Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen service bij BMW Meerschman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Geen service bij BMW Meerschman

    Even mijn slechte ervaring bij BMW Meerschman delen:

    In 2008 koop ik er een nieuwe 520 twv 44000 €. 5 jaar gaat die daar op onderhoud. In 2013 koop ik een andere wagen, een X5 jaarwagen uit Duitsland. Deze gaat weer op onderhoud bij Meerschman (Zottegem).

    Op deze wagen zit nog 2 jaar garantie (Duitse garantie) en er komen elektrische problemen aan: inklapbare trekhaak en glasdak. Ik laat de diagnose maken bij Meerschman (2 keer 65 €) en geef dit door aan de BMW dealer in Duitsland. De herstellingskosten (+- 3500 €) worden goedgekeurd en mogen door Meerschman uitgevoerd worden.

    Meerschman moet enkel een dossier openen en dat weigeren ze. Eerst zegt men ok het is goed, maar het geld moet eerst op onze rekening staan. Ok voor mij. Maar toch doen ze niks. Ik mail 2 keer naar de zaakvoerder met de vraag of ze nu gaan herstellen en wacht telkens 2 tot 3 weken. Gewoon geen antwoord gekregen...

    Een klant die reeds voor 50000 € gekocht heeft mag toch wel iets meer service verwachten zou ik denken. In Duitsland begrijpen ze totaal niets van de houding van Meerschman maar herstellen ze de wagen wel met de glimlach. Ook zij moeten zo een dossier indienen trouwens.

    Mij zien ze dus nooit meer terug bij Meerschman en ik raad deze dealer niemand aan. Mijn vrouw moest al niets hebben van die garage wegens negatieve ervaringen in het verleden, en nu heb ik er ook genoeg van.

  • #2
    Amai...
    Da's inderdaad genoeg reden om ergens anders te gaan.

    Comment


    • #3
      Is een beetje hetzelfde als banden kopen in Auto5 en dan naar je garage gaan en vragen om ze te monteren.
      Dat ze niet staan te springen om iets dat van bij hen niet komt, te gaan herstellen onder garantie, kan ik ergens wel begrijpen. Maar het is ook niet goed te praten. Het is hun huismerk, en je was al klant bij hen. Een reden te meer om zich wat klantvriendelijker op te stellen.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #4
        Een goed draaiende garage kan zich permitteren om zulke praktijken niet te aanvaarden. En dat doen ze blijkbaar. Nu je hebt daar ooit eens een auto gekocht voor 44.000 euro 8 jaar geleden. Toen hebben ze iets kunnen verdienen, maar da's ook niet om naar huis te schrijven.
        Ik hoor eigenlijk altijd positieve commentaren van Meerschman ten opzichte van hun klanten.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik hoor eigenlijk altijd positieve commentaren van Meerschman ten opzichte van hun klanten.
          Maar niet van de klanten ten opzichte van Meerschman ?

          Comment


          • #6
            is duitsland ver rijden voor die herstelling? t is toch al een grapje van 3500€ dus al de moeite om iets voor te doen.
            ik zou het daar laten herstellen en na de herstelling nog eens een mailtje naar meerschman sturen waarin je zegt dat de auto in duitsland hersteld werd en dat je hen vanaf nu dus ook niet meer nodig heb voor alle volgende onderhouden (op onderhoud verdienen ze toch het meeste?).
            laat bij die dealer in duitsland dan ook maar goed horen dat je na enkele weken contact zoeken, steeds genegeerd werd bij je belgische dealer (die zal het met plezier melden aan BMW zelve).

