Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lees de voorwaarden goed door

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lees de voorwaarden goed door

Onlangs mijn auto aangemeld op Besteautobod.be omdat ik mijn auto wilde verkopen. Kort daarna ontving ik een bod en ben daarmee akkoord gegaan. Het bod bedroeg 7000,=.
    Ik moest binnen 48 uur contact opnemen met de koper om een afspraak te maken. Echter sprak ik mijn buur en die had tevens interesse in mijn auto voor hetzelfde bedrag.
    Dit kwam goed uit en scheelde mij natuurlijk weer. We zijn het meteen gaan regelen en de verkoop was geregeld.
    Enkele dagen later kreeg ik bericht van Besteautobod.be dat ik mij niet aan de leveringsvoorwaarde had gehouden en nam contact met hun op wegens de factuur die zij stuurde.
    Omdat ik met het bod akkoord was gegaan en dus ook met de algemene voorwaarde zat ik aan de verkoop vast. Contractbreuk leidde tot een boete en daarvoor was het factuur.
    Ik was het er echter niet mee eens omdat ik geen gebruik wilde maken van de diensten. Ik weigerde te betalen en kreeg na enkele weken een herinnering.
    Vervolgens ben ik contact gaan zoeken met een advocaat om te kijken hoe sterk ze stonden. Het bleek dat ik echt vast zat en de boete moest betalen.
    Ik was koppig en heb het er op aan laten komen. Uiteindelijk heb ik de zaak laten voorkomen en toen bleek dat ik in het ongelijk ben gesteld. Bovenop de boete kwamen de advocaatkosten en proceskosten waardoor ik 2500 Euro verder ben.
    Nu heb ik mijn lesje wel geleerd en ga voortaan de voorwaarden beter doorspitten voordat ik ergens mee akkoord ga. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Betaal de boete en voorkom problemen wanneer je niet goed leest.

Ronaldo

lees de voorwaarden goed door

Ja, dat is bij het merendeel hier wel geweten en al verschillende keren aan bod gekomen.
    Jammer dat je er op die manier moet achterkomen.
    Je had je hier beter iets vroeger aangemeld. ;-)
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Bekijk het omgekeerd, wat zou jij ervan vinden moest je een overeenkomt hebben om een auto te kopen en die verkoper laat hem vervolgens voor dezelfde prijs aan zijn buur, je zou er ook niet kunnen mee lachen denk ik.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

+1 Absoluut juist, waarom zou men in hemelsnaam anders nog contracten maken als men er zich niet zou moeten aan houden... Als je van je woord was geweest, kwam je zulke dingen niet tegen.

Comment

Altijd de voorwaarden lezen, het is een pijnlijke les geweest. Helaas was het een kostelijke ook...

South Park heeft er zelfs een aflevering over gemaakt:

Comment

Bij dergelijke bedrijven is een telefonische, mondelinge overeenkomst blijkbaar rechtsgeldig. Ze nemen gewoon het telefoongesprek op en kunnen dit dan gebruiken als bewijs van overeenkomst. Of vergis ik mij hierin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Bij dergelijke bedrijven is een telefonische, mondelinge overeenkomst blijkbaar rechtsgeldig. Ze nemen gewoon het telefoongesprek op en kunnen dit dan gebruiken als bewijs van overeenkomst. Of vergis ik mij hierin?
              Volgens mij is een opgenomen gesprek enkel rechtsgeldig wanneer je bij aanvang er van in kennis wordt gesteld en er uitdrukkelijk mee akkoord gaat. Maar ik kan me vergissen.

Comment

Wie spreekt er hier over een opgenomen gesprek? Voorwaarden staan op de site en als je via mail je akkoord bevestigt dan impliceert dit dat je met deze voorwaarden akkoord bent.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Wie spreekt er hier over een opgenomen gesprek? Voorwaarden staan op de site en als je via mail je akkoord bevestigt dan impliceert dit dat je met deze voorwaarden akkoord bent.

Op hun website lees ik dit:

In de mail vind je een link met het hoogste bod tot dan toe. Via deze link kan je op onze website aangeven of je de auto wel of niet verkoopt. Je bent niet verplicht om te verkopen. Indien je er voor kiest om jouw auto niet te verkopen, verwijderen wij automatisch jouw auto uit de veiling en worden je gegevens gewist. Hier zijn géén kosten aan verbonden.
                  Ze vragen dus uw akkoord per mail en dat is blijkbaar bindend. Sommige van die bedrijven werken echter ook telefonisch dus vandaar mijn redenering.

