Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Myway: herstellingen onder garantie over gans België?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Myway: herstellingen onder garantie over gans België?

    Stel: ik koop een VW occasie-auto met een MyWay garantie aan de andere kant van België. Kan ik dan daarmee voor herstellingen die onder garantie vallen, terecht bij mijn lokale VW garage?
    Ik vind hier niet meteen iets over terug op de MyWay site.

  • #2
    Uiteraard.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Uiteraard.
      Dan ben ik dus goed in het zak gezet. De VW Polo die ik eind oktober 2015 gekocht heb bij een officiële VW garage (VW Jennes Boortmeerbeek), die ik voordien bekeken heb op de MyWay website en waarvan alle documenten (aankoopfactuur, visitekaartje van de verkoper,...) mij mooi in een MyWay-kaftje werden meegegeven, kan ik enkel in de desbetreffende VW garage laten herstellen bij een geval van garantie. Enkel daar op onderhoud gaan is één van de voorwaarden natuurlijk.
      Als ik dat had geweten voor de aankoop... De verkoper heeft braaf gezwegen over wat de garantie eigenlijk juist inhoudt en ik ben zo stom geweest om er niet expliciet achter te vragen.
      Ranst en Boortmeerbeek liggen niet bepaald dicht bij elkaar. En ik maar denken dat ik voor zulke zaken bij VW Thuy in Wommelgem (3km van mijn deur) terecht kon.

      Comment


      • #4
        Een verkoper moet en zal u de voorwaarden van de garantie niet gedetailleerd uit de doeken doen als u daar niet expliciet naar vraagt. En als u ergens een tweedehandswagen koopt dan is het automatisch altijd de professionele verkoper/garage waar u de auto koopt die instaat voor de garantie tenzij anders aangegeven in de algemene voorwaarden. Onderhoud moet je normaal niet verplicht in de garage van aankoop laten uitvoeren, de wagen moet gewoon onderhouden worden volgens de voorschriften van de constructeur.

        Comment


        • #5
          Oeps! De pagina die je zoekt, is onvindbaar. Ga naar My Way om onze tweedehandswagens, diensten en aanbiedingen te ontdekken.

          In het puntje "Uitgebreide Naverkoopdienst" staat er het volgende: "Ook na de garantieperiode kan u blijven vertrouwen op een professioneel netwerk die instaat voor de opvolging van uw voertuig volgens de normen van de constructeur."
          Dan begrijp ik toch niet dat ik niet achter mijnen hoek naar een VW garage mag gaan voor een duidelijk garantiegeval (1 verstuiver stuk een week na aankoop).
          Ik begin een klachtenbrief naar D'Ieteren te ruiken... Of ben ik nu verkeerd in mijn redenering?

          Comment


          • #6
            Nogmaals: een verkoper kan geen garantie weigeren omdat een door hen verkochte tweedehandswagen niet bij hen onderhouden werd. Ze kunnen dit ook niet eisen. Voor de garantie op een tweedehandswagen is het logisch dat je terug moet naar de garage waar je de wagen kocht, garantie op een tweedehandswagen is namelijk iets heel anders dan constructeursgarantie op een nieuwe wagen. Het enige wat je kan doen is vragen aan Jennes of je de herstelling onder garantie mag laten uitvoeren in een andere garage. Zorg er dan wel voor dat je schriftelijke bevestiging hebt als ze dit toestaan.

            Comment


            • #7
              diabolic, het gaat over my-way

              niet om 1 of ander garage op de hoek

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Een verkoper moet en zal u de voorwaarden van de garantie niet gedetailleerd uit de doeken doen als u daar niet expliciet naar vraagt. En als u ergens een tweedehandswagen koopt dan is het automatisch altijd de professionele verkoper/garage waar u de auto koopt die instaat voor de garantie tenzij anders aangegeven in de algemene voorwaarden. Onderhoud moet je normaal niet verplicht in de garage van aankoop laten uitvoeren, de wagen moet gewoon onderhouden worden volgens de voorschriften van de constructeur.
                Die "Algemene Voorwaarden" heb ik dus ook niet meegekregen bij aankoop. Op de website van VW Jennes vind ik ze ook niet terug. Bij navraag zal ik die waarschijnlijk wel te pakken krijgen.
                Maar dat neemt niet weg dat ik het niet kunnen vind dat ze mijn VW Polo op de MyWay website te koop hebben gezet (ik heb de printscreens van de desbetreffende webpagina bewaard) en gans de tijd doen uitschijnen dat het een MyWay auto is. Dat is toch de klanten bedriegen, niet?

