Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AEcars Izegem (Alex's Exclusive Cars)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Dat is het probleem een beetje, de foto’s zien er altijd gelikt uit met wat filters erop. Van dichtbij swirls en correcties...
    Ook ergens begrijpelijk é, kga ook de mooiste foto's doorsturen naar een dealer die mijn wagen wil overkopen...

    Comment


    • Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...

      Comment


      • Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...

        Comment


        • Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

          Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.
          sigpic

          http://www.streamlinecarcare.be

          lakbehandelingen voor voertuigen

          MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

          Comment


          • Zou er één autohandelaar bestaan die nog nooit gelogen heeft over de herkomst, historiek, km-stand, enz... van één van z'n wagens die ie ooit verkocht heeft? Ik ben vrij zeker van niet.

            Comment


            • Denk het ook niet... particulier ben ik wel al altijd 100% eerlijk geweest.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...
                Misschien was de wagen al verkocht en hebben ze rap ne andere in de plaats gezet.
                En dat van die verkoper ?
                Tja dat ligt eigenlijk aan de verkoper zelf en niet zozeer aan de baas.
                Last edited by ; 12/12/2017, 15:11.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                  Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

                  Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.
                  Is zelfs in de erkende garages zo. Ik ben ooit bij een OPC geweest en daar bijna een aankoop van een directiewagen gedaan. 100% ongevalvrij werd er gezegd maar bij nameting van de lak bleek de ganse voorzijde herspoten te zijn. Als reden werd vandalisme aangehaald en dat is geen ongeval. Maar toen we spuitfouten in de achterbumper vonden werd het een verhaal van kop-staart aanrijding. Toen ze dan spraken over juist nieuwe banden en remmen geplaatst was de geloofwaardigheid compleet weg. De wagen had juist geen 5000 km gedaan. En dan nieuwe banden en remmen?

                  Over AE Cars hoor je veel verhalen de ronde gaan. Hun foto's zijn achteraf tot in het extreme bewerkt. Ga je de wagens irl controleren dan vindt je snel tientallen fouten in lak, interieur, niet correct opgenoemde opties, dubieuze verhalen over afkomst, vragen over hoeveel vorige eigenaars en het onderhoud, Belgische wagen blijkt opeens een Duiste geïmporteerde te zijn ... Ik breek die handelaar niet af want zoals deze zijn er dertien in een dozijn. Maar daar een dure wagen kopen is in mijn ogen hetzelfde als een brood bij een beenhouwer gaan kopen.

                  Comment


                  • Ben er ook al geweest. Moet zeggen dat ik vriendelijk werd onthaald. Gaan kijken voor een A4 cabrio. Eerste eigenaar en Belgische eigenaar. Ik kreeg zelfs de naam van die persoon + alle andere info. Chassisnummer enz.
                    Ik ben in de werkplaats geweest en heb in de stockplaats geweest.
                    Is wel 5 jaar geleden. Kan zijn dat het nu veranderd is. Maar toch maar besloten om een nieuwe wagen aan te kopen. Maar ook daar heb je geen garantie dat deze niet werd herspoten. In Audi BRU is een team dagelijks bezig met zo een dingen...
                    Last edited by Utah; 16/12/2017, 12:13.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Maar toch maar besloten om een nieuwe wagen aan te kopen. Maar ook daar heb je geen garantie dat deze niet werd herspoten. In Audi BRU is een team dagelijks bezig met zo een dingen...
                      Haha... wees daar maar zeker van Gebeurt van alles tijdens het transport.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                        Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

                        Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.
                        Een ongevalvrije kan je ook herspuiten hé. Ik heb er zelf al een paar keer een laten herspuiten wegens steenslag, corrosie edm.... dus een lakdiktemeter is geen rocket science. Trouwens wordt bij high end restauraties ook al de authentieke lakdikte nagestreefd. Oudere ferrari's (tot de 355 dacht ik) werden volgens mij met de hand gespoten en hadden dus ook diverse lakdiktes, en opnieuw ongevalvrij.....Op een ander forum bleek zelf dat ferrari plamuur gebruikte alvorens de laklaag aan te brengen.

                        een kennis heeft een jaguar xj220 met zeer weinig kilometers, doch heeft deze ook reeds moeten laten herspuiten aan de flanken onderaan omdat er corrosie optrad aan de alu carrosserie....Is dit dan niet meer ongevalvrij?

                        in se zegt een lakdiktemeter dus weinig tot niets over een eerder ongeval, een oog van de kenner des te meer!






                        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                        Porsche 993 (1994)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten

                          Een ongevalvrije kan je ook herspuiten hé. Ik heb er zelf al een paar keer een laten herspuiten wegens steenslag, corrosie edm.... dus een lakdiktemeter is geen rocket science. Trouwens wordt bij high end restauraties ook al de authentieke lakdikte nagestreefd. Oudere ferrari's (tot de 355 dacht ik) werden volgens mij met de hand gespoten en hadden dus ook diverse lakdiktes, en opnieuw ongevalvrij.....Op een ander forum bleek zelf dat ferrari plamuur gebruikte alvorens de laklaag aan te brengen.

                          een kennis heeft een jaguar xj220 met zeer weinig kilometers, doch heeft deze ook reeds moeten laten herspuiten aan de flanken onderaan omdat er corrosie optrad aan de alu carrosserie....Is dit dan niet meer ongevalvrij?

                          in se zegt een lakdiktemeter dus weinig tot niets over een eerder ongeval, een oog van de kenner des te meer!





