Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop nieuwe wagen

Op 21/01/2016 heb ik mij een nieuwe wagen besteld , het gaat om een wagen dat in stock is. Er diende enkel een transport geregeld te worden om deze over te brengen. De vermoedelijke datum van levering dat is opgegeven is 09/02/2016. Tot op vandaag 08/02 heb ik nog niks gehoord en vrees dat de leveringsdatum niet zal gehaald worden. Intussen heb ik mijn vorige wagen al verkocht en zit dus momenteel zonder vervoer. Heb de kleine lettertjes allemaal gelezen op het contract maar word er niet veel wijzer van. Is er iemand die weet wat ik kan doen als deze niet tijdig word geleverd.
    Alvast bedankt.

Begin al eens met een vriendelijk telefoontje naar de garage.

Comment

Heb ik reeds gedaan , krijg steeds het zelfde antwoord . Transport is aangevraagd. De documenten zouden eerder toekomen maar is ook nog niet geval. Vandaar dat ik begin te denken dat de opgegeven datum niet zal gehaald worden.

Comment

Direct een advocaat aanstellen, en voor de rechtbank slepen.

Komaan, ze zijn nog niet eens te laat.
        Wat jouw eigen vervoer betreft, je zal daar zelf iets voor moeten regelen. (fiets, bus, taxi, trein,... afhankelijk van de afstand).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Direct een advocaat aanstellen, en voor de rechtbank slepen.

Komaan, ze zijn nog niet eens te laat.
          Wat jouw eigen vervoer betreft, je zal daar zelf iets voor moeten regelen. (fiets, bus, taxi, trein,... afhankelijk van de afstand).
          Misschien is er in de garage nog wel ergens een 'vervangwangen' te vinden.

Comment

12345
            Voortaan zal het wet*telijk verplicht zijn om op de be*stelbon van een nieu*we auto de datum, een volgnummer, een exacte omschrijving van het voer**tuig, de prijs, het betaalde voorschot, enz. te zet*ten. Bon, niets bijzonders eigenlijk, in de meeste ge*val*len stond dat er immers sowieso op.De leveringstermijn

Meer dan vermelden. De leveringstermijn moet voortaan inderdaad niet alleen vermeld worden op de bestelbon, maar hij zal ook strikter na*ge*leefd moeten worden. Een koper zal zijn aankoop voort*aan namelijk snel*ler kunnen annuleren als de ga*ra*gist (dealer) de auto niet tijdig kan leveren. Uiter**aard zijn er nog wel een aantal spelregels…
            Spelregel 1. Kan uw auto niet geleverd worden binnen de termijn zoals vermeld op de bestelbon, dan moet de verkoper u direct aangetekend ver*wittigen. Hij heeft daarbij dan wel de mo*gelijkheid om de oorspronkelijke leveringstermijn te verl*en*gen met maximum 1/4.
            Voorbeeld. U bestelt een auto op 1 maart 2001. Op de bestelbon staat dat hij geleverd zal worden bin*nen de vier maanden.
            Lukt dat niet, dan moet u ten laatste einde juni een aangetekende brief krijgen van uw verkoper. Daar*in kan deze de leveringstermijn dan uit*stel*len met maximum 1 maand (1/4), tot einde juli dus.
            Spelregel 2. Heeft de garagist u niet verwittigd of wordt ook de tweede termijn overschreden, dan kunt u uw aankoop annuleren met een aan*ge*te*ken*de brief.
            En het voorschot ? Dat moet u dan uiteraard te*rug*krijgen en dit binnen de acht dagen nadat de verkoper uw annulatie heeft ontvangen. U zou zelfs een schadevergoeding kunnen vragen, bv. om*dat u enige tijd zonder auto heeft gezeten.
            En de prijs ? Die staat na*tuur*lijk ook op de be*stel*bon én die kan niet zomaar verhoogd worden door de verkoper, tenzij de oorspronkelijk over*een**ge*komen leveringstermijn meer dan vier maan**den bedraagt.
            Let op ! De verkoper moet u in dat geval wel aan*ge*tekend verwittigen. Zelf heeft u dan tien da*gen de tijd om (eveneens aangetekend) de verkoop te an*nuleren. Ook dan moet u uw voorschot te*rug*krij**gen binnen de acht dagen.
            Alleen consumenten ?

Principe. De nieuwe regeling geldt inderdaad al*leen voor de bescherming van de “consument”, m.a.w. iemand die de auto gaat gebruiken voor privé*doel*ein*den.
            Koopt u dus een auto voor de zaak of is het uw BVBA die een auto koopt, dan geldt die regeling in principe niet.
            Let op ! Een auto bestellen en doen alsof u con*su*ment bent (“verzwijgen” dus dat u die ook be*roep*s*matig gaat gebruiken) heeft niet veel zin.
            Om die auto fiscaal te kunnen inbrengen én voor*al om uw BTW daarop te kunnen recupereren (voor maximum de helft weliswaar), heeft u im*mers een factuur nodig met vermelding van uw BTW-nummer, en dat heeft een particulier niet…
            Toch geen probleem. Inderdaad, laat even*tueel op de bestelbon zetten dat voor de le*ve*rings*termijn dezelfde regeling geldt als die voor consumenten. U geniet dan dezelfde bescherming. “Wat u voor hen kunt doen, kunt u voor mij ook.”

