Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frauduleuze garage OPGEPAST

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Frauduleuze garage OPGEPAST

Beste leden

Ik heb zowat de slecht ervaring met een garage die maar mogelijk is.
    Ik ben reeds een topic (http://www.autoforum.be/showthread.p...+motorprobleem) gestart net na de aankoop, maar in dit topic ga ik het even kort schetsen zodat NIEMAND dit hoeft mee te maken.

3/10/2015
    Ik zoek vind online een Opel Corsa (€2500) voor mijn zus, om te leren rijden, maak afspraak bij de garage, deze bevalt me, we geven een voorschot en komen de auto oppikken na keuring.

6/10/2015
    Ik ga samen met m'n vriendin de auto oppikken (in Tielt, naar Leuven, 100km..) val ik stil op autostrade, motorprobleem- & uitstoot lampjes branden. Ik kan terug starten en rij rechtstreeks naar mij garage, deze verteld me dat de auto niet meer te redden is, en ik deze moet terugdoen. Ik ben de verkoper met dit verhaal, deze gelooft me niet maar na lang aandringen stelt hij een compensatie voor van €500. Niet aangenomen, maar auto OP EIGEN KOSTEN naar de garage gedepanneerd voor herstelling.

13/10/2015
    Na het ZELF CONTACT OP TE NEMEN met de garage belooft deze om de auto tot in Leuven te brengen aangezien ze daar moeten zijn, hij was perfect herstelt.

17/10/2015
    Ik ga naar Leuven de auto afhalen, doe de motorkap open, en merk een heel hard olielek. Ik wijs hem hierop, hij verteld me 'beetje afspuiten met van dat schuim dat uitzet en alles is opgelost) ik vertrek met de auto, om na 2meter terug hetzelfde probleem, dezelfde lampjes te hebben. Ik wordt furieus, bel hem op en zeg dat hij de auto NU moet mee terug nemen.

Na 4x bellen en aandringen komt de man opdagen in Leuven waar ik sta, en neemt de auto mee.

24/10/2015
    NA ZELF CONTACT OP TE NEMEN
    vertellen ze ons dat de auto in het weekend klaar zal zijn. Wij hebben er echt geen zin meer in en vragen ons geld terug. Blijkt het contract opgmaakt op de naam van de vorige eigenaars, ze plegen dus SCHRIFTVERVALSING, IDENTITEITSDIEFSTAL en ontlopen hun wettelijke verplichtingen.

Na overleg met advocaat en 20 telefoontjes met het dreigement van een rechtszaak, eindelijk geld kunnen gaan terug halen.

4/12/2015
    Krijgen we thuis telefoon van een man die DEZELFDE Opel Corsa heeft gekocht, van DEZELFDE garage, ONDER ONZE NAAM!
    Wij hebben dus op papier deze auto verkocht, de garage gebruikt gewoonweg onze identiteit om hun plichten te ontlopen. De man die me opbelde zei dat de auto niet te maken was, net wat wij al wisten..

Dit is gewoonweg crimineel, deze garage zou meteen de deuren moeten sluiten, een beroepsverbod is hier niet meer dan op zijn plaats denk ik.

dit is de garage in kwestie.
    Verbrugghe - Decuyper

Christophe Verbrugghe
    Vinktstraat 111
    B-8700 Tielt
    http://www.verbrugghe-decuyper.be/Si...&culture=nl-BE

Bij deze bent u gewaarschuwd!

Leg een klacht neer bij economische zaken, doe dat via deze link: http://economie.fgov.be/nl/geschille...acht_indienen/. Betrek er ook de nieuwe aankoper bij.
    BMW 420dA : >>>

Comment

Hola... goed dat je dergelijke zaken op het forum zet... Hopelijk zijn de praktijken snel voorbij van deze bedrieger!
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wordt vaak gedaan dat van de factuur op naam vorige eigenaar! Garantie ontlopen en zwartjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Wordt vaak gedaan dat van de factuur op naam vorige eigenaar! Garantie ontlopen en zwartjes
          Idd, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ooit ook al zo een wagen heb gekocht van een garage in Brugge. Ze wilden garantie geven maar dan was de prijs +750 EUR, terwijl ik quasi zeker wist dat de wagen zuiver was. Ik heb het geriskeerd zonder garantie (en dus zogezegd particulier overgekocht) en ik heb nooit miserie gehad met die wagen. Hier is het wel duidelijk om van een probleemwagen af te zijn...
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Mijn vader is ook ooit zo een zaak tegen gekomen. Hij koopt een occasie Rover 820 aan een nette prijs. Maar vermits mijn vader iets kent van auto's, zag ik ook direct wat gebreken. Deze zouden opgelost worden. Mijn vader haalt de auto af en hij merkt op dat een aantal gebreken niet aangepakt waren en de auto zelfs toch gekeurd was (dan weet ge al genoeg van de band garagist-keuring).

Via rechtsbijstand dan een volledige checkup laten doen in een Rover garage en die stelden zelfs nog meer gebreken vast dan die mijn vader zelfs gevonden had. 17 in totaal. Expert zei dat ze al vaker problemen hadden met die verkoper. Dus naar de rechtbank en dat heeft dan nog maanden aangesleept. Uitspraak was uiteindelijk dat die garage de auto terug moest nemen en alles terug betalen aan mijn vader. Daarna moesten ze op de rechtbank een attest binnen brengen dat de auto vernietigd was. Dus die mocht enkel nog naar het stort om te persen tot een blokje.

Garage is 2-tal jaar erna ook failliet gegaan.

Dus ge ziet dat ge wel iets voor mekaar kunt krijgen bij een garage.

Comment

De garage is helemaal in fout, maar eigenlijk is het een beetje uw eigen schuld ook he, als ge op voorhand een duidelijke verkoopsovereenkomst maakt, dan gebeuren zo'n zaken niet. Zelfs toen ik mijn eerste auto (een Ford Fiesta van 10 jaar oud) verkocht voor 1300 euro cash, heb ik een hele verkoopsovereenkomst opgemaakt.

Leergeld is dit

Comment

Als iemand een auto koopt bij een garage dan moet er steeds een bestelbon gemaakt worden bij het betalen van een voorschot. Als dit niet gedaan wordt of de gegevens die op de bestelbon staan komen niet overeen met de gegevens van de garage dan kan je best beginnen opletten.

Comment

Working...
                X