            ik reed vroeger altijd met renault leasewagens. deed tussen de 3-3500km/week en kwam binnen de 2maand voor onderhoud. met de laatste wagen 11keer in de garage geweest op 12maand. ik hoefde zelf men nrplaat niet meer te geven, men naam was voldoende en ze gingen alles met de leasemaatschappij regelen.
            op een dag reed ik met mijn dodge naar de keuring en werd afgekeurd voor een koplamp die troebel was. snel vervangen door een andere en ging naar auto5 om de lamp te laten afregelen. die waren in verlof.
            en toen dacht ik aan men garage die eigenlijk op weg was naar de keuring. ff binnengesprongen of ze men lamp konden regelen. werd wandelen gestuurd terwijl er echt niet veel volk bezig was daar. ze hebben me daar NOOOOOIT meer gezien.
            men kangoo, clio en megane zijn daar allemaal op onderhoud geweest vanaf 20 000km tot 130-160 000km afhankelijk wanneer die werd vervangen. er werd de laatste keer zelf gevraagd of ik de nieuwe auto via hen kon laten leveren als de huidige einde lease ging. dat is er dus niet meer van gekomen.
            voor een leasemaatschappij springen ze, maar als je als gewone klant eens binnenkomt... zulke garages hebben instant afgedaan bij mij.
            en zo ken ik nog een renault dealer. bij men leaseauto sprong een koplamp (dacht de kangoo). ohja, binnenkort toch weer onderhoud. paar dagen later springt de 2de koplamp (in de winter dus al vroeg donker). ik spring een renault garage binnen onderweg en leg hen uit dat ik niks koplamp nog heb. krijg te horen dat ik een afspraak moet maken en pas vanaf volgende week kan komen.
            bij een tankstation zelf 2lampjes gekocht en gemonteerd. de leasemaatschappij toch op de hoogte gebracht toen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Is een beetje hetzelfde als banden kopen in Auto5 en dan naar je garage gaan en vragen om ze te monteren.
            Dat ze niet staan te springen om iets dat van bij hen niet komt, te gaan herstellen onder garantie, kan ik ergens wel begrijpen. Maar het is ook niet goed te praten. Het is hun huismerk, en je was al klant bij hen. Een reden te meer om zich wat klantvriendelijker op te stellen.
            en waar verdienen ze dan het meeste op? op die banden, of het monteren? gemiddeld vragen ze een 10-15€/band voor montage en balanceren. dan hebben ze dus 40-60€ voor iets dat ze makkelijk ergens tussen pakken. met een beetje sjans doen ze het zonder factuur en is het zuiver inkomsten (die kerel die daar rondliep, moeten ze zowieso betalen, of die nu de vloer veegt, of 4banden monteerd maakt niks uit).
            Last edited by ; 27/09/2015, 09:08.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Maar niet van de klanten ten opzichte van Meerschman ?
              Haha.... euhm zo bedoelde ik het eigenlijk.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ger217 Bekijk Berichten
                Even mijn slechte ervaring bij BMW Meerschman delen:

                In 2008 koop ik er een nieuwe 520 twv 44000 €. 5 jaar gaat die daar op onderhoud. In 2013 koop ik een andere wagen, een X5 jaarwagen uit Duitsland. Deze gaat weer op onderhoud bij Meerschman (Zottegem).

                Op deze wagen zit nog 2 jaar garantie (Duitse garantie) en er komen elektrische problemen aan: inklapbare trekhaak en glasdak. Ik laat de diagnose maken bij Meerschman (2 keer 65 €) en geef dit door aan de BMW dealer in Duitsland. De herstellingskosten (+- 3500 €) worden goedgekeurd en mogen door Meerschman uitgevoerd worden.

                Meerschman moet enkel een dossier openen en dat weigeren ze. Eerst zegt men ok het is goed, maar het geld moet eerst op onze rekening staan. Ok voor mij. Maar toch doen ze niks. Ik mail 2 keer naar de zaakvoerder met de vraag of ze nu gaan herstellen en wacht telkens 2 tot 3 weken. Gewoon geen antwoord gekregen...

                Een klant die reeds voor 50000 € gekocht heeft mag toch wel iets meer service verwachten zou ik denken. In Duitsland begrijpen ze totaal niets van de houding van Meerschman maar herstellen ze de wagen wel met de glimlach. Ook zij moeten zo een dossier indienen trouwens.

                Mij zien ze dus nooit meer terug bij Meerschman en ik raad deze dealer niemand aan. Mijn vrouw moest al niets hebben van die garage wegens negatieve ervaringen in het verleden, en nu heb ik er ook genoeg van.
                heb je nu dat geld eerst op de rekening geplaatst of niet ? Snap het toch niet helemaal ; als je zegt dat je daarmee akkoord bent gegaan en dan het niet doet maar toch verwacht dat Meerschman verder doet, dan is er op z'n minst sprake van een al dan niet moedwillig misverstand.

                Los daarvan, de praktijk dat garages die niet willen werken aan wagens die elders zijn gekocht vind ik wel stom en kortzichtig en wijst op een gebrek aan commercieel en professioneel inzicht. Dan kunnen ze wel goed draaien, maar op lange termijn wreekt zich dat toch want er zijn toch meer en meer alternatieven om wagens aan te kopen.

                Comment


                • #9
                  Mailen? Bellen moet je doen...
                  Heb je trouwens contact opgenomen met BMW Bornem over deze zaak?

