Mededeling

Collapse
No announcement yet.

werkelijke marges dealers ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En alles wat op tv komt is waar?

    De prijzen bij een onafhankelijke ligt dikwijls lager door het gebruik van 2 de hands of namaak producten.
    De klachten daarover zijn hier ook al meermaals de revue gepasseerd.
    Zelf heb ik aangedrongen om een olie wissel maar ze wilden niet omdat het LL olie is. En ik heb het verschillende keren gevraagd hoor.

    Bij Bmw heb ik vorige maand net geen 200€ betaald voor een onderhoud + nakijken en vullen van de airco.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • telefacts is zeker 100% waarheid. Moet die reportages met een korrelke zout nemen.

      Onafhankelijke overleven door af entoe is in het zwart te doen en door goedkopere onderdelen en olie te gebruiken. -> waarmee ik niet wil zeggen dat die slecht werken he. Maar bvb een origile luchtfilter van vw kost een 20euro. Terwijl de onafhankelijke filters van 6a7 euro koopt. Vw dealer gebruikt castrol olie, onafhankelijke bvb auto5 olie ik zeg maar iets.

      Ik heb zelf ook mijn stage gedaan bij een onafhankelijke, na wat ik daar gezien heb jamais dat ik daar ooit mijn auto binnenbreng.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • Omwille van commerciele belangen , d Ieteren adverteert regelmatig op VTM , hebben ze de grootste misbruiken waarschijnlijk nog niet durven vermelden. Mijn deursloten van 50 euro/stuk werken na meer dan een jaar nog steeds perfect overigens :-)

        Comment


        • Staat u vrij om garage van u keuze te pakken, chanse dzt er zijn die naar een onafhankelijke gaan. Anders zou mijn schoonpa ook geen werk meer hebben.
          Last edited by IbifaHo; 21/09/2014, 19:49.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • Dat alle onafhankelijke garages geen kwaliteit leveren is zever.
            Maar dat alle merkdealers de klanten bewust willen oplichten is nog grotere zever.
            Er zijn nu eenmaal zaken die de constructeur bepaalt en waar de dealer niet buiten kan. Een onderdeel reviseren zijn meestal gespecialiseerde firma's die dat doen, soms in onderaanneming van de merkgarage. Als ik me niet vergis heb je die herstelling van je sloten dan ook laten doen bij een firma die enkel en alleen sloten herstelt, mozarella. Beetje vertekend beeld dat je hier dus zo wilt ophangen.
            Dat je steeds opduikt in topics waar er gemekkerd kan worden op dealers met altijd hetzelfde verhaal is me geen verrassing meer, eerder verveling.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
              telefacts is zeker 100% waarheid. Moet die reportages met een korrelke zout nemen.

              Onafhankelijke overleven door af entoe is in het zwart te doen en door goedkopere onderdelen en olie te gebruiken. -> waarmee ik niet wil zeggen dat die slecht werken he. Maar bvb een origile luchtfilter van vw kost een 20euro. Terwijl de onafhankelijke filters van 6a7 euro koopt. Vw dealer gebruikt castrol olie, onafhankelijke bvb auto5 olie ik zeg maar iets.

              Ik heb zelf ook mijn stage gedaan bij een onafhankelijke, na wat ik daar gezien heb jamais dat ik daar ooit mijn auto binnenbreng.
              Ik zou voor de grap eens de uitzending bekijken. Let vooral eens op de koppeling die ze tonen... Is niet oneerlijk wat de dealer dan doet, komt dicht tegen misdadigheid, de mensen zo in't zak zetten.
              Ik heb zelf in mijn jeugd ook in een onafhankelijke garage gewerkt en daar kwam dezelfde olieleverancier als bij BMW iets verderop. De literprijs lag wel op een anderniveau, terwijl die van BMW waarschijnlijk ook nog goedkoper inkochten...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                Dat alle onafhankelijke garages geen kwaliteit leveren is zever.
                Maar dat alle merkdealers de klanten bewust willen oplichten is nog grotere zever.
                Er zijn nu eenmaal zaken die de constructeur bepaalt en waar de dealer niet buiten kan. Een onderdeel reviseren zijn meestal gespecialiseerde firma's die dat doen, soms in onderaanneming van de merkgarage. Als ik me niet vergis heb je die herstelling van je sloten dan ook laten doen bij een firma die enkel en alleen sloten herstelt, mozarella. Beetje vertekend beeld dat je hier dus zo wilt ophangen.
                Dat je steeds opduikt in topics waar er gemekkerd kan worden op dealers met altijd hetzelfde verhaal is me geen verrassing meer, eerder verveling.
                Een goede en eerlijke dealer weet dat die sloten, een zwak punt bij de Golf 5 , gereviseerd kunnen worden en verwijst de trouwe klant dan door naar een specialist ter zake ipv de klant onnodige kosten te laten doen. Ik heb hen trouwens achteraf bedankt voor hun offerte en hen het adres van die specialist bezorgd zodat ze hun klanten in de toekomst door kunnen verwijzen.

