Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering veel vermogen jonge bestuurder ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Dus als ik een random iemand, of een vriend laat rijden, moet ik dat vermelden?
    Nee, maar als je zoon de gebruikelijke bestuurder is, en dat staat niet mee in de polis, dan is dat fraude, en kunnen ze de schade terug vorderen.
    Zal niet gebeuren bij een parkeerdeuk, maar wel als de bedragen iets groter zijn. Dan stellen ze links en rechts een paar vragen (werkgever, collega's, buren,...)

Maar geef toe, als beginnend chauffeur is het toch onverantwoord om direct met een M3 te rijden. Je bent jong, je experimenteert eens, en met wat geluk is het alleen blikschade.

Draai de zaak eens om. Je start een verzekeringsfirma, en een kerel van 19 staat voor je neus met een M3 en wil die omnium verzekeren.... Dat ga ik, zelfs niet doen voor 10.000€
    Daarenboven is ca 30% van de mremie taksen en commissie, dus daar dek je geen schade mee.

Comment

Bij DVV wordt mijn polis gekoppeld aan die van m'n vader, met mij als hoofdbestuurder. Hierdoor betaal ik nog altijd weinig.
      Note: wij zitten er wel met alles.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Nee, maar als je zoon de gebruikelijke bestuurder is, en dat staat niet mee in de polis, dan is dat fraude, en kunnen ze de schade terug vorderen.
        Zal niet gebeuren bij een parkeerdeuk, maar wel als de bedragen iets groter zijn. Dan stellen ze links en rechts een paar vragen (werkgever, collega's, buren,...)

Maar geef toe, als beginnend chauffeur is het toch onverantwoord om direct met een M3 te rijden. Je bent jong, je experimenteert eens, en met wat geluk is het alleen blikschade.

Draai de zaak eens om. Je start een verzekeringsfirma, en een kerel van 19 staat voor je neus met een M3 en wil die omnium verzekeren.... Dat ga ik, zelfs niet doen voor 10.000€
        Daarenboven is ca 30% van de mremie taksen en commissie, dus daar dek je geen schade mee.
        De gebruikelijke bestuurder... No way dat die dat kunnen te weten komen.
        Maar natuurlijk is dit slechts hypothetisch, dat gaat echt niet gebeuren hier , een beginnend bestuurder moet beginnen met onder de 100pk imo. Ik wil gewoon aantonen dat het kan, en dat ze er niets kunnen aan doen.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Akkoord, maar dan doe je aan discriminatie tegen jonge bestuurders
          Nee ik bedoel gewoon dat ik voor mijn oude diesel te laten verzekeren veel moet betalen omdat ik jong ben, en ze kijken naar de cilinderinhoud wat totaal fout is. Vroeger was dat misschien wel correct maar nu de nieuwe Fiesta bijvoorbeeld, uit een 1.0 halen ze ook al 125pk uit en daarmee kun je ook al wat toeren mee uithalen.

Comment

Ik spreek over BA verzekeringen
            -Indien je ouder(s) met hun BRAND, AUTO (+eventuele extra's) overgaan naar een maatschappij zal jij die 240pk wel verzekerd krijgen rond de €1000 BA, omnium durf ik mijn hand niet in het vuur steken.

Op mijn 20ste had ik 300pk en enkele ezels op mijn naam staan voor €520 als 2dewagen....welgeteld 85meter met op de openbare weg geweest op 3maanden lekker handige inkomsten voor de overheid en verzekering.
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Ik spreek over BA verzekeringen
              -Indien je ouder(s) met hun BRAND, AUTO (+eventuele extra's) overgaan naar een maatschappij zal jij die 240pk wel verzekerd krijgen rond de €1000 BA, omnium durf ik mijn hand niet in het vuur steken.

