Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geseinde auto gekocht op veiling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geseinde auto gekocht op veiling

Hoe kan men zoiets voorkomen en wat kan men er achteraf aan doen?
    De verkoper aanspreken, het veilinghuis???

Maasmechelaar Evren Bektas (35) betaalde in april 11.000 euro voor zijn tweedehands Mercedes CLS. Een droomwagen, waar hij nog altijd geen meter mee heeft kunnen rijden. “Toen ik mijn Mercedes wilde inschrijven, bleek dat de auto Europees geseind staat.” Het lot van Evrens wagen ligt nu in de handen van de Bulgaarse politie.
    Last edited by Atenza; 12/12/2015, 12:34.

Kennis kocht een M3 bij een Antwerpse autohandelaar (met een bepaalde reputatie) en toen hij de aanvraag tot inschrijving deed stond de dag erna de politie voor z'n deur. Wagen getakeld want die stond geseind als gestolen.

Hij heeft dan onmiddellijk contact opgenomen met die handelaar en kreeg gelukkig zijn geld terug.

Comment

Men kan zoiets in principe maar moeilijk voorkomen want enkel een hoofdinspecteur bij de politie kan controleren of een wagen al dan niet als gestolen geseind staat. De douane kan dat niet en de keuring al zeker niet. Het is pas bij inschrijving dat men bij de DIV ziet dat een wagen geseind is. Het vervelende is dat je dan afhankelijk bent van het land waar de wagen als gestolen werd opgegeven, in dit geval Bulgarije en je dan puur afhankelijk bent van de goodwill van het gerecht, de politiediensten en van de eigenaar waarvan de wagen gestolen werd. Zo'n zaakje kan makkelijk een paar maanden tot jaren in beslag nemen. Er is ook altijd kans dat zoiets nooit meer opgelost raakt en dat de wagen nooit meer ingeschreven kan worden.

Dat is natuurlijk ook het risico die je loopt door "koopjes" te scoren op online veilingen.

Comment

Vriend van mij had een Porsche gekocht in Duitsland die achteraf bleek gestolen te zijn. Die auto heeft 2 jaar in opslag gestaan bij de politie voor hij iets van de centen terug heeft gezien. Die auto was dus officieel nog eigendom van de eigenaar in Duitsland.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Bij ons op het werk ook 'zoiets' meegemaakt. Alleen was de geseinde auto van ons. Auto gestolen in de garage, als gestolen opgegeven en nooit meer iets van gehoord. 2j later telefoon uit Frankrijk dat we de klacht van diefstal moeten intrekken omdat de nieuwe eigenaar em niet kan inschrijven. wat er dus gebeurd is, ze hebben die auto in frankrijk ergens langs straat achtergelaten, politie heeft die dan in beslag genomen, niemand is die komen opeissen en ze hebben die dan verkocht op veiling. Pas als de nieuwe eigenaar em wilt inschrijven kwam naar boven dat die geseind stond.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik vind dat een zeer goede zaak.
            Er moesten er veel meer hun geld op dergelijke manier kwijtspelen.
            Er bestaan genoeg eerlijke autohandelaars waar je een tweedehandswagen kunt kopen tegen een eerlijke prijs.
            Wie koopt op een alternatieve manier, weet dat er gevaren zijn en moet de gevolgen maar dragen.
            En als je de wagen niet kunt kopen tegen een eerlijke prijs, koop em dan niet. (11000 € is nu ook niet de marktwaarde van deze wagen dacht ik ?)

Comment

Idiot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Er bestaan genoeg eerlijke autohandelaars waar je een tweedehandswagen kunt kopen tegen een eerlijke prijs.
                Wie koopt op een alternatieve manier, weet dat er gevaren zijn en moet de gevolgen maar dragen.
                En als je de wagen niet kunt kopen tegen een eerlijke prijs, koop em dan niet. (11000 € is nu ook niet de marktwaarde van deze wagen dacht ik ?)
                Wat voor onzin is dit? Het staat iedereen vrij om een koopje te scoren en mensen die het goed vinden dat iemand die een koopje doet bedrogen wordt die deugen zelf niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Wat voor onzin is dit? Het staat iedereen vrij om een koopje te scoren en mensen die het goed vinden dat iemand die een koopje doet bedrogen wordt die deugen zelf niet.
                  I'm with stupid! Het is niet die koper zijn schuld, dat er gewoon uberhaupt amper/geen controle is op herkomst van die auto snap ik niet.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik vind dat het veilinghuis hiervoor verantwoordelijk is. Ze zouden alles moeten controleren voordat een wagen kan verkocht worden.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Amen to that!
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Wat voor redenering is dat nu?

Bij mijn weten is een veilighuis geen malafide noch criminele organisatie?

Comment

heb dat maar voor zenne

ze zouden inderdaad toegang moeten hebben tot de centrale database, zodat ze dat kunnen nakijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Idiot.
                            Omdat jij het niet eens bent met mijn mening hoef je daarom nog niet te schelden .
                            Bij mijn weten is het in België niet verboden om een eigen mening te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Ik heb het niet op een koopje doen, ik had het over gestolen goederen kopen.
                              Al hetgeen wat afwijkt van traditionele verkoopskanalen is in mijn ogen potentieel gevaar.
                              Uitspraken over mij persoonlijk door mensen die mij niet persoonlijk kennen zijn niet relevant . Mensen die met mij zaken doen weten wat ze aan me hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Ik vind dat het veilinghuis hiervoor verantwoordelijk is. Ze zouden alles moeten controleren voordat een wagen kan verkocht worden.
                                Daarin geef ik u gelijk.
                                Doch niet alleen wagens zouden ze moeten controleren, gewoonweg ALLES wat ze te koop aanbieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Wat voor redenering is dat nu?

Bij mijn weten is een veilighuis geen malafide noch criminele organisatie?

Zo zie je maar....wat de gevolgen kunnen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
                                    heb dat maar voor zenne
                                    IK heb het voorgehad,
                                    Alleen was IK de benadeelde.
                                    Er werd bij mij een machine gestolen ter waarde van een nieuwe (kleine) BMW.
                                    Na vele jaren heb ik deze teruggevonden op een verkoopsite op internet.
                                    De doorverkoop heb ik kunnen beletten, de machine heb ik echter nog niet terug, het onderzoek is nog lopende.

Aan de critici : snappie ?

Comment

Iemand die via zo'n veiling zo'n auto koopt en dit voorheeft is evenzeeer een benadeelde.

Nogmaals, het is niet omdat dergelijk aankoop bepaalde risico's inhoudt (koopt in de staat dat het zich bevindt, geen garantie etc.) dat iedereen die dit dan voorheeft dit daarom ook verdient zoals jij voorhoudt. Dat is een brug te ver.
                                      Het is zijn goed recht om een koopje te doen, en er was geen enkele manier dat hij dit had kunnen voorzien.

Comment

pfff beeimwee3
                                        das echt wel .... en tot op heden heb je je machine nog niet terug, alle jongens, jij hebt daar hard voor moeten werken en na de diefstal waarschijnlijk een nieuw moeten aankopen.
                                        het duurt hier in belgië veel te lang.
                                        het gerecht is soms gewoon veeeel te traag, dat hebben we al kunnen merken in de media...

Comment

Working...
                                        X