                Comment


                • Het is eigenlijk heel simpel... er zijn goede en er zijn slechte dealers. Net zoals er goede als slechte onafhankelijke garages zijn. Niemand wordt verplicht om bij een slechte garage te gaan. Ben je niet tevreden, moet je naar een andere gaan... Zo simpel is het eigenlijk.
                  Ik ga al jaren in dezelfde garage en dat speelt ook een belangrijke rol wanneer ik een nieuwe wagen koop. Het zijn zeker en vast niet allemaal dieven hoor. Ben heel tevreden over mijn dealer. Maar ik moet hem ook betalen hoor. Maar krijg wel iets voor in de plaats.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                    Ik zou voor de grap eens de uitzending bekijken. Let vooral eens op de koppeling die ze tonen... Is niet oneerlijk wat de dealer dan doet, komt dicht tegen misdadigheid, de mensen zo in't zak zetten.
                    Ik heb zelf in mijn jeugd ook in een onafhankelijke garage gewerkt en daar kwam dezelfde olieleverancier als bij BMW iets verderop. De literprijs lag wel op een anderniveau, terwijl die van BMW waarschijnlijk ook nog goedkoper inkochten...
                    Tuurlijk, ik weet goed genoeg dat er tussen de officiele garages ook nogal wat 'cowboys' tussen zitten. Is in elk vak zo, maar gewoon dat er zo veralgemeend wordt over et algemeen is hetgene wat niet klopt.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                      Een goede en eerlijke dealer weet dat die sloten, een zwak punt bij de Golf 5 , gereviseerd kunnen worden en verwijst de trouwe klant dan door naar een specialist ter zake ipv de klant onnodige kosten te laten doen. Ik heb hen trouwens achteraf bedankt voor hun offerte en hen het adres van die specialist bezorgd zodat ze hun klanten in de toekomst door kunnen verwijzen.
                      Daar heb je gelijk in, als je aangedrongen had bij de dealer had hij zelf kunnen kijken voor een revisiebedrijf.
                      Over die exact dezelfde onderdelen die bij het officiële merk meer kosten, dit wordt niet alleen in de garagewereld gedaan. Denk bvb maar aan Leo (merk) / Olé (Aldi) .
                      Verschil is dat als de merkgarage een niet-officieel onderdeel plaatst er ook de onderdelengarantie op zit, maar de uren om het te vervangen moet je dan als consument wel zelf betalen. Bij het officieel onderdeel is het garantie incl. plaatsing.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                        Ik zou voor de grap eens de uitzending bekijken. Let vooral eens op de koppeling die ze tonen... Is niet oneerlijk wat de dealer dan doet, komt dicht tegen misdadigheid, de mensen zo in't zak zetten.

                        Inderdaad. Enkel omdat hun logo er op staat vragen ze het dubbele voor een identieke koppeling en ze maken de mensen daarbij nog eens wijs dat ze geen garantie zouden krijgen wanneer ze geen originele koppeling zouden laten steken... Ik heb dit trouwens vorig jaar ook meegemaakt: voor een tweemassavliegwiel vroegen ze bij Opel tussen 800 en 900 euro terwijl ik ze elders tussen 400-500 euro heb betaald. Dit spelletje is dus bij meerdere merken aan de gang.

                        Wat betreft de soms misdadige eisen die D'Ieteren soms oplegt aan zijn verdelers: ik ken ook een vroegere Seat verdeler die ermee gestopt is. Zijn boekhouding moest volledig bij D'Ieteren zichtbaar zijn zodat ze konden bepalen wanneer ze zijn winst nog wat konden afromen. Dit ging heel ver, zo moest hij een nieuwe vloer laten leggen in zijn showroom aan een belachelijk hoge prijs bij een firma die aangesteld werd door D'Ieteren... Dit zijn gewoonweg schandalige praktijken van die invoerder.

