Mededeling

Collapse
No announcement yet.

werkelijke marges dealers ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jammer genoeg... als die mensen tevreden zijn en denken de zaak van hun leven te doen... who cares, iedereen gelukkig toch? Moet tegen zo'n mensen eens zeggen dat het niet zo interessant was, die geloven je toch niet. Iedereen geeft wat hij wil geven he.
    Maar dat wat je vertelt zal toch wel 7000 euro geweest zijn onder de prijs na normale korting niet? Anders gaan ze dat toch niet kwijtraken?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Waarom denk je dat veel merkdealers nog tweedehandswagens verkopen? Sommigen zetten echt grote bedrijven op die tweedehandswagens verkopen. Ze hebben er dikwijls het geld en de know how voor.
      Daar zijn inderdaad de grootste winsten te maken. Zeker als de tweedehandswagens van hun eigen merk zijn.. Zitten ze aan de bron voor wisselstukken, garantie enz. En velen vergelijken met de prijs van een nieuw voertuig.

      Comment


      • Wat ben je er tijdens de garantie mee dat die onderdelen bij een niet erkende concessie goedkoper zijn? Bij bmw betekent een onderhoud elders dat je je garantie kwijt bent.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Inderdaad. Mensen die ooit eens bedrogen zijn en die dit niet pikken. En geef ze eens ongelijk.
          En dan iedereen maar over dezelfde kam scheren???

          Comment


          • Is uiteraard ook verkeerd.
            Probleem is natuurlijk dat't bij alle VW-dealers hetzelfde is aangezien ze door de invoerder gedwongen worden.

            Vraag me wel af waarom al die dealers zich eens niet verenigen en daar tegenin komen. Moet toch kunnen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Wat ben je er tijdens de garantie mee dat die onderdelen bij een niet erkende concessie goedkoper zijn? Bij bmw betekent een onderhoud elders dat je je garantie kwijt bent.
              Ja dat doen de meeste merken zo, maar in feite is dit onwettig heb ik me laten vertellen. Mij is gezegd dat als je kan bewijzen dat je onderhoud pleegde zoals het hoort, ze verplicht zijn de garantie te verlenen.

              Comment


              • Absoluut. Wel zorgen dat ge daar bewijs van hebt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ja dat doen de meeste merken zo, maar in feite is dit onwettig heb ik me laten vertellen. Mij is gezegd dat als je kan bewijzen dat je onderhoud pleegde zoals het hoort, ze verplicht zijn de garantie te verlenen.
                  Dat klopt inderdaad, een merk kan niet verplichten om het onderhoud bij hen te doen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                    Is uiteraard ook verkeerd.
                    Probleem is natuurlijk dat't bij alle VW-dealers hetzelfde is aangezien ze door de invoerder gedwongen worden.

                    Vraag me wel af waarom al die dealers zich eens niet verenigen en daar tegenin komen. Moet toch kunnen.
                    Omdat de onderlinge belangen van de dealers ervoor zorgen dat je nooit alle dealers met de neus in de zelfde richting zal krijgen.
                    De invoerder werkt dit zelfs in de hand, net om ervoor te zorgen dat de dealers nooit de handen in mekaar zullen slagen...

                    En als je als dealer daar alleen iets wil tegen doen, zal je snel buitenspel gezet worden...
                    Die invoerders zijn oppermachtig, en helaas is daar weinig tegen te doen.

                    Comment


                    • klassieke verdeel-en-heers strategie dus
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                        Dat klopt inderdaad, een merk kan niet verplichten om het onderhoud bij hen te doen...
                        Dit klopt, maar bij ieder geval van garantie zal je moeten bewijzen dat het onderhoud correct gebeurd is met originele onderdelen.

