Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Carrera motors in Latem...onvriendelijk...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Wat is op de duur de waarde van het papieren geld nog?
    Dat is een heel terechte vraag die je daar stelt.
    Men wil alles digitaliseren, op naar de cashloze maatschappij.
    Zie ook de afschaffing van 'effecten aan toonder' een paar jaar geleden, past ook in dat plaatje. Alles wat je uitgeeft en binnenkrijgt moet tot op de cent gekend zijn, dat is het uiteindelijke doel.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Als werknemer betaal ik op iedere euro die ik verdien belastingen en sociale lasten. Waarom zou dit voor een zelfstandige anders moeten/mogen zijn ?
      Of er verstandig omgesprongen wordt met ons belastingsgeld, laat ik hier in het midden.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een schandaleuze beslissing is het. De export van onze oudere voertuigen lijdt daar enorm onder. Die werden allemaal cash betaald. De Nederlanders proberen nu een stuk van die markt af te snoepen.
        Dat is (gedeeltelijk) waar. Er zijn nog altijd manieren om toch aan export te doen (minder dan €3000 cash, overschrijvingen via PC banking). Kloterij in dit Belgenland is natuurlijk wel dat overschrijvingen van de ene naar de andere rekening niet direct zichtbaar zijn, tenzij het tussen verschillende rekeningen bij dezelfde bank is en dan nog. In Nederland is het geld bvb wel direct zichtbaar. In België hebben alle banken een zwendeltje opgezet met eigen tussenrekeningen waarop het geld van overschrijvingen eerst gestort wordt alvorens het door te storten. Zo verdienen ze miljoenen jaarlijks. In de VS kunnen ze geld ook onmiddellijk van de ene naar de andere rekening sturen. België loopt echt achter op dat vlak. Triestig is dat en vooral schadelijk voor de economie. Maarja, als de sossen maar weten van waar het geld komt he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Als werknemer betaal ik op iedere euro die ik verdien belastingen en sociale lasten. Waarom zou dit voor een zelfstandige anders moeten/mogen zijn ?
          Mocht je eens een jaartje zelfstandig zijn dan zou je wel weten waarom je dan zeker zou willen frauderen als je het al niet volle bak aan het doen bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Dat is (gedeeltelijk) waar. Er zijn nog altijd manieren om toch aan export te doen (minder dan €3000 cash, overschrijvingen via PC banking). Kloterij in dit Belgenland is natuurlijk wel dat overschrijvingen van de ene naar de andere rekening niet direct zichtbaar zijn, tenzij het tussen verschillende rekeningen bij dezelfde bank is en dan nog. In Nederland is het geld bvb wel direct zichtbaar. In België hebben alle banken een zwendeltje opgezet met eigen tussenrekeningen waarop het geld van overschrijvingen eerst gestort wordt alvorens het door te storten. Zo verdienen ze miljoenen jaarlijks. In de VS kunnen ze geld ook onmiddellijk van de ene naar de andere rekening sturen. België loopt echt achter op dat vlak. Triestig is dat en vooral schadelijk voor de economie. Maarja, als de sossen maar weten van waar het geld komt he.
            Dit is grappig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Of er verstandig omgesprongen wordt met ons belastingsgeld, laat ik hier in het midden.
              't Zijn wel de werknemers die bij de zelfstandigen in't zwart willen aankopen...

Comment

Heel terechte opmerking...
                En het zijn de werknemers die dikwijls in het zwart gaan bijklussen en zo het werk van de zelfstandigen afpakken. En hoeveel werknemers zouden er in't zwart niet betaald worden als ze extra uren doen? Het zijn zogezegd altijd de zelfstandigen, maar vergeet niet dat jullie dankzij hen je boterham verdienen. Trouwens, het is iedereen toegestaan zelfstandig te worden als men denkt dat dit zoveel makkelijker is.

Comment

Werknemers die in het zwart bijklussen zijn volgens mij bijberoepers die met niks in orde zijn. Mocht iedereen correct betalen wat hij moet, dan zou de belastingsdruk eindelijk misschien kunnen verlagen. Als de belastingen verminderen, zou er ook minder aanleiding zijn om in het zwart te werken, en aan te kopen.
                  Betalen in het zwart gebeurt volgens mij toch vnl. in de bouwsector: van zodra je woning > 5 jaar is, dan val je terug op 6 % verlaagd BTW-tarief. Daarvoor ga je toch niet foefelen. Ik toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Het probleem zit em bij de overschrijvingen !! Kennelijk heffen die Afrikaanse banken grote taksen op overschrijvingen naar het buitenland. Logisch gevolg is dat al die auto's dat hier gekocht worden op slag X procent duurder worden voor die Afrikaanse handelaars. In Antwerpen vreest men inderdaad dat ze binnekort hun autoterminal bij wijze van spreken gaan kunnen sluiten omdat Rotterdam de trafiek wel met de glimlach zal overpakken !!!

