Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe een expert / verzekering u in het zak zet...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe een expert / verzekering u in het zak zet...

Ik ga hier toch maar even een persoonlijk ervaring plaatsen die ik gehad heb een tijdje geleden. Je kan er alleen maar uit leren.

Mijn BMW is een tijdje geleden aangereden en ik was volledig in mijn recht. Aangezien het over een oudere wagen ging, wilde de expert de auto eerst perte total verklaren. Aangezien een auto met zo weinig kms in die staat quasi onvindbaar was, ging de expert akkoord om de auto te laten maken. Maar het bedrag de expert wilde toekennen lag een stuk lager dan het bedrag dat de BMW garage berekend had.

Lastige situatie... Ik kies niet voor een ongeval maar kan wel voor een groot deel van de kosten zelf opdraaien. Ik beslis dan maar om deels met occassie onderdelen te werken omdat ik geen extra geld uit eigen zak wil ophoesten.

De expert zelf geeft dus een goedkeuring om de wagen te laten maken maar het bedrag is te klein. X aantal onderdelen ontbreken waardoor ik dit bedrag in klacht trek. Met de vraag om de onderdelen die ontbreken toe te willen voegen.

Aangezien er ondertussen al flink wat tijd verloren gegaan is, ben ik al begonnen met de zoektocht naar occassie onderdelen. Een aantal stukken had ik in tussen tijd al tot bij de dealer gebracht.

De expert gaat opnieuw langs bij de dealer en maakt nota van de onderdelen die ontbreken. Daar ziet die dat er reeds occassie stukken klaar liggen.

Op zeker moment is de auto klaar en krijg ik te horen dat ik zal vergoed worden voor de schade. Ik verwacht dus het bedrag dat goedgekeurd is door de expert + de prijs van de onderdelen die ontbraken (100% of deels vergoed naargelang het al dan niet een slijtage onderdeel is).

Wat is er echter gebeurd:
    Ik krijg dit bedrag helemaal niet uitbetaald... De expert zag dat er met occassie onderdelen gewerkt werd waardoor hij het oorspronkelijke bestek heeft aangepast. Waar hij eerst toelating gaf voor deels nieuwe onderdelen krijg ik nu echter maar een vergoeding voor occassie onderdelen... Bepaalde zaken zijn ook helemaal niet vergoed...

Ik heb dit onmiddellijk in klacht getrokken bij mijn rechtsbijstand en na maanden discussieren heb ik als verdict het volgende te horen gekregen:

Goede namiddag,

Bedankt voor uw bericht.

De klant lijkt in de war gebracht te zijn door de cijfers van het eerste bestek van de garage, wat slechts een eerste raming van de schade betreft. Nadien stelde de expert een lager bedrag voor, een expertiseverslag kan pas afgesloten worden als de garage hier effectief een goedkeuring op geeft en de wagen kan herstellen voor dat bedrag.

Verzekerde zou dus nooit een deel “uit eigen zak” hebben moeten betalen. De garage gaf dus een akkoord op het bedrag van x euro. Verzekerde geeft geen goedkeuring hierop omdat er enkele stukken ontbreken, wat uiteraard zijn goed recht is. Maar inderdaad, de klant had beter gewacht op het definitief afgewerkte verslag door de expert inclusief de ontbrekende stukken, alvorens te laten herstellen.

Immers, de expert zag zo dat er gebruik gemaakt werd van tweedehandsstukken waardoor deze dus ook werden opgenomen in zijn verslag. De klant kon achteraf zelf beslissen om met tweedehandsstukken te laten herstellen, maar pas als de expertise defintief werd afgerond.
    Last edited by BEEMER; 14/03/2015, 22:33.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Verwachten die nu echt dat ge uwen auto een jaar kunt missen?
    RIP Den borre!

Comment

Banken en verzekeraars, witteboordcriminelen zijn het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
        Verwachten die nu echt dat ge uwen auto een jaar kunt missen?
        Ik had die vraag toen ook gesteld omdat er absoluut geen vorderingen gebeurden. Ik kreeg als antwoord: "geen probleem, er zijn dervingskosten voorzien als u uw voertuig niet kan gebruiken gedurende deze periode". Toen ik achteraf de bemerking maakte "hoeveel bedragen de dervingskosten?". Dan zeiden ze me "dat is 2 dagen, de totale duur van de herstelling". Volgens mij duurder het een PAK langer en die dervingskosten heb ik uiteindelijk ook nooit gekregen. Ook geen 2 dagen... niks gewoon...

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ja verzekeringen het is allemaal mooi zo lang ze geld van u ontvangen. Maar vanaf zij moeten betalen aan u is het zo min mogelijk.
          RIP Den borre!

Comment

Das wel een kutsituatie. Ik dacht dat ze u een vervangwagen moesten geven tot de wagen hersteld is ? Is dat geen logische redenering ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
              Das wel een kutsituatie. Ik dacht dat ze u een vervangwagen moesten geven tot de wagen hersteld is ? Is dat geen logische redenering ?
              Daar had ik ook achter gevraagd. Een vervangwagen kon ik krijgen op het moment van de aanrijding en die moest ik 2 dagen later dan terug binnenleveren. Aangezien het ongeval voor mijn deur gebeurd was, heb ik hiervoor bedankt. Dan kon ik me achteraf in bochten wringen om die auto terug te brengen.