Het is natuurlijk dom om je wagen aan een ander te verkopen als je reeds je akkoord hebt gegeven.

Comment

Goede les
                    Al ben ik geen fan van dergelijke verkoopmethoden, toch vind ik : een woord is een woord en verkocht is verkocht.
                    In deze optiek valt besteautobod.be dus niets te verwijten

Comment

Niet laten intimideren. Je hebt geen contact genomen met de eventuele opkoper dus hier is er geen sprake van een verbintenis. Belgische website dus heroepingsrecht op verkoop of afstand is binnen 14 dagen mogelijk. #Art.VI.47 - das dus zonder enige motivering

Comment

Snap niet dat je te rade gaat bij een advocaat, dat hij je zegt dat je eraan vast hangt en er toch nog een rechtzaak van maakt en dan uiteraard verliest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Op hun website lees ik dit:

Ze vragen dus uw akkoord per mail en dat is blijkbaar bindend. Sommige van die bedrijven werken echter ook telefonisch dus vandaar mijn redenering.

Het is natuurlijk dom om je wagen aan een ander te verkopen als je reeds je akkoord hebt gegeven.
                          natuurlijk is dat bindend. Net zoals een mondeling akkoord bindend is.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                            Niet laten intimideren. Je hebt geen contact genomen met de eventuele opkoper dus hier is er geen sprake van een verbintenis. Belgische website dus heroepingsrecht op verkoop of afstand is binnen 14 dagen mogelijk. #Art.VI.47 - das dus zonder enige motivering
                            alles lezen. TS heeft dit voor het gerecht getrokken en VERLOREN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                              alles lezen. TS heeft dit voor het gerecht getrokken en VERLOREN.
                              LOL
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Trowens, herroepingsrecht is enkel geldig op standaardartikels die je zelf als webshop-beheerder op voorraad hebt. Van zodra je de goederen moet bestellen (ook standaardartikels of maat-artikels) geldt deze regel niet. En een auto zie ik niet onmiddellijk als standaardvoorraadartikel.

Comment

Lol

Maar TS moest dan wel binnen 14 dagen reageren he. Als hij direct binnen die 48 uur een sms/email had gestuurd dan stond die in zijn recht. Het zit hem niet in de al dan niet wettige voorwaarden van de dienstverlener maar in het niet meer reageren.

De les zit niet in de kleine lettertjes maar in het afsluiten van een overeenkomst en ze dan niet ontbinden als je ervan af wil. Das inderdaad een dure les. Verder in dezelfde categorie: Nooit een factuur waar je het niet met eens bent negeren, altijd reageren.

Comment

Lol

Maar TS moest dan wel binnen 14 dagen reageren he. Als hij direct binnen die 48 uur een sms/email had gestuurd dan stond die in zijn recht. Het zit hem niet in de al dan niet wettige voorwaarden van de dienstverlener maar in het niet meer reageren.

De les zit niet in de kleine lettertjes maar in het afsluiten van een overeenkomst en ze dan niet ontbinden als je ervan af wil. Das inderdaad een dure les. Verder in dezelfde categorie: Nooit een factuur waar je het niet met eens bent negeren, altijd reageren.
                                    TS heeft wel gereageerd nadat ze hun factuur hadden gestuurd (zie de "na enkele dagen ... ") dus uw argumentatie klopt nog steeds niet.
                                    Bij bepaalde overeenkomsten op afstand geraak je er nog steeds niet vanonder. Op mijn werk hebben we een webshop en van zodra een klant een niet-standaard artikel besteld, kan hij zich niet beroepen op het herroepingsrecht ondanks het een verkoop op afstand is en binnen de 14 dagen gereageerd heeft.

Comment

Bij de beestenmarchands is een handenklop heilig en wordt er niet van afgeweken. Dat zijn mensen van hun woord...
                                      Sommige mensen zeggen blijkbaar toe, tekenen er bovenop een contract en durven dan hun woord nog eens intrekken. En dan zijn ze verwonderd dat ze eens een schadevergoeding aan hun been hebben. Gelukkig oordeelde de rechtbank wijs.

Comment

Ik deel je mening volledig DHL.

Ergens vind ik het wel knap dat Ronaldo hier mensen wil informeren of waarschuwen, al moet hij hiervoor zelf een fout toegeven. En dat als binnenkomer

Comment

Working...
                                        X