Zelfs dan nog is dit geen wettekst hee. Fiscus aanvaardt het iig zoals het nu gedaan wordt, als korting dus.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoeveel % garagekorting kreeg jij bij aankoop VW
Collapse
X
-
Ne sorry Shoves, ik heb ook lang in de autoverkoop gezeten en niet anders geweten dan dat het zo gedaan wordt. Je begrijpt dat de korting groter wordt dan de vooropgestelde recyclagepremie als je hem niet als korting boekt hee. Voor welk merk werk je? Weet je, ook de overnamepremie wordt als korting geboekt, los van de overname. Zoniet schiet je ook hierbij de btw in bij particuliere wagens.
Comment
-
Wij hebben verschillende merken in de groep.
Ik snap gewoon niet waarom je een tekst van Federauto niet aanvaardt? :p Ze vermelden in dat artikel ook dat dit hen bevestigd is door de federale overheidsdienst financi?n. Indien gewild scan ik het door en pm het naar je.
Dat het ergens ook toegepast wordt zoals jij het beschrijft heb ik geen probleem mee, maar aub neem het van mij aan dat de manier die ik beschrijf zeker correct is.
Comment
-
Ik begrijp niet dat uw baas zoveel boekhoudkundig verlies laat gebeuren terwijl het gewoon anders kan en mag. Je snapt toch dat die elke keer de btw van die korting (recyclage) toedraagt? Eerlijk, ik begrijp er niets van waarom je baas dit zo doet. De klant wordt er niet beter van, de verkoper al zeker niet, enkel de staat krijgt meer.(Ten onrechte).
Niets tegen jou hee shoves, maar ik begrijp de denkwijze echt niet. Tenzij er ondertussen een akkoord is tussen fiscus en garagehouders om de BTW afzonderlijk te mogen aftrekken. Maar vermits het doorgaans particuliere wagens zijn is er geen BTW aftrekbaar.
Ik weet wel wat je bedoelt, dat het correcter zou zijn de faktuur op te stellen en de recyclage te zien als een echte overname, maar boekhoudkundig wringt het. Hetzelfde geldt voor de overnamepremies toch?
Comment
Comment