Hey,
We hebben een BMW 5.25 die momenteel 11 jaar oud is.
De laatste 6 maanden hebben we er wat problemen mee gehad en zijn toen steeds naar dezelfde officiële garage (Ottevaere in Hever) gegaan. We hadden toen al een beetje het gevoel dat ze met onze voeten (en vooral onze centen) speelden, maar hebben hen toch het voordeel van de twijfel gegeven aangezien we er zelf niets van kennen.
Nu moest de auto op groot onderhoud en helaas hebben we er weer een slecht gevoel bij.
- De luchtfilter was pas in mei vervangen, nu 6 maanden en 10.000km later hebben ze dit nogmaals gedaan bij het grote onderhoud. Een beetje snel en geldklopperij of niet?
- Begin mei viel het vermogen volledig weg en toen hebben ze de drukleiding, het in- en uitlaatspruitstuk vervangen. Ze hadden echter niet direct gezien wat er scheelde (er werd ook niets aangegeven op het dashboard) en hebben even moeten zoeken naar het probleem.
Eind juni zijn we dan terug stilgevallen en lag het probleem aan de aandrijfriem en de v-riem. Klopt het dat deze twee zaken totaal niets met elkaar te maken hebben of hadden ze het probleem met de aandrijfriem al moeten (kunnen) zien als ze zochten naar de oorzaak van het vermogensverlies?
Het zou leuk zijn als jullie wat feedback kunnen geven zodat we een beetje sterker staan als we (al dan niet terecht) gaan klagen.
We hebben een BMW 5.25 die momenteel 11 jaar oud is.
De laatste 6 maanden hebben we er wat problemen mee gehad en zijn toen steeds naar dezelfde officiële garage (Ottevaere in Hever) gegaan. We hadden toen al een beetje het gevoel dat ze met onze voeten (en vooral onze centen) speelden, maar hebben hen toch het voordeel van de twijfel gegeven aangezien we er zelf niets van kennen.
Nu moest de auto op groot onderhoud en helaas hebben we er weer een slecht gevoel bij.
- De luchtfilter was pas in mei vervangen, nu 6 maanden en 10.000km later hebben ze dit nogmaals gedaan bij het grote onderhoud. Een beetje snel en geldklopperij of niet?
- Begin mei viel het vermogen volledig weg en toen hebben ze de drukleiding, het in- en uitlaatspruitstuk vervangen. Ze hadden echter niet direct gezien wat er scheelde (er werd ook niets aangegeven op het dashboard) en hebben even moeten zoeken naar het probleem.
Eind juni zijn we dan terug stilgevallen en lag het probleem aan de aandrijfriem en de v-riem. Klopt het dat deze twee zaken totaal niets met elkaar te maken hebben of hadden ze het probleem met de aandrijfriem al moeten (kunnen) zien als ze zochten naar de oorzaak van het vermogensverlies?
Het zou leuk zijn als jullie wat feedback kunnen geven zodat we een beetje sterker staan als we (al dan niet terecht) gaan klagen.
Comment