Mededeling

Collapse
No announcement yet.

werkelijke marges dealers ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, zal wel veel gebeuren. Maar toen ik daar begon, kreeg ik direct een heel mooi loon. Voldoende zelfs om mijn zelfstandige activiteit stop te zetten.
    Een garage is beter een verkoper een goede verkoper die zich inzet meer te betalen, want hier hangt toch veel vanaf. Als ze een slechte verkoper aannemen die niet veel opbrengt doen ze veel meer verlies. (ja, beetje stoefen lol, maar verkopen deed ik nu eenmaal van jongsaf. Het was dan ook het enige wat ik goed kon. Verkopen en rekenen. Hierdoor kon ik ook een goed loon bespreken.). Ik had dan ook het geluk dat er nog garages interesse hadden.
    Dus daarom heb ik nooit een euro aangenomen onder tafel. Mensen die dat doen kiezen voor een korte termijnsoplossing. Dat zijn zaken die wrevel opwekken. En ik vind dat er toch nog altijd een vorm van eerlijkheid moet zijn en wederzijds vertrouwen.
    Ik heb ook nooit ziek geweest (tot ik echt ziek werd en van de ene op de andere dag moest thuisblijven). Thuisblijven omdat je de dag voordien te diep doorzakte bvb is diefstal tov je baas.
    Allé, 'kheb geluk gehad vroeger goed verdiend te hebben waardoor ik nu nog zeer goed kan leven. Anderzijds doet het wel pijn te weten dat je nog makkelijk 20 jaar had kunnen meedraaien. Als je dan gaat rekenen hoeveel centen je misloopt word je misselijk. Probeer me nu te troosten met het feit dat ik toch mijn vrouw en kinderen meer zie. Als ik al niet in bed tenminste.
    Wat raar zal klinken... ik was wel beter ziek geworden toen ik zelfstandige was. Ik had me toen verzekerd voor een extra loon. Als werknemer kan je dat ook, maar daar denk je niet aan.

Comment

• Comment

• Tja, je lot heb je niet in eigen handen. Je moet er maar het beste van maken. Je vrouw en kinderen vaker zien is ook veel waard natuurlijk.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Och ja, naarmate ik langer thuis zit kan ik beter relativeren en probeer ik de positieve kanten (al moet je ze soms ver zoeken) te bekijken. Zijn altijd mensen die er slechter voorstaan dan ik. Mensen met een levensbedreigende ziekte, mensen die een kind verloren, noem maar op...

Comment

• Misschien kunnen ze toch hun auto's online te koop stellen. Beetje zoals op tweedehands sites. Ze stellen dan een vanaf prijs op 30.000 en toch biedt steven321 uit Roeselare lekker 10.000.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Och ja, naarmate ik langer thuis zit kan ik beter relativeren en probeer ik de positieve kanten (al moet je ze soms ver zoeken) te bekijken. Zijn altijd mensen die er slechter voorstaan dan ik. Mensen met een levensbedreigende ziekte, mensen die een kind verloren, noem maar op...
              Zo heb ik eergisteren op een rommelmarkt iets meegemaakt. Mijn dochtertje had een mooie puzzel gezien. Ik zeg haar, och kom, je hebt er al zo veel. Die verkoper sprak me aan en zei, neem hem aub mee. Waarom ik zei, ik zal hem kopen. Wat vraag je... Die man werd enorm emotioneel en zei, ik zou graag hebben dat je hem zo meeneemt voor je dochter. Hij was blijkbaar zijn kind verloren en hij had het er erg moeilijk mee. Als we de puzzel niet meenamen zou hij boos worden... Ik zei hem, mogen de kids je bedanken met een knuffel. Die man pakte ze werkelijk vast alsof het zijn eigen kids waren. Dat was wel een moeilijk moment moet ik toegeven.

Ook al heb je het soms moeilijk, op zo een moment besef je pas dat je dat andere mensen nog veel dieper in de shit kunnen zitten.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Mooie anekdote, beemer. En je hebt het mooi aangepakt. Sommigen zouden wantrouwig zijn en weggaan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Bij BMW liggen de meeste marges toch nog goed. Als je ziet dat bvb Cronos 19% krijgt en je zelf als partikulier op kleine zelfstandige maar 8-9% krijgt zullen ze er wel aan uit kunnen.
                  En de rekening van Tommie1 is misschien nattevingerwerk maar eigenlijk mag je het zo wel bekijken.
                  Nettowinst/#auto's is de marge per auto, voor mij hoort de winst van't onderhoud ook een beetje bij de verkoop.
                  Situatie daar ken ik vrij goed en volgens wat enkele dealers mij verteld hebben krijgen de dealers die met hen samenwerken een bedrag voor de aflevering. Wagens worden bij de invoerder aangekocht, die geven dus ook die grote kortingen. Onderhandelingen met de dealers zijn er dus niet.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Nochtans moeten de dealers toch de offertes maken.
                    Standaarddingen ok, maar toch offertes. En we moe(s)ten met die offertes toch altijd naar de leasingmaatschappij om te zien of't in't budget passen.

Comment

Nochtans moeten de dealers toch de offertes maken.
                      Standaarddingen ok, maar toch offertes. En we moe(s)ten met die offertes toch altijd naar de leasingmaatschappij om te zien of't in't budget passen.
                      Yep, meestal zelfs bij vaste verkopers. Maar voor heel die afhandeling van offerte tot aflevering zou gewoon een vergoeding zijn.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dat gebeurt dikwijls bij de grote afnemers. je krijgt een (klein) vast percentage op die verkoop.
                        Toen ik offertes maakte zaten de protocollen in het online pc programma verwerkt.
                        Die kortingen waren overeen gekomen tussen de klant en de invoerder. Je gaf de gegevens van de klant in en de korting werd automatisch toegekend.
                        Dat zal wellicht nog steeds zo zijn.

