Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW zet de samenwerking stop met Castrol,Welkom SHELL
Collapse
X
-
Er zullen altijd wel betere , slechtere , goedkopere of niet goedkope alternatieven zijn op vlak van olie.
Persoonlijk zou ik daar niet teveel mee experimenteren en gewoon gebruiken wat voorgeschreven is tenzij je last hebt van olieverbruik zou ik naar andere alternatieven kijken .
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTuurlijk is dat zuivere marketing. Het woordje 'aanraden' (recommends) zegt toch alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHet is gedeeltelijk marketing . Met Castrol ga je geen vodden hebben dat aan de olie ligt zolang u olie op peil staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMet olie van een ander merk, met dezelfde specificaties ook niet.
Dacht ook zoiets,het enige verschil is in de portefeuille denk ik ..
Comment
-
Dus moraal van het verhaal : Tank éénder waar diesel want diesel is diesel en u injectors zullen niet vervuild worden .
Gooi 5W30 van de aldi of action het is hetzelfde als die van castrol . U leidingen zullen niet dichtslippen en intern zal u blok er evenproper of properder uitzien na 200d km .
Verdomme ik had geld kunnen uitsparen stom dat ik ben geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDus moraal van het verhaal : Tank éénder waar diesel want diesel is diesel en u injectors zullen niet vervuild worden .
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenGooi 5W30 van de aldi of action het is hetzelfde als die van castrol . U leidingen zullen niet dichtslippen en intern zal u blok er evenproper of properder uitzien na 200d km .
Kleine persoonlijke ervaring. Peugeot raadde destijds (misschien nu nog) ook Castrol aan. Ik heb een 205 GTI gehad in mijn jonge jaren, dat ding werd frequent tegen de begrenzer gesleurd, 120.000 km mee gereden. Ik deed m'n oliewissels altijd zelf (om de 5.000 km). Dat betekent dus 24 oliewissels tot dat ik 'm verkocht heb. 24 maal Marly van de Makro erin (half syntheet). Geen druppel olie verbruikte dat ding toen ik 'm verkocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDus moraal van het verhaal : Tank éénder waar diesel want diesel is diesel en u injectors zullen niet vervuild worden .
Gooi 5W30 van de aldi of action het is hetzelfde als die van castrol . U leidingen zullen niet dichtslippen en intern zal u blok er evenproper of properder uitzien na 200d km .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenDat beweer ik niet,maar nu het kontrakt met Castrol teneinde loopt ,gaan ze nu Shell adviseren,efkes gekeken op paar sites en de ultra racing 10w 60 van shell komt op praktisch de helft van de castrol prijs ,ge gaat mij nu toch niet vertellen dat shell olie bucht is ,die hebben zelf een raffinaderij of sla ik compleet de bal mis nu ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHopelijk zien we dit in ons onderhoudsfactuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk BerichtenIk kan u vertellen dat afgekeurde (lees, beschadigde verpakking) merk olie, in ketens zoals de Action terecht komt, mag gewoon niet meer onder de merk naam verkocht worden daar.
En ik werk in de olie sector...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenBmw heeft gewoon een contract afgesloten met een olieleverancier in je onderhoudsfactuur zal je er niks van merken .
Comment
-
Wist het al een tijdje.. Maar zal idd gewoon marketing zijn.
Wel grappig dat ze die foto van StanceWorks gebruiken aan dat Shell station lol..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
De consumentenprijzen voor motorolie in België zijn totaal niet te vergelijken met de rest van Europa. Ga maar eens in Frankrijk kijken hoe weinig ze daar vragen voor olie van een gerenommeerd merk.
Ik ben er verder toch van overtuigd dat er zeker verschil is tussen olie van een gekend merk en olie van een B merk. Of er een werkelijk kwalitatief verschil is tussen olie van Shell en Castrol is moeilijk te zeggen. Misschien zal Shell nu "speciale" olie ontwikkelen voor BMW waardoor ze ook veel meer geld zullen vragen. Marketing moet altijd betaald worden door de consument.
Comment
Comment