Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel % garagekorting kreeg jij bij aankoop VW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Altijd dat verhaal met die kleine marges van garages...

Eerlijk gezegd, ik heb daar geen idee van omdat ik daar totaal geen zicht op heb.

Wat ik doe, is m'n eigen rekening maken, en de garage moet dat voor zich ook doen. Als er 7000 euro korting wordt gegeven, ga ik ervan uit dat de dealer zijn marge behoudt doordat de constructeur bijspringt (lijkt me logisch).

Geen enkele garage moet van mij een deal doen waar ze zich niet goed bij voelt.

En zelfs al zou de marge uiteindelijk vrij klein zou zijn, als ze me nadien nog frequent terugzien voor een regelmatig onderhoud, dan denk ik dat ze er een goede zaak aan doen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      "Wie nu bijvoorbeeld een VW Golf koopt met een cataloguswaarde van 21.995 euro, bespaart maar liefst 7.000 euro of een korting van zo'n 32 procent, schreef Urbain Vandormael, die voor Knack.be blogt over de autosector, eerder al. Op een VW Polo van 15.175 euro doe je nu 4.825 euro profijt, op een VW Tiguan bedraagt het voordeel bijna 10.000 euro."

http://www.knack.be/nieuws/auto/onge...al-645069.html
      Ik herhaal : Voor wie zijn oude wagen inlevert, komt daar nog een recyclagepremie van 1.500 euro bovenop. Ik zie dat niet als korting want niet iedereen die een auto vervangt rijdt met een wrak.

Comment

Ik vind dat zelfs gewoon misleidende reclame met die geadverteerde prijzen die rekening houden met recyclagepremie. Dat is helemaal geen korting.

Comment

Dat zou men er inderdaad buiten moeten houden, gezien het eigenlijk geen korting is.

Ik heb ooit eens een offerte gehad waar ik de recyclagepremie toegekend kreeg, ook al had ik geen auto in te leveren, was niet nodig!

Comment

Heb dat gedoe met recyclacepremie ook nooit echt begrepen. Bij VW krijg je 1500 euro, ook al lever je een wrak van 500 euro in.
            Waarschijnlijk worden die wagens doorverkocht aan handelaars, soms met een beetje verlies en soms met wat meer.

Maar blijkbaar 'werkt' het systeem wel commercieel gezien, anders zouden ze het niet toepassen.
            Op zich zie ik er ook geen probleem in, uiteindelijk is zowat alles in de westerse wereld op slinkse wijze gemarketeerd.
            Zie bv. naar vliegtickets..

Comment

Die wagens worden werkelijk vernietigd. Garage krijgt daar een attest van. Da's gewoon een tegemoetkoming van de constructeur. Maar op hoeveel verkochte auto's moeten ze dat daadwerkelijk toekennen? Eén op 5? In geval van 1500 euro is dat gemiddeld 300 euro maar hun 'verkoopprijs' waarmee ze reclame maken wordt plots heel aantrekkelijk. T is misleidend iig.

Comment

Zo lijkt de onderhandeling tussen een dealer en koper op een loopwedstrijdje.

Maar dan wel een waarbij de dealer ongemerkt al 5 min eerder is vertrokken.

Comment

30% is nochtans perfect mogelijk. Die recyclage premie is uiteraard boerenbedrog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    30% is nochtans perfect mogelijk. Die recyclage premie is uiteraard boerenbedrog.
                    Dat heeft lang geduurd zeg,
                    Dacht al dat u een wagen was gaan halen voor TS

Comment

Altijd dat verhaal met die kleine marges van garages...

Eerlijk gezegd, ik heb daar geen idee van omdat ik daar totaal geen zicht op heb.

Wat ik doe, is m'n eigen rekening maken, en de garage moet dat voor zich ook doen. Als er 7000 euro korting wordt gegeven, ga ik ervan uit dat de dealer zijn marge behoudt doordat de constructeur bijspringt (lijkt me logisch).

Geen enkele garage moet van mij een deal doen waar ze zich niet goed bij voelt.

En zelfs al zou de marge uiteindelijk vrij klein zou zijn, als ze me nadien nog frequent terugzien voor een regelmatig onderhoud, dan denk ik dat ze er een goede zaak aan doen..
                      Zelf werkzaam geweest als verkoper bij Nissan: als de invoerder grotere kortingen toekent, wilt het zeggen dat de dealer ook een deel van zijn marge opoffert (opgelegd door de invoerder). Marges op nieuwe wagens zijn bedroevend laag, echter de bonussen op het einde van het jaar zijn gigantisch. Daarmee dat het bij sommige dealers interessant is om in december te kopen. Sommige dienen hun quota nog te halen en zouden dan wel een wagen met verlies verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                        Zelf werkzaam geweest als verkoper bij Nissan: als de invoerder grotere kortingen toekent, wilt het zeggen dat de dealer ook een deel van zijn marge opoffert (opgelegd door de invoerder). Marges op nieuwe wagens zijn bedroevend laag, echter de bonussen op het einde van het jaar zijn gigantisch. Daarmee dat het bij sommige dealers interessant is om in december te kopen. Sommige dienen hun quota nog te halen en zouden dan wel een wagen met verlies verkopen.
                        Maar die verkopen met verlies worden dan wel gecompenseerd door die gigantische bonussen als men de quota haalt, of zie ik dat verkeerd?