Comment

Carrera motors in Latem...onvriendelijk...

Ja zelfstandigen werken hard, maar er zijn veel bedienden die ook heel veel uren kloppen. Zonder enig overloon en met de volle pot belastingen. Moeten ze dan ook maar zelfstandige worden? Misschien, maar dan kunnen die "creatieve" zelfstandigen ook bediende worden en minder zagen over de overheid die hun komt "beroven".

Veel kennissen van me zijn zelfstandige en bewegen hemel en aarde om zo min mogelijk RSZ en belastingen te betalen. Ze roepen aan de andere kant wel om gelijke gezondheidszorg (wegvallen kleine risico's enkele jaren terug), gelijke kinderbijslag, gelijk pensioen, gelijke ziekteuitkeringen,...

Kennis is zelfstandige, rijdt met diverse snelle en dure wagens, mooie woning etc etc. Heeft verhoogde kinderbijslag... Lol.
                      Last edited by ; 15/07/2014, 21:24.

Comment

Ergens moet het toch zo zijn dat een zelfstandige meer verdient he. Het staat iedereen vrij zelfstandig te worden... maar je moet de stap durven nemen. In 't begin is het echt niet makkelijk en moet je jezelf alles ontzeggen. Je moet immers een grote investering doen en dan hopen dat het er terug uitkomt. Als het mislukt kan je heel je leven de pineut zijn. Werknemers hebben zekerheid. Geen investering, een vast loon, sociale zekerheid,...
                        Die verhoogde kinderbijslag krijgt hij misschien doordat hij een gehandicapt kind heeft?
                        Als je kijkt wat er van 100 Euro winst netto overblijft voor de zelfstandige, dan vind ik enige creativiteit toch wel aanvaardbaar.

Comment

Hallo ? Carrera motors vriendelijk of onvriendelijk ? Dat wil ik hier lezen !
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ergens moet het toch zo zijn dat een zelfstandige meer verdient he. Het staat iedereen vrij zelfstandig te worden... maar je moet de stap durven nemen. In 't begin is het echt niet makkelijk en moet je jezelf alles ontzeggen. Je moet immers een grote investering doen en dan hopen dat het er terug uitkomt. Als het mislukt kan je heel je leven de pineut zijn. Werknemers hebben zekerheid. Geen investering, een vast loon, sociale zekerheid,...
                            Die verhoogde kinderbijslag krijgt hij misschien doordat hij een gehandicapt kind heeft?
                            Als je kijkt wat er van 100 Euro winst netto overblijft voor de zelfstandige, dan vind ik enige creativiteit toch wel aanvaardbaar.
                            Heb zelf een onderneming in bijberoep gehad. Het is idd niet makkelijk en je moet veel werken. Heb geen euro in het zwart gedaan. Dat maakte het nog harder, gelukkig had ik een loon uit m'n hoofdactiviteit. Ben gestopt wegens ondoenbaar met hoofdberoep. Had geen leven meer.

Ik zit nu met m'n loon in de hoogste belastingschijf. Wil je weten hoeveel belastingen en RSZ ik elke maand afdraag? En van m'n vakantiegeld en eindejaarspremie? Zonder enige mogelijkheid tot creativiteit?

Hij heeft verhoogde kinderbijslag omdat hij eenouder is met een "laag" inkomen. Alles staat op de firma hè.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              De trein is even op een ander spoor terecht gekomen.

Comment

Daar gaat het inderdaad al lang niet meer over. :-)
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ga eens in werktenue informeren naar een Cayenne uit 2004 en laat het ons weten.
                                  Of vermom je als zigeuner en vraag of je ook cash mag betalen
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Indertijd werden nog kasbons aanvaard om een auto te betalen. Zou dat nog mogen?

Comment

Neen, want effecten aan toonder zijn afgeschaft. Kasbons bestaan enkel nog op rekening.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Of zoals Tony Montana met een paar kg snuif?

Comment

Haha, da's nooit legaal geweest denk ik. Moet dat eens in je kasboek invullen lol.

Comment

Working...
                                          X