Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel % garagekorting kreeg jij bij aankoop VW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bron? ik zou niet weten hoe dat kan?

Comment

Mercedes E 200 CDI blueefficieny 28%

Mercedes S 350 Hybride 26%

Opel Adam 25%

Golf GTE plug in 10%

BMW X1 9%

Nieuwe wagens uiteraard

Comment

Als ze bij VAG "gewone" fleetkortingen kunnen geven van bijv 28% op Skoda, dan moet de marge toch wel heel groot zijn.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ja, maar dat is niet de garage die deze marge heeft. Dat is de invoerder... Op een fleetwagen verdienen ze misschien nog 4 procent.

Comment

[QUOTE=PimMulders;5749897

BMW X1 9%

Nieuwe wagens uiteraard[/QUOTE]

Kun je daarvan eens een bestelbon inscannen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
              Kun je daarvan eens een bestelbon inscannen ?
              Die van de X1 ga ik volgens mij niet meer vinden, die andere wil ik gerust een zoeken als ik thuis ben.

Prijzen weet ik btw nog wel van buiten

GTE: 44500 cata - 40000 gekocht
              S: 91500 cata - 72500 gekocht
              E: 46000 cata - 36300 gekocht
              Adam:15500cata - 12500 gekocht

Prijzen incl BTW, altijd aan ronde prijzen gekocht dus ..

Met de E is trouwens 175000 KM gereden, aankoop voor €36300 + €1300 onderhoud = €37600 en deze is een dikke week geleden verkocht voor €19500

Weinig verlies voor de hoeveelheid kilometers dat daarmee is gereden op anderhalf jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PimMulders Bekijk Berichten
                Die van de X1 ga ik volgens mij niet meer vinden, die andere wil ik gerust een zoeken als ik thuis ben.

Prijzen weet ik btw nog wel van buiten

GTE: 44500 cata - 40000 gekocht
                S: 91500 cata - 72500 gekocht
                E: 46000 cata - 36300 gekocht
                Adam:15500cata - 12500 gekocht

Prijzen incl BTW, altijd aan ronde prijzen gekocht dus ..

Met de E is trouwens 175000 KM gereden, aankoop voor €36300 + €1300 onderhoud = €37600 en deze is een dikke week geleden verkocht voor €19500

Weinig verlies voor de hoeveelheid kilometers dat daarmee is gereden op anderhalf jaar

Jammer van die X1.
                Een neef van mijn heeft er zopas eentje gekocht en die is niet verder gekomen dan 7 % een gratis koffermat en winterwielen aan halve prijs.
                Ik had hem echt graag eens die offerte van 9 % laten zien.

Comment

winterwielen aan halve prijs en een koffermat zullen samen toch ook een 2 procent zijn? Pak nu 50 k voor de bmw en 1500 voor de wielen en 150 voor de mat, da's 900 extra korting samen. Dus bijna 2 procent op 100 euro na. Is de bmw goedkoper, dan is het percentage hoger natuurlijk en kom je boven de 2 procent...

Comment

Die X1 betrof ook het oude model (toen die er net was).

Tijdje geleden heb ik in de nieuwe gezeten, is een hééél pak verbeterd, keurige wagen.

Nu terug ontopic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Bron? ik zou niet weten hoe dat kan?
                      Door ze verder te verkopen, ze te laten keuren en opnieuw in te schrijven hé.

Collega liet zijn Berlingo over als recyclage ... ruim anderhalve maand later zagen we hem rondbollen met nieuwe platen op. Hij heeft hem gevolgd tot hij stopte en het bleek inderdaad zijn Berlingo te zijn.
                      Familie van me liet eind 2015 hun Ford over als recyclage ... na drie dagen werden ze gecontacteerd voor de reservesleutel ...

Comment

Ford heeft geen recyclagepremies, enkel overnamepremies.

Comment

Da's mooi.

En waar precies las je dat Ford een recyclagepremie gaf ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Door ze verder te verkopen, ze te laten keuren en opnieuw in te schrijven hé.

