Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AEcars Izegem (Alex's Exclusive Cars)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als je de motor al koud hoort draaien en interieur , exterieur , motorruimte en de onderkant eens bekijkt ( Ik neem een garage rol krik mee ) weet je al meestal genoeg . Kijken of de ambriage goed pakt of hij soepel in alle versnellingen gaat en op voorhand de zwakke punten wat kent dan gaat de testrit éérder formaliteit zijn .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Als je de motor al koud hoort draaien en interieur , exterieur , motorruimte en de onderkant eens bekijkt ( Ik neem een garage rol krik mee ) weet je al meestal genoeg . Kijken of de ambriage goed pakt of hij soepel in alle versnellingen gaat en op voorhand de zwakke punten wat kent dan gaat de testrit éérder formaliteit zijn .
      Sorry, maar een testrit is toch wel belangrijk hoor. Trekt ie niet scheef bij het remmen, rijdt ie rechtdoor als je de handen van 't stuur houdt, schakelt ie vlot in alle versnellingen, geen rare geluidjes tijdens het rijden (bij het nemen van drempels en dergelijke), ... .

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Sorry, maar een testrit is toch wel belangrijk hoor. Trekt ie niet scheef bij het remmen, rijdt ie rechtdoor als je de handen van 't stuur houdt, schakelt ie vlot in alle versnellingen, geen rare geluidjes tijdens het rijden (bij het nemen van drempels en dergelijke), ... .

        Gij zijt zo ene die het stuur loslaat bij een testrit? Voor mij is de testrit dan onmiddellijk gedaan. Je voelt met je handen op het stuur ook wel of het in orde is. Je moet trouwens op een perfecte weg rijden om te zien of een auto rechtdoor rijdt of niet, ligt de weg een beetje schuin dan wijkt een auto altijd af als je het stuur loslaat. Das meteen ook de reden waarom een bedrijf als AE cars geen testritten meer geeft: clowns die hun stuur loslaten bij auto's van pakweg €50K-100K.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Gij zijt zo ene die het stuur loslaat bij een testrit? Voor mij is de testrit dan onmiddellijk gedaan. Je voelt met je handen op het stuur ook wel of het in orde is. Je moet trouwens op een perfecte weg rijden om te zien of een auto rechtdoor rijdt of niet, ligt de weg een beetje schuin dan wijkt een auto altijd af als je het stuur loslaat. Das meteen ook de reden waarom een bedrijf als AE cars geen testritten meer geeft: clowns die hun stuur loslaten bij auto's van pakweg €50K-100K.
          Ja hallo man, uiteraard moet je niet gaan knallen op een geaccidenteerde weg en uw stuur loslaten hé. Maar rustig rijden op een vlakke weg, niks mis mee om dat stuur eens los te laten en aan te voelen of er niets abnormaals is... .

          Comment


          • Of van die onnozelaars die een koppelingscheck doen
            handrem op, in 2de en koppeling laten opkomen
            Santé als je een paar zulke kandidaat-kopers hebt...
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Of van die onnozelaars die een koppelingscheck doen
              handrem op, in 2de en koppeling laten opkomen
              Santé als je een paar zulke kandidaat-kopers hebt...
              Als een verkoper mee rijdt kan die perfect zulke toestanden vermijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                "E wollah dikke kar, hoe snel trekt die op ?"
                "En wanneer is het laatste onderhoud gedaan en wat is er toen allemaal gebeurd?"
                Tja...
                Hoe snel een auto optrekt, dat weet een echte geinteresseerde koper wel, die heeft sowieso zijn research gedaan, daar kan ik mij totaal in vinden.

                Maar als die zijn research heeft gedaan voor een auto rond de 10k EUR maar een onderhoud kost engine out job om de riem en nokkenaskettingen te vervangen 3.5 k EUR zonder dat er voor de rest wat aan de hand is, dan is dat toch niet zo'n heel rare vraag? Zeker bij oudere speciale auto's is het toch allemaal van belang?