                Die kapotte verstuiver is zonder enige kost (het zou er nog moeten bijkomen) bij VW Jennes hersteld geweest. Toen ik kreeg ik pas te horen dat ik enkel bij hun garantie had en niet bij een andere VW garage terecht kon.
                Toen ik een week na aankoop in Brussel in panne ben gevallen, heb ik de VW Polo naar Boortmeerbeek laten slepen. Ik had die dus beter naar VW Thuy in Wommelgem laten slepen en daar een herstelling geëist. Hoewel ik vermoed dat zij dat daar nooit zouden uitgevoerd hebben als ze zagen dat die Polo niet onder de MyWay garantie valt. Ik had daar mooi gestaan in Wommelgem met een kapotte VW die naar Boortmeerbeek moet.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  diabolic, het gaat over my-way

                  niet om 1 of ander garage op de hoek

                  Dat snapte ik al maar daar is in wezen ook niet altijd verschil in. Het gaat gewoon om tweedehandswagens en daar bestaat een specifieke wetgeving voor die voor iedere professionele verkoper telt. My Way, Premium Selection, Volvo Used cars en al die andere labels die de merkgarages gebruiken vallen daar ook gewoon onder. Die labels zijn er om de mensen sneller te overtuigen om tot aankoop over te gaan. Soms kan je meer uitgebreide garantie krijgen zoals herstelling in andere garages maar dat is echt niet automatisch zo en daar laten veel mensen zich aan vangen vanwege dat "kwaliteitslabel."

                  Er zijn genoeg verhalen te vinden over bvb BMW Premium Selection waarbij achteraf blijkt dat zo'n tweedehandswagen toch een zwaar ongeval heeft gehad en gewoon hersteld werd volgens de normen van de constructeur...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hippus Bekijk Berichten
                    Die "Algemene Voorwaarden" heb ik dus ook niet meegekregen bij aankoop. Op de website van VW Jennes vind ik ze ook niet terug. Bij navraag zal ik die waarschijnlijk wel te pakken krijgen.
                    Die moeten normaal gezien op de achterkant van de bestelbon staan. Kijk daar eens als je die nog hebt.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Hippus Bekijk Berichten
                    Maar dat neemt niet weg dat ik het niet kunnen vind dat ze mijn VW Polo op de MyWay website te koop hebben gezet (ik heb de printscreens van de desbetreffende webpagina bewaard) en gans de tijd doen uitschijnen dat het een MyWay auto is. Dat is toch de klanten bedriegen, niet?
                    Dat lijkt inderdaad niet correct te zijn. Dus op de bestelbon en factuur is geen enkele verwijzing naar MyWay te vinden? Ik weet niet of die bedrog genoemd mag worden maar het is op zijn minst niet correct. Bel eens naar een andere VW garage met MyWay occasies, doe alsof je interesse hebt in één van die MyWay occasies en vraag daar eens door naar die specifieke garantievoorwaarden. Als blijkt dat je bij een MyWay occasie in elke VW garage garantie kan krijgen dan ben je inderdaad int zak gezet.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Dat lijkt inderdaad niet correct te zijn. Dus op de bestelbon en factuur is geen enkele verwijzing naar MyWay te vinden? Ik weet niet of die bedrog genoemd mag worden maar het is op zijn minst niet correct. Bel eens naar een andere VW garage met MyWay occasies, doe alsof je interesse hebt in één van die MyWay occasies en vraag daar eens door naar die specifieke garantievoorwaarden. Als blijkt dat je bij een MyWay occasie in elke VW garage garantie kan krijgen dan ben je inderdaad int zak gezet.
                      Op de factuur staat nergens iets van MyWay. Op de bestelbon staat bovenaan het logo van MyWay en de vermelding van 1 jaar garantie. Verder zie ik nergens iets staan van algemene voorwaarden of een beschrijving van een MyWay garantie.

                      Comment


                      • #12
                        Alles wordt toch méér dan duidelijk vermeld op de website :

                        Bij aankoop van elke My Way occasiewagen geniet u bij uw My Way Authorized Distributor, waar u de wagen heeft aangekocht, van de wettelijke garantie van één jaar. Deze garantie bindt enkel uw My Way Authorized Distributor.

