Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe een expert / verzekering u in het zak zet...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het is allemaal een louche boel. Nu al 6 maand bezig met de waardebepaling van mijn vorige wagen.

Voor de eerste expertise een complete 'verdediging' opgesteld met daarin wat ik zelf vind dat de wagen waard is en wat ik daarvan zou willen krijgen (minder dan wat hij waard is). Expert schat 2000 euro lager. Opnieuw gans de uitleg doorgestuurd en gezegd dat ik niet akkoord ben. Expert stelt zijn waarde bepaling bij met 1000 euro. Ofte, het midden tussen mijn en zijn beoordeling.

Opgevraagd waarom de tweede waardebepaling anders is dan de eerste, waar het verschil nu plots zit. Immers, als ik weet hoe het berekend wordt, dan pas kan ik al dan niet akkoord gaan. Maar dat willen ze niet zeggen. Zij mogen bepalen hoeveel geld je krijgt, maar je mag niet weten hoe ze dat doen. Ik vind dat niet kunnen.
    Ze willen ook niet duiden wat er mis is aan mijn redenering, waar mijn voorgestelde (en eerlijk gezegd mooi realistische waardebepaling) de mist in gaat. Het komt allemaal nogal over als nat vinger werk....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      You wish! Bij omnium kunnen ze niet veel doen he bij een gewone ba proberen ze zo weinig mogelijk te betalen.
      Vergeet nooit dat uw verzekering mooie tabellen op maakt over hoeveel ze voor jou al hebben moeten betalen. En al die centen komen ze terug halen. Mensen die alles zomaar laten herstellen 'omdat het toch omnium is', zullen altijd meer betalen dan mensen die niets laten herstellen.

Ook bij glasbreuk verzekering ben je beter om te opteren voor een scherp geprijsde voorruit ipv een pokke dure van Carglass, want je zal zelf opdraaien voor de meerprijs.
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Bij omnium kunnen ze niet veel doen he bij een gewone ba proberen ze zo weinig mogelijk te betalen.
        Oh jawel....
        Leasingmaatschappijen & verzekeringen...
        Je wil het niet weten wat die onderling kunnen uitdokteren.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Er zitten blijkbaar veel mensen op het forum die zeer actief zijn in de verzekeringswereld, als ik dit topic zo lees. Veel mensen die blijkbaar weten hoe het er op een verzekeringsmaatschappij aan toe gaat.
          Helaas lees ik ook heel veel onwaarheden.
          Ik zou zeggen; opgepast met uitspraken waarvan je niet zeker bent of ze wel waar zijn. het is niet omdat je iets denkt te weten dat dit ook effectief zo is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            Er zitten blijkbaar veel mensen op het forum die zeer actief zijn in de verzekeringswereld, als ik dit topic zo lees. Veel mensen die blijkbaar weten hoe het er op een verzekeringsmaatschappij aan toe gaat.
            Ik zou zeggen; opgepast met uitspraken waarvan je niet zeker bent of ze wel waar zijn. het is niet omdat je iets denkt te weten dat dit ook effectief zo is.
            Voor onze zaak ben ik sinds twee jaar overgestapt naar de makelaar van mijn vrouw (+/-20 polissen). Voor mezelf privé nog niet.
            De nieuwe is een bijzondere kerel... Kom er heel goed mee overeen. Het leuke is dat hij enorm eerlijk en open is. Blijkbaar zouden makelaars binnenkort duidelijker moeten weergeven wat ze effectief op een polis of actie verdienen. Daarom is hij al een poos bij ons aan het oefenen. Hij geeft alles transparant weer, hoe zaken berekend worden, wat hij verdient, wat kan, wat niet kan,... Héél boeiend. Als tegenprestatie geef ik feedback wat als klant ok overkomt en wat niet.
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
              Wat is er niet juist? Kan je feedback bezorgen?

