Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geseinde auto gekocht op veiling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik koop mijn auto's steeds van particulier, als het adres niet klopt met inschrijving auto ....
    'k Moest vroeger auto's polieren voor verkoop. Zo'n leasebak heeft snel wat km/jaar. En tegenwoordig doet men zelfs vlug wat roofbouw op je mooi uitziende voiture.
    En leugenaars kom je ook veel tegen,'controle is ok'.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

MOest ik zoiets hebben, afbreken en in onderdelen verkopen.
      Ofwel verpatsen naar Rusland ofzo verlies neem je er dan wel bij.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
        IK heb het voorgehad,
        Alleen was IK de benadeelde.
        Er werd bij mij een machine gestolen ter waarde van een nieuwe (kleine) BMW.
        Na vele jaren heb ik deze teruggevonden op een verkoopsite op internet.
        De doorverkoop heb ik kunnen beletten, de machine heb ik echter nog niet terug, het onderzoek is nog lopende.

Aan de critici : snappie ?

Natuurlijk snappen we dat: omdat jij ooit eens bestolen werd en het goed in een veiling werd aangeboden moet iedereen die daar iets aankoopt dat gestolen is het maar weten.

Feit is dat veilingen ook maar een soort van doorgeefluik zijn. Ze verkopen loten van faillisementen, leasings, in beslag genomen goederen,... Daar kan altijd wel iets tussen zitten dat niet kosjer is. Zo'n veilinghuizen hebben dan ook in hun algemene voorwaarden staan dat ze daar allemaal niet voor verantwoordelijk zijn. Dat is een risico dat je zou moeten kennen als je daar iets koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
          Omdat jij het niet eens bent met mijn mening hoef je daarom nog niet te schelden .
          Bij mijn weten is het in België niet verboden om een eigen mening te hebben.
          Tuurlijk niet, wel liefst een volwassen reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Tuurlijk niet, wel liefst een volwassen reactie.

Zoals uw reactie dan ?
            Trouwens:

Het is nu ook wetenschappelijk bewezen: mannen zijn idioten

Geschreven door Caroline Kraaijvanger op 12 december 2014 om 11:41 uur

Mannen komen er slecht vanaf in het kerstnummer van het British Medical Journal (BMJ). Wetenschappers concluderen in het blad dat mannen idioten zijn en – zoals veel vrouwen al vermoedden – inderdaad vaak stomme dingen doen.
            Uit eerder onderzoek is gebleken dat mannen grotere risico’s nemen en daardoor sneller op de spoedeisende hulp belanden. Maar nemen mannen ook meer idiote risico’s? Wetenschappers beten zich in dat vraagstuk vast. Ze richtten zich daarbij op de mensen die tussen 1995 en 2014 de Darwin Award wonnen. De Darwin Award wordt uitgereikt aan mensen die op een spectaculaire manier verongelukken en zo de mogelijkheid om zichzelf voort te planten kwijtraken. Onder de winnaars was een man die een winkelwagentje aan een trein bond om sneller thuis te zijn en een terrorist die een bombrief wilde posten, er te weinig postzegels op plakte, de brief mee naar huis nam en daar zonder na te denken open maakte.
            Mannen in de meerderheid
            In totaal bestudeerden de onderzoekers 318 winnaars. Onder deze winnaars waren maar liefst 282 mannen. Slechts 36 keer ging een vrouw er met de award vandoor. In 88,7 procent van de gevallen won een man de award. Volgens de onderzoekers overduidelijk bewijs voor wat zij de Male Idiot Theory (MIT) noemen: de theorie die stelt dat mannen idioten zijn en dat idioten domme dingen doen.
            Tekortkomingen
            De onderzoekers benadrukken wel dat hun studie enige tekortkomingen heeft. Zo kan het zijn dat vrouwen sterker dan mannen geneigd zijn om iemand van het andere geslacht te nomineren voor de Darwin Award. Ook kan niet worden uitgesloten dat het idiote gedrag van de voornamelijk mannelijke winnaars niet direct samenhangt met geslacht, maar met bijvoorbeeld verschillen in alcoholgebruik tussen mannen en vrouwen.
            Desalniettemin is het opvallend, zo stellen de onderzoekers, dat mannen bereid zijn om zulke grote – onnodige – risico’s te nemen om op te kunnen scheppen en indruk op anderen te maken. De wetenschappers pleiten dan ook voor meer onderzoek.