                          Allemaal correct.
                          Maar : als de wagen om reden van steenslag of corrosie is herspoten, wil ik dit gedocumenteerd zien. Mijn M3 had ook steenslag en wat lakschade aan de bumper achteraan. Daar heb ik allemaal fotos van gemaakt. Dat schept vertrouwen. Kan trouwens ook bij de vorige eigenaar nagevraagd worden. Al de rest zijn losse flodders zonder bewijzen. Mijn M3 werd ook doorgelicht bij een specialist. Kan ook bevraagd worden.
                          Last edited by order66; 17/12/2017, 22:26.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Het is inderdaad goed om die zaken te documenteren. Dat is een andere zaak. Punt is dat een lakdiktemeter geen enkele zekerheid op al dan niet ongeval vrij betekent. De mannen die dan een toonzaal binnenkomen met een lakdiktemeter, zonder eerst verdere info te vragen zijn volgens mij dan ook verkeerd bezig. Ik begrijp dan ook de zucht van autoverkopers als ze de zoveelste lakdiktemeter-hero in de toonzaal zien verschijnen....(ter info, ik heb ook een lakdiktemeter, maar heb die niet meteen nodig om te zien of er gespoten is of niet, enkel om de lakdikte te meten, niet het aantal ongevallen...)

                            en bij de aankoop van mijn 993 liet ik eerst een aankoopkeuring doen bij PCK, kost wat, maar je hebt wat
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                              Het is inderdaad goed om die zaken te documenteren. Dat is een andere zaak. Punt is dat een lakdiktemeter geen enkele zekerheid op al dan niet ongeval vrij betekent. De mannen die dan een toonzaal binnenkomen met een lakdiktemeter, zonder eerst verdere info te vragen zijn volgens mij dan ook verkeerd bezig. Ik begrijp dan ook de zucht van autoverkopers als ze de zoveelste lakdiktemeter-hero in de toonzaal zien verschijnen....(ter info, ik heb ook een lakdiktemeter, maar heb die niet meteen nodig om te zien of er gespoten is of niet, enkel om de lakdikte te meten, niet het aantal ongevallen...)

                              en bij de aankoop van mijn 993 liet ik eerst een aankoopkeuring doen bij PCK, kost wat, maar je hebt wat
                              Dat is geen andere zaak. Als verkopers meteen open kaart spelen en de documentatie aankaarten en voorleggen, hoeft er zelfs geen lakdiktemeter aan te pas te komen. Hier wringt het schoentje.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • En hoe moet die verkoper weten, laat staan documenteren, wat er aan die wagen eventueel herspoten is en waarom ? Hij kan toch moeilijk van elke kras de details weten. Veel belangrijker is het volgens mij goed te kijken naar eventuele herstellingen. Op de Espace van ons hangt ook een nieuwe zijvleugel, maar dat kan je onmogelijk een ongevalwagen noemen.

                                Comment


                                • Als je als verkoper geen interesse hebt in de historiek van de wagen die je aankoopt, zeker van die prijsklasse, dan kan je niet echt weten wat je verkoopt toch? Of je moet de wagen volledig gaan doorlichten voor aankoop. Zou mij sterk verwonderen dat ze dat doen.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Denk dat het beter is bij een dealer te kopen die de wagen nieuw verkocht en onderhouden heeft. En dan nog ben je niet honderd procent zeker. Dat is het nadeel van een tweedehandswagen, je zal altijd een bepaald risico nemen. Hoe gedocumenteerd ook...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Denk dat het beter is bij een dealer te kopen die de wagen nieuw verkocht en onderhouden heeft. En dan nog ben je niet honderd procent zeker. Dat is het nadeel van een tweedehandswagen, je zal altijd een bepaald risico nemen. Hoe gedocumenteerd ook...
                                      The full body repair.Полный ремонт кузова.#bmw #bodyrepair #ремонткузова

                                      Gedocumenteerd? ge krijgt er hier zelfs e filmke bij.
                                      En er staan er nog op jou toep van Arthur

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                                        The full body repair.Полный ремонт кузова.#bmw #bodyrepair #ремонткузова

                                        Gedocumenteerd? ge krijgt er hier zelfs e filmke bij.
                                        En er staan er nog op jou toep van Arthur
                                        Haha ja, we hadden het al eens in het topic over mijnen otto... T is de moeite he. Denk niet dat ze zulke speciallekes in Belgie nog doen. Vroeger wel, heb nog een BMW geweten waar onder andere een nieuw dak op moest komen en die stond bij een officiele dealer. Dacht altijd dat als 't dak geplooid was, dat het perte totale was... Niet dus.

                                        Comment


                                        • Veel nieuw verkochte wagens hebben al eens de carrosserie afdeling van de dealer gepasseerd.
                                          Schade tijdens transport, tijdens afladen, ....

                                          De Verkoper van 2de hands wagens of gelijk welke spullen kan moeilijk de volledige geschiedenis van iedere wagen weten.

                                          ivm met fotos en velgen: Iedere handelaar toont zijn materiaal op de mooiste wijze, en dat met die velgen wordt ook al overal toegepast.

                                          Ik denk wanneer je een 2de hands auto koopt of het nu particulier of via een handelaar is dat je gewoon goed moet kijken, en dat het gevoel juist moet zijn.
                                          En particulier wordt er nog veel meer (al dan niet bewust) verzwegen dan via een handelaar (want die zal zijn naam niet op het spel zetten).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X