Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gesprongen distributieketting Opel Zafira 70000 km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gesprongen distributieketting Opel Zafira 70000 km

    Hallo

    onze Zafira 1.6 ecoflex van nov 2013 :
    reeds 7 weken ligt onze motor open bij erkende Opel dealer. Eind maart groot onderhoud gehad begin mei plots gesprongen ketting . Dit zonder aangifte op boordcomputer. Expertise zegt : onvoldoende smering!
    Tevens hadden wij melding ontvangen om de leidingen te laten controleren voor fabricage fout. Deze afspraak ging plaats vinden half mei.
    dezelfde expertise zegt : er zijn nieuwe leidingen . Terwijl wij via de Fleet kunnen zien dat dit niet gebeurt was.

    wij horen nu reeds van 2 mensen die we kennen (garagisten) dat een ketting niet hoort te springen op 70000 km . Opel verhaalt het direct dat we "iets over de kms zijn gegaan" dus houden zij hun handen ervan af .
    Totale kost : +\_ 8000€ incl nieuwe motor en werkuren

    Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt ........

  • #2
    Wat schrijft de fabricant voor ivm de distributieketting? of is het een riem?

    Comment


    • #3
      An Alvast bedankt voor je reactie.!
      we vinden niets terug ivm onderhoud distributie kettingen ..... Dus staan we een beetje met ons rug tegen de muur. Wij kunnen enkel aantonen dat wij 5 weken ervoor groot onderhoud hebben gedaan . Verder kregen wij niets van melding dat er geen olie genoeg aanwezig was! Ook dit kan men niet uitlezen volgens Opel.maar toch word de schuld bij ons gelegd , en dit terwijl we keurig op onderhoud gingen en in de helft van mei binnen moesten voor nazocht op de lturbo leidingen .want dit ging over een fabricage fout gaan.
      Gr

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Std Bekijk Berichten
        Hallo

        onze Zafira 1.6 ecoflex van nov 2013 :
        reeds 7 weken ligt onze motor open bij erkende Opel dealer. Eind maart groot onderhoud gehad begin mei plots gesprongen ketting . Dit zonder aangifte op boordcomputer. Expertise zegt : onvoldoende smering!
        Tevens hadden wij melding ontvangen om de leidingen te laten controleren voor fabricage fout. Deze afspraak ging plaats vinden half mei.
        dezelfde expertise zegt : er zijn nieuwe leidingen . Terwijl wij via de Fleet kunnen zien dat dit niet gebeurt was.

        wij horen nu reeds van 2 mensen die we kennen (garagisten) dat een ketting niet hoort te springen op 70000 km . Opel verhaalt het direct dat we "iets over de kms zijn gegaan" dus houden zij hun handen ervan af .
        Totale kost : +\_ 8000€ incl nieuwe motor en werkuren

        Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt ........
        Klopt wel,mijne liggen er nu 180.000km op,daarbij een ketting moet volgens mij niet vervangen worden,een riem daarentegen wel,dus nogmaals,zeker van dat het een ketting is en geen riem??

        Comment


        • #5
          200% zeker . Dit blijkt ook uit het expertise verslag ... " de ketting is gesprongen door te weinig smering"

          Comment


          • #6
            Opel wir leben autos.

            Comment


            • #7
              Een ketting is onderhoudsvrij dus kunnen ze het argument van te laat binnen voor onderhoud niet gebruiken. Raadpleeg uw verzekeraar of u rechtbijstand kan krijgen want anders wordt dit een spelletje zonder einde.

              Comment


              • #8
                Ge zit toch nog in de garantieperiode? En op 70k hoort een ketting niet te springen. Zal imo wel een productiefout zijn waar ze zich proberen uit te lullen.

                Spreek uw rechtsbijstand eens aan.

                Comment


                • #9
                  Het gaat om een firmawagen. Maar toch wilt Opel en de leasing het verhalen op mij. Terwijl ik alles heb gedaan wat ik moest qua onderhoud etc

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Std Bekijk Berichten
                    Het gaat om een firmawagen. Maar toch wilt Opel en de leasing het verhalen op mij. Terwijl ik alles heb gedaan wat ik moest qua onderhoud etc
                    Santé mijn ratje..als je op tijd onderhoud laat uitvoeren,hebben ze toch geen poot om op te staan?,Ieder geval zoals reeds meermaals vermeld,ik zou toch een advocaat raadplegen en mij niet zomaar naar de sllachtbank laten leiden..

                    Comment


                    • #11
                      Achterstallig onderhoud kunnen ze uw toch niet aanwrijven gezien ge nog niet zolang geleden een volledig groot onderhoud hebt laten doen. Wsl is daar iets misgelopen en proberen ze dat in u schoenen te schuiven.

