Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonneux tranmissies Herk-de-Stad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bonneux tranmissies Herk-de-Stad

In mei 2015 mijn versnellingsbak laten herstellen omdat er een lager versleten was. Heb de bak zelf binnengebracht (dus zonder auto), en op 2 dagen tijd was het gemaakt. Rekening van 900 euro, wat best veel is voor enkel maar een lager te vervangen.

Erna plaatste mijn garage de bak terug samen met een nieuwe koppelingsset en vliegwiel. Er was nog steeds een tikkend geluid te horen bij het draaien van de wielen.
    Toen heb ik enkele maanden niets met de auto gedaan (was een herstelling van rond de 3000 euro, moest ff sparen ). Erna bij Volvo binnengebracht om na te kijken, daar werden eerst de cardans vervangen samen met de wiellagers (weer zo'n 1400 euro), maar het geluid was er nog steeds. Conclusie: het moet de versnellingsbak wel zijn.
    Hierna NOG maar eens bij een 3de garage binnengebracht, die ook tot dezelfde vaststelling kwam, lager in de v-bak die het begeven heeft.

Teruggegaan naar Bonneux om het geluid te laten horen, maar hij vond het een eigenaardig geluid en was niet zeker of het wel uit de v-bak kwam. Ook werd mij aangeraden om gewoon een nieuwe v-bak te kopen ipv deze binnen te brengen. Dit was in oktober 2015.
    Intussen weer wat gespaard (voor als het niet onder garantie moest vallen), en midden december terug naar de garage gegaan voor een afspraak te maken, 11 januari mocht de auto binnen.
    Aangezien ik op maandag werk heb ik de auto de 9de al binnengebracht, zodat ze er zeker op tijd aan konden beginnen.

Intussen zijn we 30 januari, 3 weken later, en staat mijn auto nog steeds onaangeroerd op de parking. Ik krijg ook geen communicatie van hun kant, ik ben er al 2x naartoe gereden (is bijna een uur rijden voor mij), en daar krijg ik telkens te horen dat het druk is, en ze er nog niet naar hebben kunnen kijken.
    Mij lijkt het eerder dat ze dit op de lange baan schuiven omdat het een garantie-geval is.

Nu heb ik in mijn ogen 2 keuzes:
    - auto maandag ophalen en bij Volvo gewoon een nieuwe v-bak laten plaatsen (maar $$$)
    - rechtsbijstand inschakelen en hun het laten oplossen?

Het kan best zijn dat afspraken uitlopen in een garage, en ik zou er ook geen probleem mee hebben moesten ze mij bellen om te zeggen dat het een week langer duurt. Maar 3 weken niks doen aan mijn auto, en mij aan het lijntje houden, daar word ik kwaad van .

Ik wacht al langer op mijn auto, daar hebben ze t ook te druk.
    Je hebt toch nog een andere auto?
    Gewoon rustig afwachten.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Ik wacht al langer op mijn auto, daar hebben ze t ook te druk.
      Je hebt toch nog een andere auto?
      Gewoon rustig afwachten.

maar aan de jouwe zijn ze wel bezig, dat is een groot verschil.

Comment

Ik zou rechtsbijstand inschakelen. Eerst €900 rekenen en achteraf blijkt het helemaal kapot te zijn. Om het vervolgens op de lange baan te schuiven...

het lijkt me ook niet correct van die Volvo garage dat ze eerst een pak dure herstellingen uitvoeren om dan tot de conclusie te komen dat het toch de versnellingsbak zou zijn. Dat is ofwel amateurisme van de bovenste plank ofwel geldklopperij, ook wel bedrog genoemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          maar aan de jouwe zijn ze wel bezig, dat is een groot verschil.
          Klopt, heeft ook wel van oktober tot december onaangeroerd gestaan, nu vlot t wel.
          Vroeger zou ik me er ook druk in gemaakt hebben, ben iets rustiger geworden in van die zaken.

Comment

ik zou daar ook niet goed tegen kunnen.

Comment

Als de wagen nog in garantie is en de wagen staat voor herstelling bij de dealer, dat de periode dat je de wagen niet kan gebruiken, de garantie periode met dezelfde duur verlengd wordt.