Comment

• Als ik voor mijn leaseauto ergens een offerte moet vragen, dan moet ik de naam van het bedrijf vermelden, en dan weten ze direct in welke categorie je valt.
                          Bij Audi is het daarna echt gedaan. Als BMW merkt dat je nog een paar honderd euro nodig hebt om in je budget te vallen, dan durven ze nog wel ergens een duwtje geven.

Daarna komt de leasemaatschappij. Belangrijk daar is dat ze de restwaarde correct inschatten. Sommige opties hebben restwaarde, anderen niet, en dan moeten die afgeschreven worden op de leaseperiode.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Och ja, naarmate ik langer thuis zit kan ik beter relativeren en probeer ik de positieve kanten (al moet je ze soms ver zoeken) te bekijken. Zijn altijd mensen die er slechter voorstaan dan ik. Mensen met een levensbedreigende ziekte, mensen die een kind verloren, noem maar op...
                            En dan hebt ge ook nog mensen die hierop jaloers zijn. Hier gisteren ook nog zo'n 'kwast' gehad. Dat ge onmiddellijk na het behalen van uw diploma zijt beginnen werken, dat merken ze niet zulle. Dat ge door ziekte in een rolstoel zit dat zien ze niet (of beter willen ze niet zien).
                            Die gast hier gisteren, heeft volgens mensen hier in de straat nog nooit geene stylo of schop gezien. Zou aan de dop staan. Maar dat ge thuis zit dat zien ze zulle. We 'profiteren' van de belastingen dat diene gast betaald ....

Blijkbaar staan er tegenwoordig veel achteraan in de rij als het IQ wordt uitgedeeld .....

Comment

• Zwijgt ervan.... Jammere is dat er zoveel onterecht uitkeringen trekken. En dat er veel zijn die hier in Belgie nog genen bal afgedragen hebben en toch trekken. Mensen die echt ziek zijn krijgen dan ook maar een minimumuitkering. Terwijl wij dan nog eens heel veel extra kosten hebben zoals dokter, medicatie, ziekenhuis, hulp in en rond het huis,....
                              Als de profiteurs eruit zouden zijn, zou er voldoende overblijven om iedereen die het nodig heeft een menswaardig inkomen te geven.
                              Als ik hoor welke catastrofes er soms gebeuren bij gezinnen waar één van de twee ziek valt. T is Belgie he, en de NVA zou dan nog eens gaan bezuinigen op de gezondheidszorg. ik hoop dat ze met bezuinigen bedoelen dat ze minder kwistig tov bepaalde bevolkingsgroepen met geld gaan strooien.
                              Och, kan er blijven over zagen... sorry mannen.

Comment

• Dat is gewoon de perceptie tegenwoordig. Elke werkloze is een werkschuwe luiaard, elke arbeidsongeschikte een aansteller, elke Waal lui, elke niet nva'er een vuile sos.

Mensen fixeren zich op de excessen. De nva verwacht blijkbaar heel veel van de strijd tegen uitkeringsfraude.

Gelukkig willen ze veel minder pestcontroles bij de hardwerkende ondernemers. Want zij zijn nu eenmaal de groei van onze samenleving. Al de rest zijn profiteurs.

Comment

• Nu generaliseer je zelf ook wel heel erg.

En elke werkschuwe luiaard is een werkloze teveel, of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Dat is gewoon de perceptie tegenwoordig. Elke werkloze is een werkschuwe luiaard, elke arbeidsongeschikte een aansteller, elke Waal lui, elke niet nva'er een vuile sos.

Mensen fixeren zich op de excessen. De nva verwacht blijkbaar heel veel van de strijd tegen uitkeringsfraude.

Gelukkig willen ze veel minder pestcontroles bij de hardwerkende ondernemers. Want zij zijn nu eenmaal de groei van onze samenleving. Al de rest zijn profiteurs.
                                    Je bent de Bmw rijders vergeten.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nu generaliseer je zelf ook wel heel erg.

En elke werkschuwe luiaard is een werkloze teveel, of niet?
                                      Dat generaliseren was idd de bedoeling. Ze kunnen met kleine wetsaanpassingen wel veel bereiken. Bv dat kindergeld enkel voor kinderen met hun echte verblijfplaats in België zou zijn. En niet voor de schijnzelfstandige Roemeen die hier enkele kwartalen de minimale bijdrage aan het rsvz betaalt om dan het recht op kindergeld te openen voor z'n 5 koters in Roemenië.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Je bent de Bmw rijders vergeten.
                                      Iedereen ziet ons toch graag?!?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Bv dat kindergeld enkel voor kinderen met hun echte verblijfplaats in België zou zijn. En niet voor de schijnzelfstandige Roemeen die hier enkele kwartalen de minimale bijdrage aan het rsvz betaalt om dan het recht op kindergeld te openen voor z'n 5 koters in Roemenië.
                                        De échte klootzakken zijn degenen die hen die misbruikmogelijkheid influisteren. Die mannen weten dat heus niet uit zichzelf dat ze hier schijnzelfstandige moeten worden, iemand (andere 'onderaannemer' of belanghebbende) fluistert hen dit in...

Zelfde met die advocaten die aan asielcentra rondhangen en hun kaartjes rondstrooien...

Comment

• niemand Telefacts gezien vorige week over verschil in prijzen tussen universele en merkgarages?

die koppeling bijvoorbeeld, was identiek dezelfde, enkel was er een VW logo 'ingebrand' en ineens de helft duurder
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X