                Ik mag bijna altijd en overal een testrit maken en beslis dan ja of nee, afhankelijk van de prijs en wat er allemaal aan dient te gebeuren en nee ik breek geen auto's af om de prijs naar beneden te krijgen, want als ik het OK vind, betaal ik gewoon de vraagprijs en anders wel ongeveer. Als ik geen testrit kan maken, ben ik gelijk weg. Ik ga ook altijd kijken met de intentie om te kopen, misschien ziet men dat wel aan mij, wie weet. Dat een verkoper mee rijdt, is bij mij altijd zo geweest en geen enkel issue.

                Ik denk als een koper de juiste vragen stelt die van toepassing zijn op een bepaald specifiek model en merk, dan weet een verkoper toch wel dat het serieus is en geen bandentrapper?

                Hoe staan de verkopers hier tegenover een onafhankelijke keuring door een specialist op kosten van de koper? Is dat ook een no go zoals een testrit voor sommigen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Of van die onnozelaars die een koppelingscheck doen
                  handrem op, in 2de en koppeling laten opkomen
                  Santé als je een paar zulke kandidaat-kopers hebt...

                  Bij een auto met hoge km stand is dat wel degelijk een nuttige test. Zo lang je het niet overdreven doet kan dat geen kwaad.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Crutie Bekijk Berichten
                    Ik heb bij AECars toch al een keer of 3 gekeken om een auto te kopen en telkens met sterke vragen over hun way-of-working terug naar huis gegaan.
                    Voornamelijk testrijden is er uit den boze, of vlak af zeggen dat de wagen geen ongeval heeft meegemaakt tot je opmerkt dat de voorbumper uit de haak hangt.
                    Dan probeert de verkoper die er terug op te klikken en dan lukt het hem niet.
                    Ook al gaan kijken voor een BMW Z4 waar ik niet mocht mee testrijden tot ik een prijs overeenkomst had gemaakt.

                    Ookal horrorverhalen gehoord betreffende garantie en het in verkoop stellen van een auto (die dan uiteindelijk niet verkocht raakt maar wel heel veel extra kilometers gereden heeft).. maar dit blijft hearsay


                    Bij DCT ook al eens gevraagd om een S2000 te zoeken voor mij enkele jaren terug, waar totaal geen schot in de zaak komt tenzij je constant belt of mailt.
                    Dan ook es zitten wachten in de toonzaal en dat de eigenaar over de telefoon zit te roepen tegen een klant..
                    Betreffende een testrit was dit echter geen enkel probleem..


                    Nu, ik denk dat dit een beetje eigen is aan de Belgische verkopersmentaliteit. Het gaat om marges en niet om klantentevredenheid.
                    In een restaurant hier smijten ze ook soms uw bord op tafel, en alst u niet aanstaat moogt ge betalen en vertrekken..


                    Edit:

                    Met mijn Audi TT ook een schone tegengekomen, bij Nuwel in Brugge gekocht.. gaven ze mij na betaling een kopie mee van het gelijkvormigheidsattest, nu blijkbaar kan je de auto hiermee niet inschrijven. Na een telefoontje naar ginder hadden ze geen intentie om het origineel zomaar mee te geven en na veel vijven en zessen moest ik er eigenlijk zelf achter gaan naar Brugge (vanuit Waregem).

                    Mijn verzekeraar heeft dit netjes en kordaad aangepakt :p


                    PS: ik denk dat je als consument zelf kritisch moet omgaan met verkopers van gelijk welke aard. Dit treft niet enkel bovenvernoemde garages, maar ook gewone winkels en verzekeraars etc.
                    Verkopers zijn en blijven verkopers, dit is hun job.. alleen heb ik een romantisch gevoel bij een goede klantenservice.
                    Voorts hebben ze allemaal wel dikke bakken staan!

