Bij een vorig onderhoud, afgelopen jaar, had ik ook al een rare ervaring met deze auto in dezelfde garage : een technieker is me toen in de wachtruimte (de showroom) komen opzoeken om te vragen of hij de ruitenwissers mocht vervangen. Ik zei dat hij dat maar moest doen als dat nodig was, maar hij waarschuwde me vervolgens omtrent de prijs : meer dan 70 euro! Omdat het wagentje eigenlijk van mijn zoon is en ik dat toch wel eerst wilde vragen, zijn de wissers toen niet vervangen… (we hebben ze nog maar pas zelf vervangen door het voorgeschreven model van Bosch : 20 euro…)
Een mogelijke verklaring voor deze overdreven prijssetting zou kunnen zijn dat Nissan dit model (Pixo) niet langer verkoopt in België, en dat ze in dit allerlaagste segment geen vervanger hebben, zodat deze klanten toch niet langer bij Nissan terecht kunnen als ze de wagen willen vervangen… Met andere woorden : het zou kunnen dat deze klanten (aan de onderzijde van het A-segment) hen niet langer interesseren, en dat ze er voorlopig nog willen uitkloppen wat er uit te kloppen valt… al is dit uiteraard maar een vermoeden van mij.
Ik kan de klanten die voor het onderhoud van een dergelijk autootje aangewezen zijn op een officiële Nissan garage dan ook maar één goede raad geven : laat meteen uitschijnen als je de auto binnenrijdt voor onderhoud dat je interesse hebt in een nieuwe wagen uit het Nissan gamma, en vraag wat uitleg en een paar folders… Als ze een verkoop ruiken ontzien ze je, uit commerciële overwegingen, mogelijk wat meer…
Een mogelijke verklaring voor deze overdreven prijssetting zou kunnen zijn dat Nissan dit model (Pixo) niet langer verkoopt in België, en dat ze in dit allerlaagste segment geen vervanger hebben, zodat deze klanten toch niet langer bij Nissan terecht kunnen als ze de wagen willen vervangen… Met andere woorden : het zou kunnen dat deze klanten (aan de onderzijde van het A-segment) hen niet langer interesseren, en dat ze er voorlopig nog willen uitkloppen wat er uit te kloppen valt… al is dit uiteraard maar een vermoeden van mij.
Ik kan de klanten die voor het onderhoud van een dergelijk autootje aangewezen zijn op een officiële Nissan garage dan ook maar één goede raad geven : laat meteen uitschijnen als je de auto binnenrijdt voor onderhoud dat je interesse hebt in een nieuwe wagen uit het Nissan gamma, en vraag wat uitleg en een paar folders… Als ze een verkoop ruiken ontzien ze je, uit commerciële overwegingen, mogelijk wat meer…
Comment