Deel dit artikel:

Last edited by ; 13/12/2015, 18:24.

Comment

Kerel.

Comment

ik ging altijd 2x zien naar een auto.
                1x om de auto te oordelen en het chassisnummer over te schrijven.
                dit gaf ik dan door aan de politie die zochten op of die auto geseind staat of niet.
                daarna pas kocht ik de wagen.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Natuurlijk snappen we dat: omdat jij ooit eens bestolen werd en het goed in een veiling werd aangeboden moet iedereen die daar iets aankoopt dat gestolen is het maar weten.

Feit is dat veilingen ook maar een soort van doorgeefluik zijn. Ze verkopen loten van faillisementen, leasings, in beslag genomen goederen,... Daar kan altijd wel iets tussen zitten dat niet kosjer is. Zo'n veilinghuizen hebben dan ook in hun algemene voorwaarden staan dat ze daar allemaal niet voor verantwoordelijk zijn. Dat is een risico dat je zou moeten kennen als je daar iets koopt.

ik geen beemwee3 gelijk.
                je zegt dat die veilinghuizen maar een doorgeefluik zijn.
                op dat moment maak je je schuldig aan heling van gestolen goederen.
                dan mogen ze nog zoveel roepen dat ze hier iet verantwoordelijk zijn. dat zijn ze wel.
                de veilinghuizen zelf moeten controle doen van wat ze verkopen.
                anders zou het allemaal wel mooi zijn.
                sta je op de hoek van de straat rozen/madeliefjes ( of kiekes ) te verkopen.
                maar ben je niet verantwoordelijk moest er per ongeluk toch wat marihuana tussen zitten......
                [Sarcasme]how joh, de boer heeft die toch ook maar gegeven via de groothandel,....wie weet wie da erbij heeft gestoken [Sarcasme]

het is 2x een werk van niets om de chassisnummers na te kijken en even door te geven aan de politie. ( indien mogelijk in een worddocumentie dat ze gewoon moeten copy pasten )
                Last edited by Timmie; 13/12/2015, 20:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  dan mogen ze nog zoveel roepen dat ze hier iet verantwoordelijk zijn. dat zijn ze wel.
                  de veilinghuizen zelf moeten controle doen van wat ze verkopen.
                  anders zou het allemaal wel mooi zijn.
                  sta je op de hoek van de straat rozen/madeliefjes ( of kiekes ) te verkopen.
                  maar ben je niet verantwoordelijk moest er per ongeluk toch wat marihuana tussen zitten......
                  [Sarcasme]how joh, de boer heeft die toch ook maar gegeven via de groothandel,....wie weet wie da erbij heeft gestoken [Sarcasme]

het is 2x een werk van niets om de chassisnummers na te kijken en even door te geven aan de politie. ( indien mogelijk in een worddocumentie dat ze gewoon moeten copy pasten )
                  Eigenlijk klopt dit wel. Een immokantoor moet ook checken of het te verkopen huis in orde is met alle documenten en er geen bouwovertredingen zijn, een veilinghuis die wagens verkoopt zou toch een minimale moeite moeten doen om chassisnummers te checken.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Als je een gestolen goed in België te goeder trouw hebt gekocht, ben je in principe de nieuwe eigenaar. Pech voor de originele eigenaar. Artikel 2279 BW

In UK en andere landen is het wel helemaal omgedraaid. Zelfs als je een gestolen caravan 10 jaar geleden hebt gekocht dan nog kan die zomaar worden afgenomen.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Als je een gestolen goed in België te goeder trouw hebt gekocht, ben je in principe de nieuwe eigenaar. Pech voor de originele eigenaar. Artikel 2279 BW

In UK en andere landen is het wel helemaal omgedraaid. Zelfs als je een gestolen caravan 10 jaar geleden hebt gekocht dan nog kan die zomaar worden afgenomen.

