Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De praktijken van ikdoemijnautoweg.be

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De praktijken van ikdoemijnautoweg.be

Geachte consumenten en autoliefhebbers,

Ik wil via deze weg waarschuwen voor de praktijken van de 'autoverkoopsite' www.ikdoemijnautoweg.be

Deze website, die in feite een kloon is van www.ikwilvanmijnautoaf.be, werkt als een soort tussenschakel tussen particulieren of bedrijven die hun auto al dan niet discreet wensen te verkopen. U voert uw auto in op de site, handelaars kunnen biedingen uitbrengen op uw wagen en indien er een overeenkomst is dan wordt de wagen tegen de afgesproken prijs verkocht.

Dat er een overeenkomst moet zijn is logisch maar daar wringt nu net het schoentje. De mensen achter ikdoemijnautoweg.be nemen het op dit vlak niet zo nauw met de wettelijke regels en ik wil argeloze particulieren en bedrijven hiervoor waarschuwen.

Ik maakte het mee dat ik mijn auto op deze website te koop zette. Vervolgens krijg ik een SMS en een email dat mijn auto verkocht zou zijn zonder dat ik hier weet van heb. Na enkele dagen krijg ik terug een SMS van ikdoemijnautoweg.be dat ik mijn auto dien over te dragen aan een professionele handelaar of anders zal hun advocatenkantoor een ingebrekestelling zal versturen...

Helaas voor de mensen met een belang in de autoverkoopsite www.ikdoemijnautoweg.be ben ik hier niet van onder de indruk en hebben ze geen enkel wettig document waarmee ze het recht om mijn auto over te nemen kunnen claimen.

Ik kan mij echter inbeelden dat er mensen zijn met minder kennis en durf die hier blindelings inlopen. Hopelijk lezen veel van deze mensen dit alvorens ze hun auto overdragen aan dit soort maffiose websites die er enkel op uit zijn om mensen hun auto zo goedkoop mogelijk af te troggelen.

U weze gewaarschuwd.

Is hier al meermaals aan bod gekomen. Is idd niet echt koosjer.

Comment

Als je daarover feedback geeft dan krijg je te horen dat het wellicht een éénmalige vergissing is... De eigenaar van "ikwilvanmijnautoaf" heeft hier ooit ook eens feedback gegeven.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Iemand al eens een radiospotje gehoord van 'ikwilvanmijnautoaf'? Man man man. :')

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Luister dan maar eens naar de reclame van onze noorderburen. Da's nog erger.

Comment

Hier toch nog eens een update plaatsen: na het afketsen van de deal waren ze bij www.ikdoemijnautoweg.be blijkbaar zo woest en gefrustreerd dat ik een hele reeks bedreigingen per sms heb ontvangen. Een zekere Dave stuurde mij constant aanmaningen dat ik contractueel vasthing aan hen en dat ik verplicht was om mijn auto aan de door hen aangewezen koper over te dragen...

uiteindelijk kreeg ik een sms (te laf om te bellen?) dat hun advocaat mij een ingebrekestelling zou sturen en dat alle gerechtskosten voor mij zouden zijn...

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die er over denkt om zijn auto via deze mensen te koop aan te bieden. Ze zijn zo onbetrouwbaar en eens je je auto op hun site hebt ingevoerd denken ze dat het hun eigendom is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door User001 Bekijk Berichten
              Hier toch nog eens een update plaatsen: na het afketsen van de deal waren ze bij www.ikdoemijnautoweg.be blijkbaar zo woest en gefrustreerd dat ik een hele reeks bedreigingen per sms heb ontvangen. Een zekere Dave stuurde mij constant aanmaningen dat ik contractueel vasthing aan hen en dat ik verplicht was om mijn auto aan de door hen aangewezen koper over te dragen...

uiteindelijk kreeg ik een sms (te laf om te bellen?) dat hun advocaat mij een ingebrekestelling zou sturen en dat alle gerechtskosten voor mij zouden zijn...

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die er over denkt om zijn auto via deze mensen te koop aan te bieden. Ze zijn zo onbetrouwbaar en eens je je auto op hun site hebt ingevoerd denken ze dat het hun eigendom is...
              Dit wordt nog een lachertje want ze kunnen u niks doen, als er werkelijk een rechtszaak zou van komen van hun kant gaan ze daar is goed lachen bij de rechtbank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                Dit wordt nog een lachertje want ze kunnen u niks doen, als er werkelijk een rechtszaak zou van komen van hun kant gaan ze daar is goed lachen bij de rechtbank.
                Idd hun eigen FAQ even copy/pasten, tegeneis wegens tergend en roekeloos geding indienen
                Ben ik verplicht in te gaan op een bod?

