Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fout door garage - wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Onlangs ook een herstelling laten doen door een ongeval niet in fout. Het ging als volgt:

Verzekeringspapieren ingevuld opsturen -> brief akkoord van verzekering dat het mag hersteld worden -> off. dealer van lijst verzekering gekozen, die een offerte a.d.h. van foto's enzo deed -> direct een afspraak gemaakt voor herstelling -> auto binnengedaan en hersteld

In mijn geval moest er dus geen bevestiging zijn van welke offerte dan ook, dit werd geregeld tussen verzekering en de aangesloten dealer(s).

Nu je het zo stelt, is het misschien raadzamer om een kopie te vragen aan de dealer van akkoord van de verzekering, anders weet je niet wat er op papier afgesproken is.

Comment

bij mij ging het totaal niet via de garage. ik stuurde de aanrijdingsformulieren naar de verzekering (email, het originele heb ik nog steeds thuis). verzekering vraagt mij waar de expert de wagen kan komen bekijken voor de schade. ik gaf de garage door.
      terwijl ik daar was, zag de garage de auto ook de eerste keer. zij gaven een prijs op, expert ging akkoord en we gingen allen terug naar huis.

later kreeg ik bevestiging van verzekering dat ik in mijn recht was en het geld werd op mijn rekening gestort. ik kan nu zelf kiezen waar te herstellen, of gewoonweg niet doen.
      zowieso laat ik de garage dergelijke zaken niet afhandelen. ik heb contact met de verzekering, en de garage is gewoon tussenpartij die het probleem erna zal oplossen. garage hoeft mij niet op te bellen omdat de verzekering hen laat weten dat alles uitgevoerd mag worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        bij mij ging het totaal niet via de garage. ik stuurde de aanrijdingsformulieren naar de verzekering (email, het originele heb ik nog steeds thuis). verzekering vraagt mij waar de expert de wagen kan komen bekijken voor de schade. ik gaf de garage door.
        terwijl ik daar was, zag de garage de auto ook de eerste keer. zij gaven een prijs op, expert ging akkoord en we gingen allen terug naar huis.

later kreeg ik bevestiging van verzekering dat ik in mijn recht was en het geld werd op mijn rekening gestort. ik kan nu zelf kiezen waar te herstellen, of gewoonweg niet doen.
        zowieso laat ik de garage dergelijke zaken niet afhandelen. ik heb contact met de verzekering, en de garage is gewoon tussenpartij die het probleem erna zal oplossen. garage hoeft mij niet op te bellen omdat de verzekering hen laat weten dat alles uitgevoerd mag worden
        In mijn geval ging het maar om een bumper herspuiten/vervangen, in meer betwistbare gevallen komt er meestal een expert. Na advies van een expert beslis je zelf waar je laat herstellen ... indien via één van hun garages wordt alles afgehandeld via de verzekering (niets voorschieten), anders storten zij u het geld en laat je al dan niet elders herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          Via een online systeem (de naam schiet me niet direct te binnen).
          Informex
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Laatste keer dat ik schade had, is de expert bij mij thuis geweest. Niemand verplicht je om in de garage een expertise te laten gebeuren. Het is ten slotte jouw auto. Hij zei wel dat het niet gebruikelijk was. We hebben de schade forfaitair bepaald. (Was een wiel en band stuk na in een put gereden te hebben. Had klacht ingediend hiervoor en dit is aangenomen en uitbetaald).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
              Informex
              Dat is het idd,

Was er trouwens nog aan vergeten toe te voegen dat mijn verzekeringsmaatschappij hun deel (dus alle kosten - de franchise) direct aan de garage betalen. Dus ze sturen het niet eerst naar ons door waarna we het gehele bedrag aan de garage betalen. De verzekering betaalt haar deel en wij onze franchise.

Comment

Working...
              X