snelweg = steenslag. Na amper 1 week had ik al prijs op mijn Volvo. Een steentje dat weggekatapulteerd wordt vanonder een vrachtwagenband tegen de neus van een auto die zelf ook 120 rijdt, kan serieus wat schade veroorzaken. En een impact die je echt 'hoort', die levert heus wel meer schade op dan die op de foto (ook al meegemaakt)
De ene auto is wel gevoeliger voor steenslag op de neus dan de andere, misschien ligt dit aan de stroomlijn/vorm van de auto ? bv. de Audi A3 van mijn broer: vnl. steenslag op de voorste boord van de motorkap, minder op de bumper. Mijn voormalige 1 reeks: heel veel op de bumper, minder op de kap, idem voor mijn Volvo (los van één grote impact, met bijhorend deukje). Onze E46: steenslag vnl. op de motorkap, en dit tot ongeveer de helft, en op beide koplampen. Mijn Jetta II had enkel het boordje van de motorkap, de rest was geen lakwerk, dus ook geen merkbare schade.
De ene auto is wel gevoeliger voor steenslag op de neus dan de andere, misschien ligt dit aan de stroomlijn/vorm van de auto ? bv. de Audi A3 van mijn broer: vnl. steenslag op de voorste boord van de motorkap, minder op de bumper. Mijn voormalige 1 reeks: heel veel op de bumper, minder op de kap, idem voor mijn Volvo (los van één grote impact, met bijhorend deukje). Onze E46: steenslag vnl. op de motorkap, en dit tot ongeveer de helft, en op beide koplampen. Mijn Jetta II had enkel het boordje van de motorkap, de rest was geen lakwerk, dus ook geen merkbare schade.
Comment