Sinds augustus probeer ik m'n auto te verkopen omdat ik een grotere wagen overgenomen heb van iemand.
Omdat ik deze niet meteen verkocht kreeg, en deze continu in m'n eigen garage staat, heb ik in september de auto laten uitschrijven.
Ik heb dus geen officiële plaat meer van deze auto (wel nog kopies).
Vandaag heb ik eindelijk een koper gevonden, die hem zo snel mogelijk wilt hebben.
Nu moet ik hem dus laten keuren voor verkoop.
Ik vraag me nu af welke opties ik heb hiervoor.
De koper heeft nog geen nummerplaat, het is z'n eerste auto in tijden.
Wat ik kan doen:
-Ik kan de nummerplaat van m'n auto (die wel in het verkeer zit momenteel) afhalen, en met deze plaat rijden.
De verkochte auto heeft echter nooit onder deze plaat gereden.
Ben er vrij zeker van dat dit voor de verzekering geen probleem zou vormen, maar ik vrees dat dit mag.
-Ik kan met 2 kopie-platen rijden.
100% zeker dat dit niet mag...
-Ik kan iemand vragen met een Z/ZZ-plaat.
Echter... zonet al gebeld naar m'n garagist alsook naar een bevriend autoverkoper. Beide hebben deze echter momenteel niet (moet nog vernieuwd worden, en dit gebeurt pas voor 2016 daar de agenda al vol zit).
Dit lijkt mij de enige manier waarop ik het wel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Maar aangezien m'n garagist er geen heeft, zou ik moeten beroep doen op een andere garagist, en nog moeten hopen dat deze morgen tijd heeft hiervoor...
-Ik kan de auto op een takelwagen zetten, en zo naar de keuring laten rijden.
Deze optie is ook perfect mogelijk; m'n garagist heeft namelijk een takelwagen.
Ik heb echter geen idee of de keuring dit zal willen.
Ik vermoed wel dat dit voor de wet geen probleem is, daar de auto niet zelf rijdt.
Kunnen jullie me helpen met deze materie?
Omdat ik deze niet meteen verkocht kreeg, en deze continu in m'n eigen garage staat, heb ik in september de auto laten uitschrijven.
Ik heb dus geen officiële plaat meer van deze auto (wel nog kopies).
Vandaag heb ik eindelijk een koper gevonden, die hem zo snel mogelijk wilt hebben.
Nu moet ik hem dus laten keuren voor verkoop.
Ik vraag me nu af welke opties ik heb hiervoor.
De koper heeft nog geen nummerplaat, het is z'n eerste auto in tijden.
Wat ik kan doen:
-Ik kan de nummerplaat van m'n auto (die wel in het verkeer zit momenteel) afhalen, en met deze plaat rijden.
De verkochte auto heeft echter nooit onder deze plaat gereden.
Ben er vrij zeker van dat dit voor de verzekering geen probleem zou vormen, maar ik vrees dat dit mag.
-Ik kan met 2 kopie-platen rijden.
100% zeker dat dit niet mag...
-Ik kan iemand vragen met een Z/ZZ-plaat.
Echter... zonet al gebeld naar m'n garagist alsook naar een bevriend autoverkoper. Beide hebben deze echter momenteel niet (moet nog vernieuwd worden, en dit gebeurt pas voor 2016 daar de agenda al vol zit).
Dit lijkt mij de enige manier waarop ik het wel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Maar aangezien m'n garagist er geen heeft, zou ik moeten beroep doen op een andere garagist, en nog moeten hopen dat deze morgen tijd heeft hiervoor...
-Ik kan de auto op een takelwagen zetten, en zo naar de keuring laten rijden.
Deze optie is ook perfect mogelijk; m'n garagist heeft namelijk een takelwagen.
Ik heb echter geen idee of de keuring dit zal willen.
Ik vermoed wel dat dit voor de wet geen probleem is, daar de auto niet zelf rijdt.
Kunnen jullie me helpen met deze materie?
Comment