Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automa sport: frauduleuze verkoper?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• automa sport: frauduleuze verkoper?

Hallo,

Een vriend van me wilde een auto gaan bekijken die hij gevonden had op mobile.de.

Een korte inspectie van het zoekertje lijkt alvast niet veel goeds te voorspellen...
    De annonce is veel te goedkoop, de wagen wordt verkocht in Nederland maar een verdere kijk op streetview geeft gewoon een woonhuis als adres, de foto's lijken computer-rendered, ....

De minisite binnen mobile.de van deze verkoper ziet er als volgt uit:

allen veel te goedkoop, niet geloofwaardig....

Iemand ervaring met deze verkoper? Andere informatie?

thx,
    Tijs

De meeste prijzen lijken mij idd wel aan de lage kant. Tznzij ze mss excl btw zijn.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Een echt frauduleuze verkoper blijft niet adverteren op mobile. Neem anders eens je telefoon en bel ernaar in plaats van onmiddellijk fraude te gaan schreeuwen op een forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
        Een echt frauduleuze verkoper blijft niet adverteren op mobile.

Ben je daar zeker van, Diabolic? Er is toch echt wel iets scheefs aan deze advertenties...trouwens: hoeveel 2 de hands zaken (met een showroom vol dure bakken, aston martin, jags,...) ken jij ZONDER eigen webstek?

(je tip van de telefoon te pakken is een goede tip, ware het niet dat de nummers niet actief zijn....hetgeen wel te verwachten was want zowel de fax, de vaste als de mobiele telefoon zijn dezelfde nummers....)

teizman

Comment

Ik heb op mobile al regelmatig zulke verkopers gemeld en die waren binnen de 2/3 dagen weg.

Comment

alsook dit zoekertje op Mobile is weg
            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
              Ben je daar zeker van, Diabolic? Er is toch echt wel iets scheefs aan deze advertenties...trouwens: hoeveel 2 de hands zaken (met een showroom vol dure bakken, aston martin, jags,...) ken jij ZONDER eigen webstek?

(je tip van de telefoon te pakken is een goede tip, ware het niet dat de nummers niet actief zijn....hetgeen wel te verwachten was want zowel de fax, de vaste als de mobiele telefoon zijn dezelfde nummers....)

teizman

Het is blijkbaar een oplichter want zijn account is volledig weg.

Comment

Gelukkig maar.... smeerlappen zijn het!
                (ikzelf bijna slachtoffer geworden van Dirk De Belder, alias Patrick Vandenberghe!...ik ben dus op mijn hoede)

teizman

Comment

Ik snap niet dat mobile.de een account geven aan dergelijke oplichters. Als handelaar moet je alle gegevens doorgeven om een pro account te krijgen.

Comment

Hoe moet mobile weten dat ge een oplichter zijt? Als gij een btw-nummer doorgeeft en alle andere gegevens van een (spook)firma kunnen ze niet weten dat zo iemand slechte bedoelingen heeft.

Comment

gouden regel nooit vergeten: als het te goed klinkt om waar te zijn dan is het ook gewoon te goed en bijgevolg geen aandacht aan schenken

Comment

Automa is blijkbaar nog wel actief op autoscout24.nl. Het telefoonnummer dat overal gegeven wordt is een mobiel nummer, het bedrijf heeft weliswaar een KvK nummer (ingeschreven als "winkel voor tweedehands goederen, zijnde geen kleding) maar nog niet eens een website. "If it walks like a duck..."

Comment

Working...
                        X