Even deze persoonlijke ervaring delen:
Een bedrijfswagen van mijn vader (Opel Corsa CDTI 1.3 met 65000 km en 5 jaar oud) had de laatste tijd last van overmatig roken bij koude start, stationair onregelmatig draaien en plots verlies van power tijdens het rijden. Ik raadde hem aan er even naar te laten kijken, aangezien de wagen toen bijna einde leasing was en die prive zou worden overgekocht.
Mijn vader (die in Lokeren woont) bracht de wagen binnen bij de lokale Opel verdeler. Na een dag meldden die trots dat het probleem was opgelost, na het vervangen van 2 injectoren en 2 bussen dieselcleaner. Factuur: 1200 EUR + btw (2x 400 EUR + btw van injectoren en werkuren) Bij vertrek inderdaad geen rook meer. 2 dagen nadien (toen de dieselcleaner was uitgewerkt) begon het probleem gewoon opnieuw. Mijn vader belt (ietwat teleurgesteld) naar de verdeler. Hun antwoord was dat de andere injectoren ook moesten vervangen worden, dus weer 1200 EUR + btw in het vooruitzicht.
Vanaf toen geloofde ik hun verhaal niet meer: 4 injectoren stuk na zo'n kilometerstand? Dat leek me net iets te veel toeval...
Ik heb mij er even mee gemoeid en de wagen naar een onafhankelijke garage gebracht waar ik al 10 jaar klant ben. (garage Pieters in Oostkamp) Conclusie van hun onderzoek: de EGR klep bleef hangen en aan de 2 niet vervangen injectoren is er helemaal niets mis. Wagen is hersteld en probleem is nu wel opgelost en dit voor een bedrag dat veel lager ligt dan de eerste factuur...
Een verhaal van hoe een merkverdeler even snel wat geld wil verdienen zonder het probleem echt te onderzoeken. Mijn vader gaat het daar trouwens niet bij laten, hij plant een bezoekje aan de zaak met de kapotte EGR klep. Wordt vervolgd dus...
Een bedrijfswagen van mijn vader (Opel Corsa CDTI 1.3 met 65000 km en 5 jaar oud) had de laatste tijd last van overmatig roken bij koude start, stationair onregelmatig draaien en plots verlies van power tijdens het rijden. Ik raadde hem aan er even naar te laten kijken, aangezien de wagen toen bijna einde leasing was en die prive zou worden overgekocht.
Mijn vader (die in Lokeren woont) bracht de wagen binnen bij de lokale Opel verdeler. Na een dag meldden die trots dat het probleem was opgelost, na het vervangen van 2 injectoren en 2 bussen dieselcleaner. Factuur: 1200 EUR + btw (2x 400 EUR + btw van injectoren en werkuren) Bij vertrek inderdaad geen rook meer. 2 dagen nadien (toen de dieselcleaner was uitgewerkt) begon het probleem gewoon opnieuw. Mijn vader belt (ietwat teleurgesteld) naar de verdeler. Hun antwoord was dat de andere injectoren ook moesten vervangen worden, dus weer 1200 EUR + btw in het vooruitzicht.
Vanaf toen geloofde ik hun verhaal niet meer: 4 injectoren stuk na zo'n kilometerstand? Dat leek me net iets te veel toeval...
Ik heb mij er even mee gemoeid en de wagen naar een onafhankelijke garage gebracht waar ik al 10 jaar klant ben. (garage Pieters in Oostkamp) Conclusie van hun onderzoek: de EGR klep bleef hangen en aan de 2 niet vervangen injectoren is er helemaal niets mis. Wagen is hersteld en probleem is nu wel opgelost en dit voor een bedrag dat veel lager ligt dan de eerste factuur...
Een verhaal van hoe een merkverdeler even snel wat geld wil verdienen zonder het probleem echt te onderzoeken. Mijn vader gaat het daar trouwens niet bij laten, hij plant een bezoekje aan de zaak met de kapotte EGR klep. Wordt vervolgd dus...
Comment