                        Deze garantie dekt alle vormen van schade (stukken en werkuren) met uitzondering van slijtageonderdelen, stukken die deel uitmaken van een onderhoudsservice, schade na een carrosserieherstelling die niet uitgevoerd werd volgens de voorschriften van de constructeur en accessoires die achteraf gemonteerd werden evenals de desbetreffende werkuren.
                        Bij de aankoop van uw My Way wagen beschikt u over de mogelijkheid om de Wettelijke Garantie uit te breiden.
                        Deze uitbreiding bevat :
                        • De mogelijkheid om eventuele herstellingen onder garantie te laten uitvoeren bij een erkend concessiehouder van uw keuze uit het of?cieel netwerk van het desbetreffende automerk.
                        • Een onbeperkte kilometerdekking gedurende de volledige garantieperiode, zowel voor particulieren als bedrijven. Dit geldt voor alle merken, ook voor de bestelwagens (max. 5 ton).
                        • Dekking over heel Europa.
                        • 24u op 24u mobiliteitsbijstand. Deze bijstand dekt alle vormen van pech, waaronder ook het verlies van sleutels, het vallen zonder brandstof of het tanken van de verkeerde brandstof, lekke band.


                        Prestaties vergoed in België:

                        • Pechverhelping ter plaatse
                        • Slepen tot bij de gewenste concessiehouder
                        • Vervoer van de passagiers naar huis of naar de garage
                        • Vervangwagen (max. 3 werkdagen)


                        Prestaties vergoed in het buitenland :

                        • Pechverhelping ter plaatse
                        • Slepen tot bij de dichtstbijzijnde concessiehouder van het merk
                        • Verder zetten van de reis voor de passagiers of een vervangwagen (max. 2 dagen)
                        • Terbeschikkingstelling van ?nanciële middelen indien nodig.



                        • Een verlenging tot 3 jaar is mogelijk op aanvraag.
                        Verleng de Nationale / Europese Garantie met pechverhelping van uw My Way voertuig bij aankoop tot de dag van zijn 5de verjaardag !!

                        U beschikt over de mogelijkheid om deze Nationale / Europese Garantie met pechverhelping, onder dezelfde voorwaarden, te verlengen tot de dag van zijn 3, 4 of 5de verjaardag, te rekenen vanaf de dag van eerste inschrijving.
                        Voor meer informatie, contacteer vrijblijvend de My Way Authorized Distributor uit uw regio.



                        Powered by
                        Het is moeilijk een gedetailleerde opsomming te maken met alle mogelijke uitzonderingen inbegrepen. Daarom vinden wij het belangrijk u te verwijzen naar onze overeenkomst met Europ Assistance. Deze overeenkomst ligt ter beschikking en kan aangevraagd worden in ons My Way netwerk.
                        Wat begrijp je daar niet aan ?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Uiteraard.
                          Bij de standaard garantie kan je dus niet(!) met je MyWay occasiewagen bij de VW garage om de hoek. Wil je dit wel, moet je bijbetalen... Mochten ze mij wel is meedelen voor ik over ging tot aankoop.

                          Comment


                          • #14
                            Als dat zo is vind ik dat ronduit belachelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb daar nog geen probleem mee gehad.
                              Garage in de buurt heeft alle garantie gevallen zonder problemen in orde gebracht.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ik heb daar nog geen probleem mee gehad.
                                Garage in de buurt heeft alle garantie gevallen zonder problemen in orde gebracht.
                                Maar heb je je MyWay-wagen ook ergens anders gekocht?

                                Comment


                                • #17
                                  Yep


                                  Sent from here my iPhone 7
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    'Onlangs kocht ik een nieuwe wagen. Ik betaal me blauw voor een klein onderhoud in een garage van het merk. Ik heb veel zin om uit te wijken naar een multimerkengarage in de buurt, maar vraag me af of ik de merkgarantie niet dreig te verliezen?', vraagt Paul Roelandt uit Aalst aan onze redactie.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Althans wat de wettelijke garantie van twee jaar betreft. Voor een bijkomende contractuele garantie ben je uiteraard afhankelijk van de overeenkomst en kan de leverancier bepaalde voorwaarden opleggen.
                                      .

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                                        Compleet naast de kwestie ... artikel gaat over nieuwe auto's, topic gaat over 2ehands.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X