Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgeschreven auto keuren voor verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uitgeschreven auto keuren voor verkoop

Sinds augustus probeer ik m'n auto te verkopen omdat ik een grotere wagen overgenomen heb van iemand.
    Omdat ik deze niet meteen verkocht kreeg, en deze continu in m'n eigen garage staat, heb ik in september de auto laten uitschrijven.
    Ik heb dus geen officiële plaat meer van deze auto (wel nog kopies).

Vandaag heb ik eindelijk een koper gevonden, die hem zo snel mogelijk wilt hebben.
    Nu moet ik hem dus laten keuren voor verkoop.

Ik vraag me nu af welke opties ik heb hiervoor.

De koper heeft nog geen nummerplaat, het is z'n eerste auto in tijden.

Wat ik kan doen:
    -Ik kan de nummerplaat van m'n auto (die wel in het verkeer zit momenteel) afhalen, en met deze plaat rijden.
    De verkochte auto heeft echter nooit onder deze plaat gereden.
    Ben er vrij zeker van dat dit voor de verzekering geen probleem zou vormen, maar ik vrees dat dit mag.

-Ik kan met 2 kopie-platen rijden.
    100% zeker dat dit niet mag...

-Ik kan iemand vragen met een Z/ZZ-plaat.
    Echter... zonet al gebeld naar m'n garagist alsook naar een bevriend autoverkoper. Beide hebben deze echter momenteel niet (moet nog vernieuwd worden, en dit gebeurt pas voor 2016 daar de agenda al vol zit).
    Dit lijkt mij de enige manier waarop ik het wel voor elkaar zou kunnen krijgen.
    Maar aangezien m'n garagist er geen heeft, zou ik moeten beroep doen op een andere garagist, en nog moeten hopen dat deze morgen tijd heeft hiervoor...

-Ik kan de auto op een takelwagen zetten, en zo naar de keuring laten rijden.
    Deze optie is ook perfect mogelijk; m'n garagist heeft namelijk een takelwagen.
    Ik heb echter geen idee of de keuring dit zal willen.
    Ik vermoed wel dat dit voor de wet geen probleem is, daar de auto niet zelf rijdt.

Kunnen jullie me helpen met deze materie?

In dit geval is keuring enkel mogelijk met een Z plaat. Kijk eens op het net of op websites zoals Kapaza of 2dehands.be of er niemand bij u in de buurt dit doet.

Comment

Veel uitleg en vragen maar niks mag behalve Z plaat, is een heel industrie op zich geworden :

Comment

Schrijf die opnieuw in he...platen 30euro en eentje voor van voor.
        Kost u niks buiten die platen...
        Polo 6n 1.4

Comment

Toch maar een rare uitleg van die garagist en verkoper, dergelijke platen zijn altijd 1 jaar geldig (en moeten jaarlijks verlengd worden).
          (volgens de gegevens die ik kan vinden)
          Dat zou dus willen zeggen dat die al een heel jaar zo geen platen hebben
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

takelwagen mag niet aangezien er een plaat moet opstaan om mee te keuren (je zou wel duplicaten kunnen gebruiken en dan via een takelwagen. je hebt waarschijnlijk ook nog een geldig verzekeringspapier van die platen?).
            dan rijd je er in principe niet mee en kan de keuring toch nog keuren voor verkoop.

wat is het probleem van je garage zijn Z platen dan? verlopen? niet verzekerd?
            jouw eigen auto zijn nr plaat mag niet op die andere wagen, rondrijden met 2 duplicaten zou ik zeker niet doen tenzij je graag je auto ziet verdwijnen bij een inbeslagename

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Toch maar een rare uitleg van die garagist en verkoper, dergelijke platen zijn altijd 1 jaar geldig (en moeten jaarlijks verlengd worden).
              (volgens de gegevens die ik kan vinden)
              Dat zou dus willen zeggen dat die al een heel jaar zo geen platen hebben
              Idd maar een raar verhaal, welke garagist heeft nu geen ZZ noch Z plaat ter beschikking?
              En als ze ze maar vernieuwen in 2016, dan zijn ze wel heel laat want de meeste garagisten doen dit nu ongeveer.
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Schrijf die opnieuw in he...platen 30euro en eentje voor van voor.
                Kost u niks buiten die platen...
                + paar maand later vol jaar vkb betalen waarvan nog vele maanden later 11 maand terugbetaald wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                  + paar maand later vol jaar vkb betalen waarvan nog vele maanden later 11 maand terugbetaald wordt.
                  Inschrijven op 1 en uitschrijven op 30= 0€
                  Polo 6n 1.4

Comment

Heb inderdaad via kapaza een garagist gevonden die dit deze ochtend voor me gedaan heeft.

