Beste,
Vandaag kreeg ik mijn wagen terug van de garage. Hij moest op een klein onderhoud.
De garagist wist mij te vertellen dat het lampje van de regeneratie brandde.
Mijn wagen is een Zafira Tourer model 2012 met een EURO6 norm moter. Deze moter blijkt om de zoveel tijd te regenereren. Dit om de roetfilter te kuisen. Hiervan waren wij ook op de hoogte.
2 weken voor we de wagen op onderhoud gedaan hebben heeft onze wagen inderdaad een melding gemaakt om te regenereren. Mijn vrouw heeft dan blijven rijden met de wagen tot het lampje terug uitgegaan is. Dit gebeurde al snel na 10 a 20 km.
Hieruit concludeer ik dat de werking van de regeneratie perfect werkt.
We hebben voor dat we de wagen binnengedaan hebben nog 2 weken met onze auto rondgereden en het lampje is niet meer beginnen branden.
In de garage tijdens het klein onderhoud, heeft de garagist vastgesteld dat dit lampje terug brandde. Na uitlezen op de computer zou onze roetfilter voor 249% vervuilt zijn?
De garagist wist mij te vertellen dat hij de wagen 20 min manueel heeft moeten laten regenereren en dat dit niet onder garantie valt en hier 2 volle werkuren moeten worden voor betaald.
De garagist vertelde ons dat na een x aantal keer negeren van de regeneratie, dat ze dit "statisch" in de garage moeten forceren. (Dat het systeem blokkeert en dat de garagist dit moet uitvoeren dan)
Dat dit niet onder garantie valt begrijp ik nog enerzijds.
Klopt het dat dit inderdaad 2 volle werkuren in beslag zou nemen?
Ipv 160 EUR klein onderhoud hebben ze mij daar bijna 400 EUR doen betalen.
Ze hebben volgens mij ook niets vervangen in de wagen. Hem juist even aan de computer gelegd. (Wat ze trouwens voor het onderhoud volgens mij ook moeten doen?)
Ik vind het toch om het op zijn zachtst uit te drukken toch redelijk dubieus.
Alvast bedankt voor een reactie
Mvg,
Stijn
Vandaag kreeg ik mijn wagen terug van de garage. Hij moest op een klein onderhoud.
De garagist wist mij te vertellen dat het lampje van de regeneratie brandde.
Mijn wagen is een Zafira Tourer model 2012 met een EURO6 norm moter. Deze moter blijkt om de zoveel tijd te regenereren. Dit om de roetfilter te kuisen. Hiervan waren wij ook op de hoogte.
2 weken voor we de wagen op onderhoud gedaan hebben heeft onze wagen inderdaad een melding gemaakt om te regenereren. Mijn vrouw heeft dan blijven rijden met de wagen tot het lampje terug uitgegaan is. Dit gebeurde al snel na 10 a 20 km.
Hieruit concludeer ik dat de werking van de regeneratie perfect werkt.
We hebben voor dat we de wagen binnengedaan hebben nog 2 weken met onze auto rondgereden en het lampje is niet meer beginnen branden.
In de garage tijdens het klein onderhoud, heeft de garagist vastgesteld dat dit lampje terug brandde. Na uitlezen op de computer zou onze roetfilter voor 249% vervuilt zijn?
De garagist wist mij te vertellen dat hij de wagen 20 min manueel heeft moeten laten regenereren en dat dit niet onder garantie valt en hier 2 volle werkuren moeten worden voor betaald.
De garagist vertelde ons dat na een x aantal keer negeren van de regeneratie, dat ze dit "statisch" in de garage moeten forceren. (Dat het systeem blokkeert en dat de garagist dit moet uitvoeren dan)
Dat dit niet onder garantie valt begrijp ik nog enerzijds.
Klopt het dat dit inderdaad 2 volle werkuren in beslag zou nemen?
Ipv 160 EUR klein onderhoud hebben ze mij daar bijna 400 EUR doen betalen.
Ze hebben volgens mij ook niets vervangen in de wagen. Hem juist even aan de computer gelegd. (Wat ze trouwens voor het onderhoud volgens mij ook moeten doen?)
Ik vind het toch om het op zijn zachtst uit te drukken toch redelijk dubieus.
Alvast bedankt voor een reactie
Mvg,
Stijn
Comment