Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen service bij BMW Meerschman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    @diabolic,
    Ik krijg facturen van die dealer dus ik ben zijn klant.
    Als klant verwacht ik dat ze mijn auto niet alleen onderhouden, maar ook herstellen.
    Volgens mij is dat een normale verwachting. Voila.
    We spreken ook over een wagen van 75000 € nieuwprijs. En een klein onderhoud van 850 € per keer.

    Last but not least, ik hoor continu dat dealers niets meer verdienen aan de verkoop van nieuwe wagens.
    Maar dat ze het moeten hebben van onderhoud en herstelling. Vreemd dan toch deze houding, want de wagen zou nog jaren bij hen op onderhoud komen...

    Comment


    • #42
      Volledig juist! Natuurlijk geven ze voorrang aan hun (goede) klanten. Altijd zoeken naar t goedkoop en volle service willen. Da gaat nie samen.

      Comment


      • #43
        Recent een collega die zijn BMW lease opgehaald heeft in Brusselse garage (alle wagens worden via dezelfde dealer afgeleverd).
        Hij woont in Zottegem en dus bij Meerschman langs geweest omwille van een waarschuwingslampje dat eens was aangegaan tijdens rijden (eenmalig). Ze gaven wel kort uitleg dat dit wel eens kon voorkomen en als het meer dan eens zou gebeuren dan moest hij maar eens terug naar de dealer gaan.
        Toen hij zei dat hij in de toekomst daar op onderhoud wou, dan was het antwoord : "mijn baas wil niet dat we onderhoud doen op leasewagens die bij een andere garage zijn geleverd. We werken niet op andermans miserie".

        Goe bezig.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Volledig juist! Natuurlijk geven ze voorrang aan hun (goede) klanten. Altijd zoeken naar t goedkoop en volle service willen. Da gaat nie samen.
          Voorrang aan goede klanten is natuurlijk normaal. Volle service willen voor een volle factuur ook.
          Zoeken naar't goedkoop klinkt ook een beetje onnozel. Ik heb mijn laatste 2 velgensets gekocht via Leebman/Salesafter. Zelfde velgenset bij mijne dealer (die ze als showroommodel had liggen) scheelde 1500€... Thuisgeleverd! Als de dealers daar moeilijk over doen, dat ze de invoerder eens bij zijn lurven pakken, daar zit het probleem.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Ger217 Bekijk Berichten
            @diabolic,
            Ik krijg facturen van die dealer dus ik ben zijn klant.
            Als klant verwacht ik dat ze mijn auto niet alleen onderhouden, maar ook herstellen.
            Volgens mij is dat een normale verwachting. Voila.

            Nee, jij verwacht dat een BMW concessie een herstelling onder garantie uitvoert op een in Duitsland gekochte wagen. Dat is iets heel anders dan een betalende herstelling uitvoeren want de concessie moet heel dikwijls zelf een gedeelte van de kosten van zo'n garantieherstelling dragen zoals bvb de werkuren of toch minstens een deel daarvan.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
              Recent een collega die zijn BMW lease opgehaald heeft in Brusselse garage (alle wagens worden via dezelfde dealer afgeleverd).
              Hij woont in Zottegem en dus bij Meerschman langs geweest omwille van een waarschuwingslampje dat eens was aangegaan tijdens rijden (eenmalig). Ze gaven wel kort uitleg dat dit wel eens kon voorkomen en als het meer dan eens zou gebeuren dan moest hij maar eens terug naar de dealer gaan.
              Toen hij zei dat hij in de toekomst daar op onderhoud wou, dan was het antwoord : "mijn baas wil niet dat we onderhoud doen op leasewagens die bij een andere garage zijn geleverd. We werken niet op andermans miserie".

              Goe bezig.

              Dat lijkt inderdaad vreemd. Zoals reeds gezegd zitten veel BMW concessies tot over hun oren in het werk en kan een klant meer of minder hun gestolen worden. Het lijkt vreemd maar dat is wel de mentaliteit van veel van die dealers.

              Comment


              • #47
                Snap de houding van meerschman ook niet. Inderdaad een garage zal liever een wagen verkopen dan dat je er aan komt met een wagen van ergens anders.
                Maar, klant is koning, en er kunnen allerlei redenen zijn om toch ergens op onderhoud te gaan met een wagen die niet van bij hen komt. Bijv. een tweedehands wagen of als je verhuisd bent of dergelijke, of leasing, of ergens een interessant stockmodel ...

                Ben zelf vroeger met 3 honda's die van ergens anders kwamen op onderhoud geweest bij Theys in lier, nooit moeilijk over gedaan.
                Een universele garage zou er ook nooit moeilijk over doen.