Comment

Opgelet, een leveringstermijn is niet altijd bindend en is het een richtdatum.
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Heeft je dealer geen vervangend voertuig staan om je tijdelijk uit de nood te helpen tot de levering van je wagen? Vraag het eens, een dealer die iets of wat een klantvriendelijke opstelling heeft tov zijn klanten zal hiervoor een oplossing bieden. Zelf laat ik bij de aankoop van een wagen steeds in de verkoopsovereenkomst bij vermelden dat er door de dealer gratis voor een vervangend voertuig moet gezorgd worden bij overschrijding van de leveringsdatum tot de levering van de wagen. Weigert hij dit dan gaat de koop bij deze persoon niet door want dan weet ik al genoeg over zijn commerciële ingesteldheid.

Comment

Vandaag naar de garage geweest , kreeg terug het zelfde antwoord =>Transport is aangevraagd. Heb toen naar een vervangwagen gevraagd en kreeg als antwoord dat er geen voorradig zijn. Op de vraag van wanneer de wagen zou geleverd worden kon hij mij geen antwoord geven. Openbaar vervoer is voor mij geen optie aangezien ik dan een 3 tal uur onderweg ben naar mijn werk door de slechte of geen verbindingen daar ik in ploegen werk.

Comment

Waarom verkopen mensen nu toch zo dikwijls hun auto vooraleer de nieuwe er is? Hoe heb je intussen je plan getrokken? Je kon de wagen toch ook verkopen als je de nieuwe had? Die loopt niet weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Waarom verkopen mensen nu toch zo dikwijls hun auto vooraleer de nieuwe er is? Hoe heb je intussen je plan getrokken? Je kon de wagen toch ook verkopen als je de nieuwe had? Die loopt niet weg.
                      Omdat bijvoorbeeld sommige mensen de centen niet hebben om twee wagens te hebben.

Comment

Ja, inderdaad, zou kunnen.

Comment

De reden dat ik mijn wagen heb verkocht is omdat ik er een mooi bod op heb gekregen maar de koper wou die dan ook direct mee nemen. Toen ik deze wagen had gekocht was dit ook een wagen dat in stock stond en die was geleverd na 3 dagen. Bij de bestelling van de nieuwe wagen had de verkoper mij verzekerd dat deze zeker op tijd zou geleverd worden. Intussen kon ik mijn plan trekken met onze motorhome maar daar ik in verlof was. Nu ik moet beginnen werken is dat niet evident om daar mee te gaan werken ,

Comment

De garage zou zich wel iets soepeler mogen opstellen vind ik... Moet daarom niet gratis zijn, maar je toch in de gelegenheid stellen om vervangend vervoer te hebben.

Comment

Dat is waar , voor mij hoeft het niet gratis zijn , wil er gerust voor betalen maar zelfs dat helpt niet. Er zijn geen vervangwagens beschikbaar zeggen ze dan.

Comment

Neem eens contact op met Hertz of Avis, wellicht kan je daar voor een aanvaardbare prijs een auto huren.

Je zit op een paar km van Brussel, daar moet je zeker betaalbare huurauto's vinden.

Comment

Waarom moet die auto naar u garage gebracht worden?
                                  Kan je die niet zelf gaan afhalen in die ander garage waar hij nu staat??
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Je kan ook de wagen overlaten aan de garage, je krijgt wat minder euries, maar het probleem van TS is hiermee onbestaande .
                                    Je ruilt de oude gewoon in als je de nieuwe gaat afhalen.
                                    Hoe langer ze jouw laten wachten, hoe minder ze kunnen verdienen aan uw oude wagen.

Comment

Ik verkoop ook altijd eerst mijn huidige wagen voordat ik naar een nieuwe ga kijken. Dan heb je al een mooie zak centen als voorschot in uw handen. Anders is er onzekerheid over, geraakt hij verkocht, hoe lang moet je nog op je centen wachten, is mijn prijs te hoog,...
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                        Ik verkoop ook altijd eerst mijn huidige wagen voordat ik naar een nieuwe ga kijken. Dan heb je al een mooie zak centen als voorschot in uw handen. Anders is er onzekerheid over, geraakt hij verkocht, hoe lang moet je nog op je centen wachten, is mijn prijs te hoog,...
                                        Zo heb ik het vroeger ook steeds gedaan. Maar mijn laatste wagen was een PS en dan moet je niet lang zitten twijfelen, dus meteen gekocht en geen verkoop van mijn vorige afgewacht. Plus, het was de eerste keer dat mijn wagen 3 maand te koop heeft gestaan, vroeger steeds op een dag verkocht. Ik was die PS zeker kwijt geweest had ik gewacht.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                        X