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb nog al gehoord dat Belgische dealers moeilijk doen over garantie op Duitse wagens. Ik denk dat ze met Belgische premium selection wel moeten herstellen, bij welke dealer je ook gaat.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      Mailen? Bellen moet je doen...
                      Je moet er naartoe gaan en zelf je mond open doen in plaats van elke avond je mailtjes te checken. Ik verbaas mij er altijd over hoe lang sommige mensen wachten om dit te doen als het al zo ver komt. Typisch voor Vlamingen zou ik zeggen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        heb je nu dat geld eerst op de rekening geplaatst of niet ? Snap het toch niet helemaal ;
                        ik vermoed dat de dealer een aanvraag moest doen bij BMW voor die herstelling en dat ze wachten tot ze dat gekregen hebben (van BMW dan)

                        Comment


                        • #13
                          Een dealer moet zelf geld investeren als hij garantie verleent bij bepaalde zaken. Dus zeker niet altijd het geval dat bmw zomaar de dealer vergoedt voor herstellingen onder garantie. Aangezien de wagen uit DE komt zal het niet evident zijn dat bmw BE alles vergoedt. voor meerschman dus verlieslatend en logisch dat ze niet staan te springen.
                          Ben misschien wat bevooroordeeld doordat ik daar 4 auto's heb rijden, een perfecte service krijg, mijn auto's via hen heb gekocht, nooit garantieproblemen heb via hen en de dealer aan iedereen aanraadt!

                          Comment


                          • #14
                            Laat hem herstellen bij de verkoper in Duitsland? Die moeten toch ook garantie geven?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              en zo ken ik nog een renault dealer. bij men leaseauto sprong een koplamp (dacht de kangoo). ohja, binnenkort toch weer onderhoud. paar dagen later springt de 2de koplamp (in de winter dus al vroeg donker). ik spring een renault garage binnen onderweg en leg hen uit dat ik niks koplamp nog heb. krijg te horen dat ik een afspraak moet maken en pas vanaf volgende week kan komen.
                              bij een tankstation zelf 2lampjes gekocht en gemonteerd. de leasemaatschappij toch op de hoogte gebracht toen.
                              De 9 to 5'er bij de leasemaatschappij ligt er waarschijnlijk ook allemaal niet wakker van.

                              Ik kom 100 keer liever in een specialistengarage of algemene garage dan in een merkengarage, daar zijn ze blij dat ze U zien, 'hier is mijnen boterham', bij de merkengarage zijn het ook meestal de 9 to 5'ers die de plak zwaaien tenzij het nog eentje van het uitstervend ras de ouderwetse kleinere merkengarage is waar de patron heel de dag de zaak in de gaten houdt, maar hoeveel zijn er zo nog?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                Een dealer moet zelf geld investeren als hij garantie verleent bij bepaalde zaken. Dus zeker niet altijd het geval dat bmw zomaar de dealer vergoedt voor herstellingen onder garantie. Aangezien de wagen uit DE komt zal het niet evident zijn dat bmw BE alles vergoedt. voor meerschman dus verlieslatend en logisch dat ze niet staan te springen.
                                Ben misschien wat bevooroordeeld doordat ik daar 4 auto's heb rijden, een perfecte service krijg, mijn auto's via hen heb gekocht, nooit garantieproblemen heb via hen en de dealer aan iedereen aanraadt!

                                Bij garantieherstellingen krijgt een dealer meestal de stukken gratis maar moet hij de uren die in de herstelling kruipen op zich nemen. Ergens ook logisch dat iemand die voor de goedkoop een auto in het buitenland koopt en dan komt huilen om garantie bij een Belgische dealer wandelen gestuurd wordt, dat hebben we hier al meerdere keren zien gebeuren op het forum.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Bij garantieherstellingen krijgt een dealer meestal de stukken gratis maar moet hij de uren die in de herstelling kruipen op zich nemen. Ergens ook logisch dat iemand die voor de goedkoop een auto in het buitenland koopt en dan komt huilen om garantie bij een Belgische dealer wandelen gestuurd wordt, dat hebben we hier al meerdere keren zien gebeuren op het forum.
                                  Deel ook deze kijk op de zaak. Heb namelijk vóór de aankoop van mijn 535i rondgekeken, zowel naar PS Duitsland als in België. Kreeg hier te horen dat garantie op een PS die uit Duitsland zelfs NIET dezelfde voorwaarden geniet als in BE. Soms helemaal geen goodwill in BE op Duitse wagens om bovenstaande redenen. Lijkt mij ook logisch.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Waarom zijn Duitse premiums eigenlijk zoveel goedkoper...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ga eens langs bij een andere dealer he, ik ken er ook enkele die van ninove naar st-pieters-leeuw gegaan zijn wegens ontevreden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mijn vader heeft een bouwfirma en vergelijk het altijd hiermee: in Ikea een keuken gaan kopen, zelf in elkaar proberen prutsen (of door hen) en dan aan een gespecialiseerd firma hulp gaan vragen. Moet je eens proberen, leuk antwoord.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X