Ok, maar dan moet de wagen wel ter goeder trouw zijn gekocht. Dus als de wagen verkocht is tegen een prijs die niet marktconform is zal die goede trouw al wat moeilijker te bewijzen zijn. Dus "koopjes ?????
                      Denk dat de zaak niet zal opgelost zijn in enkele maanden.

Comment

Ik dacht dat ook altijd. Koop maar eens een auto waar nog financiering op zit zonder het te weten, wij hadden zo ene gekocht, na een paar jaar verkocht aan een handelaar, die had hem weer dooverkocht, de mens die die gekocht heeft van die handelaar mocht er Belgie niet meer mee uit, mocht er dan nog wel mee rijden (hoe het afgelopen is uiteindelijk, weet ik niet) en ik heb het dus nog kunnen uitleggen aan de politie jaren na datum, gelukkig had ik mijn aankoopfaktuur nog, dat was van een firma waar ook de wagen op ingeschreven was. Ik had hem niet gekocht op het adres waar die ingeschreven was, 'mijnheer bent U gaan kijken naar het adres van die firma' en si en la.

Comment

Nee, dan maakt de nieuwe eigenaar zich achuldig aan heling.
                          En inderdaad als de originele eigenaar die wagen terugvraagd gaat die terug naar deze persoon.
                          In nl geld dit niet naar het buitenland toe.

Als iemand u auto hier pikt en u auto in NL verkoopt is het enige wat je kan doen terugpikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Nee, dan maakt de nieuwe eigenaar zich achuldig aan heling.
                            Hoe kan iemand die iets koopt nu schuldig zijn aan heling?
                            Dat het veilinghuis beschuldigd kan worden van heling wil ik gerust volgen, zij verkopen immers gestolen goederen. Maar de koper?

Op openbare veilingen staan massa's goederen uit falingen. Nu momenteel bvb ook een aantal oldtimers (klik). De prijzen via die openbare veilingen, zowel offline als online, liggen altijd lager dan de marktwaarde. Ik zou dus echt niet weten waarom de koper hier geen vertrouwen in had mogen hebben en dat dit zijn verdiende loon zou zijn???
                            KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Hoe kan iemand die iets koopt nu schuldig zijn aan heling?
                              Als men weet of had moeten weten/kunnen vermoeden dat het gestolen was, is de koper een heler. Te goeder trouw en voor een normale prijs, is geen heler.

Comment

Je hebt gelijk. Blijkbaar is de definitie voor het Belgisch strafwetboek niet dezelfde als van de dikke van daele.
                                Daar is in dat heling het verhandelen van goederen is die men onrechtmatig verkregen heeft.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

Men kan zoiets in principe maar moeilijk voorkomen want enkel een hoofdinspecteur bij de politie kan controleren of een wagen al dan niet als gestolen geseind staat. De douane kan dat niet en de keuring al zeker niet. Het is pas bij inschrijving dat men bij de DIV ziet dat een wagen geseind is. Het vervelende is dat je dan afhankelijk bent van het land waar de wagen als gestolen werd opgegeven, in dit geval Bulgarije en je dan puur afhankelijk bent van de goodwill van het gerecht, de politiediensten en van de eigenaar waarvan de wagen gestolen werd. Zo'n zaakje kan makkelijk een paar maanden tot jaren in beslag nemen. Er is ook altijd kans dat zoiets nooit meer opgelost raakt en dat de wagen nooit meer ingeschreven kan worden.

Dat is natuurlijk ook het risico die je loopt door "koopjes" te scoren op online veilingen.
                                  Even verduidelijken dat alle politie-ambtenaren gebruik kunnen maken van de databanken die zowel nationale als internationale seiningen nakijken.
                                  Dus agenten/inspecteurs/ hoofd-inspecteurs en hoger...

Comment

Working...
                                  X