Mijn ongeval is bijna een jaar geleden gebeurd en de verzekering probeert het in de doofpot te steken. Ik krijg zelfs amper/geen feedback als ik updates vraag.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Het is allemaal een louche boel. Nu al 6 maand bezig met de waardebepaling van mijn vorige wagen.

Voor de eerste expertise een complete 'verdediging' opgesteld met daarin wat ik zelf vind dat de wagen waard is en wat ik daarvan zou willen krijgen (minder dan wat hij waard is). Expert schat 2000 euro lager. Opnieuw gans de uitleg doorgestuurd en gezegd dat ik niet akkoord ben. Expert stelt zijn waarde bepaling bij met 1000 euro. Ofte, het midden tussen mijn en zijn beoordeling.

Opgevraagd waarom de tweede waardebepaling anders is dan de eerste, waar het verschil nu plots zit. Immers, als ik weet hoe het berekend wordt, dan pas kan ik al dan niet akkoord gaan. Maar dat willen ze niet zeggen. Zij mogen bepalen hoeveel geld je krijgt, maar je mag niet weten hoe ze dat doen. Ik vind dat niet kunnen.
                Ze willen ook niet duiden wat er mis is aan mijn redenering, waar mijn voorgestelde (en eerlijk gezegd mooi realistische waardebepaling) de mist in gaat. Het komt allemaal nogal over als nat vinger werk....
                Je mag al blij zijn dat ze 1000 euro erbij geteld hebben. Bij mij ging het bedrag omlaag terwijl er meer onderdelen beschadigd waren dan op het eerste bestek stonden

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Voor onze zaak ben ik sinds twee jaar overgestapt naar de makelaar van mijn vrouw (+/-20 polissen). Voor mezelf privé nog niet.
                  De nieuwe is een bijzondere kerel... Kom er heel goed mee overeen. Het leuke is dat hij enorm eerlijk en open is. Blijkbaar zouden makelaars binnenkort duidelijker moeten weergeven wat ze effectief op een polis of actie verdienen. Daarom is hij al een poos bij ons aan het oefenen. Hij geeft alles transparant weer, hoe zaken berekend worden, wat hij verdient, wat kan, wat niet kan,... Héél boeiend. Als tegenprestatie geef ik feedback wat als klant ok overkomt en wat niet.
                  Klopt - dit is de MiFID-wetgeving toegepast op de verzekeringsbranche.
                  Ik heb dit voorjaar 12 opleidingsdagen hierover gegeven aan alles samen zo'n 500 collega's.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Mijn ongeval is bijna een jaar geleden gebeurd en de verzekering probeert het in de doofpot te steken. Ik krijg zelfs amper/geen feedback als ik updates vraag.
                    Hoi Beemer,

mijn post was niet op u gericht hoor. Ik bedoelde eerder forummers die denken te weten hoe de maatschappijen werken en die er vanuit gaan dat elke maatschappij zijn klanten in het zak probeert te zetten enzo. Het is lang niet zo evident en gemakkelijk als de meesten hier denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Heb ook een klein "ongevalletje" meer dan een maand geleden gehad met een "stoute" madam die van een parking reed.... 100 procent in mijn recht maar de dame had franse nummerplaten....
                      Via verzekering "MATRIX" aangifte gedaan en juist hetzelfde als BEEMER , indien ikzelf niet bel of mail krijg ik geen "enkele" update.... tegenpartij word waargenomen door "ethias (die samenwerkt met franse verzekering )" dewelke verleden week een "expert" heeft aangesteld die contact zouden opnemen met de garage (omdat de schade meer dan 1000 € is ) om "schadeverslag" en "foto's" te bezorgen. Vandaag gebeld naar beide "partijen" en geen van beide heeft iets van mekaar gehoord.....
                      Raar hé, maar ja , je bent maar een nummer en plots word na een maand "ja maar het is verlof, en de boel draait maar voor de helft" gegeven als "excuus"...

Last edited by ; 06/07/2015, 14:57.