Op mijn 20ste had ik 300pk en enkele ezels op mijn naam staan voor €520 als 2dewagen....welgeteld 85meter met op de openbare weg geweest op 3maanden lekker handige inkomsten voor de overheid en verzekering.
              Het punt is ik heb 90 pk en betaal ook veel aan verzekering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Als Geld geen probleem is krijg je alles verzekerd .
                Feit.
                Ik kreeg wel 231 pk verzekerd op mijn 23 jaar.
                Zij het wel tegen €1200.

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Bij DVV wordt mijn polis gekoppeld aan die van m'n vader, met mij als hoofdbestuurder. Hierdoor betaal ik nog altijd weinig.
                Note: wij zitten er wel met alles.
                Inderdaad, is een 'voordeel' van de DVV.

Comment

zijn andere verzekeringen ook hoor die een lage premie aanbieden: mijn dochter haar Polo is verzekerd voor 401€/jaar BA+rechtsbijstand en bestuurder, polis staat op mijn naam met haar als hoofdbestuurder, na 3 jaar rijervaring(tijdelijk rijbewijs meegeteld) wordt de polis op haar naam gezet en blijft ze op bonus malus 0 staan
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Een Astra 240pk omnium? Hallo dat ding is waarschijnlijk van 2007 ofzo? Dus zal enkel ba zijn. En dat is idd veel pk's voor die leeftijd

Comment

Ik had het niet beter kunnen verwoorden
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
                        Fraude vind ik nu wel wat overdreven, als je als jonge gast gewoon een iets of wat snelle wagen wilt maar je krijgt hem niet verzekerd...
                        Wat kun je dan doen, tis niet zo dat elke eigenaar van een "pk monster" ook zo zal rijden.
                        Het klinkt misschien onrechtvaardig maar het is niet overdreven. Je zegt het zelf... Als je het niet kan verzekeren als jongere wil zeggen dat je het niet kan kopen... Het kan goed zijn dat jij met een PK monster deftig zal rijden maar de verzekering vindt het een risico. En daarom die hoge bedragen...

Als je occasioneel bestuurder bent (+ nog thuis woont bij de ouders) van de wagen is er geen probleem om hem op naam van je ouders te zetten. Maar als je er dagelijks mee wil rijden of het is uw wagen dan heb je een probleem bij een ernstig ongeval... Binnen een aantal jaren zit je in een categorie dat de verzekering er niet meer moeilijk over doet. Even op de tanden bijten... Kijk even achterom... waar is de tijd dat je een brommer wilde, waar je een rijbewijs wilde,... alles op zijn tijd
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Het klinkt misschien onrechtvaardig maar het is niet overdreven. Je zegt het zelf... Als je het niet kan verzekeren als jongere wil zeggen dat je het niet kan kopen... Het kan goed zijn dat jij met een PK monster deftig zal rijden maar de verzekering vindt het een risico. En daarom die hoge bedragen...

Als je occasioneel bestuurder bent (+ nog thuis woont bij de ouders) van de wagen is er geen probleem om hem op naam van je ouders te zetten. Maar als je er dagelijks mee wil rijden of het is uw wagen dan heb je een probleem bij een ernstig ongeval... Binnen een aantal jaren zit je in een categorie dat de verzekering er niet meer moeilijk over doet. Even op de tanden bijten... Kijk even achterom... waar is de tijd dat je een brommer wilde, waar je een rijbewijs wilde,... alles op zijn tijd
                          Dat laatste is ook een beetje mijn motto