En nu heb ik 15 dagen de tijd om schade (die 3 maanden nog in orde was) te herstellen. :/

Comment

Inschrijven op 1 en uitschrijven op 30= 0€
                      Echt ?? Dus dan kunt ge één maand per jaar wegenbelasting vrij met een wagen rijden ?
                      Dat zou straf zijn, maar wel geweldig ook.

Ge zijt daar 100% zeker van ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                        Echt ?? Dus dan kunt ge één maand per jaar wegenbelasting vrij met een wagen rijden ?
                        Dat zou straf zijn, maar wel geweldig ook.

Ge zijt daar 100% zeker van ?
                        Als ik hem inschrijf op 1/4 en uitschrijf op 30/10 betaal ik van 1/4 tot 30/9.
                        één maand heb ik nog niet geprobeerd maar deze week zal ik het weten want ff wisselen tussen nummerplaten dus moet 4*in en uitschrijven.
                        Polo 6n 1.4

Comment

Als ik hem inschrijf op 1/4 en uitschrijf op 30/10 betaal ik van 1/4 tot 30/9.
                          één maand heb ik nog niet geprobeerd maar deze week zal ik het weten want ff wisselen tussen nummerplaten dus moet 4*in en uitschrijven.
                          Zou het erg op prijs stellen dat je dit laat weten dan.
                          Echt benieuwd. Ik heb zo een auto staan waar ik eigenlijk de komende tijd nauwelijks mee kan rijden maar als ik die zo eens per jaar een paar keer kan gebruiken voor een maand zonder kosten dan is dat natuurlijk mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blaatpraat Bekijk Berichten
                            Ik kan de nummerplaat van m'n auto (die wel in het verkeer zit momenteel) afhalen, en met deze plaat rijden.
                            De verkochte auto heeft echter nooit onder deze plaat gereden.
                            Dit en de verzekering dan tijdelijk laten aanpassen.

Vergeet zeker niet het inschrijvingsbewijs van de auto waaraan de nummerplaat toebehoort naar de keuring mee te nemen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                              Dit en de verzekering dan tijdelijk laten aanpassen.

Vergeet zeker niet het inschrijvingsbewijs van de auto waaraan de nummerplaat toebehoort naar de keuring mee te nemen!
                              De ene persoon zegt dat dit mag, de andere zegt dat dit totaal niet mag.

Hoe kan ik dit zeker zijn?
                              Daar ik terug moet voor een herkeuring, kan ik zo de kosten voor de Z-plaat uitsparen.

Comment

Daar ik terug moet voor een herkeuring, kan ik zo de kosten voor de Z-plaat uitsparen.
                                mag niet op de openbare weg (of je moet een blauwvrije/anprcameravrij binnenbaantje hebben)
                                mag wel voor de keuring.

beiden hebben eigenlijk gelijk.
                                Polo 6n 1.4

Comment

Ik heb dit toevallig aangevraagd vandaag bij Goca omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Je kan dan de auto laten keuren voor verkoop met nummerplaten die aan de koper toebehoren (koper kan deze keuring ook zelf uitvoeren). Als je het zou doen met uw eigen nummerplaten dan zou het formulier 'aanvraag tot inschrijving' automatisch op jouw naam en adres opgesteld, wat niet de bedoeling is.

Ofwel met garageplaten.

Als je uw mailadres geeft dan kan ik jou de mails doorsturen als je wil.
                                  BMW E61 525d LCI '09
                                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Mag echt niet !
                                    Deze link geeft uitleg wat allemaal kan :

Onze missie is u voorbereiden op de toekomst Als professioneel en onafhankelijk verzekeringsmakelaar biedt Concordia verzekeringsoplossingen aan voor KMO’s, multinationals, particulieren en zelfstandigen. Onze dienstverlening is gebaseerd op een persoonlijke aanpak, innovatieve oplossingen voor de klant, betrouwbaarheid en integriteit. Uw behoeften zijn uniek en

Is dus exact wat M3 is the best zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                      Ik heb dit toevallig aangevraagd vandaag bij Goca omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Je kan dan de auto laten keuren voor verkoop met nummerplaten die aan de koper toebehoren (koper kan deze keuring ook zelf uitvoeren). Als je het zou doen met uw eigen nummerplaten dan zou het formulier 'aanvraag tot inschrijving' automatisch op jouw naam en adres opgesteld, wat niet de bedoeling is.

Ofwel met garageplaten.

Als je uw mailadres geeft dan kan ik jou de mails doorsturen als je wil.
                                      Dit is dan ook de informatie die ik terug vind via betrouwbare bron (keuring zelf dus).

Zoals je kunt zien in m'n openingspost, is dit geen optie, daar de koper nog geen platen heeft.
                                      Het is z'n eerste auto in tijden, daar het een moto-persoon is normaal gezien.
                                      Anders was dit simpel inderdaad.

Zal bij de z-platen blijven, en nogmaals betalen hiervoor dan.

Comment

Working...
                                      X