Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade aan wagen na herstelling door garage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade aan wagen na herstelling door garage

Beste,

Donderdagavond heb ik mijn Ford Focus S naar de garage gebracht voor schade aan mijn bumper. Deze was door eigen fout beschadigd. Hiervoor heb ik een nieuwe bovenbumper gekocht aangezien alleen deze nodig was en er alleen maar was lichte krasjes waren aan mijn onderbumper waardoor ik deze er niet bij heb laten vervangen. Deze was dus nog perfect in orde.

De garage had mij laten weten dat ik er de volgende dag in de avond zou mogen achter komen.
    Dit was echter niet het geval omdat ze me vertelde dat ze aan het sukkelen waren met het afhalen van mijn boven -en onderbumper.
    Dit was nodig om mijn nieuwe bumper te plaatsen. Ze hadden me dan verteld dat ik er de zaterdag om mocht komen.

Omdat ik dit zelf niet kon doordat ik een hele dag moest werken, heb ik mijn vriend mijn auto laten laten.

Echter toen ik thuis kwam heeft mijn ma, niet mijn vriend omdat hij hij deze gewoon heeft afgezet thuis, gezien dat er eigenlijk een stuk van mijn onderbumper er soort van afgezaagd is. Zoals ik het zie aan mijn auto hebben ze dus als volgend gedaan:

1. Nieuwe bovenbumper geplaatst
    2. Mijn, nog in goede staat, onderbumper erop gelijmd
    3. Het stuk dat ze er hebben van gezaagd er daarna ook opgelijmd.

Alleen heb ik ook nog het probleem dat de onderbumper niet goed is geplakt en dus niet mooi aansluit op mijn bovenbumper. Met gevolg dat er grote kans is op roest -zowel aan bovenbumper als onderbumper- omdat er water tussen kan. Wat dus een kost van rond de 1200 euro kan opleveren. Aangezien mijn bumpers ± 425 euro t' stuk zijn excl. spuit en werkuren.

Ook heeft mijn nonkel naar de wagen gekeken en heeft hij opgemerkt dat er zelf iets aan de onderkant van mijn auto was van 2 aansluitpunten. Hier weet ik niet het precieze van maar deze moeten vast liggen en dit is echter ook niet het geval meer.

Echter heb ik geen foto's van de schade zelf aan de wagen dus kan ik dit niet tonen. Ik weet wel dat de garage foto's heeft getrokken van mijn bumper omdat deze besteld en gelakt moest worden in het juiste kleur, maar weet niet of ze mij gelijk gaan geven in dat ik weet dat ze er foto's van hebben getrokken.

Nu vroeg ik mij af wat ik kon doen hiermee? Vanavond ga ik terug naar de garage om hen dit te zeggen meedat dit niet vroeger kon. (Zaterdagnamiddag gesloten en zondag ook). Moet ik mijn verzekeringsmaatschappij hier iets van op de hoogte laten weten?

Mvg

Delphine
    Last edited by ; 20/04/2015, 10:21.

Sowieso zijn bumpers van plastic, en dat roest uiteraard niet.
    Ga eerst even terug, doe je verhaal en kijk wat de reactie is. Weinig zin om hier een topic te openen als de garage je vanavond zegt dat ze het gaan oplossen...
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik denk niet dat het plezant zou zijn dat als je 600 euro voor een bovenbumperke betaald terwijl ze de onderste bumper ook kapot maken waardoor ik nog eens 600 euro ga mogen betalen misschien als ze moeilijk doen, wat wss wel het geval zal zijn naar mijn gevoel toe. Ook als ze de onderste zouden maken is er grote kans dat ze de bovenste bumper terug gaan kapottrekken of kapot afzagen en datk dan nog keer voor da ook 600 euro zou mogen betalen.

Ook, heb ik gezegd dat ze dat gingen oplossen? Nee ik heb gevraagd of ik iets aan mijn verzekeringsmaatschappij moet laten weten hiervoor of niet.