En ja je hebt gelijk, wanneer je 25 of zoiets bent zal de kost van de verzekering wel dalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            De gebruikelijke bestuurder... No way dat die dat kunnen te weten komen.
                            Maar natuurlijk is dit slechts hypothetisch, dat gaat echt niet gebeuren hier , een beginnend bestuurder moet beginnen met onder de 100pk imo. Ik wil gewoon aantonen dat het kan, en dat ze er niets kunnen aan doen.
                            Ik zou niet te zeker zijn, jammer genoeg ken ik al 2 vrienden die alle schade hebben moeten terug betalen (verkoop woning als gevolg) na een ernstig ongeval waar de kids chauffeur waren, ze gaan tegenwoordig zeer ver met onderzoeken als het om veel geld gaat (gewonden met blijvend letsel enz.)
                            Onze 5 gasten hebben steeds op eigen naam verzekerd geweest, dat kost hen wat maar ze leren dan gelijk dat de gebraden kippen niet binnenvliegen en zijn wat bescheidener in hun pk keuze, wij slapen dan ook wat geruster ;-)
                            Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                            My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

dezelfde discussie gehad hier thuis ooit. Onze conclusie was, zolang je op hetzelfde adres woont als je ouders is er niet echt een groot risico. Eens je op jezelf woont of je gaat samenwonen met vriend of vriendin en dus je domicilie wijzigt, dan moet je eigelijk de verzekering van je voertuigen ook op dat adres zetten en dus op je eigen naam.

In mijn geval;

Golf 2 GTI; eerste auto, verzekering stond op mijn pa zijn naam met mezelf als courant bestuurder.

Opel corsa B 1.0: tweede auto, verzekering op mijn naam wegens samenwonen. Van mijn verzekeraar gedaan gekregen dat ik start op bonus malus 0.

Kawasaki gpx600r: eerste moto, verzekering op mijn naam in combinatie met de Opel. Idem BM 0

BMW F800R; vervanging eerste moto, opel verkocht, dus geen combinatie. BM 0

Golf 2 GTD intercooler: combinatie met BMW, BM 0, joker verkregen.

en dan zijn we nu op het heden aangekomen, een vw vento bijgekocht om mijn GTD te sparen. Dus gevraagd voor speciaal tarief voor 15000km per jaar gecombineerd over 3 voertuigen(bmw, gtd, vento), intussen 26 jaar en de premie zou dus sowieso al zakken. Blijbaar moet je dat toch steeds zelf gaan vragen.
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Hangt ervan af welke verzekeringskantoor je gaat... Op mijn 20ste had ik mijn eerste eigen auto (BMW E65 730dA 155 kW), ik heb op tientallen plaatsen offertes laten opmaken. Allemaal veel te duur (2500 - 3000 euro), vervolgens de kleinere makelaars bezocht en met succes. Op m'n 20ste betaalde ik voor 155 kW een goeie 1550 euro per jaar. Nu 4 jaar later, rij ik met een E38 730dA van 1999 en betaal ik per jaar 501 euro... Ik sta wel bonus malus -1

Comment

Raar... Je onderschrift zegt wel iets anders...
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

mijn vrouw haar eerste auto verzekerd voor 488€. 2148cc cdi(turbo) met 117pk. zij (28j) als hoofdbestuurder, ik (36j) als 2de bestuurder.
                                    voor men golf 1.6D met de volle 55pk betaal ik iets van 350€. leeftijd en rijervaring speelt dus niet altijd een rol, aangezien men vrouw weinig rijervaring heeft terwijl ik al 15jaar rijd en BM0 sta.

voor men dodge (5.2V betaalde ik slechts 209€ verzekering als lichte vracht. nogthans 3x zoveel vermogen en 3xzoveel cilinderinhoud als de golf en toch betaalde ik die 50% minder. (golf als primaire kilometervreter en de dodge als weekendauto). als jonge chauffeur moet je daar eventueel ook eens voor gaan zien. een gewoon daily weinig pk autootje voor in de week, en een leuke auto als alternatief. bespaard je ook nog een hoop brandstof

ik heb heel lang geleden als 22-23jarige een ford capri 2.0S 101pk (sportcoupé en risicowagen door rwd) verzekerd gekregen. daarboven nog een honda fireblade 900rr. allemaal geen probleem en niet overdreven duur
                                    Last edited by ; 11/08/2015, 07:58.

Comment

Working...
                                    X