Comment

-Er zijn er veel die geen reparatie willen doen vanwege de garantie....want als ze van die 10 000onderdelen 10 vervangen en na een paar maanden is er iets anders kapot is het dan garantie of ten laste van de klant?
                -Volledig laten reviseren mocht je nog kosten doen. (ik heb een deelreparatie laten doen, achteraf gezien beter volledig maar mijne blijft wel bollen enkel wat snokken in de bak)

-Nieuwe bak, past er geen andere bak op van andere modellen ofzo? Bak uit ongevalwagen is meestal nog ok.
                Polo 6n 1.4

Comment

Rechtsbijstand is een optie maar heb nu zelf beroep moeten doen op mijn rechtsbijstand en persoonlijk vind ik niet dat het daardoor in een stroomversnelling geraakt. Ik zou eerder met die mensen gaan praten en echt een concrete datum gaan vragen omdat je de auto echt nodig hebt. Vaak is dat nog de beste manier.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Rechtsbijstand is een optie maar heb nu zelf beroep moeten doen op mijn rechtsbijstand en persoonlijk vind ik niet dat het daardoor in een stroomversnelling geraakt. Ik zou eerder met die mensen gaan praten en echt een concrete datum gaan vragen omdat je de auto echt nodig hebt. Vaak is dat nog de beste manier.
                    +1 en de vriendelijke zelve blijven

Comment

Praten vind ik geen goed idee, als het toch zou mislopen in de samenwerking dan is er geen bewijs van dit contact. Mailen of brief sturen, dan heb je tenminste iets op papier...
                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        +1 en de vriendelijke zelve blijven

Deze zaak sleept al aan van mei 2015. Hij is er al verschillende keren geweest om te praten maar ze doen er niks aan. Iemand die blijft terugkomen en vriendelijk blijft praten schepen ze bij zo'n bedrijven gewoon af en/of zadelen ze op met torenhoge facturen. Op een bepaald moment is de tijd van vriendelijk praten voorbij en moet men overgaan tot handelen indien men iets gedaan krijgen.

Comment

Zonet de auto terug gaan ophalen, uiteraard niets aan gebeurd. Omm rechtsbijstand in te schakelen heb ik geen zin, ik wil niet dat zo'n persoon aan m'n auto werkt. Dus ga ik tegen de 3000 mogen betalen bij Volvo voor het plaatsen van een nieuwe bak

Comment

je laat ze winnen... dit is exact wat ze wouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              je laat ze winnen... dit is exact wat ze wouden.
                              Erg zal die garagist het niet vinden nee, maar ik vertrouw hun niet meer met mijn auto.
                              Kan ik hun niet in gebreke stellen voor de vorige factuur en dat bedrag (deels) terugeisen?

Comment

Die factuur van mei 2015? Ik denk dat je dat mag vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                  Erg zal die garagist het niet vinden nee, maar ik vertrouw hun niet meer met mijn auto.
                                  Kan ik hun niet in gebreke stellen voor de vorige factuur en dat bedrag (deels) terugeisen?
                                  Hangt ervan af: kan je bewijzen dat hetgeen toen gefactureerd is niet naar behoren is gedaan?
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                    Hangt ervan af: kan je bewijzen dat hetgeen toen gefactureerd is niet naar behoren is gedaan?
                                    Waarschijnlijk niet, heb geen echte factuur gehad met details.
                                    Maar hij heeft me wel serieus in het zak gezet, ben nu bij andere bedrijven prijzen aan het vragen, wat een verschil!

Bonneux: Vervangen lager (zonder in of uitbouw bak) = 900,-
                                    Carrec: Volledige revisie (tand wielen, keerringen, lagers) = 850,-

Meeste prijzen voor volledige revisie zitten rond de 1200 met uit en inbouw bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                      Waarschijnlijk niet, heb geen echte factuur gehad met details.
                                      Maar hij heeft me wel serieus in het zak gezet, ben nu bij andere bedrijven prijzen aan het vragen, wat een verschil!

Bonneux: Vervangen lager (zonder in of uitbouw bak) = 900,-
                                      Carrec: Volledige revisie (tand wielen, keerringen, lagers) = 850,-

Meeste prijzen voor volledige revisie zitten rond de 1200 met uit en inbouw bij.
                                      Waarom geen volledige revisie? Beter dan een nieuwe bak.
                                      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                        Waarom geen volledige revisie? Beter dan een nieuwe bak.
                                        Ben ik nu voor aant zien, maar alle bedrijven die ik vind zitten in NL (die wat ervaring hebben met Volvo).

Comment

Working...
                                        X