Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia C'eed van juni 2012 : roest op motorkap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    snelweg = steenslag. Na amper 1 week had ik al prijs op mijn Volvo. Een steentje dat weggekatapulteerd wordt vanonder een vrachtwagenband tegen de neus van een auto die zelf ook 120 rijdt, kan serieus wat schade veroorzaken. En een impact die je echt 'hoort', die levert heus wel meer schade op dan die op de foto (ook al meegemaakt)

    De ene auto is wel gevoeliger voor steenslag op de neus dan de andere, misschien ligt dit aan de stroomlijn/vorm van de auto ? bv. de Audi A3 van mijn broer: vnl. steenslag op de voorste boord van de motorkap, minder op de bumper. Mijn voormalige 1 reeks: heel veel op de bumper, minder op de kap, idem voor mijn Volvo (los van één grote impact, met bijhorend deukje). Onze E46: steenslag vnl. op de motorkap, en dit tot ongeveer de helft, en op beide koplampen. Mijn Jetta II had enkel het boordje van de motorkap, de rest was geen lakwerk, dus ook geen merkbare schade.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #22
      Voor na de discussies :

      Kan men dit zelf proper doen zodat roest wordt gestopt? Zo ja, enig advies erover of beter aan anderen overlaten.

      Comment


      • #23
        ja, maar 't is wat prutswerk, en binnen de maand heb je wel weer een andere krater. Ik laat het dus maar zo.
        Roest volledig wegkrabben, en dan met verf uit een lakstiftje opvullen, laagje per laagje. Glad schuren met waterschuurpapier, in kleine stappen, tot korrel 2500 of hoger, daarna polijsten, sealen, waxen,...
        Als de roest onder de lak zit: vergeet het maar.

        Er zijn bedrijven die zich hier echt op toeleggen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #24
          Ik zou het zelf proberen. Belangrijk is het roest goed te verwijderen zonder de plek veel groter te maken. Dat is het moeilijkste. Is beetje prutswerk om dit netjes af te schuren. Het kratertje zou ik zo laten. Eventueel klein beetje roesteter op het roest doen. Daarna met een lakstiftje verf in het putje doen. Zal er dan al veel beter uitzien. Wil je het perfekt zal je naar de carosserie moeten. Er zijn er die gespecialiseerd zijn in het herstellen van kleine schades. Deze bvb http://www.smartrepairservice.be/
          Als je dit nog eens voorhebt is het belangrijk om in te grijpen voor het gaat roesten. Direct met een lakstiftje bijwerken.

          Comment


          • #25
            Ik ben op basis van de tips een stift gaan halen en wou eraan beginnen. Maar ... er is geen echt "kratertje" of zo. En dan ben ik eens verder over gans de kap gaan kijken : overal verspreid zie ik zo kleine plekjes met een begin van afbladdering ...

            Comment


            • #26
              Dat kratertje is het putje dat ontstaan is doordat er verf weg is. Als je dit gaat verven zal je merken dat er steeds een klein putje zichtbaar blijft. Post eens een foto als je kan van je motorkap. Zo is het moeilijk in te schatten of het erg is. Je kan eventueel die plekjes gaan opvullen met een tandenstoker. Beetje verf aan het puntje en dit voorzichtig in het plekje doen.
              Doe je veel autosnelweg?

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Dat kratertje is het putje dat ontstaan is doordat er verf weg is. Als je dit gaat verven zal je merken dat er steeds een klein putje zichtbaar blijft. Post eens een foto als je kan van je motorkap. Zo is het moeilijk in te schatten of het erg is. Je kan eventueel die plekjes gaan opvullen met een tandenstoker. Beetje verf aan het puntje en dit voorzichtig in het plekje doen.
                Doe je veel autosnelweg?
                Idd. voornamelijk lange afstanden. We fietsen naar het werk, dus de auto staat vaak stil en doet vooral autosnelweg.

                Maar die afbladderin is toch ma raar. Nooit zo gezien zenne bij de vorige wagens.

                Comment


                • #28
                  Je woont toch niet vlakbij een spoorweg ?
                  De dingen die van de bovenleidingen springen , kunnen wel degelijk roest veroorzaken en dan heb je enkel lichte schade in je toplaag....iron-x erop los laten en je zal merken dat wanneer het paars kleurt dat er ijzer(deeltjes) zit op je lak .
                  Hoe wordt je wagen gewassen ?? , als je elke week of 2-wekelijks een uurtje vrij maakt om zelf je wagen te poetsen dan merk je vanzelf alle schade (op tijd ) op .

