Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AEcars Izegem (Alex's Exclusive Cars)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
    Dat snap ik maar al te goed. Als ze iedereen laten testrijden komt er op elke dikke bak 5000 km bij en is ie na drie maand nog niet verkocht.
    Inderdaad, ik doe dat ook zo hoor, als ik iedereen moet laten rijden met mijn Amerikanen die komt zien..
    Ik start en rij eens naar voor en naar achter op den oprit.
    Als ze echt interesse is kan er wel een (kleine) testrit gedaan worden, dit hoor ik quasi bij iedereen.
    Wij zijn Sinterklaas niet hé!

Je moet mijn verkoopstopic van de Chevelle maar eens lezen, dan vind ik deze manier van handelen niet meer dan normaal..
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Geen testrit toelaten?

Dan krijg je als klant toch argwaan dat er iets fouts is met die kar.

En als deftige verkoper zie je toch dat het een potentiele klant is of een testrijder. En een restritje van 10 minuten is toch het einde van de wereld niet.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crutie Bekijk Berichten
        Ookal horrorverhalen gehoord betreffende garantie en het in verkoop stellen van een auto (die dan uiteindelijk niet verkocht raakt maar wel heel veel extra kilometers gereden heeft).. maar dit blijft hearsay
        Dat verhaal van een Nissan GTR van op dit forum
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Inderdaad, ik doe dat ook zo hoor, als ik iedereen moet laten rijden met mijn Amerikanen die komt zien..
          Ik start en rij eens naar voor en naar achter op den oprit.
          Als ze echt interesse is kan er wel een (kleine) testrit gedaan worden, dit hoor ik quasi bij iedereen.
          Wij zijn Sinterklaas niet hé!

Je moet mijn verkoopstopic van de Chevelle maar eens lezen, dan vind ik deze manier van handelen niet meer dan normaal..
          Ik begrijp standpunt van u (verkoper) maar ikzelf ga NOOIT een wagen kopen waar ik geen testrit mee heb gedaan, nuja relativeren ik heb tot heden nog nooit geen 2de hands wagen gekocht. Ik sta dicht bij de aankoop van een oldtimer ewel als verkoper zegt dat hij goed rijdt, dan moet ik testrit van min. 20km kunnen doen anders koop ik die echt niet!

Trouwens telkens ik een nieuwe wagen koop doe ik bij 4-tal potentiele merken een testrit om te weten welke mij het meest aanspreekt, dus er zijn telkens 3 merken die zich Sinterklaas voelen.

Comment

• Bij nieuwe auto's is dat minder een probleem hé, zijn toch testauto's die er specifiek voor zijn.

Testrit bij mij kan, als ik zie dat er echte interesse is.
            Maar hoe exclusiever de auto, hoe meer van die testpiloten (reken maar op zo'n 7-8 per week die komen zagen).

Als die koper u zelf 20km gaat laten rijden heb je veel geluk, ik doe dat nl niet
            Als ik iedere potentiële koper 20km laat rijden ben ik meer geld aan benzine kwijt door andere dan door mezelf !

Ik ben daar ook altijd eerlijk in, auto wordt bekeken, volledig geïnspecteerd, ik geef uitleg. Dan over de prijs gesproken en als die oke is, dan wordt er een testritje gedaan (rustig aan).
            Anders heb je zo iemand die zegt ja ik ben enorm geïnteresseerd, doet een testritje en komt dan met een belachelijk laag bod.. Allemaal meegemaakt. Geen enkele methode is natuurlijk klootzak proof maar deze werkt wel het beste totnutoe. Een echte geïnteresseerde snapt dit ook.
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Heb jij trouwens een website oid ThibautDD?
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Anders heb je zo iemand die zegt ja ik ben enorm geïnteresseerd, doet een testritje en komt dan met een belachelijk laag bod.. Allemaal meegemaakt. Geen enkele methode is natuurlijk klootzak proof maar deze werkt wel het beste totnutoe. Een echte geïnteresseerde snapt dit ook.
                Idd ook al es 45 minuten versleten aan een nieuwe Belg die een Focus kwam bekijken. Elk gaatje en hoekje bekeken, zagen over alles en dan een bod deed van 6000 op een wagen die voor 9000 te koop stond. Ik kon hem schieten!
                Als ik de indruk krijg dat de interesse gemeend is, laat ik een testrit doen op koude motor. Dan kan er zeker al niet 'getest' worden. Heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar de eerste die een stockwagen tot het rood trekt op koude motor, mag hem meteen aan de kant zetten.
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Dat noemen ze feeling hebben met de klanten die je over de vloer krijgt.
                  De dromers en testpiloten haal je eruit.
                  Je ziet die mensen voor de eerste keer, tenzij jij gedachten kan lezen is het onmogelijk om serieus geïnteresseerden te scheiden van de idioten. En dan nog, tijdens testritten kan je van alles tegenkomen: gasten die keihard remmen of optrekken terwijl ze het stuur niet vasthebben (want ze weten dat als een auto dan afwijkt er iets serieus fout is hoor!) Gasten die gelijk zotten rijden, mensen die totaal niet kunnen rijden,...

