Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn laatste ervaring met mijn Peugeot garage (en eerste bij Midas)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Anders ff overdrijven. Het zou heel mooi zijn van Peugeot dat ze die kosten van midas zouden terugbetalen, dan mag hij echt blij zijn. Iedereen maakt fouten.
    Hier moet ik toch es goed mee lachen. "Iedereen maakt fouten" is geen excuus.

Wa gade er van denken als uwe dokter dat tegen u moet zeggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Die zeggen dat. Dokters hebben een prestatieverbintenis, geen resultaatsverbintenis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        Die zeggen dat. Dokters hebben een prestatieverbintenis, geen resultaatsverbintenis.
        De vraag was of ge daar content van zou zijn.

Comment

Ahja want je kan een wagen gaan vergelijken met uw gezondheid. Je kan hier toch moeilijk een schadevergoeding gaan vragen aan Peugeot omdat ze een foute diagnose hebben gemaakt die nog niet uitgevoerd is. Moest ze uitgevoerd zijn, was een andere zaak. Gwn diagnose en midas kosten terugbetalen en ik vind dat een mooie geste. Sommige kunnen hier nogal dramatiseren hoor.

Comment

De vraag was of ge daar content van zou zijn.
            Tuurlijk niet. Ik zou daar nogal een braderie maken bij die garage. Maar feit is dat dokters dat zeggen/doen.

Comment

Geld terug van de diagnose is alles wat je kan realistisch gezien kan eisen toch?

Dat van die reparatie in garantie daar zou ik geen geld voor terug verwachten. Er is dan wel een jaar garantie op het onderdeel, maar dat onderdeel is niet defekt...

Ben blij dat je voor een second opinion bent gegaan, voor de rest nog veel zorgenloze kms gewenst maar zeker .

Comment

neen, zou mooi zijn mochten de distributie eens deftig nakijken en die kosten op zich nemen. Een auto die nog maar recent zijn distributie heeft gewisseld (zoals hier), mag dergelijk probleem niet tegenkomen. Dus ofwel heeft men iets niet vervangen (spanrol bijvoorbeeld) wat vervangen had moeten worden, ofwel iets slecht gemonteerd. Grootste kost aan distributieriem is niet de distributieset maar wel de werkuren. Daarom dat ik het maar raar vind dat midas er maar zo weinig geld voor vraagt...
                www.peugeotforum.be

Comment

alsof meneer doktoor er altijd op zit met zijn diagnose

Betrouwbaarheid[bewerken]
                  In wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat een huisarts bij een patiënt met een 'echte ziekte', zoals galstenen, bloedarmoede of een maagzweer, na 1 consult slechts in ongeveer 50% van de gevallen een volledig juiste diagnose stelt. Internisten scoorden met 54% overigens niet duidelijk beter[3]. Bij obducties moet de klinische diagnose die voor het overlijden gesteld was vaak worden herzien, en blijkt in een niet te verwaarlozen percentage zelfs helemaal fout te zijn geweest. Zo bleek in een onderzoek van 2006, waarbij van in het ziekenhuis overleden patiënten de klinische doodsoorzaak zoals vermeld op het overlijdensformulier werd vergeleken met de resultaten van obductie daarna, de helft (25 van 52) van de hartinfarcten te zijn gemist en was in 9 van 36 gevallen ten onrechte de diagnose hartinfarct gesteld[9]. In een ander groot onderzoek (2479 obducties) werd bij 39,7% van de gevallen een belangrijke onverwachte bevinding gedaan die bijgedragen had aan de dood van de patiënt[10].

gepikt van wiki

als je met pijn aan uw goesting naar de dokter gaat, krijg je een ziekte opgespeldt met d t of dt
                  Last edited by bobo; 14/08/2015, 15:58.

Comment

Een schadevergoeding gaan eisen lijkt me inderdaad volledig buiten proportie (tenzij de betreffende persoon mij kan verklaren welke schade ik juist geleden heb?).
                    De factuur van 115€ van Midas teugbetaald krijgen lijkt mij ook redelijk onwaarschijnlijk.

Wat ik wel overweeg is effectief een nazicht van de distributieriem vragen. (Op hun kosten)

Over de prijs van Midas: op de factuur staat "Caler distribution" en hij vertelde me dat ze niet alles gedemonteerd is dat nodig is voor het effectief vervangen. Vandaar dat ik niet de volle prijs heb betaald.
                    Last edited by ; 14/08/2015, 16:10. Reden: typfouten

Comment

Distributieriem is een vitaal onderdeel voor de motor. Algemene regel is dat een distributieriem die los is geweest niet meer herbruikt mag worden. Als er een tand is hersprongen moet de riem losgemaakt worden om de distributie terug juist te zetten en had Midas in principe een nieuwe riem moeten plaatsen. Ook geen foutloos parcours dus van Midas.

Comment

Eerlijk gezegd zou ik me momenteel meer zorgen maken over de staat van de spanrol ipv die 170 Euro. Ik zou aan de garage vragen of ze het kosteloos in orde willen brengen... DIt vele liever dan centen terugkrijgen en binnenkort met een defecte motor te zitten. Normaal heb je een jaar garantie op werkuren en onderdelen (alzo was het toch bij Renault, ik vermoed dat dit bij Peugeot ook zo is)

Comment

Met hoe de situatie nu is voor de topicstarter zou ik al tevreden zijn en gewoon niet meer teruggaan naar de dealer wegens de verkeerde diagnose. Hoe meer je rammelt aan de kooi hoe beter ze u in dat geval zullen onthouden, en denk niet dat dit positief zal zijn. In geval van een toekomstig probleem en er wordt opnieuw een hoge herstelkost opgemaakt hoe gerust zou je dan zijn? Ik denk totaal niet...

En euh, een volledige check-up van de wagen zou in mijn ogen zeker niet misplaatst zijn. Pas naar de garage gaan bij problemen vind ik nu ook niet helemaal aangewezen, tenzij de onderhoudsperiodes minutieus opgevolgd worden.

Comment

Ze kunnen je alles wijsmaken wat ze willen als je er geen bal verstand van hebt.
                            Misschien hadden ze wel een mooi nieuw stock modelletje in gedachten voor jou.

Comment

Voorlopig laatste update:

Ik kan men distributiriem onder garantie gaan laten nakijken bij een peugeotgarage naar keuze.

Moest er iemand een peugeot garage kunnen aanraden (regio Brussel) die iets betrouwbaarder is, graag

Comment

Working...
                              X