                        Er zijn natuurlijk ook fabrikanten als VW (en ik denk ook Toyota) die mobiliteitsgarantie geven als je het onderhoud in hun netwerk laat doen.
                        Zijn allemaal truukjes natuurlijk om de inkomsten van onderhoud en herstellingen op peil te houden.
                        Wel denk ik dat ze het niet kunnen maken om dat te weigeren als je bv banden uit de bandencentral laat steken, of een ruit bij Carglass.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Wat ben je er tijdens de garantie mee dat die onderdelen bij een niet erkende concessie goedkoper zijn? Bij bmw betekent een onderhoud elders dat je je garantie kwijt bent.

                          Staat dit ergens op papier of op de website van BMW? Ik betwijfel het want het mag gewoonweg niet. Dit is wel een zeer hardnekkige leugen die mee in stand wordt gehouden door de merkverdelers.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Staat dit ergens op papier of op de website van BMW? Ik betwijfel het want het mag gewoonweg niet. Dit is wel een zeer hardnekkige leugen die mee in stand wordt gehouden door de merkverdelers.
                            Neen natuurlijk mag het niet, maar als er onderhoud door een niet erkende garage gebeurd is, dan zal het aan jou liggen om te bewijzen dat het volgens de voorgeschreven normen van het merk gebeurd is. En net daar zal dikwijls het schoentje wringen want merk X stelt dat de olie moet voldoen aan die en die eisen (feitelijk zeggen ze dat je dat merk die soort moet gebruiken maar dat mag dan ook weer niet ) of een bepaald onderdeel voldeed niet aan hun eisen en daarom zijn ze dan niet verplicht om garantie te geven. Het niet mogen verplichten van het onderhoud is ook enkel beperkt tot de wettelijke garantie (2 jaar in België) aan een (langere) commerciële garantie mogen wel bijkomende voorwaarden opgelegd worden maar die voorwaarden zou je moeten weten bij het ondertekenen van die commerciële waarborg.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • Bij m'n 1 reeks turbo moeten laten vervangen (was gekend probleem bij dat type motor) . Auto was al paar jaar buiten garantie en bij bemiddeling bmw voor toch nog ten laste te nemen, vielen ze over 1 onderhoud buiten garantie bij niet erkende concessie. Was louter olie en filters lol. Heb alles zelf mogen betalen.

                              Gehoord van iemand met nieuwe F 1reeks met ketting gesprongen. Was altijd buiten concessie op onderhoud geweest en kon fluiten naar garantie.

                              Of dat allemaal wettelijk is, weet ik niet.

                              Comment


                              • Er is voor de dealers heel veel veranderd met de eenmaking van Europa. Ik dacht dat ze op de vingers getikt zijn hiervoor. Ook is het toen verboden aan de invoerders om nog met sectoren te werken. En ze moeten iedereen de kans geven om een garage te starten, eender waar ze zich willen vestigen. Nu hebben de invoerders daar ook wel iets op gevonden, ze maken hun voorschriften zo danig streng dat niemand nog kan beginnen indien ze niet geholpen worden door de invoerder. Het is al een tijdje geleden, herinner me er bijlange niet alles meer van. Maar dat heeft even voor de nodige paniek gezorgd.

                                Comment


                                • Dat is wat ze noemen een selectief netwerk.
                                  De invoerder moet de criteria bepalen waar je aan moet voldoen om erkend dealer te worden. (bv grootte showroom, aantal opgeleide mecaniciens, aanwezig gereedschap en diagnosetools,....)
                                  Als je daar aan voldoet, dan MOETEN ze je een concessie geven. Ook de aankoopcondities mogen ze niet zomaar vrij bepalen, die moeten gelijk zijn voor concessie die aan bepaalde condities voldoen.
                                  En in dat geval mag die concessie ook verkopen aan gelijk wie (uit gelijk welk land). VW is ooit veroordeeld geweest omdat ze niet toelieten dat bv een oostenrijkse dealer auto's verkocht aan duitse klanten. Het zijn natuurlijk de Cardoens van deze wereld die daar op inspelen door bv auto's in Portugal of Denemarken te kopen en dan elders aan te bieden.
                                  De fabrikant en de invoerder mag ook niet alles...