                      Comment


                      • #12
                        Distributiekettingen horen zeker niet kapot te springen aan die km.stand. Als Opel en de Leasingmaatschappij blijven voet bij stuk houden onafhankelijk expert aanstellen...
                        New Swift Sport:
                        Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

                        Top Gear

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door john320D Bekijk Berichten
                          Distributiekettingen horen zeker niet kapot te springen aan die km.stand. Als Opel en de Leasingmaatschappij blijven voet bij stuk houden onafhankelijk expert aanstellen...
                          Distributie Kettingen horen enkel kapot te springen bij 4 cilinder bmw's

                          Comment


                          • #14
                            Dat denk ik ook @david67

                            mijn stelling was : moet ik iedere keer als mijn wagen op onderhoud is geweest alles dubbel controleren . Dit terwijl ik niets van auto's afweet. Mijn olie peil controleer ik zelf regelmatig zelfs nog op de dag en het moment van de panne. Ook touring heeft dit dan ook gecontroleerd. Dit was volkomen normaal.

                            Comment


                            • #15
                              Onze zafia telde 4 cilinders ..... En dan nog is het toch aan de dealer/mechanieker dit alsnog te controleren? Om te vragen om even te wachten voor controle moet ik het niet doen want dit zit in de leasing. Dus blijft het bij mij een groot? waarom dit na 5 weken onderhoud plots is kunnen gebeuren zonder enig teken.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Std Bekijk Berichten
                                wij horen nu reeds van 2 mensen die we kennen (garagisten) dat een ketting niet hoort te springen op 70000 km . Opel verhaalt het direct dat we "iets over de kms zijn gegaan" dus houden zij hun handen ervan af .
                                Totale kost : +\_ 8000€ incl nieuwe motor en werkuren
                                Zeer belangrijke vraag in deze kwestie: op hoeveel km stond het onderhoudsinterval? En op hoeveel heeft hij echt onderhoud gekregen? Als een fabrikant zegt dat je om de 20.000 km onderhoud moet doen en je geeft zijn eerste onderhoud na 24.000 km, schend je in theorie de verkoopsvoorwaarden van de garantie en kunnen zij bij een motorprobleem weigeren om garantie te geven. Ik trek geen partij voor Opel wel te verstaan, maar die voorwaarden en die onderhoudsintervallen staan er niet voor niets...
                                sigpic

                                http://www.streamlinecarcare.be

                                lakbehandelingen voor voertuigen

                                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                  Zeer belangrijke vraag in deze kwestie: op hoeveel km stond het onderhoudsinterval? En op hoeveel heeft hij echt onderhoud gekregen? Als een fabrikant zegt dat je om de 20.000 km onderhoud moet doen en je geeft zijn eerste onderhoud na 24.000 km, schend je in theorie de verkoopsvoorwaarden van de garantie en kunnen zij bij een motorprobleem weigeren om garantie te geven. Ik trek geen partij voor Opel wel te verstaan, maar die voorwaarden en die onderhoudsintervallen staan er niet voor niets...
                                  Die onderhoudsinterval is ook relatief zulle, vooral bij opel. Heb het ook ondervonden met mijne movano. Het onderhoud wordt voorgeschreven om de 40.000 km. Maar ik ga telkens om de 15.000
                                  Toen begin dit jaar de versnellingsbak begin dit jaar de geest gaf was dat aan 40.000 km en na het laatste onderhoud had ik nog geen 10.000 km gereden.
                                  Maar omdat ik een 2015 nog geen onderhoud had laten doen (was in janiuari) moest ik een groot onderhoud laten doen of opel wou ook niet tussenkomen.
                                  Ondertussen merk ik dat de versnellingsbak opnieuw in de soep aan te draaien is en zitten nog niet aan 50.000 km

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                    Die onderhoudsinterval is ook relatief zulle, vooral bij opel. Heb het ook ondervonden met mijne movano. Het onderhoud wordt voorgeschreven om de 40.000 km. Maar ik ga telkens om de 15.000
                                    Toen begin dit jaar de versnellingsbak begin dit jaar de geest gaf was dat aan 40.000 km en na het laatste onderhoud had ik nog geen 10.000 km gereden.
                                    Maar omdat ik een 2015 nog geen onderhoud had laten doen (was in janiuari) moest ik een groot onderhoud laten doen of opel wou ook niet tussenkomen.
                                    Ondertussen merk ik dat de versnellingsbak opnieuw in de soep aan te draaien is en zitten nog niet aan 50.000 km
                                    Relatief of niet, voor het interval gaan is geen probleem, erna gaan is de constructeur gewoon een reden geven om niet meer te hoeven tussenkomen.
                                    sigpic

                                    http://www.streamlinecarcare.be

                                    lakbehandelingen voor voertuigen

                                    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                    Comment


                                    • #19
                                      Het vreemde is (dit weten we via de Fleet verantwoordelijke) dat de dealer gevraagd heeft aan Opel Belgium om tijdens het laatste onderhoud een nieuwe ketting te mogen steken. Opel belgium reageerde dat dit zeker nog niet aan de orde was bij zo weinig km

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Std Bekijk Berichten
                                        Het vreemde is (dit weten we via de Fleet verantwoordelijke) dat de dealer gevraagd heeft aan Opel Belgium om tijdens het laatste onderhoud een nieuwe ketting te mogen steken. Opel belgium reageerde dat dit zeker nog niet aan de orde was bij zo weinig km
                                        Als je hier een bewijsje van hebt, dan heb je ze serieus bij hun kloten
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment

                                        Working...
                                        X