                        Comment


                        • Dat is bij alle invoerders zo hoor...
                          Zij bepalen de spelregels, daar heb je als dealer niets aan te zeggen...

                          Zij bepalen de prijzen die gevraagd worden voor de wisselstukken, zij bepalen voor een groot stuk het uurloon, zij bepalen hoe de showroom er moet uitzien, ze eisen een transparante boekhouding,...

                          Als ik dat hier zo lees denk ik dat een aantal mensen toch raar zou opkijken als ze de echte werking van een erkende merkconcessie zouden kennen, dit zowel naar marges toe als naar de samenwerking met de invoerder toe...

                          Ook valt het op dat dat er altijd wel een aantal vaste namen opduiken als er kan afgegeven worden op officiële merkendealers...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten

                            Ook valt het op dat dat er altijd wel een aantal vaste namen opduiken als er kan afgegeven worden op officiële merkendealers...

                            Inderdaad. Mensen die ooit eens bedrogen zijn en die dit niet pikken. En geef ze eens ongelijk.

                            Comment


                            • Bij de garage waar wij altijd met de firma gaan was het nog beter.

                              Ik als zaakvoeder bij verkoper A, kreeg na veel zagen 7,5-8% op een nieuwe A4. Auto staat hier te koop nu. 2,7, multitronica, s-line redelijk voorzien van opties.

                              Het jaar nadien bij verkoper B, krijg ik automatisch 10% op een kale Touran. Zijn antwoord op de korting was, Meneer waarom het spelletje spelen, ik geef direct dikke korting, maar dan is het bottom. Hup 10% korting.

                              Comment


                              • Bent u zeker dat de marges op een Volkswagen idem zijn aan die van een Audi? Zelfs binnen eenzelfde merk zijn er verschillende marges op de verschillende modellen. ik denk dat uw vergelijking niet echt juist is. Misschien kon u zelfs 11 procent krijgen met een goede onderhandeling. De verkoper zal nooit zeggen dat hij nog speling heeft. beste is uiteraard direct zeggen dat je een dikke korting geeft... maar meestal hebben ze dan nog een klein beetje speling. 1 Procent moet te doen zijn.

                                Comment


                                • Volgens mij hebben specialisten in jonge tweedehands en parallel-importeurs veel hogere marges dan officiële dealers

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk Berichten
                                    Bij de garage waar wij altijd met de firma gaan was het nog beter.

                                    Ik als zaakvoeder bij verkoper A, kreeg na veel zagen 7,5-8% op een nieuwe A4. Auto staat hier te koop nu. 2,7, multitronica, s-line redelijk voorzien van opties.

                                    Het jaar nadien bij verkoper B, krijg ik automatisch 10% op een kale Touran. Zijn antwoord op de korting was, Meneer waarom het spelletje spelen, ik geef direct dikke korting, maar dan is het bottom. Hup 10% korting.
                                    Een populaire A4 vergelijken met een minder populair model dat al tien jaar meegaat lijkt mij onmogelijk. Dat zijn twee verschillende producten.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Volgens mij hebben specialisten in jonge tweedehands en parallel-importeurs veel hogere marges dan officiële dealers
                                      Wees daar maar zeker van...

                                      Comment


                                      • Waarom denk je dat veel merkdealers nog tweedehandswagens verkopen? Sommigen zetten echt grote bedrijven op die tweedehandswagens verkopen. Ze hebben er dikwijls het geld en de know how voor.

                                        Comment


                                        • werkelijke marges dealers ?

                                          Ze kopen ze veel te goedkoop en proberen ze nadien te duur te verkopen, en meestal lukt dat omdat de mensen denken, tegenover nen nieuwe heb ik toch 5000 euro bespaard laatst nog gehoord van een vriend die zei dat ze hem een ex directiekamer probeerden te verkopen met 10k op de teller.. En oh ja dat was volgend de verkoper een superdeal wat toch wel 7000 euro goedkoper dan de catalogus ( cat prijs van ongeveer 60k) Jammer genoeg zijn er veel mensen die daar intrappen.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X