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Je woont toch niet vlakbij een spoorweg ?
                    De dingen die van de bovenleidingen springen , kunnen wel degelijk roest veroorzaken en dan heb je enkel lichte schade in je toplaag....iron-x erop los laten en je zal merken dat wanneer het paars kleurt dat er ijzer(deeltjes) zit op je lak .
                    Hoe wordt je wagen gewassen ?? , als je elke week of 2-wekelijks een uurtje vrij maakt om zelf je wagen te poetsen dan merk je vanzelf alle schade (op tijd ) op .
                    Dit was ik dus ook direct aan het denken, voor mijn vorig werk had ik een mercedes Vito, net naar de carwash geweest en ik moest dan naar een ijzer verwerkend bedrijf, 14 dagen later terug de carwash in en allemaal roest puntjes op de motorkap, ook door de lak door. Dus dit gebeurd zelfs bij mercedes
                    1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                    1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                    2006 seat altea (daily)

                    Comment


                    • #30
                      Mijn vorige sprinter begon na 3 maand al te roesten, her en der kleine roestplekjes, ook aan de zijkant enzo.
                      Uiteraard naar de garage der mee, hebben van de pakweg 15 plekken der 3 herspoten onder garantie omdat roest onder de lak zat, de rest was steenslag.
                      Als je dat bekeek met soort microscoop zag je idd een putje. Aan de zijkant zag je ook eerst wat minder diep, dan putje en dan terug minder diep, steentje die afgeschampt was.
                      Wel vind ik dat ze heel gevoelig waren, waren allemaal notoire roestbakken, ook achterdeuren waren bezaaid met vliegroest, vond dat er toch over.
                      Huidige heeft hier en daar een plekske na 4 jaar 260.000km maar toch al veel beter dan vorige.

                      Comment


                      • #31
                        Nu staan de bestelwagens van Mercedes wel bekend voor snel te roesten.

                        Comment


                        • #32
                          is gewoon roest ten gevolge van steenslag

                          goedkope auto = goedkope voorbehandeling en zo

                          koopt in het vervolg nen duurdere auto die verzinkt is, dan roest het niet als er steenslagpuntje is

                          Comment


                          • #33
                            Je hebt het op die Mercedessen hierboven? Of op die van TS?

                            Comment


                            • #34
                              nen duurdere auto laat me niet lachen, ik wil ze de kost niet geven die met hun roestende overprijsde C en E-klasses en Vito's
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichten
                                is gewoon roest ten gevolge van steenslag

                                goedkope auto = goedkope voorbehandeling en zo

                                koopt in het vervolg nen duurdere auto die verzinkt is, dan roest het niet als er steenslagpuntje is
                                Laat mij raden: bij een duitse auto is dit onmogelijk...

                                Comment


                                • #36
                                  Dan toch gene met een ster, wel bestelwagen in mijn geval maar toch...
                                  Trouwens deze week gemerkt dat achterdeuren ook terug bezaaid is met vliegroest.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Idd zwijgt me daar van! Is geen kloten waard!
                                    Heb een Rio van 2012 staat meer in de garage dan het rijdt!

                                    En ik merk meer en meer dat die Kia dealers 1 voor 1 allemaal jammekloten zijn.
                                    Als ze het van hun gat kunnen wimpelen doen ze het.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk Berichten

                                      Eerste en laatste Kia, zeker weten.
                                      Bijmij de 2de en de laatste! We laat ons allemaal vangen door die 7j garantie.
                                      En op hulp van de invoerder van Kia in Brussel moet je niet rekenen een arrogant bedrijf is dat!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ivan40 Bekijk Berichten
                                        Bijmij de 2de en de laatste! We laat ons allemaal vangen door die 7j garantie.
                                        En op hulp van de invoerder van Kia in Brussel moet je niet rekenen een arrogant bedrijf is dat!
                                        Met uw eerste kia geen problemen gehad?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ook ja maar minder. Maar de huidige amaai....
                                          Staat meer in de garage dan hij rijdt. En de invoerder Kia aftersales hier in B bereiken onmogelijk.
                                          En dan zeggen ze : klantentevredenheid is ons prioriteit nr 1.
                                          Men g*t ja.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X