrari is, als een steen(tje) de lak en de lagen eronder wegdoen gaat elke auto roesten. Aan de foto te zien motet dat toch echt een redelijk grote steen geweest zijn.
                                    Precies ... dàt zou je mijns insziens opmerken : geluid van de impactof een soort van"bluts" of zo .. en dat is nièt het geval. Tenzij er voor ons huis een meteorietenregen passeerde terwijl we afwezig waren ...

Comment

Moet er niet tegen discussieren. Is de fout van Kia. Gewoon gelijk geven die brave man. Hierna koopt hij een Hyundai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Moet er niet tegen discussieren. Is de fout van Kia. Gewoon gelijk geven die brave man. Hierna koopt hij een Hyundai.
                                        Toch nogal agressieve taalvan jullie.

Ik probeer gewoon de feiten mee op te sommen

1. Roest, wss door steenslag.
                                        2. Aan de schade te zien : moet en stevige klap/steen zijn : en dan denk je toch : niks bluts, ook niks impact gehoord
                                        3. Steenslag komt op onze wegen wel meer voor , maar ik heb nu de eerste keer vaststelling van roest, die er zo'n twee maanden geleden nog niet was

verder : "allemaal garagehouders " is ironisch bedoeld hé

Comment

Working...
                                        X