Comment

Delphine wat hothatch bedoelde is dat je best eerst terug gaat naar de garage en kijkt wat hun antwoord is op jouw vraag, afhankelijk van dat antwoord kun je dan verwachten om hier een wat duidelijker stappenplan van de te nemen actie verwachten.
        Zolang je nog geen antwoord hebt van de garage is het allemaal wat onzeker, stel dat ze u gelijk geven en alles op hun kosten in orde willen brengen, dan storm je er best niet binnen als een briesende stier of moet je ook niet onmiddellijk beginnen dreigen met...

Dus eerst naar de garage en kijk hoe ze daar reageren, afhankelijk van hun reactie kan je dan best nogmaals om raad vragen (of ons laten weten dat de garage alles in orde brengt ).
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Delphine Bekijk Berichten
          Nee ik heb gevraagd of ik iets aan mijn verzekeringsmaatschappij moet laten weten hiervoor of niet.

'k Zie niet onmiddellijk welke verzekering hier op een of andere manier zou tussenkomen:

- BA: dient enkel om schade die met jouw wagen aan anderen is toegebracht te vergoeding
          - omnium: als ik je verhaal lees vermoed ik dat de wagen niet omnium is verzekerd; indien wel dekt die waarschijnlijk niet de schade toegebracht door de garage
          - rechtsbijstand: dekt waarschijnlijk geen contractuele geschillen (zoals dit)
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Vriendelijk blijven, teruggaan en het bespreken. Niet alle garagisten zijn klootzakken :p

& ik heb zo'n probleem ook eens gehad bij een merkgarage, auto gaan afhalen, bij het thuiskomen gemerkt dat ze een diepe kras van een 5tal cm gemaakt hadden op het bovenste deel van de voorbumper (met het vervangen van iets erlangsaf geschuurd). 10 minuten later stond ik weer aan de garage om het te melden, maar volgens de garagist had ik het zelf gedaan. Verder stonden er ook zwarte vingerafdrukken op mijn interieur, die ik er ook zelf opgezet zou hebben (dit is de baas van de garage na wat aandringen wel komen poetsen, omdat het onmogelijk van mij kon zijn, was een splinternieuwe auto). Ik ben verder niet meer in discussie gegaan, en ben van dealer veranderd. Zo'n discussies zijn een waste of time, als ze je niet willen helpen, dan heeft het geen zin om er tijd en energie in te steken.

Comment

Het probleem is niet geheel duidelijk. Foto's zouden wellicht duidelijkheid brengen.
              Als er echt geknoeid is kan je ook duidelijke detailfoto's maken en per e-mail je klachten overmaken aan de garage.
              Het is vaak zo dat als je mensen direct confronteert dat ze in het verweer gaan en de zaken proberen te minimaliseren of weerleggen. Als je een e-mail stuurt dan heeft men wat tijd om na te denken over een passende reactie alsook zijn waardigheid te behouden.
              Ik heb onlangs iets soortgelijks meegemaakt, echt geknoei van jewelste door een carrossier. Na een e-mail is alles opnieuw hersteld zoals het hoort.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

bwa, in sommige gevallen kan een directe confrontatie beter zijn.
                het hoeft daarom niet aanvallend te zijn.
                je kan dan ook direct de reactie van het gezicht aflezen. Een mail is niet persoonlijk genoeg.

Comment

Ik ben precies niet mee wat een ford focus s is, ik ken namelijk niet echt een focus met 2 stukken voorbumper (tenzij je het frontlipje onderaan bedoelt).
                  Kan je eens wat foto's maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                    Ik ben precies niet mee wat een ford focus s is, ik ken namelijk niet echt een focus met 2 stukken voorbumper (tenzij je het frontlipje onderaan bedoelt).
                    Ah, dan ben ik niet de enige die het verhaal niet goed begrijp .
                    Ik zie echt niet in waarom men een stuk plastiek zou afzagen om het er later opnieuw op te plakken.
                    Als je nu een nieuwe bumper koopt, dan hoeft er toch niet gezaagd te worden, ik dacht dat dat ding normaal toch moet passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                      Ze heeft volgens mij nog nergens aangegeven of het om de voor of achterkant gaat :p

Comment

Je kan dit inderdaad aan je verzekering laten weten. Tenminste als je een polis consumentenrecht hebt afgesloten in het verleden.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik gok op zo'n voorbumper met onderschort die is gelijmd aan bumper zelf?
                          Bijgevoegde Bestanden
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                          X