                    PS2: Voor een auto die zij overnemen van iemand is het natuurlijk ook wel moeilijk te garanderen betreffende hoe deze ge/mis-bruikt is door de vorige eigenaar.
                    Ik zou het ferm op prijs stellen dat een verkoper dan eerlijk toegeeft wat er mogelijks kan zijn of waarop ik eventueel moet letten tijdens de garantieperiode. Misschien een tip voor de garagehouders die meelezen.

                    Ik heb dan uiteindelijk een S2000 gekocht aan de kanten van Leuven en hij heeft de mogelijke gebreken niet verdoken en toen er effectief een issue was werd dit zonder boe of ba geregeld in garantie zoals het hoorde. Top garagist!

                    Ook al zaken gedaan met Nuwel brugge, ok niet zo content, niet vriendelijk niet geïnteresseerd overkomen, werk laten uitvoeren in hun garage die niet is wat je vraagt(specifiek vragen om rubbers uit te persen, wat doen ze ze bestellen en steken een nieuwe duur onderdeel ipv van te doen wat gevraagd, ook nog 2dehands banden willen kopen van hun, kom ik daar toe totaal versleten banden dat ze proberen te verkopen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Bij een auto met hoge km stand is dat wel degelijk een nuttige test. Zo lang je het niet overdreven doet kan dat geen kwaad.
                      Waar ga je de grens leggen dan?
                      Stel dat de 4de kandidaat koper langskomt en hij wil die 'nuttige test' doen, wat ga je dan zeggen "nee sorry er waren 3 testers voor u, nu is t gedaan!"?
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • Ik zou ook niet kunnen vatten waarom ze een potentiële klant geen testrit willen laten doen.

                        Al dan niet met de verkoper erbij.

                        Meeste mensen die komen kijken zullen wel geïnteresseerd zijn he.

                        als je een nieuwe wagen gaat kopen kan het toch wel zijn dat je tussen een aantal wagens twijfelt en met deze wagens eerst eens wil rijden alvorens te beslissen?

                        Gaat tenslotte over veel geld...

                        Anderzijds heb ik het laatste jaar zelf zoveel testritten gedaan dat je het op de duur ook niet meer weet. Zoveel verschil is er nu ook weer niet tussen gelijkaardige wagens en een paar dagen na die testrit zijn de indrukken die je had al weer vervaagd waardoor vergelijken er niet eenvoudiger op wordt.

                        Als je ze back to back kan vergelijken dan wordt het pas interessant. Zo heb ik op 1 dag met een X5 met 19 inch en X5 met 21 inch kunnen rijden en onmiddellijk daarna met een 5GT.

                        Ook eens een 335d, 328i, 335i een 330d op een dag kunnen testen in het BMW center.

                        Daar heb je dan wel degelijk iets aan.

                        Maar een testrit is zeker niet de heilige graal.

                        Het grappige is dat ik mijn huidige wagen gekocht heb zonder er een testrit mee gedaan te hebben.
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • doe nooit een testrit, en die éne keer ik een kenner meenam kocht ik een kat in een zak

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Ik zeg altijd : Testrit is voorschot betalen niet kopen na de testrit is voorschot niet terug . Werkt heel goed.

                            Als iemand al geen 150euro ervoor over heeft is dat geen koper.
                            Denk dat je daarmee ook potentiële kopers wegjaagt.

                            Toen ik m'n laatste aanwinst ging gaan testrijden had ik eerst een ritje geboekt met de audi S6 en erna met de Ghibli. Vooraf dacht ik de S6 met die V8 dat zal hem zonder twijfel worden, en indien ze bij maserati 150€ zouden vragen voor testrit ging ik hooguit gewoon eens gaan kijken zijn. En de testrit met de ghibli (naft) heeft me compleet overtuigd dat die wagen 10x zaliger rijden was dan de S6.