Neen, wij doen ons best om u een zo hoog mogelijk bod te bieden op uw wagen. Of dit bod nu onder of boven uw verwachting ligt, u bent in geen geval verplicht om hier op in te gaan. Wij brengen zo snel mogelijk het beste bod naarmate onze kennis en experts. Wanneer u het bod pas na deze 48 uur aanvaardt, kan het zijn dat ook de koper ondertussen van mening is veranderd.
                Wanneer u het bod niet aanvaardt en u hetzelfde voertuig een tweede maal aanbiedt, bestaat de kans dat u geen bod meer ontvangt. Toch zullen wij proberen om opnieuw het hoogst mogelijke bod te krijgen. Echter is uit ervaring gebleken dat het bij de eerste keer raak zal zijn, aangezien dit het beste bod voor uw wagen is.

Comment

Voor allez zekerheid ook eens print screenen en opslagen (of webarchive gebruiken kan ook natuurlijk). Zo'n sjarels zijn nog in staat dat ineens te veranderen ten eigen voordele.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                    Inderdaad maar het is niet omdat ik dat weet en daar niet bang van word dat anderen ook zo reageren. Vandaar dat ik dit op dit forum kom melden om anderen te waarschuwen voor deze praktijken. Die gasten hebben geen been om op te staan mochten ze klacht indienen. Ik heb nooit een akkoord gegeven of iets getekend. Ze hadden zelfs de gegevens van de wagen niet net zoals mijn gegeven, hoe kunnen ze dan beweren dat ze recht hebben op mijn auto?

Comment

Zolang je geen schriftelijk akkoord hebt dat ....

Comment

Op aanraden van een vriend (die al meerdere auto's verkocht heeft aan ikdoemijnautoweg) heb ik mijn Eos ook aangemeld op de site. Een dag later kreeg ik telefoon met een bod. Die persoon vertelde er ook eerlijk bij dat ik beter de auto nog bij houd tot februari/maart, en ik er dan meer voor ga krijgen (cabrio, seizoensgebonden).

Dus niet alle ervaringen zijn slecht

Comment

of een jaar ouder is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                            Op aanraden van een vriend (die al meerdere auto's verkocht heeft aan ikdoemijnautoweg) heb ik mijn Eos ook aangemeld op de site. Een dag later kreeg ik telefoon met een bod. Die persoon vertelde er ook eerlijk bij dat ik beter de auto nog bij houd tot februari/maart, en ik er dan meer voor ga krijgen (cabrio, seizoensgebonden).

Dus niet alle ervaringen zijn slecht
                            Misschien. In mijn geval ging het echter om een dure wagen en ze deden echt alsof ik mijn auto onmiddellijk en zonder discussie aan de door hen aangeduidde koper moest overdragen terwijl ik geen akkoord had gegeven. Er werden ook nogal zware dreigementen geuit. Gelukkig ben ik niet direct onder de indruk van dit soort dreigementen en ik wil alle mensen die dit ook meemaken waarschuwen dat ze zich door deze maffiapraktijken niet van de wijs moeten laten brengen. Mensen die hun auto via die website willen verkopen denken beter twee keer na.

Comment

Beste User001, bij deze wil ik toch graag eens reageren... u spreekt uzelf tegen!
                              Er moet steeds een akkoord gegeven worden en hoe zouden we moeten weten ivm welk bedrag als we u niet te gehoord hebben..
                              We nemen het de regels zeer wettelijk anders kan je geen zaken doen..
                              BE btw nummer en adres is ook zichtbaar
                              Het is zeker geen kloon van de andere website dat u vermeld..

Comment

Wat User 001 zegt is indd niet koosjer maar de website zeker wel
                                zonder akkoord is er wettelijk niets inorde..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikdoemijnautoweg Bekijk Berichten
                                  Beste User001, bij deze wil ik toch graag eens reageren... u spreekt uzelf tegen!
                                  Er moet steeds een akkoord gegeven worden en hoe zouden we moeten weten ivm welk bedrag als we u niet te gehoord hebben..
                                  We nemen het de regels zeer wettelijk anders kan je geen zaken doen..
                                  BE btw nummer en adres is ook zichtbaar
                                  Het is zeker geen kloon van de andere website dat u vermeld..
                                  Als ge nog geen nederlands kunt, hoe kunt ge mijn auto dan verkopen?
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                    Als ge nog geen nederlands kunt, hoe kunt ge mijn auto dan verkopen?
                                    Dus de wannabee advocaat kan niet goed lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                      Dus de wannabee advocaat kan niet goed lezen
                                      Ik vrees dat jij niet goed kan lezen.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Working...
                                      X