                Sterker nog: mijn moeder, koopt 12 jaar geleden een tweedehands toyota in wallonie (was goedkoper), ging er 12 jaar mee op op onderhoud bij iemand die na zijn uren nog een garageke runt (beetje als DDT-cars). Ze heeft een ongeval (in haar recht), expertise bij toyota dealer, 1500 euro kosten terwijl de dagwaarde 1000 euro is, dus per total.
                Ons vader tegen die dealer: zie maar dat ge hem kunt maken voor 1000 euro of ik koop hier nooit nog nen auto. En zo geschiedde Wel geen factuur van gekregen

                Comment


                • #48
                  Dat is wat de Belgische dealer overeengekomen is met de invoerder/BMW global. Dat moet hij niet van ons he, dat heeft hij zelf aanvaardt als dealer van BMW. Als ik naar Duitsland ga met mijn Belgische wagen moeten ze dat ook doen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk Berichten
                    Ik heb ook een garantiegeval gehad met een BMW gekocht in Duitsland.
                    Totaal geen problemen gehad op dit te laten repareren bij BMW dealer G&A (Turnhout) .
                    Waar ik nog nooit eerder een wagen in onderhoud of gekocht had.
                    Ik heb ook niet moeten bellen of mailen met de BMW dealer in Duitsland.
                    En dat verhaal kan ik bevestigen. G&A is niet de goedkoopste, maar ze bieden tenminste service.
                    Ze hebben voor mij ook al 2 dergelijke garantiegevallen opgelost. Ik moet er meer dan uur voor rijden, maar dat heb ik er met plezier voor over.
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                    2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                      En dat verhaal kan ik bevestigen. G&A is niet de goedkoopste, maar ze bieden tenminste service.
                      Ze hebben voor mij ook al 2 dergelijke garantiegevallen opgelost. Ik moet er meer dan uur voor rijden, maar dat heb ik er met plezier voor over.
                      G&A is inderdaad een goede garage!

                      Ik heb mijn BMW 320d coupe gekocht van een particulier. De auto was aangekocht bij BMW Smets in Lier maar de eigenaar is kort erna verhuisd. Alle jaren erna is hij onderhouden bij BMW Centrauto. Net na het laatste grote onderhoud bij Centrauto kocht ik de auto over van de 1ste eigenaar. Kort na de aanschaf heb ik de N47 motor laten checken door BMW Smets waar ik voorheen nooit 1 voet heb binnengezet. Verdikt: ketting + geleiders moesten vervangen worden. Centrauto had hier echter niks van gezegd... Ik heb een afspraak gemaakt bij Smets en 3 dagen later waren de ketting en geleiders vervangen + 3 dagen lang een splinternieuwe BMW 320d als vervangwagen gekregen. Alles onder garantie... Dat was service! BMW Smets is voor mij niet de dichstbijzijnde dealer maar het volgende onderhoud mogen zij voor mij uitvoeren. Topservice! Iets wat niet elke BMW dealer uit regio Mechelen levert...
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        Recent een collega die zijn BMW lease opgehaald heeft in Brusselse garage (alle wagens worden via dezelfde dealer afgeleverd).
                        Hij woont in Zottegem en dus bij Meerschman langs geweest omwille van een waarschuwingslampje dat eens was aangegaan tijdens rijden (eenmalig). Ze gaven wel kort uitleg dat dit wel eens kon voorkomen en als het meer dan eens zou gebeuren dan moest hij maar eens terug naar de dealer gaan.
                        Toen hij zei dat hij in de toekomst daar op onderhoud wou, dan was het antwoord : "mijn baas wil niet dat we onderhoud doen op leasewagens die bij een andere garage zijn geleverd. We werken niet op andermans miserie".

                        Goe bezig.
                        Een domme baas .....klanten moet men koesteren.....een nieuwe klant kan blijven komen als men moeite doet.

                        Comment


                        • #52
                          Ik weet niet of het zo'n domme baas is, hij houdt zijn bedrijf toch al vele jaren goed draaiende...

                          Comment


                          • #53
                            Merkgarages pfff
                            spijtig dat de kleine dorpsgarages bijna allemaal verdwenen zijn
                            Last edited by ; 16/10/2015, 23:10.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik weet niet of het zo'n domme baas is, hij houdt zijn bedrijf toch al vele jaren goed draaiende...
                              Meer klanten is meer betalende mensen is meer inkomen.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                                Een domme baas .....klanten moet men koesteren.....een nieuwe klant kan blijven komen als men moeite doet.
                                een leaserijder is natuurlijk een ander type klant. Het is niet altijd de leaserijder die beslist waar een wagen wordt gekocht. Maar uiteraard kan een leaserijder positieve feedback doorgeven aan potentiele klanten. Hier slaagt de eigenaar van Meerschmann uiteraard de bal serieus mis. Nuja leasemaatschappijen zijn natuurlijk niet altijd de gemakkelijkste om hun facturen te betalen en als je als dealer met een bepaalde leasemaatschappij niet frequent werkt, ....

                                Comment


                                • #56
                                  In vind het maar normaal dat ze bij meerschmann of elders de wagen niet wouden herstellen zolang er financieel niets in orde was.Ze kunnen de wagen herstellen en dan nog zelf achter hun geld zitten in het slechtst geval.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment

                                  Working...
                                  X