                                  Blijft natuurlijk dat je echt wel een grote investering moet doen om een concessie te kunnen openen hé. Als afgestudeerde graduaat automechanica mag je al een heel rijke pa hebben om iets te kunnen starten...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Bij m'n 1 reeks turbo moeten laten vervangen (was gekend probleem bij dat type motor) . Auto was al paar jaar buiten garantie en bij bemiddeling bmw voor toch nog ten laste te nemen, vielen ze over 1 onderhoud buiten garantie bij niet erkende concessie. Was louter olie en filters lol. Heb alles zelf mogen betalen.

                                    Gehoord van iemand met nieuwe F 1reeks met ketting gesprongen. Was altijd buiten concessie op onderhoud geweest en kon fluiten naar garantie.

                                    Of dat allemaal wettelijk is, weet ik niet.

                                    Hangt natuurlijk zeer af van hoe je daar zelf als consument op reageert. Iemand die dit snel zo laat dat hebben ze natuurlijk graag maar iemand die er tegen in durft te gaan zullen ze dikwijls sneller inschikkelijk zijn.

                                    Ik ken een auto-expert die uitsluitend voor het gerecht werkt. Hij zegt dat in zo'n zaken die voor het gerecht komen de rechters vrijwel altijd de kant kiezen van de consument. Veel consumenten weten dit niet, merkdealers weten dit wel en wees er maar zeker van dat ze alles uit de kast zullen halen om het niet tot een rechtszaak te laten komen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Dat is wat ze noemen een selectief netwerk.
                                      De invoerder moet de criteria bepalen waar je aan moet voldoen om erkend dealer te worden. (bv grootte showroom, aantal opgeleide mecaniciens, aanwezig gereedschap en diagnosetools,....)
                                      Als je daar aan voldoet, dan MOETEN ze je een concessie geven. Ook de aankoopcondities mogen ze niet zomaar vrij bepalen, die moeten gelijk zijn voor concessie die aan bepaalde condities voldoen.
                                      En in dat geval mag die concessie ook verkopen aan gelijk wie (uit gelijk welk land). VW is ooit veroordeeld geweest omdat ze niet toelieten dat bv een oostenrijkse dealer auto's verkocht aan duitse klanten. Het zijn natuurlijk de Cardoens van deze wereld die daar op inspelen door bv auto's in Portugal of Denemarken te kopen en dan elders aan te bieden.
                                      De fabrikant en de invoerder mag ook niet alles...

                                      Blijft natuurlijk dat je echt wel een grote investering moet doen om een concessie te kunnen openen hé. Als afgestudeerde graduaat automechanica mag je al een heel rijke pa hebben om iets te kunnen starten...
                                      Ja zo is het. En ze stellen hun voorwaarden zodanig dat het eigenlijk zonder hun medewerking gewoon niet kan om dealer te worden. Je zou zelf kunnen invoeren uit bepaalde landen zoals je zegt, maar echt veel neveninporteurs zijn er niet. Ja, die grote bekende... Maar hoe die aan zijn succes komt, begrijp ik niet zo goed. Die prijzen lijken veel goedkoper, maar als je correct vergelijkt... Komt daarbij dat de meeste al eens ingeschreven zijn. Dus rij je direct met een ouder voertuig op papier.
                                      En de tweedehandswagens staan allemaal als zijnde nieuw geprijsd. Daar wordt een korting afgetrokken die veel lijkt, maar als je het goed nagaat vind ik die tweedehandswagens toch nog duur. En overal wordt de recyclagepremie al vanaf getrokken. Het kan wel interessant zijn als je de wagen volledig oprijdt en een recyclagewagen hebt.
                                      Ik zie dat officiele garages dit minder en minder beginnen te doen. Ze adverteren twee prijzen tegenwoordig, met en zonder recyclage.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X