Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herstelling ruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herstelling ruit

Deze week mocht ik een steen in mijn ruit ontvangen met een klein gaat als gevolg in mijn ruit.

Nu wil ik dit laten herstellen met hars voordat het verder "scheurt".

De regeling van mijn verzekeraar laat mij kiezen tussen:
    • carglass
    • autoglass clinic
    • glasgarage (touring glass)

Over carglass en autoglass clinic kan ik heel wat horrorverhalen vinden maar over touring glass kan ik geen enkele ervaring terugvinden (volgens de krantenartikelen zijn ze pas sinds 2013 actief).

Ik ga nog proberen te regelen met de verzekeraar dit te laten herstellen door mijn dealer.

Moest dit echter niet gaan, welke zouden jullie dan aanraden?

heb altijd carglass hun ding laten doen, nooit geen miserie bij mij

Comment

Carglass levert toch goed werk hoor ik altijd.

Trouwens de meeste dealers doen dergelijke herstellingen ook niet zelf, di laten dan ook doen door carglass of autoglass clinic.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Herstelling ruit

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Carglass levert toch goed werk hoor ik altijd.

Trouwens de meeste dealers doen dergelijke herstellingen ook niet zelf, di laten dan ook doen door carglass of autoglass clinic.
        Klopt maar het zouden geen OEM ruiten zijn. Staat ook allemaal dubbelzinnig op hun website.

Wat ik voornamelijk vond op het internet was het bruusk verwijderen van de oude ruit met als gevolg schade aan het metaal en roest als eindresultaat.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Mijn voorruit is vorig jaar vervangen door carglass en dat is toch perfect gedaan. Ze zijn de ruit toen komen vervangen bij de carrosier waar de auto stond voor andere herstellingen.
          Ook bij een van onze buren hier zijn ze de ruit al eens aan huis komen vervangen (twee keer zelfs, bij een Mercedes C-klasse), en ook daar heb ik nooit klachten gehoord.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Carglass komt gratis aan huis. Ze hebben bij mij indertijd 2 keer kort nadien een putje opgevuld. Geen opmerkingen.
            Over ruiten vervangen... het gebeurt regelmatig dat bij het uitsnijden de carsosserie of dashboard geraakt wordt. Dat zal bij alle herstellers zo zijn. Je moet een beetje geluk hebben denk ik.
            Voor het vervangen van een ruit zou ik eerder in mijn garage gaan. Dan ben ik zeker dat het een originele is. Mijn verzekering vraagt hiervoor een franchise van 10 % indien niet bij Carglass.

Comment

En je bent zeker dat jou dealer dat zelf doet?
              Want de meeste dealers laten daarvoor ook gewoon carglass of autoglass clinic langs komen.

Comment

Bij Carglass plaatsen ze altijd de ruit met originele en OEM kwaliteit.
                Helaas hebben we de pagina niet kunnen vinden, onze excuses voor het ongemak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  En je bent zeker dat jou dealer dat zelf doet?
                  Want de meeste dealers laten daarvoor ook gewoon carglass of autoglass clinic langs komen.
                  Ja, zeker en vast. Is bij de meeste Renault garages zo. Techniekers krijgen opleiding hiervoor. Een ruit plaatsen is een fragiel werkje. Kan zoveel misgaan. nadien hopen dat het niet binnen regent. Als de lijm ergens niet goed gelegd is heb je prijs. Gebeurt veel. Goed dat men inslagen van stenen dikwijls kan herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietermoons Bekijk Berichten
                    Bij Carglass plaatsen ze altijd de ruit met originele en OEM kwaliteit.

http://www.carglass.be/Feiten.507.0.html
                    Bij Carglass® gebruiken we alleen glas dat is geproduceerd volgens de OEM-normen en rechtstreeks van de leveranciers komt die ook de autoconstructeurs beleveren. Dit betekent dat alle ruiten die we monteren net zo goed zijn als de originele ruit die we vervangen.

Dus wel geen originele ruiten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Bij Carglass® gebruiken we alleen glas dat is geproduceerd volgens de OEM-normen en rechtstreeks van de leveranciers komt die ook de autoconstructeurs beleveren. Dit betekent dat alle ruiten die we monteren net zo goed zijn als de originele ruit die we vervangen.

Dus wel geen originele ruiten...
                      Bij m'n vorige E87 de ruit vooraan bij Carglass laten vervangen. Zeker en vast geen OEM ruit, maar buiten dat zie je geen verschil.