Heb de verzekering al op de hoogte gebracht dat mijn 3 auto's naar een andere verzekeringsmaatschappij zullen overgaan als dit niet in orde wordt gebracht. Ook de verzekeringen aan het huis gelinkt zijn ze dan kwijt. De vraag is alleen, is het een ander beter... Wellicht niet...

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ander is soms beter maar meestal even slecht of slechter. Nu misschien zijn ze daar mee wakker geschud en raakt het op gelost.
                RIP Den borre!

Comment

Er is een andere agent die me een paar jaar geleden al wilde laten overkomen. Heb laten weten dat we eens moeten babbelen

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Misschien kom je er daar goedkoper uit. je weet nooit he
                    RIP Den borre!

Comment

kan je me ff mailen over welke verzekering het juist gaat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        kan je me ff mailen over welke verzekering het juist gaat ?
                        Zal het via het forum mailen. Het gaat over Ag Insurance. Ik had op hetzelfde moment een brief gekregen waarbij ik levenslang BM-2 kreeg via hen.

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Heb t zelfde meegemaakt bij mijn saab 9000, hij was ook perte total verklaard, ik heb m niet laten maken en gewoon mijn geld gevraagd.
                          Auto had me 2500€ gekost, expert schatte hem op 3000€, heb die 3000€ zonder moeilijk te doen twee weken later op mijn rekening gestort gekregen.
                          (auto verkocht voor 2500€ )
                          Mijn verzekeraar en die van de tegenpartij deden er niet moeilijk over blijkbaar.
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Zal het via het forum mailen. Het gaat over Ag Insurance. Ik had op hetzelfde moment een brief gekregen waarbij ik levenslang BM-2 kreeg via hen.
                            Bedoel de originele die u da lapte.

Comment

Die expert is van de tegenpartij dus die moet de kosten zo laag mogelijk houden...
                              Zelf een tegen expert aanstellen op kosten van de verzekering.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Kon de auto ten tijde van de expertise nog rijden?
                                En het is niet de expert die u dat "gelapt" heeft, maar de maatschappij. Je hebt altijd het recht een andere expert te vragen.
                                Maar ze hebben wel gelijk als ze zeggen dat ze dat niet volledig gaan vergoeden omdat jij met tweedehands onderdelen gaat werken. Zo een ongeval dient er niet voor om zelf winst te maken, wagen is hersteld, dat is wat gebeurd is. Dat jij met tweedehands onderdelen gaat werken is jouw eigen keuze.

Comment

Na het ongeval kon de auto niet meer rijden. Ik weet niet van buiten welke verzekering de tegenpartij had. De auto is ondertussen gemaakt dus ik vrees dat ik weinig aan een 2de expert zou hebben. Mijn verzekering en rechtsbijstand kunnen/willen mij duidelijk niet helpen . Zij volgen idd de redenering van Carlito... Ik had recht op de vergoeding van nieuwe onderdelen en omdat ik zelf occassie stukken kocht heb ik in mijn eigen vel gesneden ook al had ik een doc waarop de expert bevestigde dat ik recht had op de vergoeding van nieuwe onderdelen.

Het doel van het werken met occassie stukken was niet om winst te maken... Ik zat met een gat van 2000 euro dat ik moest zien recht te trekken tussen het bestek van de dealer en het eerste goedgekeurde bestek van de expert. Als er al een euro zou overschieten dan kon ik die gebruiken als er een occassiestuk zijn zucht zou geven wat ook gebeurd is waardoor ik al deels dubbele kosten had. Maar ja dat was mijn gok...

Stel nu dat ik het eerste bestek had goedgekeurd. Dan hadden ze mij gezegd dat ik geen recht van spreken had om de overige onderdelen op te eisen die ontbraken op dat bestek... Omdat er maanden overheen gingen door getreuzel van de expert/garage ben ik zelf al onderdelen beginnen zoeken. En daar word ik nu dus op gepakt. Bijkomend zijn er nog steeds x aantal onderdelen niet vergoed die wel op het eerste bestek stonden en op foto zoals bijvoorbeeld de alu velg.

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                    Misschien kom je er daar goedkoper uit. je weet nooit he
                                    Goedkoper is niet altijd beter he! Ik ben verzekerd bij een kennis, omdat ik zo weet dat ik altijd zonder al te veel vragen geholpen word, en dat is voor mij belangrijker dan een paar honderd euro per jaar. Pas als er iets misgaat ontdek je hoe goed je makelaar echt is helaas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Er is een andere agent die me een paar jaar geleden al wilde laten overkomen. Heb laten weten dat we eens moeten babbelen
                                      Lijkt me de slimste zet. Een goede verzekeraar gaat voor zijn klant erg ver in het proberen te bekomen waar de klant recht op heeft. Dit lijkt me hier niet het geval te zijn...
                                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik had alle info opgevraagd zodat ik de verzekeringen kan laten overzetten naar een concurrent. Nu krijg ik opeens te horen dat ik WEL recht had op een vervangwagen gedurende de volledige periode dat ik niet met de wagen kon rijden. Ze zullen kijken om dit te compenseren... Beetje laat en het dekt nog steeds niet alles wat misliep...

Enigste minpunt is dat ik mijn levenslange BM-2 zou opgeven want de concurrent heeft dit niet. Enkel maar een joker...

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X