                            Je kan natuurlijk zeggen wat is 150€ nu op een wagen.. idd maar het blijft voor de klant 150€ weg gegooid indien je niet overtuigd bent, en ik mocht nog de rijkste zijn van het land dan nog zou ik geen geld willen verspillen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Tuurlijk. Bij een Lambo vraag je natuurlijk een hoger voorschot dan die schamele 150 Je zet het op papier he: borg betalen voor een testrit en indien de wagen voldoet dan moet er gekocht worden want anders borg kwijt. Je weet natuurlijk zelf wel wat je verkoopt dus een verkoper moet ook enige eerlijkheid aan de dag leggen. En zeg nu zelf, met hoeveel auto's heb je al gereden die scheef trokken? Ik neem een lakdiktemeter mee als ik naar een auto ga kijken hoor.
                              da's een nieuwe definitie van 'borg'.
                              Borg voor de verkoper in geval van een no sale, ja.

                              Ik denk dat je als verkoper zo het meerendeel van potentiële kopers wegjaagt. Zo werkt dat niet.

                              Comment


                              • Iemand die 150€ vraagd voor een testrit gaat nooit geen auto verkopen aan mij.

                                Comment


                                • Bij de aankoop van mijn Golf Blue Motion kon ik enkel een proefrit maken in een soortgelijke bezineversie GTI en dat beviel me redelijk.

                                  Comment


                                  • Nu heb je het over je Golf R Bluemotion Technology ongetwijfeld?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                      Hoe snel een auto optrekt, dat weet een echte geinteresseerde koper wel, die heeft sowieso zijn research gedaan, daar kan ik mij totaal in vinden.

                                      Maar als die zijn research heeft gedaan voor een auto rond de 10k EUR maar een onderhoud kost engine out job om de riem en nokkenaskettingen te vervangen 3.5 k EUR zonder dat er voor de rest wat aan de hand is, dan is dat toch niet zo'n heel rare vraag? Zeker bij oudere speciale auto's is het toch allemaal van belang?

                                      Ik mag bijna altijd en overal een testrit maken en beslis dan ja of nee, afhankelijk van de prijs en wat er allemaal aan dient te gebeuren en nee ik breek geen auto's af om de prijs naar beneden te krijgen, want als ik het OK vind, betaal ik gewoon de vraagprijs en anders wel ongeveer. Als ik geen testrit kan maken, ben ik gelijk weg. Ik ga ook altijd kijken met de intentie om te kopen, misschien ziet men dat wel aan mij, wie weet. Dat een verkoper mee rijdt, is bij mij altijd zo geweest en geen enkel issue.

                                      Ik denk als een koper de juiste vragen stelt die van toepassing zijn op een bepaald specifiek model en merk, dan weet een verkoper toch wel dat het serieus is en geen bandentrapper?

                                      Hoe staan de verkopers hier tegenover een onafhankelijke keuring door een specialist op kosten van de koper? Is dat ook een no go zoals een testrit voor sommigen?
                                      Ik bedoelde, de 1e vraag is een kutvraag, de 2e is een goeie vraag
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                        Denk dat je daarmee ook potentiële kopers wegjaagt.

                                        Toen ik m'n laatste aanwinst ging gaan testrijden had ik eerst een ritje geboekt met de audi S6 en erna met de Ghibli. Vooraf dacht ik de S6 met die V8 dat zal hem zonder twijfel worden, en indien ze bij maserati 150€ zouden vragen voor testrit ging ik hooguit gewoon eens gaan kijken zijn. En de testrit met de ghibli (naft) heeft me compleet overtuigd dat die wagen 10x zaliger rijden was dan de S6.

                                        Je kan natuurlijk zeggen wat is 150€ nu op een wagen.. idd maar het blijft voor de klant 150€ weg gegooid indien je niet overtuigd bent, en ik mocht nog de rijkste zijn van het land dan nog zou ik geen geld willen verspillen.
                                        Je slaagt de nagel op zijn kop .
                                        Het is gewoon een principe kwestie en een verkoper die iets meer vertrouwen heeft in zijn klanten zal altijd een betere verkoper zijn.

                                        Comment


                                        • ik vraag mij wel altijd wat deze supercars bij AEcars allemaal meegemaakt hebben voor ze in deze showroom belanden... misschien is dat de reden dat ze niet mogen getest worden ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X