Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW zet de samenwerking stop met Castrol,Welkom SHELL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW zet de samenwerking stop met Castrol,Welkom SHELL

Zoals ik reeds meermaals vermeld heb,pure marketing,men moest Castrol gebruiken of anders draaide alles in de soep ,niet dus

Shell announces that it has been chosen by BMW AG as its only recommended global supplier for aftermarket engine oils for the following BMW brands: BMW, MINI

Benieuwd welke ze nu gaan aanraden voor de ///M divisie

Er zullen altijd wel betere , slechtere , goedkopere of niet goedkope alternatieven zijn op vlak van olie.
    Persoonlijk zou ik daar niet teveel mee experimenteren en gewoon gebruiken wat voorgeschreven is tenzij je last hebt van olieverbruik zou ik naar andere alternatieven kijken .

Comment

Ik zelf gebruik sinds jaren Wintershall, ik bedoel maar welke gaan ze nu "aanraden"

Comment

Tuurlijk is dat zuivere marketing. Het woordje 'aanraden' (recommends) zegt toch alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Tuurlijk is dat zuivere marketing. Het woordje 'aanraden' (recommends) zegt toch alles.
          Het is gedeeltelijk marketing . Met Castrol ga je geen vodden hebben dat aan de olie ligt zolang u olie op peil staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Het is gedeeltelijk marketing . Met Castrol ga je geen vodden hebben dat aan de olie ligt zolang u olie op peil staat.
            Met olie van een ander merk, met dezelfde specificaties ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Met olie van een ander merk, met dezelfde specificaties ook niet.

Dacht ook zoiets,het enige verschil is in de portefeuille denk ik ..

Comment

Dus moraal van het verhaal : Tank éénder waar diesel want diesel is diesel en u injectors zullen niet vervuild worden .
                Gooi 5W30 van de aldi of action het is hetzelfde als die van castrol . U leidingen zullen niet dichtslippen en intern zal u blok er evenproper of properder uitzien na 200d km .
                Verdomme ik had geld kunnen uitsparen stom dat ik ben geweest.

Comment

Dus moraal van het verhaal : Tank éénder waar diesel want diesel is diesel en u injectors zullen niet vervuild worden .
                  Ook al is dat een andere discussie, een volmondige: ja. Persoonlijk ervaring mee. Tank al gans m'n leven Makro en andere niet merk brandstoffen. Nog nooit brandstof gerelateerde problemen gehad. Ondertussen rij ik toch al meer dan vier jaar rond met een moderne common-rail diesel op Makro diesel. Als jij bewijzen hebt dat er iets mis met die diesel. Toon me ze.

Gooi 5W30 van de aldi of action het is hetzelfde als die van castrol . U leidingen zullen niet dichtslippen en intern zal u blok er evenproper of properder uitzien na 200d km .
                  Als die olie van de aldi dezelfde API specificaties heeft, ja. Inderdaad, je bent dus dom geweest. Onafhankelijke testresultaten dat er wel iets mis met die oliën? Toon me ze.

Kleine persoonlijke ervaring. Peugeot raadde destijds (misschien nu nog) ook Castrol aan. Ik heb een 205 GTI gehad in mijn jonge jaren, dat ding werd frequent tegen de begrenzer gesleurd, 120.000 km mee gereden. Ik deed m'n oliewissels altijd zelf (om de 5.000 km). Dat betekent dus 24 oliewissels tot dat ik 'm verkocht heb. 24 maal Marly van de Makro erin (half syntheet). Geen druppel olie verbruikte dat ding toen ik 'm verkocht.

Comment

Dat beweer ik niet,maar nu het kontrakt met Castrol teneinde loopt ,gaan ze nu Shell adviseren,efkes gekeken op paar sites en de ultra racing 10w 60 van shell komt op praktisch de helft van de castrol prijs ,ge gaat mij nu toch niet vertellen dat shell olie bucht is ,die hebben zelf een raffinaderij of sla ik compleet de bal mis nu ?

Comment

Ik kap er Castrol in omdat ik het kan
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Dat beweer ik niet,maar nu het kontrakt met Castrol teneinde loopt ,gaan ze nu Shell adviseren,efkes gekeken op paar sites en de ultra racing 10w 60 van shell komt op praktisch de helft van de castrol prijs ,ge gaat mij nu toch niet vertellen dat shell olie bucht is ,die hebben zelf een raffinaderij of sla ik compleet de bal mis nu ?
                        Hopelijk zien we dit in ons onderhoudsfactuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Hopelijk zien we dit in ons onderhoudsfactuur.
                          Vrees ervoor. Die Shell voor BMW nu zal zogezegd wel weer een speciale olie zijn, inclusief 'speciale' prijs. Afgestemd op de specifieke, unieke karakteristieken van de BMW motor. Zie het zo al in hun folder staan.

Comment

In Duitsland kost shell of Castrol 10w60 quasi evenveel. Je kunt ook daar bestellen.

Comment

Bmw heeft gewoon een contract afgesloten met een olieleverancier in je onderhoudsfactuur zal je er niks van merken .

Comment

Ik kan u vertellen dat afgekeurde (lees, beschadigde verpakking) merk olie, in ketens zoals de Action terecht komt, mag gewoon niet meer onder de merk naam verkocht worden daar.
                                En ik werk in de olie sector...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                                  Ik kan u vertellen dat afgekeurde (lees, beschadigde verpakking) merk olie, in ketens zoals de Action terecht komt, mag gewoon niet meer onder de merk naam verkocht worden daar.
                                  En ik werk in de olie sector...
                                  En moest dit verhaal al kloppen. Wat is er mis met olie uit een beschadigde verpakking? Hoe wordt die olie overgekapt? Van beschadigd merkbuske in een onbeschadigd action buske kappen? Of hoe moet ik mij dat concreet voorstellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                    Bmw heeft gewoon een contract afgesloten met een olieleverancier in je onderhoudsfactuur zal je er niks van merken .
                                    Ze handhaven dus gewoon hun winstmarge van 400% op de olie.

Comment

Wist het al een tijdje.. Maar zal idd gewoon marketing zijn.

Wel grappig dat ze die foto van StanceWorks gebruiken aan dat Shell station lol..

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

De consumentenprijzen voor motorolie in België zijn totaal niet te vergelijken met de rest van Europa. Ga maar eens in Frankrijk kijken hoe weinig ze daar vragen voor olie van een gerenommeerd merk.

Ik ben er verder toch van overtuigd dat er zeker verschil is tussen olie van een gekend merk en olie van een B merk. Of er een werkelijk kwalitatief verschil is tussen olie van Shell en Castrol is moeilijk te zeggen. Misschien zal Shell nu "speciale" olie ontwikkelen voor BMW waardoor ze ook veel meer geld zullen vragen. Marketing moet altijd betaald worden door de consument.

Comment

Working...
                                        X