Ik snap echt wel waarom er zelden of nooit testritten toegelaten wordt bij garages die volstaan met dikke bakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Heb jij trouwens een website oid ThibautDD?
                    Nee nog niet.. Ik ben nog altijd aan het twijfelen om handelaar te worden of niet. Ik weet niet of dit een meerwaarde biedt..?
                    Ik was aan het denken om een facebook pagina te beginnen maar ik vrees dat dit eventueel een negatief effect zou hebben (imago van handelaar opgeplakt krijgen).. Geen idee. :/ financieel en praktisch gezien zijn er geen elementen die mij tegenhouden.
                    Misschien eens een topic over starten ? krijg ik ook misschien nog een topic in consumentenzaken !
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ik wil zien of voelen of de auto optrekt zoals het moet, schakelen, de geluiden van de aandrijflijn/diff enz.

Ik denk ook dat een deftige en ervaren verkoper meestal wel ziet of een koper serieus is of niet.

Ieder runt zijn business natuurlijk zoals hij zelf wilt, iemand die mij geen testrit laat doen, zal in elk geval niet aan mij verkopen.

En dan de particulieren inclusief de verdoken handelaren, garantie heeft men dan sowieso niet dus dan wil ik toch echt wel weten wat ik koop.
                      Last edited by ; 30/04/2015, 01:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Je ziet die mensen voor de eerste keer, tenzij jij gedachten kan lezen is het onmogelijk om serieus geïnteresseerden te scheiden van de idioten. En dan nog, tijdens testritten kan je van alles tegenkomen: gasten die keihard remmen of optrekken terwijl ze het stuur niet vasthebben (want ze weten dat als een auto dan afwijkt er iets serieus fout is hoor!) Gasten die gelijk zotten rijden, mensen die totaal niet kunnen rijden,...

Ik snap echt wel waarom er zelden of nooit testritten toegelaten wordt bij garages die volstaan met dikke bakken.

Eens je eens gesprek voert met dit soort mensen kan je de meeste er wel uithalen, zeker als ervaren verkoper.

Comment

• je kan ze er heel zeker uithalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            je kan ze er heel zeker uithalen!
                            "E wollah dikke kar, hoe snel trekt die op ?"
                            Of: "En wanneer is het laatste onderhoud gedaan en wat is er toen allemaal gebeurd?"

Tja...
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Voor wat staat die wolla eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Voor wat staat die wolla eigenlijk
                                "ik zweer"
                                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Ik zeg altijd : Testrit is voorschot betalen niet kopen na de testrit is voorschot niet terug . Werkt heel goed.

Als iemand al geen 150euro ervoor over heeft is dat geen koper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Ik zeg altijd : Testrit is voorschot betalen niet kopen na de testrit is voorschot niet terug . Werkt heel goed.

Das inderdaad het beste. Zo haal je de echt geïnteresseerde kopers er heel gemakkelijk uit. Heel wat beter dan met de methodes van de grote pseudo verkopers op dit forum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Das inderdaad het beste. Zo haal je de echt geïnteresseerde kopers er heel gemakkelijk uit. Heel wat beter dan met de methodes van de grote pseudo verkopers op dit forum.
                                      Werkt niet altijd. Stel ik wil een Corsa kopen van €3000, en moet €150 dokken voor een testrit.
                                      Na de testrit blijkt dat die kar scheef trekt ofzo, wat dan?

Nu goed, bij zo'n kar zal je geen gasten hebben die voor de fun ermee komen rijden, tov een Lambo bv.
                                      Maar je kan het doortrekken naar die Lambo, dat die bv ook scheef trekt.

En €150 is misschien peanuts als je een Lambo kan kopen, maar moest ik het geld hebben smijt ik liever nog altijd geen €150 in de vuilbak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Werkt niet altijd. Stel ik wil een Corsa kopen van €3000, en moet €150 dokken voor een testrit.
                                        Na de testrit blijkt dat die kar scheef trekt ofzo, wat dan?

Nu goed, bij zo'n kar zal je geen gasten hebben die voor de fun ermee komen rijden, tov een Lambo bv.
                                        Maar je kan het doortrekken naar die Lambo, dat die bv ook scheef trekt.

En €150 is misschien peanuts als je een Lambo kan kopen, maar moest ik het geld hebben smijt ik liever nog altijd geen €150 in de vuilbak.
                                        Tuurlijk. Bij een Lambo vraag je natuurlijk een hoger voorschot dan die schamele 150 Je zet het op papier he: borg betalen voor een testrit en indien de wagen voldoet dan moet er gekocht worden want anders borg kwijt. Je weet natuurlijk zelf wel wat je verkoopt dus een verkoper moet ook enige eerlijkheid aan de dag leggen. En zeg nu zelf, met hoeveel auto's heb je al gereden die scheef trokken? Ik neem een lakdiktemeter mee als ik naar een auto ga kijken hoor.

Comment

• Bij ons kan een testrit als er een akkoord is over prijs en alle randvoorwaarden.
                                          Bovendien rijd ik zelf altijd mee. De klant mag bij mij dus niet alleen rijden.
                                          Dit zelfs niet voor een Skoda van € 5000.

Als de potentiële klant hier een probleem met heeft, kan hij beschikken.
                                          Men wil te dikwijls "rijden om te vergelijken". "Rijden om de knoop door te hakken" is geen probleem.
                                          Als je wil weten hoe een bepaald model rijdt, moet je maar een afspraak maken bij het desbetreffend contactcenter en een nieuwe gaan testen.

Comment

Working...
                                          X