Comment

Dat zou men er inderdaad buiten moeten houden, gezien het eigenlijk geen korting is.

Ik heb ooit eens een offerte gehad waar ik de recyclagepremie toegekend kreeg, ook al had ik geen auto in te leveren, was niet nodig!
                          Inderdaad, zijn praktijken die gebeurt. Hebben wij een paar jaar terug meegemaakt in een Renault/Dacia garage. Mijn vrouw liet prijs maken voor Ne Dacia Duster, Sandero en ne Renault Megane. Voor alle 3 konden ze zo een recyclagepremie toestaan zonder auto in te leveren. Want ze ging van een firmawagen terug naar eigen wagen. Dus zeiden ze dat het niet uitmaakte en dat een kopie van mijn inschrijvingsbewijs van de auto al goed was. Maar vermits ik ook een firmawagen heb, was het inschrijvingsbewijs van mijn schoonvader ook goed . Zo moesten enkel en alleen een inschrijvingsbewijs hebben van iemand naaste familie. Meer niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten

Volgens mij moet die 30% inderdaad kunnen. Ik heb hier al vaker gehoord dat ze bij de Citroëngarage waar alle auto's en camionetten van de firma vandaan komen dat we 30% op de catalogusprijs hebben. Van wie die korting uit komt weet ik niet. Maar de garage verdient wel meer aan onderhoud/herstellingen dan aan nieuwe voertuigen in ons geval. Eender wanneer ge er binnen springt, is de kans 9/10 dat er een voertuig van ons staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Inderdaad, zijn praktijken die gebeurt. Hebben wij een paar jaar terug meegemaakt in een Renault/Dacia garage. Mijn vrouw liet prijs maken voor Ne Dacia Duster, Sandero en ne Renault Megane. Voor alle 3 konden ze zo een recyclagepremie toestaan zonder auto in te leveren. Want ze ging van een firmawagen terug naar eigen wagen. Dus zeiden ze dat het niet uitmaakte en dat een kopie van mijn inschrijvingsbewijs van de auto al goed was. Maar vermits ik ook een firmawagen heb, was het inschrijvingsbewijs van mijn schoonvader ook goed . Zo moesten enkel en alleen een inschrijvingsbewijs hebben van iemand naaste familie. Meer niet.
                              Hier ben ik zeker dat het niet ging over de recyclagepremie maar wel over een overnamepremie. Bij recyclage moeten ze de auto hebben om de premie te recupereren van RBL. Bij overnamepremie niet. Overnamepremie mag je aanzien als echte korting, die krijg je altijd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Die wagens worden werkelijk vernietigd. Garage krijgt daar een attest van. Da's gewoon een tegemoetkoming van de constructeur. Maar op hoeveel verkochte auto's moeten ze dat daadwerkelijk toekennen? Eén op 5? In geval van 1500 euro is dat gemiddeld 300 euro maar hun 'verkoopprijs' waarmee ze reclame maken wordt plots heel aantrekkelijk. T is misleidend iig.
                                En gij gelooft dat. Duitsland heeft in volle crisis ook een abwrackpremie ingesteld om mensen te motiveren hun oude auto's te vervangen door een nieuwe. Bleek dat tienduizenden van die wagens richting buitenland zijn gegaan ongeacht dat het papierwerk 'in orde' was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Hier ben ik zeker dat het niet ging over de recyclagepremie maar wel over een overnamepremie. Bij recyclage moeten ze de auto hebben om de premie te recupereren van RBL. Bij overnamepremie niet. Overnamepremie mag je aanzien als echte korting, die krijg je altijd...
                                  Oeps, daar hebt ge wss gelijk in. My bad.

Comment

Ja ze goochelen met premies hee, soms nogal verwarrend Maar toch ook bizar dat je de overnamepremie krijgt als er gene is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Oeie... mijn schoonouders hebben maar 5.5% op de oude Tiguan gekregen, maar met de extra salonkortingen kwam dat mooi op een 11.000EUR korting in totaal.
                                      De verkoper melde wel dat de garages in de streek een vast % mogen uitgeven, in dit geval dus 5.5%. Wat daarvan waar is weet ik niet gezien we voor het gemak de dealer genomen hebben die het dichtst bij hun huis is, dus we heb geen vergelijk gemaakt.
                                      Wij 8% plus......in totaal 33%.
                                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        En gij gelooft dat. Duitsland heeft in volle crisis ook een abwrackpremie ingesteld om mensen te motiveren hun oude auto's te vervangen door een nieuwe. Bleek dat tienduizenden van die wagens richting buitenland zijn gegaan ongeacht dat het papierwerk 'in orde' was.
                                        Hier heeft de recyclagepremie niks te maken met de overheid. Dit is een vorm van korting die de invoerders geven. En ze worden gerecycleerd, ben ik zeker van. Kregen voor elke recyclage auto een attest van vernietiging...(is verplicht tegenwoordig). Deze auto's kunnen ook niet meer ingeschreven worden bvb.

Comment

Er worden er genoeg terug in het verkeer gebracht.

Comment

Working...
                                          X