Collega liet zijn Berlingo over als recyclage ... ruim anderhalve maand later zagen we hem rondbollen met nieuwe platen op. Hij heeft hem gevolgd tot hij stopte en het bleek inderdaad zijn Berlingo te zijn.
                            Familie van me liet eind 2015 hun Ford over als recyclage ... na drie dagen werden ze gecontacteerd voor de reservesleutel ...
                            Dat kan ik geloven. Maar dan krijgt de garagehouder de premie van de invoerder niet he.

Comment

oh ik dacht dat de Ford werd overgelaten in een Ford garage, mijn excuses.
                              Hoe dan ook, recyclagepremie en overnamepremie worden vaak verward met elkaar, zelfs bij de verkopende partij die van een recyclagepremie spreekt maar in werkelijkheid is het een overnamepremie. Indien het echt over een recyclagepremie gaat is er weinig kans dat die terug in het verkeer terecht komt.
                              Wat de dealer misschien wel doet is de recyclagepremie aanbieden aan de koper aangezien deze zo vermeld staat in de reclame, maar in werkelijkheid de wagen aan een opkoper overlaat voor eenzelfde of hoger bedrag dan de premie.

en om op je vraag te antwoorden: in dit topic van 2010 staat dat Ford een recyclagepremie gaf, daar heb ik dit dus ooit gelezen, wel geen idee waarom je me de vraag stelt.

Comment

Maar boekhoudkundig is dat een beetje foefelen he. Een recyclagepremie wordt ingebracht als korting, zodoende verlaagt ook de btw van het nieuwe voertuig. Recyclagepremie is btw in op die manier. Maar als ze die doorverkopen hebben ze geen aankoopfaktuur want werd in korting gestoken...Mocht het een overname zijn dan is er meer btw op het nwe voertuig verschuldigd doordat je een aankoopfaktuur maakt en die aftrekt van de verkoopfaktuur...

Comment

Recyclagepremie zou niet mogen worden ingebracht als korting

Bron Federauto:

Aangezien de recyclagepremie beschouwd wordt als louter betrekking hebbend op de inlevering van het oude voertuig en los staat van de verkoopprijs van het nieuwe voertuig moet de recyclagepremie niet op de verkoopsfactuur van het voertuig worden opgenomen.

Comment

Er staat 'moet' en niet 'mag'... Plus dit is volgens mij een aanbeveling van Federauto en geen wet. Fiscus aanvaardt dit wel als korting, met alle gevolgen van dien. Kan bvb niet dienen als voorschot voor een lening. Wordt in de publiciteit ook overal zo voorgesteld als korting. Zoniet zou men de btw niet in mindering kunnen brengen.

Comment

Ergens toch moeilijk omdat de hoogte vd recyclagepremie op voorhand wordt geafficheerd.

De ene kandidaat koper komt aandraven met een wagen die duidelijk meer waard is dan deze recyclagepremie, een andere zet zonder schaamrood op de wangen een bijna compleet wrak voor de deur.

In beide gevallen is de recyclagepremie onjuist.
                                      Zou de dealer niet geval per geval bekijken of 'm deze later inboekt als overname dan wel als een gevalletje 'recyclage'?

Comment

De garagehouder dient de bestelbon correct op te maken, dwz de recyclagepremie vermelden als korting. Faktuur mag in principe niet afwijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Er staat 'moet' en niet 'mag'... Plus dit is volgens mij een aanbeveling van Federauto en geen wet. Fiscus aanvaardt dit wel als korting, met alle gevolgen van dien. Kan bvb niet dienen als voorschot voor een lening. Wordt in de publiciteit ook overal zo voorgesteld als korting. Zoniet zou men de btw niet in mindering kunnen brengen.
                                          Het woordje 'moet' is al voldoende om hem dus niet op te geven als korting.
                                          korting en overname staan los van elkaar (recyclagepremie of niet)

Comment

Working...
                                          X