Comment

ik hoorde laatst ook niks meer van het ongeluk. ff mijn verzekering gebeld en die zeiden me dat ze hadden proberen contacteren voor mijn rekening nr te hebben.
                        er was schijnt een voice mail achtergelaten. ik had totaal niks gehoord. ben wel van gsm veranderd omdat de vorige raar deed (wou niet opladen en dergelijke).
                        rekeningnr doorgegeven en alles werd toch vlot binnen de week afgehandeld toen.

2 schadegevallen op de golf die beide keren goed werd afgehandeld. expert was altijd een bedrijf uit het gentse (dekra of zoiets)

Comment

Bandieten zijn het.

Comment

Full omnium = enige zekerheid op herstel/vergoeding schade
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Full omnium = enige zekerheid op herstel/vergoeding schade
                              Heeft niks te maken met "full omnium" als je "volledig" in je recht bent .....
                              Het "probleem" is dat die verzekerde van het "buitenland" is en de verzekering "DVV" hier weinig of geen moeite doet om verzekerden te "informeren" over de gang van zaken, heb "alleen" informatie verkregen door zelf te bellen of mailen, en dan krijg je dit te lezen op hun "website"

Voordelen van de autoverzekering BA bij DVV

3. Schade zo snel mogelijk geregeld

Als je zelf het slachtoffer bent van een ongeval, dan zorgen wij voor:
                              • een snelle expertise van de schade aan je voertuig
                              • een snelle schaderegeling, als jij en de tegenpartij akkoord gaan met de schadevergoeding van de expert

Na 5 weken en goedkeuring van tegenpartij en een premie die je jaarlijks op "tijd" dient te betalen ( DVV is zeker niet de goedkoopste) is dat dan een "snelle schaderegeling?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik hoorde laatst ook niks meer van het ongeluk. ff mijn verzekering gebeld en die zeiden me dat ze hadden proberen contacteren voor mijn rekening nr te hebben.
                                er was schijnt een voice mail achtergelaten. ik had totaal niks gehoord. ben wel van gsm veranderd omdat de vorige raar deed (wou niet opladen en dergelijke).
                                rekeningnr doorgegeven en alles werd toch vlot binnen de week afgehandeld toen.

2 schadegevallen op de golf die beide keren goed werd afgehandeld. expert was altijd een bedrijf uit het gentse (dekra of zoiets)
                                Betaal volgende keer uw factuur maar eens niet. Wedden dat ze u wel te pakken krijgen?

Ik mag niet klagen, heb een hele goeie makelaar die onwaarschijnlijk veel zaken opknapt voor zijn klanten. Met al de toestanden die ik al heb voorgehad/veroorzaakt heb had die mens mij al lang kunnen buitengooien...

Comment

@ rona: hopelijk komt het in orde!

Mijn verzekeringskwestie is trouwens nog steeds niet uitgesproken. Mijn verzekeringsagent kan (WIL???) er blijkbaar weinig tot niks aan doen. De expert houdt ons gewoonweg aan het lijntje of ik al dan niet nog een bijkomende vergoeding kan krijgen.... Er zouden al 100den reminders gestuurd zijn en de expert zegt telkens dat hij gaat antwoorden maar er gebeurt niks. ik heb de indruk dat het hun strategie is om te wachten tot ik opgeef...

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Er bestaat nog zo iets als rechtsbijstand als de zaken niet vooruit te branden zijn.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Soms vraag ik me af waarom ik die heb... Ofwel zit ik bij de verkeerde maatschappij ofwel werken daar onbekwame mensen...

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Bij welke verzekering zit je ?
                                        Toch niet in elzestraat naast de school.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                          Bij welke verzekering zit je ?
                                          Toch niet in elzestraat naast de school.
                                          Bedoel je KBC kantoor daar? Sonja Luyten? Die heeft me al ettelijke keren gecontacteerd om me over de schreef te trekken om bij haar te tekenen.

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X