Wel een serieus dispuut gehad toen.

Eerst had ik een sterretje (ziet u dit...). Omdat m'n omnium in een pack zit met m'n brandverzekering etc kon die bediende blijkbaar m'n polisnummer niet checken en beweerde dat ik geen omnium had. Ze werd heel luid, wat ik ongepast vond temidden van een hoop wachtenden. Uiteindelijk m'n verzekeraar gebeld en die diende dan een en ander te faxen. Heel belachelijk.

Een jaar later begon de hars in het sterretje af te brokkelen. Hierdoor sleten m'n ruitenwissers als gek. Ze wouden het weer herstellen, maar heb ze zover gekregen een nieuw raam te plaatsen.

Dat hersteld sterretje blijf je ook gewoon zien.

Comment

Hier ook goeie ervaringen met Carglass.
                        al minstens 5 ruiten laten vervangen door hen.

Met die sterretjes opvullen moet je geluk hebben. Het mag echt niet te groot zijn, en de vorm is ook redelijk belangrijk.

Dat het geen OEM ruiten zijn, lijkt me logisch, maar kwalitatief zijn die zeker niet minder. Komen wsl zelfs van dezelfde producenten.

Comment

Ik sta gemiddeld twee keer per winter bij Carglass.
                          Als het een putje is wat gevuld kan worden: zoveel houdt dat niet in : opvullen met hars, vacuum trekken, laten drogen onder UV. Iedere garage zou het kunnen, maar een Carglasstechnieker doet er toch een hoop per dag. Ik vertrouw er dus op dat ze er bedreven in zijn.
                          Soms blijf je inderdaad 'iets' zien, moet je een beetje geluk mee hebben.

Ze hebben ook al een paar voorruiten vervangen, bij diverse voertuigen. Eén keer had ik nadien een rammeltje in de linkse A-stijl, waarvoor ik verschillende keren terug geweest ben. Ze konden het maar niet oplossen. De mecanicien van BMW Monserez heeft er nadien een stukje vilt tussen geplakt, en probleem was voorgoed van de baan.
                          In de BMWgarage (en ook bij Mercedes) vertelden ze me dat een voertuig met een nieuw voorruit best een nachtje blijft staan, kwestie van de lijm de kans te geven mooi te drogen. Bij Carglass was daar geen sprake van.

Wat betreft de kwaliteit van de autoruiten: hoeveel producenten zijn er van voorruiten ? Belachelijk weinig, dus kwaliteit van het glas zou ook geen issue mogen zijn.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben erg tevreden over Sylco autoglass, zijn goedkoper dan carglass, en een prima service.
                            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                            1999 Volvo V70 classic 2.5d
                            1967 Volvo 123 GT

Comment

Toch blijf ik me afvragen waarom Carglass zoveel duurder moet zijn dan een ander.

Het verschil met een autoglass durft al snel oplopen tot de helft en meer duurder.

Comment

Ik werk altijd met autoglasmobile uit borsbeek. Zowel voor de omnium voertuigen als wanneer dit zelft betaald dient te worden.
                                En dan is het de helft van wat carglass vraagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Toch blijf ik me afvragen waarom Carglass zoveel duurder moet zijn dan een ander.
                                  Al die grote showrooms/ateliers moeten betaald en onderhouden worden hé , net zoals bij grote dealers er iemand "aan-den-toog" zit enz....ook de reclame op televisie kost veel hoor .

Wil je zeker zijn dat je eventuele schade kan verhalen op de hersteller : pak een krant van de dag voordien of dezelfde dag en trek enkele foto's van je lakwerk met de krant erbij op......kunnen ze al niet zeggen dat het er al was voor de herstelling.

Ook ik heb ooit een ruit laten vervangen door Carglass en dat was prima gedaan............ware het niet dat ze eerst een verkeerde ruit besteld hadden en ze die fout in mijn schoenen wilden schuiven ( wat niet gelukt is omdat hun gesprekken worden opgenomen en ik hen er attent op maakte omdat ik zeker van mijn stuk was ) .

Een gratis vervangwagen gekregen dezelfde dag nog en iedereen tevreden. (vooral ik toch )

Ook al eens een ruit laten steken die niet onder de verzekering viel door een ander bedrijf : 400€ ipv 700 bij Carglass , ik moest er wel +- 200 km voor rijden maar dat had ik er gerust voor over.

Comment

Working...
                                  X