Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leo Peeters Aarschot peperpure remblokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij een vorig onderhoud, afgelopen jaar, had ik ook al een rare ervaring met deze auto in dezelfde garage : een technieker is me toen in de wachtruimte (de showroom) komen opzoeken om te vragen of hij de ruitenwissers mocht vervangen. Ik zei dat hij dat maar moest doen als dat nodig was, maar hij waarschuwde me vervolgens omtrent de prijs : meer dan 70 euro! Omdat het wagentje eigenlijk van mijn zoon is en ik dat toch wel eerst wilde vragen, zijn de wissers toen niet vervangen… (we hebben ze nog maar pas zelf vervangen door het voorgeschreven model van Bosch : 20 euro…)

Een mogelijke verklaring voor deze overdreven prijssetting zou kunnen zijn dat Nissan dit model (Pixo) niet langer verkoopt in België, en dat ze in dit allerlaagste segment geen vervanger hebben, zodat deze klanten toch niet langer bij Nissan terecht kunnen als ze de wagen willen vervangen… Met andere woorden : het zou kunnen dat deze klanten (aan de onderzijde van het A-segment) hen niet langer interesseren, en dat ze er voorlopig nog willen uitkloppen wat er uit te kloppen valt… al is dit uiteraard maar een vermoeden van mij.

Ik kan de klanten die voor het onderhoud van een dergelijk autootje aangewezen zijn op een officiële Nissan garage dan ook maar één goede raad geven : laat meteen uitschijnen als je de auto binnenrijdt voor onderhoud dat je interesse hebt in een nieuwe wagen uit het Nissan gamma, en vraag wat uitleg en een paar folders… Als ze een verkoop ruiken ontzien ze je, uit commerciële overwegingen, mogelijk wat meer…

Comment

Ik zou in de plaats van TS eens naar de garage terug gaan en een commerciele geste vragen aan de zaakvoerder en dreigen met voortaan geen onderhoud meer laten doen bij hen. Je kunt maar proberen, indien je bot vangt, zou ik ook voortaan effectief elders gaan.

sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

't Komt erop neer dat je dus best eerst de prijs zelf vraagt voor eender welke reparatie/onderhoud/vervanging....
        dan kan je nog altijd naar een andere garage gaan waar ze "eerlijkere" prijzen hanteren.

Een nichtje van ons heeft een Pixo en haar man gaat in de toekomst ook zelf de remschijven etc. vervangen.........zeker weten !

Voor mijn Corsa-C staan er zelfs verscheidene filmpjes van op youtube , van die Pixo ( nog ) niet....

Comment

Inmiddels heb ik de garage een e-mail gestuurd om mijn bezwaar tegen dergelijke (onaangekondigde!) woekerprijzen kenbaar te maken. Ook de invoerder (Nissan België) heb ik een kopij van deze e-mail bezorgd.
          De garage speelt de bal door naar de invoerder, en de invoerder kaatst hem keurig (en met bekwame spoed) terug naar de garage...
          Want inderdaad, inmiddels kreeg ik een telefoontje van een medewerker van Nissan België met de laconieke mededeling dat ze niets meer voor mij kunnen doen, omdat de wagen niet meer onder garantie is (alsof dat in godsnaam iets met de klacht te maken heeft!...) , en dat ik in eerste instantie bij klacht contact moet opnemen met de garage zelf...
          Het is me inmiddels duidelijk dat beide partijen onder één hoedje spelen. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat ik van mijn actie hoegenaamd niks mocht verwachten ; daar is het mij trouwens nooit om te doen geweest. Maar als ik slechts een handvol Pixo-eigenaars kan behoeden voor wat mij is overkomen, ben ik ruimschoots tevreden. Dus mensen : heb je een Pixootje en zijn de remblokjes vooraan aan vervanging toe : denk twee keer na alvorens naar een erkende Nissangarage te gaan, en vraag zeker vooraf een offerte. Voor het bedrag dat ze mij hiervoor aanrekenden kan je niet minder dan drie complete en splinternieuwe stofzuigers kopen...

Comment

Volgende keer bestel je ze gewoon bij de automaterialenzaak ga je ergens anders, kost u de helft of minder
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Zou toch eens rondkijken naar een andere garage, kan moeilijk aannemen dat remblokken van een Pixo zoveel malen duurder zijn dan van bv de Qashqai.
              En de wisselstukken van de dealers komen NIET via de invoerder Nissan BeLux, dealers bestellen ze rechtstreeks via NMPC Amsterdam.

En Nissan Pixo is gelijk aan Suzuki Alto, dus daar misschien eens gaan vergelijken.

Comment

Gewoon een poging van Nissan om door te breken in de priemiejoem markt!

Comment

Eigenlijk had ik graag die "oude" remblokken eens gezien ? ... 55.000km + een koekendoos die amper 850 kg weegt = nieuwe remblokken ?

Gelukkig is het afval op een milieuvriendelijke manier behandeld ...

Comment

Tja, dan koopt ge een goedkoop autooke lol...Jappen zijn toch altijd duur geweest in onderdelen?

Comment

Zo'n kleine 35 euro voor een set TRW remblokken vind ik niet overdreven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Zo'n kleine 35 euro voor een set TRW remblokken vind ik niet overdreven ...
                        Idd, ge moet goed zot zijn om in zo'n koekendoos oem blokken te laten steken.
                        TRW blokken voldoen genoeg en bijna gratis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                          Idd, ge moet goed zot zijn om in zo'n koekendoos oem blokken te laten steken.
                          TRW blokken voldoen genoeg en bijna gratis.
                          Misschien is z'n pixo stage 3 tuning en doet em makkelijk 260 km/h

Comment

Dan zou ik gtr remmen steken, komt misschien nog voordeliger uit dan pixo blokken

Comment

En, hoe is het verder verlopen ? ... kreeg je antwoorden op je mailtjes ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Misschien is z'n pixo stage 3 tuning en doet em makkelijk 260 km/h

Dan gaat 'em gelijk ook van de grond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Eigenlijk had ik graag die "oude" remblokken eens gezien ? ... 55.000km + een koekendoos die amper 850 kg weegt = nieuwe remblokken ?

Gelukkig is het afval op een milieuvriendelijke manier behandeld ...
                                  De Scenic van mijn vrouw heeft 48 k gereden en ze is erin geslaagd dat de achterste bij het laatste onderhoud dienden te worden vervangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    De Scenic van mijn vrouw heeft 48 k gereden en ze is erin geslaagd dat de achterste bij het laatste onderhoud dienden te worden vervangen
                                    De achterste dan nog?

Kan ze driften mss ?anders

Comment

Zij is er niet in geslaagd, de garagist is er in geslaagd.

Comment

Snelle slijtage van achterremblokken bij R
                                        enault komt door de electrische handrem.

Comment

Ja da's waar wat je zegt. Maar 't is dan nog wel tamelijk vroeg. Altijd stadsverkeer he... Maar ze rijdt altijd beetje slijtig. Met de Espace deed ze 20k met de voorbanden. Altijd dat volle koppel loslaten op die voorwielen, dan gaat het snel hoor. En die bandjes kosten 220 euro het stuk. Ze rijdt een stuk schietiger dan ik.

Comment

Working...
                                          X